امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

برگزاری نشست علمی عدالت و اعتدال از منظر شهید مطهری (ره)

چهارشنبه سی ام اردیبهشت 1394 ساعت 7:25 ب ظ
برگزاری نشست علمی عدالت و اعتدال از منظر شهید مطهری (ره)
نشست علمی عدالت و اعتدال از منظر شهید مطهری همزمان با سالروز شهات این شهید بزرگوار و با سخنرانی دکترمحمد هادی مفتح فرزند برومند شهید مفتح در سالن همایشات شهید آخوندی برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:دکتر مفتح به تبیین ابعاد شخصیتی شهید مطهری(ره) پرداخت ایشان اعتدال شخصیتی، شخصیت مقاوم، تکلیف شناس و زمان شناس شهید مطهری را به عنوان الگویی کم نظیر برای جامعه امروز ما دانستد. ایشان افزود: درس گرفتن از شخصیت های چون شهید مطهری و شهید مفتح که وظیفه نجات دانشگاه از اسلام انحرافی را احساس کردند و دانشگاه را آن زمانی که بین بی دینی و دین انحرافی قرار گرفته بود و تعاملی بین دانشگاه و حوزه وجود نداشت و دانشگاهیان بر سر دو راهی که یا خود باید سراغ دین بروند که عمدتا به دین انحرافی می رسیدند و یا این که دین را رها کنند با احساس تکلیف و زمان شناسی دقیق وارد این فضا شده و به مجاهدت های کم نظیر در این مسیر پرداختند.
دکتر مفتح افزود: عدالت بر محور حق و بر محور اعتدال حرکت کردن و گرفتار باند و جناح نشدن است و از معصومین روایت شده که آن چیزی که انسان را از عدالت و اعتدال خارج می کند عصبیت است و عصبیت در کلام معصوم چیزی است که بد های قوم و جناح خود را به خوب های قوم و جناح مقابل ترجیح دهد یعنی گرفتار جناح بازی شود و این نقطه مقابل عدالت است.
در انتها دکتر مفتح با ضمن تشکر از جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی قم تاکیدکرد جهاد در عرصه های علمی و مجاهدت سربلندی ایران اسلامی را خواستار شدند.



   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود