امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت چهاردهم خرداد سالروز رحلت جانسوز بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي ايران و قيام پانزدهم خرداد

شنبه سیزدهم خرداد 1396 ساعت 11:13 ق ظ
بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت چهاردهم خرداد سالروز رحلت جانسوز بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي ايران و قيام پانزدهم خرداد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به مناسبت چهاردهم خرداد سالروز رحلت جانسوز بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي ايران و قيام پانزدهم خرداد،دانشگاه صنعتی قم با صدور بيانيه‌اي بر زنده نگه داشتن ياد و خاطره امام خمینی (ره) و تجديد عهد و ميثاق با آرمانهاي آن امام همام و شهدای گلگون کفن تاكيد كرد.
در اين بيانيه آمده است:همزمان با فرارسيدن چهاردهم خرداد ماه سالروز رحلت جانگداز امام خميني (ره)، قلب های انسان‌هاي آزاده جهان سرشار از ياد و خاطره آن عزيز سفر كرده است كه محبوبترين رهبر مردمی در بین مستضعفان ، ستم دیدگان و حق طلبان به شمار مي رود. رهبری كه با تدبیر و درایت خود چنان انقلابی را برپا کرد که سایر کشورهای جهان را به تفکر واداشت و مردم حق طلب در هر کشوری با هر دین و زبانی او را می شناسند و با تاسی به امام راحل برای استقلال و آزادی ملت و کشورشان قیام می کنند.
به حق که قیام خونین 15 خرداد سال 1342 مقدمه ای جهت تغییر معادلات سیاسی در منطقه و جهان بوده است. قیام خونین 15 خرداد که با هدایت و روشنگری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت، نه تنها شکست رژیم ستم شاهی را نوید داد بلکه زمینه ای بود در جهت رساندن پیام اسلام و قرآن به مردم سایر کشورها.
جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی قم ضمن تسلیت این روزهای به یاد ماندنی و با ادای احترام به ساحت بلند شهدای گرانقدر، اعلام  می داردکه همراه با اقشار مختلف مردم درمراسم گرامی داشت این روز بزرگ شرکت خواهد کرد و با جهاد علمی خود حافظ خون شهدای گرانقدر و همیشه جاوید خواهد بود.
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود