امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
یادواره شهدای هسته‌ای در سالن همایش‌های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : یادواره شهدای هسته ای با حضور دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه صنعتی قم ،محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، رحیم احمدی روشن پدر شهید مصطفی احمدی روشن و دانشجویان روز یکشنبه93/1/30 از ساعت 14 الی 17 در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم به همت بسیج دانشجویی برگزار شد.
رحیم احمدی روشن در این مراسم با بیان اینکه ملت ایران نسبت به شأن و عزت خود، اتحاد را از دست نمی‌دهند گفت: این استکبار جهانی و فتنه‌گران هستند که میان ملت ایران خط کشی‌هایی را انجام می‌دهند وگرنه مردم ما همواره با یکدیگر متحد بوده و هستند.
پدر شهید احمدی روشن بیان کرد: نباید به دشمنان خود اعتماد و اطمینان داشته باشیم، آمریکا دشمنی است که قسم خورده اگر بتواند تک تک پیچ و مهره‌های صنایع هسته‌ای ایران را باز می‌کند.
در این مراسم با اهدای لوحی از سوی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم، از پدر شهید مصطفی احمدی روشن تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
دومین کنفرانس ملی مکانیک خاک و مهندسی پی ایران

دومین کنفرانس ملی مکانیک خاک و مهندسی پی ایران به عنوان بزرگترین همایش ژئوتکنیک کشور در تاریخ های 15 و 16 مهرماه 1394 به میزبانی دانشگاه صنعتی قم برگزار خواهد شد. از کلیه اعضای محترم هیات علمی، دانشجویان محترم و متخصصین عزیز دعوت می گردد تا در راستای محورهای همایش مقالات ارزشمند خود را از طریق سایت کنفرانس www.2smfe.ir ارسال فرمایند.

دومین کنفرانس ملی مکانیک خاک و مهندسی پی ایران

شنبه بیست و نهم فروردین 1394 ساعت 1:34 ب ظ
سمینار کنترل ترافیک هوشمند شهر قم در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم: سمینار کنترل ترافیک هوشمند شهر قم به همت انجمن علمی مهندسی عمران و مرکز کنترل ترافیک استان با حضور سرهنگ حسینی رئیس راهنمایی و رانندگی استان و مهندس دهناد مدیر مرکز کنترل ترافیک استان روز سه شنبه 94/1/25 از ساعت 14 الی 17 در سالن همایش های شهید آخوندی برگزار شد.
در این سمینار سرهنگ حسینی ضمن اشاره به اهمیت کنترل ترافیک در استان ، از کاهش 33 درصدی صدمات جانی درتصادفات استان قم و افزایش 10 درصدی تصادفات عابران پیاده خبر داد.
مهندس دهناد نیز به ارائه توضیحاتی راجع به فناوری های مربوط به کنترل ترافیک از جمله نحوه عملکرد دوربین ها در شهر پرداخت.
در پایان نیز دانشجویان از سالن مانیتورینگ مرکز کنترل ترافیک استان قم بازدید به عمل آوردند.

سمینار کنترل ترافیک هوشمند شهر قم در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

چهارشنبه بیست و ششم فروردین 1394 ساعت 2:28 ب ظ
پاسخ حضرت آیت الله یزدی ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری به پیام تبریک جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم با ارسال پیام تبریک به آیت الله یزدی انتصاب ایشان را به عنوان رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری تبریک عرض نمودند.
آیت الله یزدی نیز با ارسال نامه ای از جامعه اسلامی دانشگاه تقدیر و تشکر به عمل آوردند.
متن نامه آیت الله یزدی به شرح ذیل می باشد:
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم
با سلام و احترام ، از ابراز لطف آقایان متشکرم.دعا بفرمایید بتوانیم به نحو احسن انجام وظیفه نماییم.
توفیقتان را در راه خدمت به اسلام،انقلاب و مردم، از خداوند متعال خواهانم.

فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره كارشناسی ارشد
آگهی پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره كارشناسی ارشد سال تحصیلی 95-94 در دانشگاه صنعتی قم برای  دریافت فرم ها اینجا را کلیک کنید

 دانشجویان یا دانش آموختگان دانشگاههای غیر از دانشگاه صنعتی قم برای  دریافت فرم ها اینجا را کلیک کنید


دكتر لاریجانی: در مراسم كلنگ زنی  ساختمان جدید تنها دانشگاه صنعتی استان قم حضور خواهم داشت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: هیات رئیسه و روئسای دانشكده های دانشگاه صنعتی قم، صبح امروز با دكتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در دفتر ایشان در قم دیدار و گفتگو كردند.
در این دیدار ضمن ارائه گزارش از فعالیت های انجام شده و پیشرفت های صورت گرفته به برنامه های آتی دانشگاه صنعتی قم به ویژه تامین اعتبار و ساخت ساختمان جدید دانشگاه صنعتی قم اشاره شد.
دكتر لاریجانی نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و رشد دانشگاه صنعتی قم افزود:علاوه بر حمایت های همیشگی از این دانشگاه، در مراسم كلنگ زنی ساختمان جدید دانشگاه صنعتی شركت خواهم داشت.
جشن میلاد حضرت زهرا (س) در خوابگاه خواهران
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به مناسبت میلاد فرخنده حضرت صدیقه طاهره (س) و گرامیداشت روز زن، مراسم جشنی در خوابگاه خواهران با حضور دانشجویان خوابگاهی و سخنرانی و مولودی خوانی خانم کریم پور از اساتید برجسته حوزه علمیه خواهران روز شنبه مورخ 94/1/22 بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار گردید.
وی به بیان فضیلت های اخلاقی، فعالیت های سیاسی و تربیتی حضرت زهرا (س) اشاره کرد و صبر و شکیبایی را از بهترین خصوصیات اخلاقی آن حضرت دانست.

جشن میلاد حضرت زهرا (س) در خوابگاه خواهران

یکشنبه بیست و سوم فروردین 1394 ساعت 12:36 ق ظ
هفته خوابگاه ها  فراخوان شرکت در مسابقات
به اطلاع کلیه دانشجویان گرامی می رساند به مناسبت برگزاری جشن های هفته خوابگاه ها، معاونت دانشجویی دانشگاه صنعتی قم در نظر دارد مسابقات متنوعی با محوریت خوابگاه های دانشگاه برگزار نماید. ازعلاقمندان جهت ثبت نام و شرکت فعال در این مسابقات با عناوین زیر دعوت به عمل می آید.
  عکاسی با موبایل
  خاطره نویسی
   کاریکاتور
   قطعه ادبی یا شعر طنز
 در مراسم پایانی، نفرات برتر با اهدای جوایز مورد تقدیر قرارخواهند گرفت. در ضمن مجموعه آثار در نمایشگاهی به این منظور مورد بازدید عموم دانشجویان قرار خواهد گرفت. داوطلبان شرکت در مسابقه می بایست آثار خود را تا تاریخ 1394/02/10 به مسئول دفتر معاونت دانشجویی تحویل نمایند.
حوزه معاونت دانشجویی

هفته خوابگاه ها فراخوان شرکت در مسابقات

پنجشنبه بیستم فروردین 1394 ساعت 1:51 ب ظ
پیام دکتر آخوندی به مناسبت روز زن
﴿ بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ﴾
إِنَّا أَعْطَیْنَاكَ الْكَوْثَرَ ﴿1﴾ فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ ﴿2﴾ إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴿3﴾

سال روز میلاد اسوه زهد و تقوا، نازدانه آل کسا، اقیانوس علم و حلم، چشمه سار نجابت، صابره عصمت، عصاره بعثت، هم کفو ولایت، پیوند دهنده حلقه نبوت و ولایت، بارور کننده درخت امامت، کوثر الهی، قصیده پاکی ها، مثنوی عرفان، غزل خوبی‌ها، مدافع ولایت، ام‌ابیها، صدیقه کبری، فاطمه زهرا (س) بر همه شیفتگان و ره پویان طریقش تبریک و تهنیت باد.
امید است با الگو گیری از دخت نبی ، توفیق بهره گیری از زلال معنویت حضرت صدیقه (س) را بدست آوریم و نیز با حضور زنان و مادرانی فاطمی محیط دانشگاه و محیط جامعه از عطر وجود آن بی بدیل خلقت معطر گردد.

پیام دکتر آخوندی به مناسبت روز زن

پنجشنبه بیستم فروردین 1394 ساعت 1:20 ب ظ
پنجمین اردوی جهادی دانشگاه صنعتی قم در آغازین روزهای سال 1394
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: پنجمین اردوی جهادی دانشگاه صنعتی قم به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه در روستاهای حصار سرخ، حاجی آباد و نیزار واقع در بخش سلفچگان با هدف ارتقای عمرانی و فرهنگی این روستاها از 5 الی 15 فروردین 1394 با حضور 30 نفر از دانشجویان برگزار گردید.
از جمله فعالیت های صورت گرفته در این اردو به شرح ذیل می باشد:
تکمیل آشپزخانه و وضو خانه مسجد حصار سرخ، رنگ آمیزی دیوار مدارس روستای حصار سرخ و نیزار،بازدید از خانواده های معظم شهدا، برپایی نماز پرشکوه جماعت در سه روستا، برگزاری کلاس های آموزش احکام، شعر و نقاشی برای کودکان و نوجوانان، مرمت و برپایی ایستگاه صلواتی در امامزاده محمد غایب واقع در روستای حصار سرخ، جدول کشی مدرسه سلفچگان، بازسازی و تجهیز منزل یک پیرزن روستایی ، برگزاری مسابقات فوتبال و تیراندازی و برگزاری طرح معرفت افزایی دانشجویان شرکت کننده در اردوی جهادی.
شایان ذکر است دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه، دکتر حیدری مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور ، دکتر فقیهی معاون هماهنگی سپاه علی بن ابی طالب و مهندس توانا مسئول بسیج دانشجویی استان قم از این اردو بازدید به عمل آوردند.
بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای
بیستم فروردین، تجلی‌گاه اقتدار، عظمت و حیرت جهانیان، روز تجلی خیزش عظیم علمی و نهضت نرم‌افزاری جوانان اندیشمند ایران زمین؛ بیستم فروردین روز اثبات توانایی‌های ذاتی و استعدادهای درخشان دانشمندان جوان ایران پرگهر و نمادِ حرکتِ عظیمِ مردمی، در ملی کردن صنعت فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و بیان‌گر شعار «می‌شود و می‌توانیم» است.
جامعه دانشگاه صنعتی قم ضمن تقدیر و تشکر از تیم مذاکره کننده جهت توافقات هسته ای و صدور بیانیه لوزان که بدون شک یکی از مهم ترین اتفاقات در تاریخ پرونده هسته ای ایران می باشد، آرزومند است در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) سال (دولت و ملت، هم دلی و هم زبانی) نامیده شده است ، با وجود جوانان غیور و نخبه همچنین با حمایت های دولت تدبیر و امید شاهد موفقیت های روز افزون فناوری های هسته ای ایران اسلامی باشیم.

بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای

پنجشنبه بیستم فروردین 1394 ساعت 1:18 ب ظ
دکتر جیریایی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم عنوان سخنران برتر را به خود اختصاص داد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم:در اولین همایش ملی مهندسی عمران،شهرسازی و توسعه پایدار با حضور تعداد زیادی از پژوهشگران و نخبگان دانشگاه های سراسر ایران که در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار گردید، دکتر جیریایی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم عنوان سخنران برتر این همایش را به خود اختصاص داد.

قابل توجه همکاران گرامی
هیات بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت در دانشگاه صنعتی قم تشکیل گردید.لذا جهت بروز هرگونه تخلفات اداری،ارائه پیشنهادات و انتقادات به دبیر خانه هیات مذکور، واقع در امور اداری دانشگاه مراجعه فرمایید.
(روابط عمومی دانشگاه)

قابل توجه همکاران گرامی

پنجشنبه بیستم فروردین 1394 ساعت 12:58 ق ظ
پیام دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه صنعتی قم ، به مناسبت سال 1394
پیام دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه صنعتی قم ، به مناسبت سال 1394( دولت و ملت، هم دلی و هم زبانی)
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر آخوندی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال 1394 و بهار فاطمی افزود: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که امسال را به عنوان دولت و ملت هم دلی و هم زبانی نامگذاری کرده اند ، بر ملت شریف و شهید پرور ایران واجب است که با شجاعت و بصیرت با هم دلی و هم زبانی با دولت تدبیر و امید به اهداف بزرگی چون ایمان و معنویت، پیشرفت های اقتصادی، اقتدار و عزت منطقه ای و بین المللی ،جهش های علمی، عدالت قضایی و اقتصادی دست یابیم.
سرپرست دانشگاه صنعتی قم خاطر نشان ساخت این مهم محقق نخواهد شد مگر با اعتماد متقابل دولت و ملت، وی افزود: با توجه به توطئه های همیشگی دشمنان داخلی و خارجی ، تهدید ها و تحریم ها ، وحدت و اعتماد دولت و ملت است که می تواند ایران اسلامی را از گزند نقشه های شوم دشمنان مصون نگاه دارد و اعتلای نظام، پیشرفت و تعالی کشور عزیزمان را رقم زند.
دکتر آخوندی افزود: امید است با عنایات خاصه حضرت ولیعصر (عج) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال 1394 برای ایرانیان سالی سرشار از برکت و معنویت باشد و شاهد و ناظر درخشش ایران اسلامی در همه عرصه ها باشیم.
 
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود