امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
انعقاد تفاهم نامه همكاری های علمی ، تحقیقاتی و آموزشی با فرماندهی انتظامی استان قم

 طی جلسه ای كه در تاریخ 92/5/13  در محل فرماندهی انتظامی استان قم كه در حضور سرتیپ دوم كاظم مجتبایی و همكاران محترمشان و هیأت رئیسه دانشگاه برگزار گردید طرفین تفاهم نامه همكاری علمی ، تحقیقاتی و آموزشی با یكدیگر منعقد نمودند دكتر مشكوه السادات سرپرست محترم دانشگاه با اشاره به پیشرفت های چشمگیر دانشگاه صنعتی قم در 2 سال اخیر گفتند دانشگاه صنعتی قم هم اكنون با دارا بودن 41 عضو هیأت علمی و جذب 20 عضو دیگر در فراخوان های رو‌به‌رو از ظرفیت های علمی بالایی برخوردار می باشد .ایشان در ادامه با اشاره به اینكه دانشگاه هم اكنون با داشتن 11 رشته كارشناسی و 3 رشته كارشناسی ارشد دارای حدود 1800 دانشجو می باشد افزودند كه این دانشگاه در  صدد است در آینده نزدیك با اخذ  مجوز رشته های  نوین كه نیاز استان می باشد در شكوفایی و سربلندی استان گامی بلند بردارد. در ادامه سرتیپ دوم پاسدار كاظم مجتبایی فرمانده محترم انتظامی استان قم  سخنانی را ارائه نمودند  ایشان با اشاره به اینكه مجموعه نیروی انتظامی به دنبال هرسه وجه علم ، عمل و پیشرفت است گفتند پلیس روز آمد شده و روز به روز پیشرفته تر می شود  و این از بركت علم است و امید است این نشست باعث افزایش ارتباط و بهره گیری بیشتر ازظرفیت های به روز دانشگاه صنعتی قم گردد. هم چنین ایشان تأكید نمودند‌كه بایستی تفاهم نامه  در عمل باشد و با ایجاد كار گروهی از سوی طرفین موضوعات مربوطه پیگیری گردد.

تعهدات فرماندهی انتظامی استان قم

1-حمایت مالی از پایان نامه ها ی دانشگاه در مقاطع تحصیلی كارشناسی ارشد و دكتری توسط فرماندهی انتظامی استان قم در موضوعات مورد نیاز فرماندهی انتظامی استان قم.

2-فراهم نمودن زمینه مساعد برای دانشجویان مقطع تحصیلی كارشناسی ارشد و دكتری دانشكده طرف متعامل در طرح پایان نامه ها برای دسترسی به منابع ، جامعه آماری_ آمار و اطلاعات غیر طبقه بندی موجود در فرماندهی انتظامی استان قم وفق مقررات.

3-انجام تعهدات مندرج در قرارداد های منعقده.

تعهدات دانشگاه صنعتی قم

1-فراهم نمودن امكان بهره گیری از پایان نامه های انجام شده در مقاطع تحصیلی مختلف برای فرماندهی انتظامی استان قم.

2-ایجاد زمینه های اجرای موضوعات پژوهشی مورد نیاز فرماندهی انتظامی استان قم توسط اساتید ، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی.

3-انجام تعهدات مندرج در قرارداد های منعقده.

قابل توجه اساتید، كارمندان و دانشجویان محترم دانشگاه صنعتی قم

با عنایت به امضای تفاهم نامه با فرماندهی انتظامی استان قم به اطلاع كلیه عزیزان محترم می رساند با توجه به برگزاری نمایشگاه لوازم و تجهیزات پلیس (ایپاس) در مهر ماه سال جاری چنانچه اختراع مرتبط با امور امنیتی و انتظامی قابل ارائه در نمایشگاه موصوف را دارا هستند جهت معرفی به دفتر تحقیقات كاربردی فرماندهی انتظامی استان قم ، به دفتر ریاست دانشگاه مراجعه نمایند.

موافقت قطعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با رشته های كارشناسی ارشد

با عنایت به اعلام وزارت علوم طی نامه ی شماره 2/22/58136 مورخ92/4/20 در رشته های كارشناسی ارشد مهندسی عمران (خاك و پی)،مهندسی مكانیك (طراحی كاربردی) و مهندسی برق (كنترل) موافقت قطعی اخذ گردید و سال آینده سرانه مربوط به این رشته ها در بودجه سالیانه دانشگاه اعمال خواهد گردید

باز هم افتخاری دیگر در دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم

اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی قم در اولین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران حضور یافتند.

با توجه به تأكید سرپرست محترم دانشگاه، جهت پیروی از منویّات رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (مدظله العالی) در حمایت از تولید ایرانی، كارگروهی در خصوص انتخاب تجهیزات مورد نیاز دانشگاه تشكیل گردید و پس از آن با انتخاب تجهیزاتی كه در اولویت خرید قرار داشتند قراردادهای لازم جهت خرید تجهیزات مذكور منعقد گردید و حداكثر تا 3 ماه آینده، این تجهیزات به دانشگاه تحویل داده خواهد شد.

این تجهیزات شامل موارد زیر می باشد:

  1. مجموعه آموزشی ماژولار PLC7-300 جهت رشته های برق
  2. مجموعه آموزشی ماژولار مخابرات آنالوگ جهت رشته های برق
  3. مجموعه آموزشی ماژولار مخابرات دیجیتال جهت رشته های برق
  4. آزمایشگاه ماشین های الكتریكی AC & DC و ماشین مخصوص جهت رشته های برق
  5. روتاتوری جهت آزمایشگاه های رشته پلیمر
  6. هات پلیت صفحه گرد با همزن مغناطیسی جهت رشته پلیمر
  7. آب مقطرگیری 8 لیتر در ساعت یك بار جهت رشته پلیمر
  8. فور 55 لیتری محفظه استیل جهت رشته پلیمر
  9. پمپ وكیوم روتاری روغنی مدل S5006P جهت رشته پلیمر
  10. مجموعه آزمایشگاه اپتیك (شامل 13 آزمایش) جهت رشته فیزیك مهندسی
  11. مجموعه آزمایشگاه فیزیك مدرن (شامل 9 آزمایش) جهت رشته فیزیك مهندسی
  12. دستگاه تست پیچش پلاستیك جهت رشته مكانیك
  13. دستگاه تست و كرنش جهت رشته مكانیك
  14. دستگاه های تست كشش جهت رشته مكانیك

باز هم افتخاری دیگر در دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم

شنبه دوازدهم مرداد 1392 ساعت 1:37 ب ظ
راه اندازی پردیس دانشگاه صنعتی قم در منطقه ویژه سلفچگان

سرپرست محترم دانشگاه صنعتی قم با اشاره به عقد تفاهم نامه با منطقه ویژه سلفچگان گفتند در آینده ی بسیار نزدیك با توجه به مكاتبات صورت گرفته به طور همزمان با وزارت متبوع و منطقه ویژه سلفچگان پردیس دانشگاهی در این منطقه تحت نظارت دانشگاه صنعتی قم راه اندازی خواهیم نمود با توجه به لزوم هرچه بیشتر ارتباط دانشگاه با صنعت این امر می تواند گام بلندی در راستای رسیدن به اهداف دانشگاه باشد. ایشان در ادامه اشاره نمودند سعی بر این است كه در این پردیس بیشتر به اخذ دانشجو در مقطع تحصیلات تكمیلی بپردازیم.   

راه اندازی رشته مهندسی انرژی

دانشگاه صنعتی قم پس از دانشگاه صنعتی شریف و شهید بهشتی، موفق به اخذ مجوز دانشجو در رشته مهندسی انرژی گردید. مهندسی انرژی، مبانی علوم و مهندسی پایه را برای تحلیل سطوح مختلف انرژی مانند منابع، استخراج، انتقال، فراورش و تبدیل و توزیع انرژی به كار می گیرد. هدف از ارائه برنامه كارشناسی مهندسی انرژی، تربیت مهندسانی كارآمد، جهت طراحی و به كارگیری خلاقانه سیستم های انرژی در كاربردهای مختلف در بخش های صنعت، حمل و نقل و ساختمان با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی و اقتصادی می باشد. این دوره بین رشته ای بوده و در سطح مقطع كارشناسی با دوره های مهندسی شیمی، مهندسی مكانیك، مهندسی برق و فیزیك ارتباط بسیار نزدیكی دارد. در آینده نزدیك رشته های انرژی های نوین و انرژی هسته ای اضافه می گردد.

راه اندازی رشته مهندسی انرژی

شنبه دوازدهم مرداد 1392 ساعت 1:28 ب ظ
قابل توجه کلیه دانشجویان

به اطلاع کلیه دانشجویان می رساند از تاریخ 92/01/01 به هیچ عنوان کپی فیش و فیش فکس شده مورد قبول نمی باشد . لذا مقتضی است دانشجویان محترم اصل فیش واریزی (نسخه صاحب حساب) را به امورمالی تحویل فرمایند.

قابل توجه کلیه دانشجویان

شنبه دوازدهم مرداد 1392 ساعت 1:27 ب ظ
قابل توجه دانشجویان شبانه

به اطلاع کلیه دانشجویان شبانه می رساند با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخاب واحد نسبت به تسویه حساب بدهی معوق قبلی و پرداخت مبلغ 3/000/000 ریال علی الحساب بابت  انتخاب واحد ترم جدید اقدام نمایند. بدیهی است در غیر اینصورت امکان انتخاب واحد را نخواهد داشت.

قابل توجه دانشجویان شبانه

شنبه دوازدهم مرداد 1392 ساعت 1:26 ب ظ
قابل توجه کلیه دانشجویان

به اطلاع کلیه دانشجویان می رساند هر گونه فیش واریزی بابت شهریه دانشجویی ، شهریه شبانه و ودیعه خوابگاه بایستی تا پایان  ماه واریز به امور مالی تحویل گردد. در  غیر اینصورت امور مالی هیچ گونه تعهدی بابت ثبت و پذیرش فیش واریزی نخواهد داشت و مسئولیت آن به عهده شخص دانشجو خواهد بود.

قابل توجه کلیه دانشجویان

شنبه دوازدهم مرداد 1392 ساعت 1:21 ب ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود