امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

انعقاد تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی بین دانشگاه صنعتی قم و پژوهشگاه نیرو

چهارشنبه بیست و سوم اسفند 1396 ساعت 1:5 ب ظ
انعقاد تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی بین دانشگاه صنعتی قم و پژوهشگاه نیرو
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: تفاهم نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دانشگاه صنعتی قم و پژوهشگاه نیرو منعقد شد.
طی نشستی که با حضور  دکتر بهرام خوشنویسانرئیس دانشگاه صنعتی قم و دکتر محمد صادق قاضی زاده رئیس پژوهشگاه نیرو ، تفاهم نامه همکاری امضاء و مبادله گردید.
از جمله فعالیت موارد مهم و مورد تاکید این تفاهم نامه انسجام بخشی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی،دعوت به همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه تحت عنوان عضو هیات علمی وابسته،حمایت از پژوهشگران پسادکتری،اعطای اعتبارهای پژوهشی در حوزه های جدید،اعطای مراتب و کرسی های تخصصی به استادان برجسته و صاحب تجربه و اعطای فرصت مطالعاتی به اعضای هیات علمی دانشگاه و پژوهشگاه می باشد.
 
 همچنین پژوهشگاه نیرو در قالب اين تفاهم‌نامه، از طريق انسجام‌بخشي و حمايت از پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي دانشجويان تحصيلات تکميلي، حمايت از فعاليت‌هاي پژوهشي اساتيد دانشگاه را در اولويت قرار مي‌دهد.  به اين منظور، موضوع پايان‌نامه‌هاي تحصیلات تکمیلی دانشجويانِ علاقمند به استفاده از تسهيلات طرح شده در اين تفاهم‌نامه به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي مي‌گردد که در ارتباط با اولويت‌هاي تحقيقاتي و طرح‌هاي پژوهشي پژوهشگاه باشد.  شایان ذکر است به منظور حمايت از پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي دانشجويان تحصيلات تکميلي، دبيرخانه هدايت و حمايت از طرح‌هاي پژوهشي پژوهشگاه، ضمن اعلام اولويت‌هاي تحقيقاتي و طرح‌هاي پژوهشي، تسهيلاتي را فراهم خواهد نمود که دانشجويان و اساتيد بتوانند از امکانات آزمايشگاهي پژوهشگاه استفاده نموده و يا با همکاري پژوهشگاه، براي انجام پژوهش در واحدهاي صنعتي مستقر شوند.
از دیگر همکاری های خاص پژوهشگاه نیرو با دانشگاه صنعتی قم در خصوص موضوعات مرتبط با نیروگاه‌های حرارتی خورشیدی شامل: نیروگاه های خورشیدی هلیوستات، سیستم‌های متمرکز کننده خورشیدی با موتور استرلینگ و سیستم‌های هیبرید با حرارت خورشیدی می باشد و دانشگاه صنعتی قم به عنوان یکی از قطب های علمی اصلی در این زمینه تحقیقاتی با پژوهشگاه نیرو همکاری خواهد کرد.
براساس این تفاهم، حمايت‌های پژوهشگاه نیرو در قالب ايجاد بستر مناسب جهت بهره‌مندی دانشگاه از حمايت‌های صنعت برق و يا حمايت مستقيم توسط پژوهشگاه خواهد بود. بهره‌مندی از تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی جهت انجام پروژه‌های مشترک برای هریک از طرفین نیز از جمله موارد مطرح در این تفاهم نامه می باشد.
این تفاهم‌نامه در 7 ماده و در دو نسخه با اعتبار يکسان، امضاء و بين طرفين مبادله گرديد. مدت اين تفاهم‌نامه از زمان امضاء و مبادله، پنج سال می باشد و در صورت توافق طرفين، تفاهم‌نامه قابل تمديد خواهد بود.
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود