امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

بازدید دانشجویان مهندسی برق قدرت دانشگاه صنعتی قم از شرکت توزیع برق استان

شنبه سی و یکم فروردین 1398 ساعت 12:8 ق ظ
بازدید دانشجویان مهندسی برق قدرت دانشگاه صنعتی قم از شرکت توزیع برق  استان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشجویان مهندسی برق قدرت دانشگاه صنعتی قم از مرکز دیسپاچینگ و کنترل شبکه شرکت توزیع استان قم بازدید کردند. این بازدید با هدف توسعه ارتباط بین صنعت ،دانشگاه و آموزش بهتر دانشجویان و همچنین تعامل در راستای طرح همیار با صنعت به سرپرستی دکتر حسن زاده عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم صورت گرفت. 
دکتر حسن زاده در خصوص مرکز دیسپا چینگ گفت: بـه علت حیاتی بودن حفظ شبکه قدرت ،سیستم کنترل آن بایستی دارای قابلیت اطمینان بسیار بالا بوده و احتمال وقـوع خرابی در آن ناچیز باشد و همچنین اطلاعات به سرعت بین مراکز و تجهیزات شـبکه منتقـل شـود.
 وی افزود: امـروزه پیچیـدگی و گسترش شبکه‌های قدرت به حدی رسیده است که کنترل با یک مرکز ممکن نبوده و چندین مرکز کنترل بـرای ایـن کار در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین بایستی تقسیم وظایف در شبکه‌های قدرت بنا به نـوع عملکـرد و یـا محـدود‌های جغرافیایی صورت گرفته و هماهنگی‌های لازم بین مراکز مختلف برای نظارت صحیح بر روی عملکـرد سیسـتم قـدرت وجود داشته باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم  در خصوص اهداف و شرح و ظایف مرکز دیسپاچینگ گفت: پایش، نظارت، کنترل و حفظ پایداری و بهره برداری بهینه از شبکه انتقال و فوق توزیع. برنامه‌ریزی قطعی‌های درخواستی جهت تعمیر، سرویس، نگهداری و توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع ، هماهنگی و نظارت بر تعمیر، سرویس، نگهداری و توسعه سیستم‌های مخابراتی از جمله وظایف این مرکز می باشد.هماهنگی و نظارت بر تعمير، سرويس، نگهداری و توسعه سيستم‌های مخابراتی ( بي سيم _ PLC _ تلفن و مراكز تلفن _ مايكروويو ... ) و تله متری نیز برعهده مرکز دیسپاچینگ می باشد.

 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود