امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
جشن شکوه ولایت
جشن شکوه ولایت
یکشنبه 90/8/22 سالن آمفی تئاتر دانشگاه  ساعت 14:30

برنامه های جشن: قرائت قرآن مجید  ، مداحی ، سخنرانی ،  نمایش ، سرود ،  مسابقه ، قرعه کشی
امور فرهنگی دانشگاه صنعتی قم

جشن شکوه ولایت

یکشنبه بیست و دوم آبان 1390 ساعت 2:13 ق ظ
بازدید دانشجویان دانشگاه صنعتی قم از کارخانه های صنعتی استان
بازدید دانشجویان دانشگاه صنعتی قم از کارخانه های صنعتی استان
شنبه صبح مورخ 3/8/90 جناب آقای دکتر محسنی مدیر گروه محترم مکانیک و دکتر قنبری به همراه 42 نفر از دانشجویان  مکانیک ورودی 89دانشگاه صنعتی قم از مجموعه کارخانجات صنعتی شرکت پلاستیک مرکز واقع در شهرک شکوهیه بازدید به عمل آوردند .
این بازدید با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با صنعت و صنایع استان انجام گرفت
سفیر یک به زودی در آسمان دانشگاه صنعتی قم پرواز میکند
سفیر یک به زودی در آسمان دانشگاه صنعتی قم پرواز میکند .
حمید رضا باباخانی دانشجوی ترم 3 مکانیک دانشگاه صنعتی قم با نظارت و راهنمایی اساتید گروه مکانیک طی 5 ماه کار مداوم ،موفق به ساخت هواپیمای بدون سرنشین شدند .
این هواپیما قابلیت ارتقا برای انجام ماموریت های مختلف را دارد و در فیلم برداری وعکس برداری  از فضا های مختلف ،سم پاشی ،کنترل ترافیک و آلودگی هوا کاربرد دارد .
این هواپیما با وزن 6 کیلو گرم و طول 2 متر از مواد فوق سبک مانند چوب بالسا ساخته شده است . بال های آن قابلیت ایرفویل بودن را دارد که کاملا به صورت متقان عمل میکند. این تقارن باعث حذف نیروی ( lift) یا همان نیروی (برا) است و به دلیل نبود اختلاف فشار بین دو سطح بال حرکات آکروباتیک را به نحو بهتری نمایش داده می شود. برد این هواپیما وابسته به رادیو کنترل مربوطه است .
شایان ذکر است نام این مدل سفیر یک میباشد زیرا نمونه های دیگر سفیر با قابلیت های ویژه تر در دانشگاه صنعتی قم در دست ساخت است . 
      
 
                                             
مراسم دعای پر فیض عرفه
"بعضی از گناهان جز در عرفات بخشیده نمی شود"
امام علی (ع)


مراسم دعای پر فیض عرفه یکشنبه نهم ذیحجه 15/8/90 ساعت 15 در نماز خانه دانشگاه

امور فرهنگی دانشگاه صنعتی قم

مراسم دعای پر فیض عرفه

شنبه چهاردهم آبان 1390 ساعت 8:46 ق ظ
برگزاری معارفه دانشجویی در جوار حرم کریمه اهل بیت
مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود سال 90 دانشگاه صنعتی قم در حرم مطهر کریمه اهل بیت در روزهای دوشنبه و سه شنبه هجدهم و نوزدهم مهر ماه برگزار گردید .
 این مراسم با حضور پرشور دانشجویان دختر روز دوشنبه و دانشجویان پسر روز سه شنبه ابتدا در بیت النور –عبادتگاه حضرت معصومه –برگزار شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت . سپس در سالن اجتماعات حرم مطهر با سخنرانی جناب آقای دکتر مشکوه السادات ،حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محدثی از سخنرانان و نویسندگان بزرگ کشور ،روئسای دانشکده ها ،مدیران محترم گروه و مدیر محترم فرهنگی ادامه یافت . در انتها از طرف آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) یک جلد کتاب  به همراه تبرکی و از طرف دانشگاه یک جلد کلام الله مجید، رساله دانشجویی ،سجاده کیفی و خودکاری با آرم دانشگاه به دانشجویان اهدا شد .  
بازدید مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم ،تحقیقات و فن آوری کشور از سالن ورزشی دانشگاه صنعتی قم
دکتر کشتی دار مدیر کل محترم تربیت بدنی وزارت علوم و هیئت همراه مورخ 23/7/90 از سالن ورزشی دانشگاه بازدید به عمل آورده و طی جلسه ای با آقای دکتر پازوکی معاونت محترم دانشجویی و فرهنگی دانشگاه از فعالیت های ورزشی و مقام های کسب شده در چند سال اخیر توسط دانشجویان دانشگاه تقدیر و تشکر کردند .
در ادامه ابراز امیدواری نموده که با همکاری هر چه بیشتر مسئولین زمینه برای ظهور استعدادهای ورزشی دانشگاه آماده تر خواهد شد،همچنین اظهار داشتند بعد از تثبیت زمین دانشگاه حمایت های لازم جهت ساخت و تجهیز سالن ورزشی انجام خواهد شد .  
اردوی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم
اردوی یک روزه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم در اغاز سال تحصیلی جاری با همت دانشگاه و بسیج دانشجویی استان قم در یکی از باغ های شهرستان دستجرد برای دانشجویان جدید الورود برگزار شد .
در ابتدای مراسم پس از تلاوت قرآن کریم فرمانده بسج دانشجویی آقای سبحان آقا جانی ضمن خوش آمد گویی به دانشجویان جدیدالورود به تشریح فعالیت های بسیج و معرفی کادربسیج دانشجویی پرداختند ،در ادامه حضرت حجت السلام والمسلمین فاطمی از کارشناسان مطرح مذهبی صدا و سیما و جناب آقای فرح آبادی جانشین فرمانده سازمان بسیج دانشجویی استان قم به ایراد سخنرانی پرداختند .
شایان ذکر است این اردو ساعت 30/16 با مسابقه تیر اندازی و سایر برنامه های تفریحی، فرهنگی به پایان رسید .  

اردوی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم

یکشنبه یکم آبان 1390 ساعت 1:11 ب ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود