امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

مراسم اختتامیه هجدمین نمایشگاه دستاوردهای فناوری و پژوهشی استان در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

شنبه هجدهم آذر 1396 ساعت 11:26 ق ظ
مراسم اختتامیه هجدمین نمایشگاه دستاوردهای فناوری و پژوهشی استان در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: هجدمین نمایشگاه دستاوردهای فناوری و پژوهشی استان قم در دانشگاه صنعتی قم  با حضور استاندار و مدیران ارشد استان روز یکشنبه 96/9/11 ، با 21 غرفه مرتبط با مراکز آموزشی ، پژوهشی و فناوری برگزار شد.
از جمله مراکز و نهادهای فعال این نمایشگاه دانشگاه صنعتی قم، پردیس فارابی دانشگاه تهران، علوم پزشکی قم، علمی کاربردی و کلینیک کار آفرینی دانشگاه علوم پزشکی قم، جهاد دانشگاهی، پارک علم و فن آوری، بنیاد نخبگان، شهاب دانش، دانشگاه فرهنگ و هنر، دانشگاه قم، اداره کل آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، بهزیستی، شهرداری و بانک ملی بوده اند.
مراسم اختتامیه نیز با حضور مدیران استان ، مهندس سیفی رئیس هلدینگ آذرخش (کارآفرین برتر جهان اسلام)، کارکنان و دانشجویان در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر فدایی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه، گزارشی در مورد وضعیت پژوهش و جایگاه پژوهش در کشور ارائه داد.
در ادامه مهندس سیفی ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین اساتید و دانشجویان فعال دانشگاه صنعتی قم، اظهار کرد: توسعه پایدار مستلزم تلفیق و ارتباط نزدیک دانش و صنعت است.وی افزود: اگر بخواهیم با صنایع و محصولات روز دنیا رقابت کنیم باید نگاه علمی به بخش تولیدات داشته باشیم و از کارشناسان و متخصصان دانشگاهی در صنایع استفاده نماییم.
 وی  خاطر نشان کرد: از سویی دیگر، بررسی مشکلات و معضلات صنعت و به تبع آن اقتصاد کشور جز با نگاهی موشکافانه، علمی و عملیاتی محقق نمی شود و مبدا و جایگاه این نگاه نیز در دانشگاه های کشور نهفته است. 
مهندس سیفی با بیان اینکه مجتمع آجر نسور نما آذرخش بزرگترین تولید کننده انواع آجرهای نسوز نمای ماندگار در خاورمیانه است اظهار داشت: مشابه محصول آذرخش در ایران وجود ندارد و محصولات این شرکت به اکثر کشورهای دنیا از جمله کشورهای انگلیس، ایتالیا، آلمان و آمریکا صادرمی شود.
در پایان اختتامیه هجدمین نمایشگاه دستاوردهای فناوری و پژوهشی استان نیز از غرفه داران نمایشگاه تقدیر و تشکر به عمل آمد. همچنین از دکترجیریایی، دکتر طالبی ،دکتر خشویی و خادم زاده به عنوان پژوهشگران برتر دانشکده فنی و مهندسی ، دکتر شریفی، دکتر زیانی، دکتر رسولی و  دکتر حیدری به عنوان پژوهشگران برتر دانشکده برق و کامپیوتر و دکتر لوایی ،دکتر محمد کریمی و دکتر آل عمران نژاد به عنوان پژوهشگران برتر دانشکده علوم پایه تقدیر به عمل آمد.




در بخش دانشجویی نیز از نرگس سراج، حسین شجاعیان، روح الله ساری، رقیه آقامحمدی، زهرا رشیدی، مجید گلچی و  محمد مختاری به عنوان پژوهشگران برتر تقدیر و تشکر شد.


در بخش اهدا کنندگان کتاب نیزاز زینب گایینی، جواد جعفرنیا، میلاد جلیلی نیا و روح الله ساری تقدیر و تشکر به عمل آمد.
در بخش همیاران صنعتاز عبدالغفار مقدم، احسان طالعی، عباس کاشانی، ابوالفضل موسوی، محمد رضا مقیسه، حسن کرمی پور، علی عبادی راد، مهدی نوری درخشان، حمید رضا صامنی، حمید عسگر، مریم منصوری، حانیه صنعت، نرگس بختیاری، شهرزاد مهدی زاده، زهرا حاجیان، فاطمه قاسمی زاده و مصطفی قدوسی مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند.
 
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود