امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

به مناسبت روز مقاومت و پایداری در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.

سه شنبه پنجم خرداد 1394 ساعت 1:54 ب ظ
به مناسبت روز مقاومت و پایداری در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
همزمان با روز مقاومت و پایداری همایشی با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان چیت فروش، جناب آقای دکتر آخوندی سرپرست محترم دانشگاه، اساتید و دانشجویان، به همت روابط عمومی و بسیج دانشجویی، در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر آخوندی ضمن خیر مقدم به امیر سرتیپ دوم خلبان چیت فروشبه تبیین کوتاهی از شرایط استراتژیکی شروع جنگ پرداخت. وی جنگ ایران و عراق را یک معامله نامتوازن دانست و افزود: توسل به ائمه اطهار، رهبری امام خمینی (ره) و پایداری و مقاومت مردم شریف ایرانعامل سربلندی ملت ایران از این نبرد نابرابر بوده است.
در ادامه امیر سرتیپ چیت فروش با اشاره به اینکه حمله رژیم بعث عراق به عراق  5 ساعت پس از اولین حمله آغاز شد افزود: ما نیز پایگاه نظامی عراق را مورد حمله قرار دادیم ولی به دلیل منسجم نبودن نیروهای دفاعی و مرزی کشور به پیشروی ارتش عراق منجر شد.
وی خاطر نشان ساخت: پاسخ ما به حمله عراق یک طرح از پیش تعیین شده به نام کمان 99 بوده است، چرا که تنش بین ایران و عراق در 200 سال گذشته وجود داشته است و همین باعث آماده سازی طرح های نظامی چون البرز، زاگرس، کمان 99 بوده است.
وی افزود: هنوز بیش از10 ساعت از اولین موج این حملات کوبنده نگذشته بود که طرح کمان 99 در دستور کار قرار گرفت و به موجب آن با به پرواز درآمدن 200 فروند از انواع هواپیما، نظیر هواپیمای ره گیر و هواپیماهای  سوخت رسان، شناسایی ، عکسبرداری ، سی 130 ، شکاری بمب افکن های اف 4و اف 5 و اف 14 ، هواپیماهای سبک و سنگین به عنوان هواپیماهای پشتیبانی کننده در آسمان سراسر پایگاههای ایران و سپس با گذشتن از 140 فروند ازهواپیماهای جنگنده شکاری پس از بمباران مراکز نظامی و استراتژیک دشمن تقریبا همگی سالم به پایگاههای خود بازگشتند.
امیر سرتیپ چیت فروش اذعان داشت: به گفته تحلیلگران وکارشناسان داخلی و خارجی این عملیات یکی از منحصر به فرد ترین و گسترده ترین پروازهای جمعی درطول جنگهای معاصربه حساب می آید که موجب انهدام و خارج شدن بخش عظیمی از ظرفیت جنگی دشمن در بُعد هوایی گردید.
در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یاد بود از امیر سرتیپ دوم خلبان چیت فروش تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود