امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
انتصاب سرپرست و معاون آموزشی و پژوهشی دانشكده صنایع
 انتصاب سرپرست و معاون آموزشی و پژوهشی دانشكده صنایع

به نقل از روابط عمومی دانشگاه: طی جلسه روز چهارشنبه 92/8/29 با حضور دكتر مشكوهالسادات،دكتر مرجانی و دكتر كریمی،دكتر قربانعلی محمدی دانشیار دانشگاه صنعتی قم به سرپرستی دانشكده صنایع و همچنین دكتر ناصر صفایی به سمت معاونت آموزشی و پژوهشی دانشكده صنایع منصوب شدند.

انتصاب سرپرست و معاون آموزشی و پژوهشی دانشكده صنایع

چهارشنبه بیست و نهم آبان 1392 ساعت 2:4 ب ظ
همایش بزرگترین طرح علمی در دانشگاه صنعتی قم
(همایش بزرگترین طرح علمی در دانشگاه صنعتی قم)

طبق سخن مقام معظم رهبری كه می فرمایند:دانشگاه ها باید به علم اهمیت بدهند و اهمیت دادن به علم فقط یك امر قلبی نیست ،بلكه عمل لازم دارد،بسیج دانشجویی دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم برخود واجب دانسته است تا با ایجاد هسته های علمی در یازده رشته فیزیك ،صنایع ،عمران،مكانیك،پلیمر،انرژی،برق( سه گرایش) كامپیوتر(دو گرایش)،گام مثبتی در تولید و كاربردی كردن علم داشته باشد.
هم اینك ،طرح چهار ساله تخصصی آموزش زبان به روش زبان مادری با حضور صدها نفر از دانشجویان در حال اجراست.این روش یادگیری بر پایه گوش دادن به فایل های صوتی ،بدون نیاز به حفظ لغت و گرامر می باشد.
شایان ذكر است همایشی به منظور آشنایی بیشتر با این روش روز دوشنبه 92/8/27 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد و بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

همایش بزرگترین طرح علمی در دانشگاه صنعتی قم

سه شنبه بیست و هشتم آبان 1392 ساعت 9:51 ق ظ
فردو قلب ماست
دانشجویان ما راه شهید احمدی روشن و علی محمدی را ادامه خواهند داد

طی بیانیه ای دکتر سید محمد هادی مشکوه السادات،سرپرست دانشگاه صنعتی قم در مورد تشکیل زنجیره انسانی در اطراف پایگاه هسته ای فردو گفت:دانشجویان دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم نیز همگام با دیگر دانشجویان کشور در این زنجیره شرکت خواهند کرد.
وی افزود:برغربی ها واضح و مبرهن است که اقتدار این ملت به داشتن بمب و موشک نیست ،بلکه به آگاهی و بیداری این ملت همیشه در صحنه می باشد.حال که با عنایت الهی فرزندان غیور این مرز و بوم توانسته اند به دستاوردهای عظیم هسته ای دست یابند؛تحریم ها ،ممانعت ها و ترور شخصیت های برجسته علمی ایرانی نشانگر رعب و وحشت از قدرت ایران همیشه جاوید است.
وی گفت: فردا دست های گره کرده هر یک از دانشجویان به هم نشانگر این است که راه شهید احمدی روشن و علی محمدی را ادامه خواهیم داد و فردو قلب ماست و هر یک از ما دانشجویان قلب تپنده ایران عزیزمان هستیم.

فردو قلب ماست

سه شنبه بیست و هشتم آبان 1392 ساعت 9:12 ق ظ
اولین همایش بین المللی فناوری اطلاعات وارتباطات

برگزاری اولین همایش بین المللی با موضوع ((فناوری اطلاعات وارتباطات ، کار آفرینی و سرمایه گذاری)) با مشارکت صاحبنظران، اندیشمندان،کارفرمایان و فعالین حوزه اقتصاد در بهمن ماه سال جاری ،انجام می گردد لطفا جهت اطلاعات بیشتر به آدرسhttp://www.ictinvestment.ir   مراجعه فرمایید .
 

اولین همایش بین المللی فناوری اطلاعات وارتباطات

یکشنبه نوزدهم آبان 1392 ساعت 3:1 ب ظ
اطلاعیه پذیرش دانش پذیر برای درره های آموزشهای آزاد
اطلاعیه پذیرش دانش پذیر برای درره های آموزشهای آزاد

با استعانت از خداوند متعال ، مرکز آموزش های آزاد دانشگاه صنعتی قم بر اساس مجوز شماره 83388 مورخ 92/06/06 از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت دوره های آموزش آزاد دانش پذیر می پذیرد .
لطفاً جهت ثبت نام در دوره های مذکور به آقای جعفری در دبیرخانه دانشگاه مراجعه نمایید.

زمان شروع دوره : اول آذر ماه 92
شروع ثبت نام :   12آبان ماه 92

 

نخستین همایش آشنایی با چالش ها و فرصت های شغلی مهندسی صنایع

نخستین همایش آشنایی با چالش ها و فرصت های شغلی مهندسی صنایع  در دانشگاه صنعتی قم

نخستین همایش آشنایی با چالش ها و فرصت های شغلی مهندسی صنایع  به همت اعضای انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی قم و با همكاری انجمن علمی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم روز دوشنبه 13/8/92 از ساعت 14 الی 16/30 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد.

 مدرس این همایش مهندس مصطفی جوان ،كارشناس ارشد مهندسی صنایع و سر ممیز سیستم های مدیریت كیفیت با بیان مطالبی جدیدترین زمینه های كاری مهندسین صنایع را تشریح كرد.

این همایش  با پرسش و پاسخ دانشجویان به پایان رسید.

شایان ذكر است انجمن علمی صنایع دانشگاه صنعتی قم  در نظر دارد در آینده ای نزدیك نخستین دوره آشنایی با بازار سرمایه  و بورس را برگزار كند.

 

 

حضور مدیر كل راه آهن استان در دانشگاه صنعتی قم

به نقل از روابط عمومی دانشگاه :مهندس زاد خور مدیر كل راه آهن استان روز شنبه 92/8/11از دانشگاه صنعتی قم بازدید كرد.

در این بازدید طی جلسه ای تعاملاتی مبنی بر حمایت  راه آهن استان از طرح های دانشگاهی در زمینه  راه آهن،به ویزه طرح های عمرانی و مكانیكی صورت گرفت.‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍

همچنین مهندس زاد خور با اشاره به نیاز استان به نیروهای متخصص و كارآمد در راه آهن  گفت:دانشگاه صنعتی قم با تاسیس دانشكده راه آهن  و پذیرش دانشجو در رشته های مهندسی ترافیك ریلی،مهندسی ماشین های ریلی،مهندسی خط و سازه های فنی،سیگنالینگ و مهندسی ایمنی راه آهن كمك بزرگی به صنعت حمل ونقل این استان می كند.دكتر مشكوه السادات ریاست دانشگاه  ابراز داشتند كه با توجه به امكانات موجود و جذب اساتید مرتبط مساعدت  های لازم جهت اخذ رشته مهندسی ایمنی راه آهن  صورت خواهد گرفت.

شایان ذكر است طی اقدامات انجام شده،به زودی تفاهم نامه ای مابین مركز مطالعات آموزش و تحصیلات راه آهن كل كشور و دانشگاه صنعتی قم منعقد خواهد شد.

حضور مدیر كل راه آهن استان در دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه پانزدهم آبان 1392 ساعت 1:49 ب ظ
بیانیه یوم الله روز 13 آبان

به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم بیانیه یوم الله روز 13 آبان به شرح ذیل می باشد:                                                       

ما جامعه دانشگاهی ،دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم بر این باوریم که کشتار دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در این روز ، هرکدام  به وسعت یک انقلاب عظیم تاثیر گذار بوده است.امروز ما به تبعیت از حماسه سازان 13 آبان نه تنها با مشت های گره کردیمان بلکه با اندیشه وقلم مان فریاد مرگ بر آمریکا را سر می دهیم  و همگام با سایر هموطنانمان در راهپیمایی ضد استکباری 13 آبان شرکت نموده و با بیعتی دیگر با امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)حمایت همه جانبه خود را از انقلاب اسلامی و ایران عزیزمان ابراز می داریم.


 شایان ذكر است مسئولین،اساتید،کارمندان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم همگام با سایر اقشارمردم انقلابی وهمیشه در صحنه قم با حضور در تجمع بزرک عاشوراییان استکبار ستیز در راهپیمایی روز 13 آبان شرکت کرده وشعارمرگ بر آمریکا واسراییل سردادند.

 

بیانیه یوم الله روز 13 آبان

سه شنبه چهاردهم آبان 1392 ساعت 11:5 ق ظ
قابل توجه دانشجویان و اساتید محترم

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین

با احترام، با عنایت به برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) دردهه اول محرم ، تنها کلاس های ساعت 13 با 30 دقیقه تأخیر برگزار خواهد گردید .

آموزش دانشگاه

قابل توجه دانشجویان و اساتید محترم

دوشنبه سیزدهم آبان 1392 ساعت 3:33 ب ظ
نخستین مسابقه کاربرد انرژی خورشیدی

نخستین مسابقه کاربرد انرژی خورشیدی در ایران توسط دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

نخستین مسابقه کاربرد انرژی خورشیدی  به همت دکتر مشکوه السادات و دانشکده علوم پایه دانشگاه صنعتی قم دوشنبه 92/8/6 از ساعت 13 الی 15 برگزار شد. در این مسابقه 25 تیم یک تا چهار نفره با هم به رقابت پرداختند.

دکتر انوشه لطیفی سرپرست دانشکده علوم پایه با بیان اینکه برای اولین بار این مسابقات در سطح استان و کشور برگزار می شود،افزود:با توجه به اینکه ساخت پنل های خورشیدی بسیار هزینه بر می باشد لذا هدف از برگزاری چنین مسابقه ای آشنایی و تشویق هر چه بیشتر دانشجویان  به منظور ساخت ابزار و وسایلی کم هزینه جهت استفاده از انرژی خورشیدی می باشد.

 همچنین نتایج این مسابقه بر اساس نظر هیات داوران به شرح ذیل اعلام شد:

مقام اول: مهوش خلیلی،بهناز سید محمدی،مهدیه صفی خانی و زهرا مددی

مقام دوم:مهدی باقری،همایون خسروی و مهدی ابتهاج

مقام سوم:فاطمه ابراهیمی،حمیده ایمنی،آزاده شکری،سعیده پرورش نیا و سوسن غفاری

در پایان با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی از برگزیدگان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

 

نخستین مسابقه کاربرد انرژی خورشیدی

چهارشنبه هشتم آبان 1392 ساعت 2:8 ب ظ
قابل توجه کلیه دانشجویان محترم

قابل توجه کلیه دانشجویان محترم

با توجه به اتمام زمان ثبت نام، از تاریخ 92/08/15 پرتال کلیه دانشجویان بدهکار مسدود خواهد شد. لطفاً جهت تسویه حساب به امور مالی دانشگاه مراجعه فرمایید.

قابل توجه کلیه دانشجویان محترم

چهارشنبه هشتم آبان 1392 ساعت 2:7 ب ظ
کنفرانس بین المللی ایتک

کنفرانس بین المللی ایتک "رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی"، برای دومین بار در اسفند ماه سال 19 با شرکت گسترده نمایندگان صنعت، دولت و دانشگاه در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار گردید. این کنفرانس در سال گذشته بیش از 199 مقاله دریافت کرد. گزارش جامعی از مقالات در سایت کنفرانس قابل دسترسی می باشد.

سومین کنفرانس بین المللی ایتک، امسال به همت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، کنفدراسیون صنعت ایران و سازمان همکاری های منطقه ای اکو ECO و با همکاری مستقیم کارگروه معاونت پژوهشی وزارت نفت برگزار خواهد شد. تاریخ و محل سومین کنفرانس در اسفند ماه سال 9312 در دانشگاه تهران خواهد بود

موضوعات و محورها

  • افت انرژی در تولید و توزیع برق
  • ارتقا بهره وری با استفاده از فن آوریهای نوین در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
  • اقتصاد انرژی و استراتژیهای آینده
  • بهره وری انرژی در صنایع سنگین (فلزات، سیمان، تولیدات کارخانه ای)
  • بهره وری در اکتشاف و استخراج نفت و معادن کانی
  • بیومس و ضایعات کشاورزی در تولید انرژی
  • تاثیر انتشار کربن بر تغییرات آب و هوا و بر سرنوشت اقتصادی ملتها NAMAs
  • تکنولوژیهای نو و اقتصادی در استفاده از انرژی های تجدیدپذیر
  • تولید پراکنده برق – واحدهای CHP و میکرو CHP
  • جهانی و یکپارچه شدن مهندسی – محیط زیست – انرژی در قالب 3 E )
  • حقوق انرژی و راهکارهای تامین مالی صنایع
  • ساختمان های سبز و روند جهانی استفاده از آنها
  • صنایع پتروشیمی و بهره وری اقتصادی
  • مصرف انرژی در مهندسی کشاورزی

با نگاهی ویژه به تاثیرات مخرب زیست محیطی و اقلیمی ناشی از شدت مصرف انرژی و کنوانسیون NAMAs چکیده مقالات: تا 51 آبان ماه 1392 اصل مقالات: از 11 آبان تا اول دیماه 1392

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سوابق کنفرانس و فرستادن مقاله به سایت کنفرانس WWW.ETEC.IR مراجعه بفرمایید. از اساتید محترم دعوت میشود تا برای عضویت در کمیته علمی و هیئت داوران با دبیرخانه دائمی کنفرانس از طریق تلفن های 44819388 و یا ایمیل به info@etec.ir اعلام آمادگی نمایند.

ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود