امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

دوره بهینه سازی مصرف انرژی با حضور مسئولین دستگاه های اجرایی استان در دانشگاه صنعتی قم

شنبه بیست و هفتم آبان 1396 ساعت 8:42 ق ظ
دوره بهینه سازی مصرف انرژی با حضور مسئولین دستگاه های اجرایی استان در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دوره بهینه سازی مصرف انرژی به همت دانشگاه صنعتی قم و شرکت پخش فراورده های نفتی استان با حضور مهندس فرشاد خوشنویسان سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی استان در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این دوره دکتر فدایی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم ضمن تسلیت جهت از دست دادن جمعی از هموطنان عزیزمان در زلزله دلخراش غرب کشور، به توضیحاتی در مورد تاسیس دانشگاه و پیشرفت های اخیر دانشگاه از جمله افزایش تعداد رشته، دانشجو و اعضای هیات علمی پرداخت.
وی افزود: در حال حاضر دانشگاه صنعتی قم دبیر خانه فناوری نانوی استان و ارتباط صنعت استان با دانشگاه می باشد که البته با ماموریت گرا شدن دانشگاه ها این دانشگاه در ترویج صنعت سبز و بهینه سازی مصرف سوخت عهده دار وظیفه خطیری شده است.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم خاطر نشان کرد: با توجه به پذیرش دانشجو در رشته مهندسی انرژی و حضور اساتید مجرب در این رشته، بی شک دانشگاه با همفکری و همکاری با سایر دستگاه های اجرایی می تواند در بهینه سازی مصرف انرژی گام موثری بردارد و برگزاری این دوره شروع بسیار خوبی در این مقوله است.در ادامه مهندس خوشنویسان به ارائه توضیحاتی در مورد اهمیت مصرف بهینه انرژی در کشور پرداخت. وی افزود: طبق آمار اعلام شده شدت مصرف انرژی در دنیا 1.8 درصد، در اروپا 1 درصد و متاسفانه در ایران 6 درصد می باشد که این آمار بسیار ناراحت کننده و تامل برانگیز است.
سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری افزود: با توجه به استفاده از سوخت های تجدید ناپذیر در ایران، مدیریت سبز و استفاده از سوخت های تجدیدپذیر از اولویت های کشور می باشد که ابن مهم محقق نخواهد شد مگر با مشارکت و همکاری همه مردم به ویژه دستگاه های اجرایی.
وی افزود: با توجه به بحران مصرف انرژی در کشور 20 درصد از انرژی مصرفی دستگاه های اجرایی باید از انرژی خورشیدی باشد.
این جلسه با سخنرانی دکتر اخترشناس از صاحب نظران در زمینه مدیریت بهینه سازی مصرف سوخت ادامه یافت.





 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود