امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه صنعتی قم و بستر سازی حل مشکلات صنعت استان و کشور

یکشنبه شانزدهم دی 1397 ساعت 12:20 ق ظ
تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه صنعتی قم و بستر سازی حل مشکلات صنعت استان و کشور
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نظر به پراکندگی فیزیکی آزمایشگاه ها، نامناسب بودن برخی فضاهای تخصیص داده شده به آنها و خریداری تجهیزات جدید، طی برگزاری جلسات مکرر شورای آزمایشگاه و کارگروه تخصصی فضا و ساختمان دانشگاه صنعتی قم، ارتقای آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه صنعتی قم در دستور کار مسئولین دانشگاه قرار گرفت.
هم اینک به منظور ارتقای آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه صنعتی قم ساخت کارگاه های عمران _ مکانیک سیالات و پلیمر در دست اقدام است. کارگاه عمران- مکانیک سیالات به مساحت 300 متر مربع با نصب و راه اندازی کانال فلوم 15 متری، این کارگاه را به بزرگ ترین و مجهزترین کارگاه عمران استان قم تبدیل خواهد کرد.

کارگاه پلیمر با مساحت 150 متر مربع با تجهیزات جدید از جمله اینترنال میکسر در حال ساخت و به روز رسانی می باشد.
همچنین با حمایت های دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز دانشجویان به مبلغ 5 میلیارد ریال در حال خریداری می باشد و تدابیر ویژه جهت انجام پروژه های دانشجویی در آزمایشگاه ها و کارگاه ها اتخاذ شده است.
شناسنامه دار شدن آزمایشگاه ها و کارگاه ها، ساماندهی تجهیزات، پیگیری مباحث مربوط به HSE(بهداشت، ایمنی و محیط زیست)، رفع نواقص،تعمیرات وسایل آزمایشگاهی، استانداردسازی تعداد گروه های آموزشی و بهینه سازی شرایط آزمایشگاه ها و کارگاه ها از جمله دیگر فعالیت های صورت گرفته جهت ارتقای آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه صنعتی قم می باشد.
در انتها دکتر رضایی نور از حمایت های همه جانبه جهت اجرای پروژه های پژوهشی اساتید و دانشجویان خبر داد و افزود: با توجه به تجهیز آزمایشگاه ها و کارگا ه ها در دانشگاه و انجام پروژه های پژوهشی دانشجویی در آنها، انتظار می رود که با فعالیت و همکاری بیشتر اساتید و دانشجویان شاهد ارتقای پژوهش در دانشگاه صنعتی قم باشیم.
وی اظهار داشت: می بایست با ارتباط هر چه بیشتر با صنعت استان و جذب پروژه های مشترک با کارخانه جات صنعتی به وسیله حل مشکلات و معضلات آنها نقش موثرتری را در رشد و شکوفایی صنعت استان ایفا کنیم.

 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود