امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

نشست الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

چهارشنبه یکم دی 1395 ساعت 12:10 ق ظ
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نشست الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با محوریت بررسی جایگاه اجتماعی زنان در نظام با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی کشوری دبیر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به همت بسیج دانشجویی در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
نشست الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:  نشست الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با محوریت بررسی جایگاه اجتماعی زنان در نظام با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی کشوری دبیر الگوی اسلامی ایرانی  پیشرفت به همت بسیج دانشجویی در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین کشوری ضمن اشاره به اهمیت جایگاه زن در خانواده و اجتماع افزود: زن ریحانه است. پس یک گل احتیاج به مراقبت و نگهداری دارد. متاسفانه در یک کشور اسلامی مثل ایران هنوز به این حقیقت پی نبرده ایم که برای داشتن جامعه ای سالم احتیاج به خانواده ای سالم داریم و برای داشتن خانواده ای سالم احتیاج به همسران شایسته و مادران دلسوز داریم. یکی از برنامه های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در کشور بهبود فضای خانواده است.
حجت‌الاسلام  والمسلمین علی کشوری در ادامه درباره بهبود فضای خانواده گفت: این موضوع ماموریت دوم این الگو بوده است . یکی از مسائلی که امروزه بانوان را تهدید می‌کند یکسانی شرایط محیط کار با آقایان است. این موضوع را با جدیت دنبال می کنیم. زنان در محیط‌های کاری نباید شرایطی شبیه مردان و ساعات کاری شبیه آقایان داشته باشند. بافت مشاغل برای بانوان باید تعریف شود. در کشور مشاغلی وجود دارد که به معنی واقعی با شرایط روحی، جسمی و عاطفی زنان فاصله دارد.
حجت‌الاسلام کشوری یکی از اشکالات لایحه برنامه ششم را «عدم انسجام» دانست و گفت: برنامه هماهنگی لازم را ندارد به عنوان مثال در صدرِ ماده‌ مربوط به امور زنان و خانواده نوشته شده است که ما می‌خواهیم خانواده را تقویت کنیم ولی در ذیل ماده نوشته شده که این کار از طریق «عدالت جنسیتی» انجام می‌گیرد. عدالت جنسیتی اَبَرشعار جریان فمنیست است که جریانی ضد خانواده می‌باشد. سؤال اصلی این است که چطور می‌خواهیم با شعار اصلی جریان ضد خانواده، خانواده را تقویت کنیم؟ این یکی از موارد عدم انسجام برنامه است.بهتر است به جای شعار عدالت جنسیتی با بهره از الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت توجه به بنیان خانواده را در قالب طراحی لایحه اختصاصی برای  اشتغال زنان  در دستور کار قرار دهیم.
شایان ذکر است این برنامه ویژه خواهران بوده است.

 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود