امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی هفته بسیج را گرامی داشت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی هفته بسیبج را گرامی داشت. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:بسمه تعالیهفته بسیج که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شد، نشانگر اقتدار، ایستادگی، قدرت و عظمت بسیج است.امروز پس از گذشت سالها بسیجیان در تمام رویدادها و حوادث همراه رهبر و ملت هستند و ازهیچ تلاشی برای حفظ استقلال و آزادی ایران اسلامی دریغ نوریده اند. روحیه مردمی و دلسوزانه بسیجیان باعث شده است که بسیج به عنوان نمونه و الگویی برای سایر کشورها باشد. بی شک اگر در هشت سال دفاع مقدس، همچنین در حوادثی چون سیل، زلزله، کرونا، شیطنت ها و توطئه های دشمن و حتی جهاد علمی بسیجیان در کنار مردم و به فکرنبودند از کنار این حوادث و رویدادها به راحتی نمی توانستیم گذر کنیم.مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می فرمایند: بسیج، عبارت است از مجموعه‌ای که در آن، پاکترین انسانها، فداکارترین و آماده‌به‌کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن و به خوشبختی نائل کردنِ این کشور، جمع شده‌اند. این سخن گوهر بار زیباترین توصیف از بسیج است. امروز در دانشگاه ها نیز شاهد فداکاری و از خود گذشتگی دانشجویان بسیجی هستیم . جهاد علمی و برگزاری اردوهای جهادی نمونه های بی نظیری از فعالیت دانشجویان بسیجی است.اینجانب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران بسیجی، سالروز تاسیس این نهاد مقدس را به تمامی بسیجیان ایران اسلامی تبریک عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای همه بسیجیان عزیز، سعادت، سربلندی و تداوم توفیق مسئلت می نمایم.
ارائه دو محصول فناورانه در نمایشگاه بین المللی صنعت برق و فن بازار صنعت برق
مهندس حمیدرضا بشارتی فرد استاد دانشگاه صنعتی قم، توانسته با ارائه دو محصول فناورانه در نمایشگاه بین المللی صنعت برق و فن بازار صنعت برق پاسخگوی دو نیاز اصلی شرکت‌های توزیع برق و شرکت های برق منطقه‌ای و همچنین نیروگاه‌های تولید برق باشد. این دو محصول ثمره تلاش و تحقیقات مستمر ۴ ساله وی با راهنمایی دکتر سعید حسن زاده از اعضای هیات علمی گروه برق دانشگاه صنعتی قم می باشد. در این راستا مقالات ژورنالی معتبر با همکاری اساتید خارجی دکتر سیانو، دکتر کاموا و دکتر مویی از اعضای هیئت علمی دانشگاه های ایتالیا و کانادا را نیز منتشر شده است. یکی از این دو دستگاه، دستگاه مکان یاب تخلیه جزئی آلتراسونیک جهت تشخیص عیوب عایقی در خطوط انتقال و توزیع برق می‌باشد و دستگاه دیگر، دستگاه مانیتورینگ ترانسفورماتورهای قدرت که به صورت خودکار و برخط، خطاهای عایقی را قبل از شکست عایق پیش بینی کرده و به صورت سه بعدی مکان یابی می‌کند. ازجمله مزیت های بومی سازی این دو محصول، جلوگیری از خروجی های نابهنگام و جلوگیری از خروج ارز از کشور را می‌توان نام برد. این دو محصول را می‌توان با قیمتی حدود ۲۰ هزار دلار ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی مشابه، تولید کرد. شایان ذکر است بخشی از هزینه‌های این دو طرح از گرنت دانشگاهی تامین شده و مابقی آن سرمایه گذاری به صورت شخصی بوده است. بی شک با حمایت های بیشتر شرکت توانیر و شرکت‌های زیر مجموعه آن این نمونه‌های آزمایشگاهی را می توان به نمونه‌های صنعتی تبدیل نموده و بحث تجاری سازی آن‌ها را عملی کرد.
دیدار رئیس دانشگاه صنعتی قم با قائم مقام وزیر و رئیس مرکز همکاری های بین المللی
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه صنعتی قم با قائم مقام وزیر و رئیس مرکز همکاری های بین المللی دیدار و گفت و گو کرد. در این نشست دکتر رضائی نور به بیان دستاوردهای دانشگاه از جمله کسب رتبه اول اشتغال در سال ۱۳۹۹ و رتبه دوم در سال ۱۴۰۰، کسب رتبه نهم کشوری در شاخص مبلغ مورد حمایت پایان نامه های تحصیلات تکمیلی به تعداد کل پایان نامه ها، برگزاری دوره های مهارتی تحت عنوان کهاد مهارتی در راستای ارتقای اشتغال، همچنین برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله موکب سیدالشهدا در شهر کربلا و قم پرداخت. وی افزود: با توجه به اخذ مجوز جذب دانشجویان بین الملل، در حال حاضر بیش از یکصد دانشجو از ۵ کشور جهان در این دانشگاه تحصیل می کنند. دکتر حدادی قائم مقام وزیر و رئیس مرکز همکاری های بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تقدیر از فعالیت ها و دستاوردهای علمی و فرهنگی دانشگاه صنعتی قم قول مساعدت در خصوص جذب دانشجویان به ویژه دانشجویان کشور همسایه را داد و افزود: با توجه به قرارگیری این دانشگاه در شهر کریمه اهل بیت (س) و همچنین صنعت رو به رشد این استان ، خود می تواند مورد توجه بسیاری از کشورها باشد.

نشست هم‌اندیشی بانوان دانشجوی فعال فرهنگی با مسئولین دانشگاه صنعتی قم

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست هم اندیشی بانوان دانشجوی فعال فرهنگی در سالن جلسات حوزه ریاست با حضور دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر کریمی معاون دانشجویی و فرهنگی، دکتر پورمحمدی مدیر حراست، مهندس مرادی مدیر فرهنگی و مهندس نصیری رئیس مرکز مشاوره دانشگاه برگزار شد. در این نشست که با هدف تعامل هرچه بیشتر بین مسئولین دانشگاه و بانوان دانشجو برگزار شد، دانشجویان پیشنهادات، انتقادات و مطالبات خود را در خصوص برنامه‌ریزی و اجرای نامه‌های جدید فرهنگی با رویکردی متفاوت بیان کردند. از جمله پیشنهادات دانشجویان استفاده از المان‌های شهدا در فضای دانشگاه، راه‌اندازی کتابخانه در خوابگاه خواهران با هدف تشویق دانشجویان به ارتقای سطح مطالعه،برگزاری مسابقات کتابخوانی، استفاده از ظرفیت دانشجویان در فضاسازی دانشگاه، نگاه ویژه به دانشجویان مادر (از جمله مواردی چون تهیه خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی، مهد کودک ویژه مادران دانشجو) برگزاری دوره‌های آموزشی امر به معروف ویژه داوطلبان عامرین به معروف و ناحیهیان از منکر،اختصاص اتاق مناسب به بسیج خواهران، استفاده از ظرفیت خواهران جهت تربیت نیروهای انقلابی، اجرای برنامه‌های تک جنسیتی جهت جذب حداکثری دانشجویان ،آموزش‌های توسعه فردی ویژه دانشجویان از جمله مطالبات و خواسته‌های دانشجویان بوده است. در ادامه دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خالصانه فعالین فرهنگی به ویژه بانوان دانشجو، ابتکار عمل ایشان را در اجرای برنامه ها بسیار خوب قلمداد کرد و افزود: دانشگاه صنعتی قم به عنوان یک دانشگاه در حال توسعه از لحاظ علمی، پژوهشی و فرهنگی فعالیت های چشمگیری دارد. بی شک این پیشرفت ها مرهون زحمات یکایک شما دانشجویان ، اساتید و کارکنان است. وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، حضور دانشجویان دغدغه مند فرهنگی را در برنامه های معنوی، مذهبی و فرهنگی بسیار موثر دانست و گفت: به حمد الله با استفاده از ظرفیت های شما عزیزان فعالیت های فرهنگی بسیار متنوعی از جمله هیات ها و موکب های زیادی را برگزار کردیم که خیرات و برکات بسیار زیادی برای دانشگاه داشته است . وی افزود: تمام سعی ما این است که با کمک شما عزیزان دانشگاه صنعتی قم را به یکی از دانشگاه های سرآمد علمی و فرهنگی در کشور تبدیل کنیم. همچنین حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم گفت: یکی از اهداف والای فرهنگی در این دانشگاه جوانی جمعیت و تشویق دانشجویان به ازدواج آگاهانه و به هنگام است. وی افزود: با همکاری و دلسوزی دکتر رضائی نور برنامه های ویژه ای جهت رفاه حال دانشجویان متاهل تهیه و تدوین شده است. وی از برگزاری ازدواج دانشجویی در سال جاری خبرداد و افزود: به امید خدا ازدواج دانشجویی امسال را همراه با تسهیلات ویژه برگزار خواهیم کرد.









نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران: اسرائیل به روزی می رسد که آرزویش ماندن نامش در نقشه جهان است
 به گزارش روبط عمومی دانشگاه، همایش تحلیلی طوفان الاقصی با حضور ناصر ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد. دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: پس از گذشت حدود یک ماه از آغاز جنگ وحشیانه و ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین در نوار غزه شاهد کشتار قریب به دوازده هزار کودک، زن، شهروند غیرنظامی و نیز بمباران بیمارستان‌ها، مدارس، منازل و اردوگاه‌ها توسط این رژیم بوده ایم که فجایعی ضد بشری را رقم زده است.وی افزود: این جنگ صحنه‌های هولناکی از توحش و بربریت در قرن بیست و یکم را به تصویر کشیده است. حمله بزرگ مردم فلسطین به رژیم اشغالگر اسرائیل هم از نظر جهانی و هم از دید رسانه ای افتخار بزرگی برای همه مسلمانان جهان می باشد و امیدوار هستم روزی فلسطین رنگ آرامش و آسایش به خود بگیرد. ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران بیان کرد: حادثه فلسطین حادثه مهمی در جهان است که از نظر دینی هم به آن اشاره شده است. عملیات طوفان الاقصی بزرگترین ضربه به رژیم اسرائیل بود که ایمان داریم مومنین در این جنگ پیروز خواهند شد. وی افزود: از جمله نتایج راهبردی این جنگ، این بود که نشان داد اسرائیل نمیتواند روی پای خودش بایستد و نیاز به کمک کشورهای غربی دارد. قدرت های بزرگ جهان حمایت های زیادی از این رژیم داشتند تا این رژیم را از سقوط نجات دادند. این رژیم به جای اینکه به غرب کمک کند درحال حاضر سربار آنها است وسعی می کند با کشت و کشتار کودکان و زنان قدرت خودش را به جهان نشان بدهد. ناصر ابو شریف گفت: هدف اسرائیل گسترش این کشوراز نیل تا فرات بوده است. اما پس از مقاومت مردم فلسطین با وجود کمک های دولت های غربی اسرائیل توانسته است فقط از کرانه باختری تا نوار غزه را حفظ کند. اسرائیل به روزی می رسد که آرزویش ماندن نامش در نقشه جهان است. این روز بسیار نزدیک است. نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت:عملیات طوفان الاقصی شکاف بزرگی بین اسراییل و یهودیان آمریکا به وجود آورد و باعث شد تا این رژیم بیشتر احساس خطر کند. وی در خصوص جنبه اقتصادی عملیات طوفان الاقصی گفت: از لحاظ اقتصادی این عملیات موجب فرار سرمایه از این کشور شد .تمام تحلیگران اقتصادی کاهش ۱۱ درصدی رشد اقتصادی اسرائیل را اذعان کردند. بازار بورس آن هم حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده و عملا کلیه عملیات اقتصادی آنها دچار مشکل شده است. ناصرابوشریف گفت: مهم ترین نتیجه این عملیات بیداری کشورهای عربی و اسلامی بود و موجب هم افزایی بین کشورهای همسایه شد. بیش از ۱۲ هزار نفر در این عملیات شهید شدند و بیش از ۶۰ درصد آنها کودکان و زنان بودند. هدف از این جنگ وحشیانه تسلیم شدن مردم مظلوم فلسطین می باشد ولی انشاالله با مقاومت مردم پیروزی نزدیک است. این همایش با پرسش حضار از ناصر ابوشریف در خصوص نحوه مقاومت مردم غزه در مقابل رژیم کودک کش اسرائیل به پایان رسید.





























بازدید هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی قم از خوابگاه برادران
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، هیئت رئیسه دانشگاه ضمن بازدید از خوابگاه مفید برادران بی واسطه با دانشجویان خوابگاهی گفتگو کردند.در این بازدید دکتر رضائی نور به بهبود وضعیت خوابگاه اشاره کرد و افزود: با تمام مسائلی که در تهیه خوابگاه دانشجویی داشتیم تمام سعی خود را کرده‌ایم که هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ هزینه‌ای بهترین خدمات را به دانشجویان ارائه دهیم. وی گفت:تابستان امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ارتقای فضای سبز دانشگاه و بهبود فضای فیزیکی دانشگاه را برای رفاه دانشجویان داشته‌ایم. رئیس دانشگاه صنعتی قم از ایجاد پایگاه بسیج دانشجویی در خوابگاه مفید برادران خبر داد و افزود: طی رایزنی‌های صورت گرفته در این خوابگاه اتاقی به هیئت دانشجویی و بسیج دانشجویی اختصاص داده شده است. دانشجویان نیز مطالبات، انتقادات و پیشنهادات خود را در خصوص غذای دانشجویی، بهبود شرایط ورزشی در خوابگاه، برگزاری مسابقات ورزشی در دانشگاه و خوابگاه و همچنین تسریع در پاسخگویی به مسائل آموزشی دانشجویان را مطرح کردند. هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی قم ضمن بازدید از سالن بدنسازی دانشجویان، شام را نیز در کنار دانشجویان خوابگاه مفید برادران بودند.











بازدید هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی قم از خوابگاه برادران

دوشنبه بیست و دوم آبان 1402 ساعت 10:30 ق ظ
بازدید هیئت رئیسه دانشگاه از خوابگاه خواهران
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و حضور دانشجویان جدید الورود در دانشگاه صنعتی قم، هیئت رئیسه این دانشگاه جهت بازدید و گفتگو به خوابگاه خواهران الزهرا رفتند و از نزدیک دغدغه ها و مطالبات دانشجویان خوابگاهی را بررسی کردند. در این بازدید دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تبریک به دانشجویان جهت آغاز سال تحصیلی جدید، از انجام اقدامات اولیه جهت ساخت اولین خوابگاه دانشجویی دانشگاه صنعتی قم خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۱ توسط استانداری زمینی در نزدیکی دانشگاه جهت ساخت خوابگاه دانشجویی به دانشگاه اختصاص داده شده و اقدامات اولیه جهت ساخت آن صورت گرفته است. در ادامه دانشجویان ضمن ابراز رضایت از کیفیت غذا و  در دسترس بودن وسایل ایاب و ذهاب جهت انتقال دانشجویان به خوابگاه و دانشگاه، مسائل، دغدغه ها و مطالبات خود را در خصوص مسائل آموزشی،خوابگاه های دانشجویی و...  بیان کردند . همچنین پیشنهاد برگزاری دوره های آموزشی فوق برنامه مورد نیاز دانشجویان مطرح شد.
دکتر رضائی نور نیز قول مساعدت همه جانبه جهت رفع دغدغه دانشجویان و آرامش خاطر آنها را داد و گفت: تمام تلاش مسئولین دانشگاه این است که به بهترین شکل ممکن خدمات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی را به دانشجویان دانشگاه صنعتی قم ارائه دهند.







 
 

بازدید هیئت رئیسه دانشگاه از خوابگاه خواهران

یکشنبه بیست و یکم آبان 1402 ساعت 10:0 ق ظ
ساخت یک هزار واحد مسکونی برای اساتید دانشگاه­‌های استان قم
استاندار قم با توجه به پیگیری‌های مکرر رئیس دانشگاه قم و با اشاره به پیشرو بودن استان قم در طرح‌­های ساخت مسکن از ساخت یک هزار واحد مسکونی برای اساتید دانشگاه‌­های استان قم خبر داد.
دکتر سید محمد آقامیری استاندار قم در نشست با روسای دانشگاه‌های استان که ۱۷ آبان‌ماه در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، عنوان کرد: بحث مسکن و بحث فرهنگ هر دو ضروری هستند و جزء مایحتاج اصلی زندگی که یکی برای جسم و دیگری برای روح است. برای بحث مسکن جهاد مسکن‌سازی علاوه‌ بر نهضت ملی مسکن شروع شده و دنبال این هستیم بدون توجه به سهمیه استانی هرچقدر در توان است بتوانیم مسکن بسازیم و آن‌قدر عرضه کنیم که شاهد مازاد عرضه و کاهش تقاضا باشیم که این مسئله باعث کاهش قیمت مسکن و حتی کاهش اجاره‌بها نیز خواهد شد و حتی افرادی که توان خرید ندارند می‌توانند از مسکن استفاده کنند.
 وی افزود: ساخت مسکن در چند وجه برنامه‌ریزی شد که یکی از آنها بحث مسکن اساتید است که تصمیم گرفته شده و به راه و شهرسازی هم ابلاغ شده که برای حداقل هزار نفر از اساتید زمین جهت ساخت منزل حیاط دار یک یا دوطبقه اختصاص داده شود، که ان‌شاءالله بانک‌ها نیز در این مسئله ما را همراهی خواهند کرد.
آقامیری گفت: در جلسه‌ای تنظیم بازار و عدم همکاری برخی بانک‌ها برای ورود به عرصه تولید و ارائه خدمات به همشهریان برگزار شد، انتقاداتی به بانک‌ها وارد شد که تسهیلات لازم و ضروری و خدمات مورد نیاز را به همشهریان ارائه نمی‌دهند و تصمیم‌گیری شد که به بانک‌های خاطی اخطار داده شود و بانک‌ها موظفند که پنجاه درصد سرمایه خود را در استان صرف کنند.
وی اضافه کرد: جهت ساخت مسکن و نهضت ملی تلاش بر این است که بتوانیم رتبه خوبی در کشور کسب کنیم اما مهم‌تر از کسب رتبه، حل مشکل مردم است چرا که بیشتر مراجعاتی مردم تا به حال در خصوص بحث مسکن بوده و حل این مسئله کمک و قدم بزرگی در استان است، در خصوص تحقق این اهداف نیز ابتدا از بحث مسکن اساتید دانشگاه شروع کردیم که اکنون در دو بخش و برای
هزار واحد جانمایی شده است که ان‌شاءالله با کمک بانک‌ها و پیگیری استانداری به این مهم دست پیدا کنیم؛ زیرا یکی از اولویت‌های اصلی ما در استان همین بحث مسکن است.
استاندار قم بیان کرد: بحث دیگر موضوع فرهنگ است، شهر قم شهر اهل‌بیت است و به همین دلیل باید شهری در تراز داشته باشیم که در شأن حضرت معصومه سلام الله علیها رفتار شود.
وی با اشاره به مقوله سیما و منظر شهر عنوان کرد: باید همه دستگاه‌های متولی فرهنگی در استان در این زمینه ورود کنند که برنامه‌ای هم در قرارگاه ۱۹ دی به تصویب رسیده مبنی بر این‌که کل شهر و عمودها مزین به عکس شهدا و جمله‌ای از همان شهید بزرگوار باشند.
آقامیری بیان کرد: مسئله دیگر نیز با توجه به تقاضاهای انجام شده از کمیسیون فرهنگی هیئت دولت، این است که از بیست و پنج کیلومتری قم هیچ‌گونه تبلیغات کالایی وجود نداشته باشد و همه تبلیغات فرهنگی و مذهبی باشند و حتی شرکت‌هایی که می‌خواهند تبلیغاتی انجام دهند تبلیغات فرهنگی داشته باشند؛ چرا که در تلاش هستیم تا ظاهر شهر را در شأن شهر قم و اماکن مقدس بسازیم.
استاندار قم توضیح داد: در خصوص مرکزیت حرم نیز تقاضا شد تا متناسب با موضوعات فرهنگی و پایگاهی از جمله مدرسه فیضیه که تاریخ انقلاب با آن گره خورده باید جزء این پازل‌های فرهنگی باشد و شهردار خواسته شد تا تغییراتی را در شأن این اماکن و مراکز شاهد باشیم.
وی گفت: کار فرهنگی یک مسیر طولانی دارد و در حوزه فرهنگی مهم‌ترین رکن فرهنگی در برنامه‌ها، جوانان هستند که اگر بخواهیم فرهنگ توسعه پیدا کند باید این فرهنگ در قلب جوانان نهادینه شود که در این صورت نگرانی‌هایمان نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
استاندار قم تشریح کرد: ما تصمیم داریم از پیش‌دبستانی تا پایان دانشگاه به‌طور مستمر برنامه واحد فرهنگی را برای جوانان یعنی از زمانی‌که به مدرسه وارد می‌شوند تا آخر دانشگاه در نظر بگیریم که این امر باعث می‌شود رشته‌های فرهنگی از هم گسیخته نشوند.




 
رئیس دانشگاه صنعتی قم : به شخصیت جامع‌الاطراف هیئت علمی توجه شود

دکتر جلال رضائی‌نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در گفت و گو با خبرگزاری ایکنا گفت : در حال حاضر دو درصد از تولیدات علمی دنیا مربوط به ایران است، این در حالی است که بالغ بر ۱۵۰ کشور در دنیا وجود دارد و این یعنی ما سهم بیشتری را به نسبت جمعیتی خود در حوزه علمی بر عهده داریم. لذا، مرزهای کشور ایران محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و ما فراتر از مرزها و جمعیت، تولیدات دانشگاهی و ارزش افزوده علمی در دنیا داریم.وی افزود: نتیجه این میزان تولید علم، حکمرانی علمی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و دنیاست که بخشی از این حکمرانی و شاخص بودن در حوزه علم و فناوری، ناشی از مقالات علمی است.رئیس دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری ناظر به این مطالب است که همه فضای رشد و ارتقای هیئت علمی صرفاً از طریق مقاله نباشد، اظهار کرد: بنابراین باید در کنار مقالات، طرح‌های کاربردی و پژوهشی، کتاب و آثار فاخر علمی چاپی مانند یادداشت و گزارش، شاگرد‌پروری و فضای معلمی نیز درنظر گرفته شود تا یک استاد و عضو هیئت علمی شخصیت جامع‌الاطرافی پیدا کند. دکتر رضائی‌نور گفت: در نسخه جدید آیین‌نامه ارتقای هیئت علمی نیز این سخنان مقام معظم رهبری پیش‌بینی شده و این آیین‌نامه در دست بررسی، تبادل‌نظر و نهایی‌سازی است، در آیین‌نامه جدید جنبه توجه به مقاله کمرنگ شده و بحث راه‌اندازی شرکت‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان، ارتباط با صنعت، سایر فعالیت‌های علمی مانند انجام طرح‌های پژوهشی کاربردی، شاگردپروری و چاپ کتاب پررنگ شده که بحث ارتقای هیئت علمی از طریق مقاله را تعدیل می‌کند.وی با تأکید بر زحمات و سختی‌های فراوانی که در طول زمان برای رسیدن به این جایگاه علمی در دنیا و سهم دو درصدی تولیدات علمی اتفاق افتاده است، افزود: ما در حال حاضر به‌دنبال این هستیم که در افق ۱۴۰۴ در سطح منطقه به رتبه اول برسیم، لذا این مسئله نیاز به تلاش بیشتر دارد که این تلاش بیشتر را می‌توانیم در حوزه‌های دیگر مانند چاپ مستندات در قالب مقاله و تربیت شاگردان و پژوهشگران برجسته دنبال کنیم.

 

معاون امور مجلس رئیس جمهور: دانشگاه صنعتی قم ظرفیت خوبی برای بین المللی سازی دارد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه : مسئولین دانشگاه صنعتی قم با دکتر حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور دیدار و گفت و کردند. در این دیدار دکتر رضائی نور، رئیس دانشگاه به تشریح ظرفیتهای علمی و فرهنگی و نیز موفقیت های دانشگاه در عرصه اشتغال فارغ التحصیلان، ارتباط با صنعت و‌ برگزاری دوره های مهارت آموزی پرداخت. رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز به تشریح فعالیت های فرهنگی دانشگاه در عرصه های برپایی موکبهای دانشگاهی و هیات های مذهبی پرداخت و به ظرفیت ویژه توسل به اهل بیت جهت حل مشکلات فرهنگی جامعه دانشگاهی تاکید کرد. دکتر حسینی با عنایت به شناخت خود از دانشگاه صنعتی قم بعنوان پایگاه انقلاب، از زحمات مدیران دانشگاه در ساختن فضایی متناسب با ترازهای انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر کرد و افزود: دانشگاه صنعتی قم ظرفیت خوبی برای بین المللی سازی دارد

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری :  دانشگاه ها باید بسته هایی را برای حل مشکلات کشور ، استان و صنایع آماده و به دولت و سازمانها پیشنهاد دهند
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم به همراه جمعی از اساتید و دانشجویان با دکتر علی آقا محمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری دیدار و گفت و گو کردند. در این جلسه دکتر رضائی نور با بیان دستاوردهای ممتاز دانشگاه در کسب رتبه های اول و‌ دوم اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و همچنین موفقیتهای چشمگیر دانشگاه در ارتباط با جامعه و صنعت از جمله کسب رتبه پانزدهم کشوری در شاخص تعداد قراردادهای پژوهشی در سال ۱۴۰۱، کسب رتبه نهم کشوری در شاخص مبلغ مورد حمایت پایان نامه های تحصیلات تکمیلی به تعداد کل پایان نامه ها در سال ۱۴۰۱، راه اندازی طرح اشتغال پاره وقت برای دانشجویان در صنایع استان تحت عنوان کهاد مهارتی در سال ۱۴۰۱، برگزاری دوره های مهارت آموزی و برگزاری برنامه های تاثیرگزار فرهنگی پرداخت. حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به تشریح فعالیتهای فرهنگی این دانشگاه در برپایی مواکب و هیات های مذهبی و برنامه های فرهنگی شاخص پرداخت. همچنین اساتید و دانشگاهیان به معرفی ظرفیتهای علمی دانشگاه برای انجام طرحهای پژوهشی در زمینه های مهندسی منابع آب و محیط زیست، هوشمندسازی، مدیریت فرآیندها، مدیریت دانش، مهندسی سازه، هوش مصنوعی و … پرداختند.دکتر آقا محمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری ضمن تجلیل از فعالیتهای علمی و فرهنگی دانشگاه صنعتی قم و پرچمداری نسل جوان در توسعه استان و کشور، بر حرکت رو به جلو در محور زمان، همچنین لزوم استفاده بهره ور از نعمت عمر و تهیه بانک زمان اشاره کرد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : دانشگاهها باید از نگاه پیمانکاری پروژه ها فاصله بگیرند و سعی کنند بسته هایی برای حل مشکلات کشور و استان و صنایع را آماده و به دولت و سازمانها پیشنهاد کنند. همچنین بر تمرکز بر حوزه های مبلمان جاده و لزوم آراستگی معابر بین شهری تاکید کرد.






برگزاری مراسم معارفه دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در حرم مطهر کریمه اهل بیت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم معارفه دانشجویان دانشگاه صنعتی قم با حضور هیئت رئیسه دانشگاه در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد. در این مراسم دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای نودانشجویان گفت: دانشگاه صنعتی قم می‌تواند یک سکوی پرواز برای یکایک شما عزیزان باشد. از این رو با کسب مهارت به خوبی می‌توانید از این فرصت طلایی استفاده کنید. وی افزود: دانشگاه صنعتی قم با اجرای طرح همیار صنعت،کسب رتبه‌های متعدد در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان و جشنواره‌های پژوهشی، برگزاری دوره های مهارت آموزی و داشتن مرکز نوآوری زمینه رشد شما عزیزان را فراهم کرده است. در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم دانشجویان این شهر مقدس را دعوت شدگان حضرت معصومه (س) دانست و افزود:شهر مقدس قم به واسطه وجود حرم کریمه اهل بیت (س) منشا خیرات و برکات است. شما عزیزان هم می توانید از ظرفیت های این شهر مقدس استفاده کنید و از لحاظ علمی و معنوی پیشرفت های چشمگیری را در زندگی دنیوی و اخروی خود داشته باشید.
قرائت زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها ، نماز جماعت و میثاق نامه دانشجویی، برگزاری مسابقه، اهدای هدیه فرهنگی و پذیرایی با غذای تبرکی حضرت معصومه (س) از جمله دیگر برنامه های این مراسم بوده است.















حضور جامعه دانشگاهی صنعتی قم در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه،راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» با شعار«نظم نوین جهانی با نسل آرمانی» با حضور دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در قم برگزار شد.
جامعه دانشگاهی صنعتی قم نیز همراه با آحاد مردم در این راهپیمایی با شکوه شرکت کردند و با مشتانی گره کرده خشم و انزجار خود را از جنایت‌های آمریکا و رژیم کودک کش و غاصب اسرائیل نشان دادند.











بازدید مسئولین تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سپاه پاسداران از دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جمعی از مسئولین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سپاه پاسداران از مرکز نوآوری بتای دانشگاه صنعتی قم بازدید کردند. رئیس حوزه علوم، تحقیقات و فناوری دفاعی و معاون علوم، تحقیقات و فناوری سپاه پاسداران ضمن بازدید از مرکز نوآوری بتا و ۱۴ هسته رشد موجود در دانشگاه صنعتی قم با ظرفیت های علمی و پژوهشی این دانشگاه بیشتر آشنا شدند. این بازدید با محوریت طرح جهاد علمی انجام شد که بر اساس آن با شناسایی ظرفیت های علمی و پژوهشی موجود در این دانشگاه، زمینه رشد و شکوفایی پژوهشگران دانشگاه صنعتی قم فراهم شود. در این بازدید، رایزنی های اولیه جهت همکاری های مشترک در برخی طرح های تحقیقاتی نیز صورت گرفت.

همکاری های دوجانبه دانشگاه صنعتی قم و دانشگاه سمنان آغاز شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست مشترک مسئولین دانشگاه سمنان و دانشگاه صنعتی قم با هدف آغاز همکاری های آموزشی و پژوهشی برگزار شد . در این نشست که به دعوت معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صنعتی قم برگزارشد، زمینه های همکاری های دوجانبه در خصوص نویسندگی،کاردر پروژه های مشترک  مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.
دکتر احسانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان به تشریح عملکرد این دانشگاه در شاخص های مختلف آموزشی، پژوهشی، شهرت، بین المللی سازی، ارتباط با صنعت، و … از منظر نظام رتبه بندی تایمز پرداخت.
وی به تحلیل عملکرد پژوهشی دانشگاه ها ی مختلف پرداخت و افزود: شرط ورود به نظام رتبه بندی تایمز چاپ حداقل ۱۰۰۰ مقاله علمی در پایگاه استنادی اسکوپوس است که در حال حاضر مقالات مذکور برای دانشگاه صنعتی قم ۵۷۲ مقاله می باشد.وی افزود: سرانه تعداد مقالات بین المللی اساتید دانشگاه سمنان سالانه ۳ مقاله است و این در حالیست که شاخص مزبور برای دانشگاه صنعتی قم حدود ۱/۲ مقاله در سال است که علیرغم رشد قابل ملاحظه ای که در سالهای اخیر داشته است، نیازمند برنامه ریزی و اقدامات بیشتر برای ورود دانشگاه صنعتی قم به نظام رتبه بندی بین المللی می باشد
این نشست با امضای تفاهم نامه همکاری بین این دو دانشگاه پایان یافت.
 شایان ذکر است پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را در رتبه بندی های مختلف (جهانی، منطقه ای، حوزه ای) مورد ارزیابی قرار می دهد. در این رتبه بندی، دانشگاه های جهان در 5 حوزه آموزش، محیط پژوهش، کیفیت پژوهش، صنعت و وجهه بین المللی برپایه 17 سنجه کمی مورد ارزیابی قرار می گیرند. این پایگاه فهرست جهانی دانشگاه های برتر سال 2024 میلادی را منتشر کرده است به طوری که 1904 دانشگاه در سطح جهان رتبه بندی شده اند.
صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 24
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود