امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

برگزاری دومین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی در دانشگاه صنعتی قم

شنبه نهم دی 1396 ساعت 11:25 ق ظ
برگزاری دومین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دومین کنفرانس یک روزه فیزیک ریاضی ایران با هدف ارتقای جایگاه علمی این رشته در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : برای دومین بار دانشگاه صنعتی قم میزبان دومین کنفرانس یک روزه فیزیک ریاضی ایران با هدف ارتقای جایگاه علمی این رشته بوده است.
دکتر لطیفی،دبیر علمی کنفرانس ملی فیزیک ریاضی با اشاره به دریافت 162 مقاله گفت: از میان مقالات رسیده، 83 مقاله پذیرش شده است که 75 مقاله در قالب پوستر و 8 مقاله در قالب ارائه شفاهی در این کنفرانس دفاع می شود.
دبیر علمی کنفرانس ملی فیزیک ریاضی  از چاپ تمام مقالات دفاع شده در این کنفرانس خبرداد و گفت: این مقالات در دو مجله آی اس سی (پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) و مجله انجمن فیزیک به چاپ می رسد.
وی در ادامه هدف از برگزاری این کنفرانس را ایجاد جایگاه علمی برای ایران در رشته فیزیک ریاضی بیان کرد و افزود: در حال حاضر دو کشور روسیه و آمریکا در این علم جایگاه دارند و ایران با وجود داشتن دانشمندان نخبه هنوز جایگاه مناسبی در این رشته ندارد.
دکتر لطیفی مدل سازی علم فیزیک با زبان ریاضی را از عملکردهای این علم خواند و افزود: هدف علم فیزیک ریاضی کشف واقعیت‌های این دو علم است.
درپایان با نظر کمیته علمی مهرداد خدادی فر از دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر بهمن بابایار رازلیقی از دانشگاه صنعتی قم و منیره برزگر گنجی از دانشگاه زنجان به ترتیب مقالات برتر دومین کنفرانس فیزیک ریاضی را به خود اختصاص دادند.
 


   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود