امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

شورای نظام ایمنی، سلامت و محیط زیست آزمایشگاه‎ها و کارگاه‎ها (HSE)

یکشنبه سی ام دی 1397 ساعت 10:0 ق ظ
شورای نظام ایمنی، سلامت و محیط زیست آزمایشگاه‎ها و کارگاه‎ها (HSE)
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : شورای نظام ایمنی، سلامت و محیط زیست آزمایشگاه‎ها و کارگاه‎های دانشگاه صنعتی قم راه‌اندازی و فعال خواهد شد.
دکتر ملاتقی مسئول آزمایشگاه مرکزی و دبیر شورای ایمنی، سلامت و محیط زیست دانشگاه صنعتی قم هدف از راه اندازی این شورا را ایمنی و سلامت دانشجویان و دانشگاهیان، ارایه دستورالعمل‌های مناسب جهت حفظ محیط زیست، به کارگیری فن‌آوری‌های دوستدار محیط زیست و بررسی عوامل مخرب و آلاینده‌های زیست محیطی دانست .
وی افزود: سیاستگذاری٬ تدوین و تصویب دستورالعمل‌ها، استاندارد‌ها و برنامه‌های مرتبط، فعالیت‌های تحقیقاتی جهت پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از انجام آزمایشات مختلف، برپایی نمایشگاه‌ها، اجرای دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی متناسب برای دانشگاهیان، برنامه‌ ریزی و هماهنگی لازم با سازمان‌های بین‌المللی جهت اخذ گواهینامه معتبر در زمینه HSE و تجهیز دانشگاه به سامانه های متناسب با HSE از فعالیت‌های این شورا می‌باشد.
مسئول آزمایشگاه مرکزی دانشگاه در این خصوص گفت: با تشکیل این شورا ارتقای ضریب ایمنی، سلامت و محیط زیست را شاهد خواهیم بود. انجام فعالیت‌های تحقیقاتی متنوع و اهتمام در جهت جلوگیری و پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از انجام آزمایش‌های مختلف فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی و همچنین حفظ بهداشت و سلامت افراد و محیط زیست با به کار بردن شیوه‌های علمی و استانداردهای لازم در سطح ملی و بین‌المللی در دانشگاه از وظایف این شوراست. 
قابل ذکر است که دانشگاه صنعتی قم دارای ۳۰ فضای مستقل و بیش از پنجاه آیتم آزمایشگاهی و کارگاهی می‌باشد که نظام ایمنی، سلامت و محیط زیست از مهم ترین رویدادهای اجرایی در مدیریت علمی مجموعه آزمایشگاهی و کارگاهی به شمار می رود.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود