امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

نمایشگاه دانشجو،صنعت و کارآفرینی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

چهارشنبه بیست و ششم آبان 1395 ساعت 9:53 ق ظ
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نمایشگاه دانشجو، صنعت و کارآفرینی به همت انجمن های علمی مهندسی مكانیك ، پلیمر ، عمران ، انرژی ،فیزیک مهندسی ، برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی قم با مشاركت دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه با حضور مسئولین استانی ، اساتید، دانشجویان و 7 شرکت دانش بنیان در سالن همایش های شهید آخوندی طی 4 روز برگزار شد.
نمایشگاه دانشجو،صنعت و کارآفرینی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نمایشگاه دانشجو، صنعت و کارآفرینی به همت انجمن های علمی مهندسی مكانیك ، پلیمر ، عمران ، انرژی ،فیزیک مهندسی ، برق  و کامپیوتر دانشگاه صنعتی قم با مشاركت دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه با حضور مسئولین استانی ، اساتید،  دانشجویان و 7 شرکت دانش بنیان در سالن همایش های شهید آخوندی طی 4 روز برگزار شد.
دراین نمایشگاه دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه و پویایی انجمن های علمی دانشجویی، دوران دانشجویی را بهترین فرصت جهت تحقیق و پژوهش دانست.
وی افزود: اگر دانشجویان در دوران تحصیل بتوانند استعدادها و توانمندی هایشان را شکوفا کنند ، پس از فارغ التحصیل شدن  نیز می توانند نقش کلیدی را در رشد و شکوفایی جامعه اسلامی ایفا کنند و این چنین می توان وابستگی خود را به سایر کشورها کمرنگ کرد.
در ادامه مهندس عالمی رئیس شهرک صنعتی شکوهیه ضمن اشاره به اهمیت کارآفرینی در جامعه افزود: امروز بسیاری از کشورهای جهان سوم با برنامه ریزی های دقیق می خواهند خود را به کشورهای توسعه یافته برسانند. به همین دلیل ارتقای  فرهنگ و ارتقای اقتصاد را همسو با هم پیش می برند. متاسفانه در کشور ما این همسویی بسیار کمرنگ است.
وی با اشاره به نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه خاطر نشان کرد: یکی از راه های نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه پرورش کارآفرینان خلاق در جامعه است . چرا که آنها می توانند با ساخت محصولات کاربردی با هزینه های اندک هم چرخ صنعت و هم چرخ اقتصاد را بچرخانند.
رئیس شهرک صنعتی شکوهیه افزود: یکی از بزرگ ترین معظلات اقتصاد و صنعت کشور فرار کارآفرینان نخبه به سایر کشور ها است. 28 سال پیش کشور سنگاپور مبانی توسعه خود را بر پایه جذب سرمایه گذار و نیروهای متخصصی که به غرب رفته بودند بنا نهاد و کلیه سرمایه گذاران و نخبگان سنگاپوری را به کشور بازگرداند واین امر در رشد آنها نقش مهمی داشته است.
شایان ذکر است در این نمایشگاه شرکت های دانش بنیانی چون آسایش فوم تولید کننده فوم های جدید ، رنگین زرین تولید کننده چسب و رزین با فرمولاسیون جدید ، شب کهربا تولید کننده سلول های خورشیدی ، مهاب صنعت ساختمان تولید کننده بلوک های ساختمانی جدید ، ایده سازان مبتکر قرن تولید کننده نسل جدیدی از دوربین های مدار بسته، شرکت پانا تولید کننده پرینترهای سه بعدی، تک تای ایران تولید قالب و تزریق پلاستیک ، حضور داشتند. همچنین  در غرفه دانشگاه صنعتی قم دستاوردهای علمی اساتید و دانشجویان به نمایش گذاشته شد.

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود