امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
گفتگو با دانشجوی ترم هشتم رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم  که در مسابقات بین المللی اختراعات ژنو جایزه ویژه را کسب نمود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: سینا بروجردی دانشجوی ترم هشتم رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم با ساخت زیر دریایی در مسابقات بین المللی اختراعات ژنو جایزه ویژه را کسب نمود.
سینا بروجردی در گفتگو با خبرنگار واحد روابط عمومی گفت: این زیردریایی طی 2 سال توسط یک تیم 4 نفره(احسان حجازی، علیرضا حبیبی و مهران جوادی) ساخته شد. این زیردریایی در عمق 50 متری دریا بر روی لوله های نفتی به وسیله مگنت های خاصی می چسبد و با مقاومت در برابر جریان های زیر سطحی می تواند با دقت بالا لوله های نفتی را مورد بررسی قرار دهد. دقت و توان این زیر دریایی به حدی بالا است که می تواند جایگزین چند غواص شود.
وی افزود: از دیگر مزایای این زیردریایی پاک کردن خزه و رسوبات از بدنه کشتی است . در حال حاضر پاک کردن بدنه کشتی های غول پیکر کاری بسیار زمان بر و پر هزینه می باشد . زیرا کشتی ها باید از اب خارج شوند و در یک محیط بزرگ پاک شوند در حالی که این زیر دریایی می تواند ، عملیات پاک سازی کشتی های غول پیکر را در داخل آب و حتی در حال حرکت انجام دهد .
در ادامه سینا بروجردی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه  در دنیای امروز مسائل مربوط به  نفت و گاز جز موارد استراتژیک محسوب می شود، استفاده از این زیردریایی در صنایع نفتی می تواند بسیار موثر باشد.
دانشجوی ترم هشتم رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم با اشاره به علاقه مندی اش به ساخت ربات افزود: از زمان دانش آموزی  با شرکت در مسابقات خوارزمی ساخت ربات را آغاز کردم و رتبه خوبی هم کسب کردم و همچنین در مسابقات بین المللی ربوکاپ نیز توانستم مقام دوم را کسب کنم.
وی در مورد مشکلات این پروژه گفت: برای تشکیل تیم، فضای فیزیکی جهت ساخت زیردریایی، مسائل مالی و ... بسیار دچار مشکل بودیم . با این وجود به هیچ عنوان نا امید نشده ام . با تمام شرکت ها و کارخانه ها جهت حمایت های مالی تماس گرفتم و حضوری با مدیران آنها ملاقات می کردم تا درنهایت شرکت پلی رود اتصال که تولید کننده لوله های پلی اتیلن بین شهری است حمایت مالی از کار ما را به عهده گرفت.
سینا بروجردی در پاسخ به سوال اینکه قصد اقامت در خارج از کشور را دارید یا نه گفت: اگر واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم خارج از کشور مزایای زیادی برای یک جوانی مثل من دارد، به عنوان مثال دانشگاه های خیلی خوب، درآمد بالا و... ولی به نظر من باید در ایران ماند و شرایط را تغییر داد. اگر امکانات بود که چه بهتر ولی اگر نبود باید راه های جدید را امتحان کرد و حتی راهی را ساخت.
در پایان وی افزود:  چند ماه آینده نیز با همین زیردریایی در یکی از نمایشگاه هایی که ناسا در آمریکا برگزار میکند شرکت خواهم کرد ، البته ارسال  دعوت نامه از امریکا  و مراحل ابتدایی کار انجام شده است .همچنین با انگیزه ای مضاعف در حال اجرای پروژه جدیدتری هستم که ان شا الله با توکل به خدا و تجربیاتی که در پروژه قبلی کسب کرده ام، منتظر نتیجه ی بسیار خوبی هستم.
مراسم دید و بازدید نوروزی کارکنان با ریاست






مراسم دید و بازدید نوروزی کارکنان با ریاست

سه شنبه پانزدهم فروردین 1396 ساعت 12:57 ق ظ
ثبت نام دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان شاهد و ایثارگر
به اطلاع کلیه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه (اعم از: جانباز، آزاده و رزمنده/ فرزند و همسر شهید، فرزند جاویدالاثر، فرزند جانباز و آزاده/ خواهر، برادر و نوه شهید یا جاویدالاثر) که علاقه مند به شرکت در دومین جشنواره سراسری قرآن هستند می رساند، جهت ثبت نام به اداره شاهد و ایثارگر دانشگاه مراجعه نمایند. لازم به ذکر است مهلت ثبت نام تنها تا تاریخ 3/2/1396 می باشد.
رشته های جشنواره شامل: تحقیق، ترتیل، صحیح خوانی قرآن، حفظ جزء سی ام، حفظ 5 جزء اول، حفظ کل قرآن کریم، نهج البلاغه و آشنایی با سیره معصومین(ع) می باشد.
آگهی پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
 آگهی پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد به همراه فرم ها و آیین نامه های مربوطه

آگهی پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد

جمعه یازدهم فروردین 1396 ساعت 12:22 ق ظ
پيام رئيس دانشگاه صنعتي قم به مناسبت گرامي داشت يوم الله 12 فروردين
دكتر بهرام خوشنويسان رئيس دانشگاه صنعتي قم با صدور پيامي يوم الله 12 فروردين را گرامي داشت.
12 فروردین حماسه  ماندگار ديگر ملت مسلمان و انقلابی ایران پس از 22 بهمن 1357 است.
12 فروردین روز به ياد ماندني است که برای نخستین بار با مشارکت حداکثری ملت شريف و شهيد پرور ایران با راي آحاد مردم ، مهر "آری "بر نظام جمهوری اسلامی زده و حاکمیت نظام اسلامی كه حاصل از فرياد هاي الله اكبر ، مشت هاي گره كرده و قلبهای سرشار از ایمان بود برای همیشه برگزیده شد.
اقتدار و صلابت نظام جمهوري اسلامي و محبوبيت روزافزون آن در داخل كشور و در جهان به بركت خون شهدا و رهنمودهاي روشنگرانه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) هميشگي خواهد بود و ايران اسلامي هميشه برتارك تاريخ خواهد درخشيد.
ضمن گرامي داشت اين روز بزرگ و تبريك سال 1396 كه به تدبير رهبر فرزانه انقلاب اسلامي سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاري شده است ، امیدوارم در ظل عنايات حضرت ولي عصر (عج) و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) سالی سرشار از خودشکوفایی و موفقیت برای ملت شریف ایران باشد.
مقام معظم رهبري( مدظله العالي) سال ۹۶را به اسم «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» نامگذاری كردند.

مقام معظم رهبري( مدظله العالي) سال ۹۶را به اسم «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» نامگذاری كردند.

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ هجری شمسی، با تبریک ولادت حضرت فاطمه ‌زهرا سلام‌الله‌علیها و عید نوروز به همه‌ی هم‌میهنان و ایرانیان به ویژه خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران و با آرزوی سالی همراه با برکت، امنیت و رفاه برای مردم ایران و مسلمانان جهان، سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی،تولید- اشتغال» نامگذاری کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای سال ۹۵ را همراه با تلخی‌ها و شیرینی‌هایی برای ملت ایران دانستند و با اشاره به برخی از مهمترین عوامل شادکامی ملت در سال گذشته، افزودند: عزت ایران و هویت ملت عزیز در تمام قضایای سال ۹۵ مشهود بود و دشمنان در همه‌جای دنیا به اقتدار و عظمت ملت ایران اعتراف کردند.

رهبر انقلاب اسلامی، حضور پر شور و غیرتمندانه مردم در روز ۲۲ بهمن در پاسخ به بی‌احترامی رئیس‌ جمهور امریکا و همچنین اجتماع عظیم مردم در روز قدس را نشان‌دهنده هویت و اهداف والای مردم ایران خواندند و گفتند: با وجود آنکه همسایگان ایران و کشورهای منطقه دچار ناامنی هستند، امنیت کشور در محیط پرتلاطم منطقه‌ای و بین‌المللی شاخص بسیار مهمی بود و ملت ایران در طول سال، «امنیت پایدار» را تجربه کرد.
«همت جوانانه» و «حرکات مؤمنانه فراگیر» دو شاخص دیگر در ارزیابی موفقیتها و پیشرفتهای ملت ایران بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره و خاطرنشان کردند: مشاهده و اطلاع از فعالیتهای پر شور و مبتکرانه‌ی علمی، فرهنگی، تولیدی و ورزشی هزاران گروه جوان در سراسر کشور و برگزاری جلسات و فعالیتهای گرم و گیرای دینی، از جمله نقاط مثبت و شادی‌آفرین برای کشور و ملت ماست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس تلخی‌ها و سختی‌های سال قبل را مربوط به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط دانستند و افزودند: من از وضع مردم مطلع هستم، بنابراین تلخی کام مردم به‌ویژه طبقه ضعیف را از مشکلات اقتصادی همچون «گرانی، بیکاری، تبعیض‌ها و نابرابری‌ها و آسیبهای اجتماعی» با همه‌ی وجود حس می‌کنم.

ایشان تأکید کردند: همه‌ی ما مسئولیم و باید هم نزد خداوند متعال و هم نزد ملت پاسخگو باشیم.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تأکید بر «اقدام و عمل» در نامگذاری سال ۹۵ و انجام کارهای خوبی که مسئولین گزارش آن را داده‌اند، گفتند: البته فاصله زیادی میان کارهای انجام شده با انتظارات مردم و رهبری وجود دارد و آمارهای مثبت و منفی را باید در مجموع مشاهده کرد.
ایشان، توجه به نام «اقتصاد مقاومتی» را به تنهایی مؤثر ندانستند و در خصوص راه‌حل و علاج وضع کنونی، افزودند: علاج، در تقسیم کردن اقتصاد مقاومتی به نقاط کلیدی و مهم و تمرکز همه همت مسئولین و مردم بر آن نقاط است و این نقاط کلیدی عبارت است از تولید داخلی و اشتغال بویژه اشتغال جوانان.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، بر اساس همین ضرورت، سال ۹۶ را «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» نامگذاری کردند و گفتند: تمرکز و برنامه‌ریزی بر روی این نقاط کلیدی مطالبه رهبری و مردم از مسئولین و موجب پدید آمدن موفقیتهای چشمگیر و محسوس است و مسئولین باید نتایج را در پایان سال به مردم گزارش کنند.

 

پيام رئيس دانشگاه صنعتي قم به مناسبت آغاز سال 1396

به گزارش روابط عمومي دانشگاه: دكتر بهرام خوشنويسان رئيس دانشگاه صنعتي قم طي صدور پيامي سال 1396 شمسي را تبريك گفت.

متن كامل اين پيام به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

سال 1395 به اتمام رسيد و بهاري ديگر فرا رسيد. بهاري كه به اميد خداوند متعال فقط تحول در طبيعت را به دنبال نخواهد داشت و براي ما ايرانيان تحولاتي بزرگ تر را به ارمغان خواهد آورد.تحولاتي كه باعث سرافرازي هر چه بيشتر ايران عزيزمان شود.

رشد حداكثري در عرصه علم و فناوري. رشد چشمگير در اقتصاد با رونق اشتغال و كسب و كار. رشد و تحول در عرصه هاي بين المللي كه اقتدار هر چه بيشتر ايران عزيزمان را به دنيا نشان خواهد داد و...

اين مهم محقق نخواهد شد مگر با استعانت از خداوند متعال، پيروي از منويات مقام معظم رهبري( مدظله العالي) و وحدت و همدلي هموطنان عزيز با يكديگر.

سال 1396 كه به فرموده مقام معظم رهبري به عنوان سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال نامگذاري شده است، وظيفه دانشگاه ها در پيشبرد اهداف اين سال بسيار خطير شده است. چرا كه دانشگاه ها به خصوص دانشگاه هاي صنعتي با تربيت مهندساني متعهد و متدين مي توانند چرخ هاي اقتصاد و اشتغال كشور را به حركت درآورند. با تعامل هر چه بيشتر صنعت با دانشگاه ها مي توان شاهد افزايش توليد ملي با كيفيت بود و با استقبال ملت فهيم ايران از كالاهاي داخلي، توليد و اشتغال نيز افزايش خواهد يافت.

اینجانب فرارسیدن سال 1396 را خدمت تمامی هموطنان عزيز تبریک عرض می‌نمایم وسالی سرشار از بهروزی، موفقّیت و ایّامی نیک را برای همه به ويژه جامعه دانشگاهي صنعتي قم در ظل توجهات امام عصر روحی و ارواحنا فدا مسئلت می‌نمایم. امیدوارم سال جديد با همدلی و همفکری بيشتر سالی پربرکت برای کشور عزیزمان ایران و سرشار از موفقیت و شادكامي برای شما عزيزان در دانشگاه صنعتي قم باشد.

 

پيام رئيس دانشگاه صنعتي قم به مناسبت آغاز سال 1396

سه شنبه یکم فروردین 1396 ساعت 12:6 ق ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود