امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

دانشجویان استعداد درخشان در دانشگاه صنعتی قم جذب می شوند

یکشنبه دوازدهم خرداد 1398 ساعت 3:27 ب ظ
دانشجویان استعداد درخشان در دانشگاه صنعتی قم جذب می شوند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از خبرگزاری دانشجو: معاون آموزشی دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه صندلی‌های این دانشگاه با کنکور پر می‌شود، گفت: پذیرش دانشجوی بدون کنکور نداریم.
 دکتر مرجانی، معاون آموزشی دانشگاه صنعتی قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو؛ با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی ارشد درخواست ایجاد رشته شیمی گرایش شیمی آلی را به وزارت علوم داده‌ایم، اظهار کرد: به جز این رشته تحصیلی، امسال در همان رشته‌های سال قبل دانشجو می‌پذیریم.
 دکتر مرجانی با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در هشت رشته کارشناسی و ۱۵ رشته کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند، افزود: درخواست افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو برای اول مهر را در مقطع کارشناسی ارشد داده‌ایم اما در کارشناسی افزایش ظرفیت نخواهیم داشت.
معاون آموزشی دانشگاه صنعتی قم گفت: پذیرش بدون کنکور دانشجو در دانشگاه‌هایی صورت می‌گیرد که صندلی خالی دارند، اما در دانشگاه ما صندلی‌ها براساس کنکور پر می‌شود و به همین دلیل صرفا دانشجویان استعداد درخشان براساس قوانین وزارت علوم در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش می‌شوند.
وی تصریح کرد: برنامه دانشگاه این است که نسبت جمعیت دانشجویان کارشناسی ارشد به دانشجویان کارشناسی یک به یک شود، به همین دلیل برنامه ریزی‌هایی برای افزایش ظرفیت در رشته‌های کارشناسی ارشد داشتیم و در مقطع کارشناسی افزایشی دانشجو نخواهیم داشت.
معاون آموزشی دانشگاه صنعتی قم با اشاره به جذب ۱۰ تا ۱۵ عضو هیات علمی جدید در این دانشگاه گفت: به ازای هر ۳۰ دانشجو در دانشگاه ما یک استاد فعالیت می‌کند و تلاش داریم این عدد را به ۲۲ برسانیم.
وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه به ازای هر ۳۰ دانشجو در این دانشگاه یک استاد فعالیت می‌کند، گفت: عدد ایده آلی که برای نسبت دانشجو به استاد از سوی وزارتخانه اعلام شده، ۲۲ است.
 دکتر مرجانی ادامه داد: تا آخر مهر امسال بین ۱۰ تا ۱۵ عضو جدید به هیات علمی دانشگاه اضافه می‌شوند، اما به دلیل اینکه افزایش ظرفیت در مقطع کارشناسی ارشد خواهیم داشت، احتمالا عدد نسبت دانشجو به استاد امسال در دانشگاه ما تغییر نمی‌کند.
معاون آموزشی دانشگاه صنعتی قم بیان کرد: برنامه راهبردی ما رسیدن به استاندارد‌های وزارت علوم است و احتمالا سال آینده نسبت دانشجویان به استادان کاهش خواهد یافت.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود