امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

اساسنامه بنیاد یاوران وقف علم و فناوری استان قم با حضور رئیس دانشگاه صنعتی قم تهیه و تنظیم شد

یکشنبه بیستم آبان 1397 ساعت 10:48 ق ظ
اساسنامه بنیاد یاوران وقف علم و فناوری استان قم با حضور رئیس دانشگاه صنعتی قم تهیه و تنظیم شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: اساسنامه بنياد ياوران وقف علم و فناوري استان قم با هدف توسعه وقف در حوزه علم، نوآوري و فناوري با حضور رئیس دانشگاه صنعتی قم تهیه و تنظیم و تفاهم نامه همکاری این بنیاد با موسسه اعتباری کوثرامضا شد.
به مناسبت روز وقف در راستای توسعه علم و فناوری ، تفاهم همکاری بنیاد یاوران وقف علم و فناوری استان قم با موسسه اعتباری کوثر به منظور حمایت از توسعه و تجاری سازی علم و فناوری و بانک داری به ویژه بانک داری اسلامی وحمایت از توسعه اشتغال دانش محور با حمایت از فارغ التحصیلان دانشگاهی استان قم به امضاء طرفین رسید .


در این نشست رئیس هیات موسس بنیاد یاوران وقف علم و فناوری با اشاره به نقش مهم و تعیین کننده این بنیاد در اشتغال زایی گفت: موسسه اعتباری کوثر استان قم علاوه بر این که عضو هیات موسس بنیاد یاوران وقف علم و فناوری است، نقش مهم عاملیت مالی این بنیاد را برعهده دارد.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردمی در توسعه وقف علم و فناوری اظهار کرد: تقویت و فرهنگ سازی امر وقف در حمایت از جامعه علم و فناوری، نیاز به همت و حمایت همه جانبه مردم و مسئولان دارد.
در بخش دیگری از این مراسم، دکتر رضایی نوررئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به وقف در تولیدعلم تاکید دارند گفت: لازم است طبق دیدگاه رهبرعظیم الشان انقلاب اسلامی امر مبارک و با برکت وقف در حوزه پزشکی، علوم جدید و حتی در ترویج دین به شکل مدرن صورت پذیرفته و کارآیی داشته باشد.
دکتر رضایی نور با استناد به حدیثی از پیامبر گرامی اسلامی وقف در عرصه علم و دانش را بسیار مهم ارزیابی کرد وافزود: براساس این حدیث گوهربار صدقه جاریه، علم نافع و فرزند صالح بعد از مرگ هر انسان باقی می ماند و باید همه کمک کنند تا وقف علم نافع ترویج یابد.
رئیس پارک علم و فناوری استان قم با تاکید برنقش برجسته سازمان اوقاف و امور خیریه در تقویت و رشد بنیاد اظهار کرد: انتظار داریم تا پایان سال جاری با همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم دو مورد وقف علم و فناوری حمایت شده و به ثبت برسد.
در ادامه، مدیر امور شعب موسسه اعتباری کوثر استان قم با اشاره به اهمیت وقف در حوزه علم و فناوری گفت: امروز تولید علم و فناوری پایه و زیر بنای اساسی تولید ثروت و قدرت اقتصادی کشورمحسوب می شود.
مسعود اقدسی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه وقف علم و فناوری گفت: موسسه اعتباری کوثر در نظر دارد به عنوان یک موسسه اعتباری پیشرو پشتیبان توسعه فرهنگ غنی و اسلامی وقف در حوزه علم و فناوری باشد و از فناوران، نوآوران، دانشجویان، طلاب، اعضای هیات علمی ،نخبگان حوزوی و دانشگاهی در کارآفرینی دانش محور حمایت کند.

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود