امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه هجدهم آذر 1394 ساعت 10:11 ق ظ
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مراسم روز دانشجو با حضور هیات رئیسه، کارکنان و دانشجویان در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم، به همت مدیریت فرهنگی برگزار شد.
روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مراسم روز دانشجو با حضور هیات رئیسه، کارکنان و دانشجویان در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم، به همت مدیریت فرهنگی برگزار شد.
در این مراسم دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن گرامی داشت روز دانشجو به توضیحاتی در مورد وقایع روز ۱۶ آذر پرداخت. وی افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری( مدظله العالی) جهاد علمی وظیفه اصلی هر دانشجو و حق جویی و جسارت از خصوصیات مهم آنها است. اگر این صفات در دوران دانشجویی متبلور شود ، افراد می توانند در تمام مراحل زندگی با حق جویی و جسارت بسیاری از مسائل و مشکلاتشان را حل کنند.
دکتر خوشنویسان منصف بودن را شاخه ای از بصیرت دانست و افزود: مطالبه گری دانشجو جهت بهتر شدن فضای علمی ، حق دانشجویان است و ما تا حد امکان با همکاری اساتید و دانشجویان این فضا را ایجاد خواهیم نمود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به ماموریت گرا شدن دانشگاه در زمینه صنعت زیست سازگار ، ما به دنبال یک دانشگاه تخصصی هستیم. در این برهه از زمان کیفی سازی برای ما مهم است نه کمیت گرایی.یک دانشگاه تخصصی اساتید مجرب و دانشجویان پژوهشگر دارد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: بنده به آینده این دانشگاه امیدوارم چرا که اساتید ما اکثرا از دانشگاه های معتبر و مطرح کشور هستند و دانشجویان ما پتانسیل های خوبی در زمینه های علمی دارند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین آخوند زاده نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن بزرگداشت روز دانشجو افزود: دانستن وقایع تاریخی امری بسیار مهم و ضروری است ، چرا که با دانستن تاریخ می توان وقایع را از زوایای مختلف مورد نقد و بررسی قرار داد. وقتی وقایع ۱۶ آذر را تجزیه و تحلیل می کنیم به از خود گذشتگی و درک عمیق دانشجویان خواهیم رسید . امروز وظیفه شما دانشجویان است که با حضور در یکایک صحنه های علمی و فرهنگی نام ایران اسلامی را زنده و جاوید نگاه دارید.
پرسش های دانشجویان از هیات رئیسه دانشگاه ، تواشیح خوانی گروه قمر بنی هاشم و برگزاری مسابقه از دیگر برنامه های این مراسم بوده است.
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود