امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

با حضور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری انجام شد: مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه بیست و یکم شهریور 1397 ساعت 11:30 ق ظ
با حضور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری انجام شد:  مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مراسم تودیع و تکریم از دکتر خوشنویسان رئیس سابق دانشگاه صنعتی قم  و معارفه دکتر رضایی نور رئیس جدید دانشگاه با حضور دکتر سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.
دکتر سیمایی صراف ضمن تشکر از زحمات دکتر خوشنویسان و دکتر رضایی نور گفت: دانشگاه صنعتی باید یک دانشگاه فن آور باشد. توفیق یک دانشگاه فن آور در میزان تسهیل نمودن زندگی بشری است.

وی افزود: با توجه به تحریم ها، دانشگاه های ما باید مساله محور باشند و با نگاهی ظریف، دقیق و علمی مسائل و مشکلات کشور را رفع نمایند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان ساخت: گسترش کمی دانشگاه ها نباید مهم باشد، مهم توسعه علمی و فعالیت های پژوهشی در دانشگاه ها است . به عنوان مثال وزارت خانه های ما از قبیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، صنعت ، معدن و نفت برای خود دانشگاه تاسیس کردند که مسئولین، امروز به این نتیجه رسیده اند که این کار تاثیر  مفید چندانی نداشته است. بی شک نباید کیفیت را فدای کمیت کرد.
در ادامه مراسم دکتر بهرام خوشنویسان ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم با اشاره به مشکلات مالی  و تنگناهای بودجه‌ای در ابتدای پذیرش مسئولیت ریاست دانشگاه صنعتی قم گفت: یکی از دغدغه های بنده در دوران مسئولیتم تقویت روحیه خودباوری دردانشگاه بود که به لطف خدا  امروز از لحاظ علمی و پژوهشی این دانشگاه پیشرفت‌های مناسبی داشته است و جایگاه خوبی را در کشور و استان به خود اختصاص داده است.
رییس سابق دانشگاه صنعتی قم اظهار کرد: دکتر رضایی نور در این مدت کوتاه سپری شده از مسئولیشان با روحیه جهادی به برنامه هایی در خصوص ساماندهی دانشگاه و القای روحیه شادابی پرداخته است و امیدوارم با همین انرژی در پیشبرد اهداف دانشگاه موفق و منصور باشد.

در ادامه دکتر رضایی نور رئیس جدید دانشگاه صنعتی قم ضمن خیر مقدم به حضارگفت:  از مسئولین وزارتی جهت اعتمادی که به بنده  داشتند  و این مسئولیت خطیر را به عهده من گذاشتند بسیار سپاسگزارم.
رئیس دانشگاه صنعتی قم با تشکر از زحمات رؤسای سابق این دانشگاه ، به موقعیت استراتژیک استان از لحاظ سیاسی، صنعتی ، علمی و جغرافیایی اشاره کرد و افزود: توسعه دانشگاه صنعتی قم ، توسعه صنعت استان است.
وی در خصوص پیشرفت های دانشگاه صنعتی قم در 50 روز اخیر گفت: تاسیس دانشکده برق و کامپیوتر و شناسنامه دار کردن دانشکده ها، افزایش 30 درصدی فضاهای آموزشی ، تاسیس سالن ورزشی شهید شهریاری، تاسیس کتابخانه شهید نقی مشکوة السادات، تاسیس کارگاه انفورماتیک شماره 2، تجهیز کارگاه انفورماتیک شماره 1، بهسازی سالن همایش های دانشگاه از جمله اقدامات صورت گرفته در این 50 روز اخیر بوده است.
وی افزود: بی شک گام برداشتن در چنین زمان محدودی بدون همکاری و همدلی خانواده  پر تلاش دانشگاه صنعتی قم میسر نبوده است.
در پایان با اهدای لوح تقدیر از زحمات دکتر خوشنویسان رئیس سابق دانشگاه تقدیر و مراسم معارفه ی دکتر رضایی نور انجام شد.


افتتاح 4 پروژه عمرانی انجام شده در دوره مسئولیت دکتر رضایی نور از جمله دانشکده برق و کامپیوتر ، سالن ورزشی شهید شهریاری، کارگاه انفورماتیک شماره 2 و کتابخانه شهید نقی مشکوة السادات از جمله برنامه هایی بود که با حضور دکتر سیمایی صراف و مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه صنعتی قم انجام شد.

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود