امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
همكاری دانشگاه با صنعت استان بیشتر و بیشتر می شود
(همكاری دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم با صنعت استان بیشتر و بیشتر می شود)

به نقل از روابط عمومی دانشگاه: با عنایت به رسالت دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم مبنی بر تربیت نیروهای متخصص و كارآمد و ارتباط بیشتر صنعت با دانشگاه ،جلسه هم اندیشی با حضور رئیس و معاونین سازمان صنعت و معدن و اساتید دانشگاه صنعتی قم روز شنبه92/11/26 برگزار شد.

در این هم اندیشی دكتر مشكوه السادات ضمن خوشامد گویی به جناب آقای مهندس عالی پور رئیس سازمان صنعت و معدن و هیئت همراه،آمادگی دانشگاه را جهت همكاری در زمینه های تحقیقی و پژوهشی با صنایع استان، اعلام كرد. وی افزود: این همكاری بیشتر منوط به ارتباط بیشتر صنایع با دانشگاه است ،كه می تواند در قالب بازدیدهای علمی دانشجویان و اساتید از صنایع جهت اجرای پروژه های پژوهشی باشد.

در ادامه مهندس عالی پور رئیس سازمان صنعت و معدن به دستاوردهای چشمگیر صنایع استان اشاره كرد و خواستار حضور و مشاركت اساتید این دانشگاه در اتاق فكر و جلسات هم اندیشی سازمان صنعت و معدن شد.همچنین وی نقش این دانشگاه را در پیشبرد صنعت استان بسیار مهم دانست و افزود:توسعه رشته های این دانشگاه باید مرتبط با نیازهای صنعت استان باشد به عنوان مثال رشته متالورژی و مهندسی مواد در استان بسیار مورد نیاز می باشد.مهندس عالی پور توسعه صنایع نانو و هایتك را جهت تقویت صنایع استان ضروری قلمداد كرد.

شایان ذكر است در این جلسه بر احداث خانه صنعت و دانشگاه، كلینیك صنعتی جهت شناخت معضلات صنعتی و پژوهشكده صنعتی جهت انجام پروژه ها و حل معضلات تفاهم شد.
 

همكاری دانشگاه با صنعت استان بیشتر و بیشتر می شود

دوشنبه بیست و هشتم بهمن 1392 ساعت 1:42 ب ظ
دیدار جامعه دانشگاهی دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله علوی گرگانی
هدف امام خمینی (ره) فقط و فقط زنده نگه داشتن اسلام بوده است نه رسیدن به حكومت و منصب
به نقل از روابط عمومی دانشگاه:به مناسبت سی و پنجمین فجر شكوهمند انقلاب اسلامی،هیئت رئیسه،اساتید و كاركنان دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم روز دوشنبه92/11/21 با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله علوی گرگانی دیدار كردند در ابتدای دیدار دكتر سید محمد هادی مشكوه السادات ریاست محترم دانشگاه ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت معصومه(س) و گرامی داشت یوم الله 22 بهمن، به گزارش اجمالی از پیشرفت های چشمگیر دانشگاه به ویژه جذب نیروهای متخصص برای دانشگاه و اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در دانشگاه پرداخت.

در ادامه آیت الله العظمی علوی گرگانی ضمن تقدیر و تشكر از حضور اساتید و كاركنان دانشگاه و تسلیت به مناسبت وفات شهادت گونه كریمه اهل بیت به اهمیت این روزهای پر شكوه اشاره كردند.

ایشان افزودند: قیام امام خمینی(ره) به خاطر زنده كردن اسلام ناب محمدی بوده است نه رسیدن به حكومت و منصب.وحدت،مقاومت واستقامت مردم ایران موجب وفور نعمت در كشورمان است.ایمان و ولایت مداری ملت ما ركن پیروزی در مقابل دشمنانمان می باشد.آنچنان كه دشمنان ما از ترس به ترور دانشمندان هسته ای روی آورده اند.

آیت الله علوی گرگانی نقش دانشگاه های كشورمان را بسیار مهم دانستند. ایشان اذعان داشتند:اساتید ما باید مروج علم و انقلاب باشند.به همین دلیل است كه دانشگاه های ما با دانشگاه های خارج از ایران قابل قیاس نیست.

در پایان ایشان افزودند:ملت مسلمان ایران آنچنان فهیم هستند كه دلیلی برای تبلیغ و دعوت به راهپیمایی در روز 22 بهمن وجود ندارد.چرا كه به صورت خود جوش در این روز بزرگ حماسه خواهند آفرید.
 
در دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم نیز افتتاح شد
به نقل از روابط عمومی دانشگاه: به مناسبت یوم الله دهه مبارك فجر،دفتر معاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم با حضور دكتر مشكوه السادات ریاست محترم دانشگاه،حجت السلام والمسلمین دكتر كرمی ریاست محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم،اساتید ،كارمندان و دانشجویان روز یكشنبه 92/11/20 تاسیس شد.

در ابتدای این مراسم دكتر مشكوه السادات طی سخنرانی خود تاسیس این نهاد را نشانگر توسعه و پیشرفت دانشگاه دانست.وی افزود: امید است، با تاسیس این نهاد و با حضور دانشجویان و اساتید توانمند و با انگیزه،با همدلی شاهد موفقیت های هر چه بیشتر این دانشگاه باشیم.همچنین با استقبال جامعه دانشگاهی دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم بتوانیم رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را عملی كنیم.

در ادامه حجت السلام والمسلمین دكتر كرمی ضمن تقدیر و تشكر از دكتر مشكوه السادات به منظور پیگیری های مكرر(بیش از دو سال) جهت تاسیس این نهاد ،افزود: با توجه به فعالیت ها و ابتكارات تشكل های دانشجویی این دانشگاه و آماده سازی بسترهای لازم توسط مسئولین دانشگاه ،مانیز برای تاسیس دفتر معاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری پیشقدم شدیم.

وی اذعان داشت:از جمله فعالیت های این نهاد تشكیل دفتر هم اندیشی نخبگان،شوراهای مشورتی با حضور دانشجویان و شوراهای راهبردی با حضور اساتید خواهد بود ،كه رهبر عزیزمان بر تشكیل این دو شورا بسیار تاكید نموده اند.همچنین با برنامه ریزی های انجام شده در بحث دانش افزایی اساتید و دانشجویان،امید است شاهد ارتقای سطح بینش دینی دانشجویان و اساتید باشیم.

در پایان این مراسم با لوح تقدیر از حجت السلام و المسلمین طباطبایی نماینده اسبق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تقدیر شد و طی حكمی از جانب حجت السلام والمسلمین دكتر كرمی،حجت السلام والمسلمین آخوندزاده به عنوان معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه معرفی شدند.

در دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم نیز افتتاح شد

دوشنبه بیست و یکم بهمن 1392 ساعت 2:54 ب ظ
تفاهم نامه فی ما بین دانشگاه و سازمان بهزیستی
( اقدامات اولیه جهت عقد تفاهم نامه فی ما بین دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم و سازمان بهزیستی استان انجام شد)
به نقل از روابط عمومی دانشگاه:طی برگزاری جلسه ای با حضور دكتر قنبری معاون دانشجویی،مهندس مقدم مدیر طرح و برنامه ،مهندس نصیری مشاور دانشگاه و معاونین سازمان بهزیستی روز چهارشنبه92/11/2 ،اقدامات اولیه جهت عقد تفاهم نامه ،فی ما بین دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم و سازمان بهزیستی استان انجام شد.
گزیده ای از مفاد تفاهم نامه پیشنهادی به شرح ذیل می باشد:
همكاری در طرح های پیشگیرانه حوزه اعتیاد همراه با تبادل امكانات و ارائه طرح های موفق به طرفین
كمك به برگزاری نمایشگاه های خیریه در سطح دانشگاه و استان به منظور ترویج كمك های انسانی
استفاده ازتجربیات و پتانسیل های اساتید به منظور همكاری در زمینه های علمی،پژوهشی و ترویجی
برگزاری كارگاه های آموزشی با اهداف مشترك
شناسایی و ارجاع دانشجویان واجد شرایط جهت استفاده از امكانات و تسهیلات سازمان بهزیستی
تشكیل كمیته ای با حضور كارشناسان دانشگاه صنعتی قم و سازمان بهزیستی جهت تدوین برنامه های عملیاتی،طراحی فرآیندها و نحوه همكاری در دراز مدت
تبادل اطلاعات در حوزه آموزش مهارت های زندگی و همكاری در بخش تهیه محتوا با حضور اساتید مجرب

 

تفاهم نامه فی ما بین دانشگاه و سازمان بهزیستی

سه شنبه هشتم بهمن 1392 ساعت 10:34 ق ظ
نشست صمیمانه دكتر مشكوه السادات با كارمندان
(نشست صمیمانه دكتر مشكوه السادات با كارمندان )
نشست صمیمانه دكتر مشكوه السادات با كارمندان ،همراه با پرسش و پاسخ به همت واحد روابط عمومی روز چهار شنبه 92/11/2 از ساعت 13 الی 15 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دكتر مشكوه السادات ریاست محترم دانشگاه ازخدمت صادقانه تك تك كارمندان تقدیر و تشكر كردند.همچنین وی به بیان برخی از برنامه های آتی دانشگاه به ویژه افزایش تعداد رشته ،دانشجو، و اساتید عضو هیئت علمی ،تبدیل وضعیت استخدامی كارمندان ،ساخت و ساز ساختمان جدید دانشگاه و پرداختند.
در ادامه خانم دلاوری مسئول روابط عمومی گزارشی از پیشرفت های چشمگیر دانشگاه طی سه سال اخیر ارائه كرد. وی به كلیه موارد ذیل اشاره كرد:
اخذ زمین 42 هكتاری در ابتدای آزاد راه قم-تهران در قلب تردد كشور به منظور راه اندازی ساختمان جدید دانشگاه با امكانات لازم
پذیرش دانشجو در رشته مهندسی انرژی(دانشگاه صنعتی قم سومین دانشگاهی است كه موفق به جذب دانشجو در این رشته شده است)
قبولی بیش از 70 درصدی دانشجویان فارغ التحصیل در مقطع كارشناسی ارشد (از بین85 نفر فارغ التحصیل)
برگزاری مسابقات نوین از جمله موشك های آبی،سدوكو(برای اولین بار در استان قم) و كاربرد انرژی(برای اولین بار در كشور)
كسب مقام های متعدد كشوری در مسابقات دانشگاه های كشور، از جمله پل ماكارونی،ساخت زیر دریایی، ساخت هاوركرافت پیشرفته( همراه با ثبت اختراع)
كسب رتبه عالی در امور نقل و انتقالات دانشجویی از طرف وزارت متبوع
كسب رتبه خوب در امور فرهنگی از طرف وزارت متبوع
راه اندازی سلف سرویس سیستم توزیع فیزیكی و الكترونیكی غذا
اخذ دو خوابگاه مجهز جهت رفاه دانشجویان همراه با سیتم اینترنت وایرلس
حضور17 عضو هیئت علمی در سال 90 ،ارتقای آن به 37 نفر در سال 91 و ارتقای آن به 49 نفر در سال 92
حضور 33 كارمند در سال 90 ،ارتقای آن به 61 كارمند در سال 91و ارتقای آن به 76 نفر در سال 92
پذیرش 1120دانشجو تا سال 90،ارتقای آن به 1412 نفر در سال 91 و ارتقای آن 2050 دانشجو در سال 92
تاسیس 3 دانشكده در سال 91 و ارتقای آن به 6 دانشكده در سال 92
احداث 20 آزمایشگاه و كارگاه تخصصی در سال 91 و ارتقای آن به 35 كارگاه و آزمایشگاه در سال 92(طبق استعلام از آموزش دانشگاه)
خرید وسایل آزمایشگاهی ساخت ایران و راه اندازی آزمایشگاهی دیگر
همچنین وی كلیه این پیشرفت ها را مرهون تلاش كارمندان، اساتید و به ویژه مدیریت و حمایت های بی دریغ ریاست محترم دكتر مشكوه السادات دانست و به نمایندگی از كلیه كارمندان از ایشان تقدیر و تشكر به عمل آمد.
این مراسم با پرسش و پاسخ به پایان رسید.
 
 
 
 
 
 
 

نشست صمیمانه دكتر مشكوه السادات با كارمندان

سه شنبه هشتم بهمن 1392 ساعت 10:8 ق ظ
دانشگاه صنعتی قم حامی کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی
دانشگاه صنعتی قم حامی کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی

به اطلاع می رساند، با پیگیری صورت گرفته از سوی دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده صنایع، دانشگاه صنعتی قم جزو حامیان کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی که در سال جاری برگزار می شود، گردید.
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود