امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

گفتگو با دانشجوی ترم هشتم رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم که در مسابقات بین المللی اختراعات ژنو جایزه ویژه را کسب نمود

شنبه بیست و ششم فروردین 1396 ساعت 3:44 ب ظ
سینا بروجردی دانشجوی ترم هشتم رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم
گفتگو با دانشجوی ترم هشتم رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم  که در مسابقات بین المللی اختراعات ژنو جایزه ویژه را کسب نمود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: سینا بروجردی دانشجوی ترم هشتم رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم با ساخت زیر دریایی در مسابقات بین المللی اختراعات ژنو جایزه ویژه را کسب نمود.
سینا بروجردی در گفتگو با خبرنگار واحد روابط عمومی گفت: این زیردریایی طی 2 سال توسط یک تیم 4 نفره(احسان حجازی، علیرضا حبیبی و مهران جوادی) ساخته شد. این زیردریایی در عمق 50 متری دریا بر روی لوله های نفتی به وسیله مگنت های خاصی می چسبد و با مقاومت در برابر جریان های زیر سطحی می تواند با دقت بالا لوله های نفتی را مورد بررسی قرار دهد. دقت و توان این زیر دریایی به حدی بالا است که می تواند جایگزین چند غواص شود.
وی افزود: از دیگر مزایای این زیردریایی پاک کردن خزه و رسوبات از بدنه کشتی است . در حال حاضر پاک کردن بدنه کشتی های غول پیکر کاری بسیار زمان بر و پر هزینه می باشد . زیرا کشتی ها باید از اب خارج شوند و در یک محیط بزرگ پاک شوند در حالی که این زیر دریایی می تواند ، عملیات پاک سازی کشتی های غول پیکر را در داخل آب و حتی در حال حرکت انجام دهد .
در ادامه سینا بروجردی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه  در دنیای امروز مسائل مربوط به  نفت و گاز جز موارد استراتژیک محسوب می شود، استفاده از این زیردریایی در صنایع نفتی می تواند بسیار موثر باشد.
دانشجوی ترم هشتم رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم با اشاره به علاقه مندی اش به ساخت ربات افزود: از زمان دانش آموزی  با شرکت در مسابقات خوارزمی ساخت ربات را آغاز کردم و رتبه خوبی هم کسب کردم و همچنین در مسابقات بین المللی ربوکاپ نیز توانستم مقام دوم را کسب کنم.
وی در مورد مشکلات این پروژه گفت: برای تشکیل تیم، فضای فیزیکی جهت ساخت زیردریایی، مسائل مالی و ... بسیار دچار مشکل بودیم . با این وجود به هیچ عنوان نا امید نشده ام . با تمام شرکت ها و کارخانه ها جهت حمایت های مالی تماس گرفتم و حضوری با مدیران آنها ملاقات می کردم تا درنهایت شرکت پلی رود اتصال که تولید کننده لوله های پلی اتیلن بین شهری است حمایت مالی از کار ما را به عهده گرفت.
سینا بروجردی در پاسخ به سوال اینکه قصد اقامت در خارج از کشور را دارید یا نه گفت: اگر واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم خارج از کشور مزایای زیادی برای یک جوانی مثل من دارد، به عنوان مثال دانشگاه های خیلی خوب، درآمد بالا و... ولی به نظر من باید در ایران ماند و شرایط را تغییر داد. اگر امکانات بود که چه بهتر ولی اگر نبود باید راه های جدید را امتحان کرد و حتی راهی را ساخت.
در پایان وی افزود:  چند ماه آینده نیز با همین زیردریایی در یکی از نمایشگاه هایی که ناسا در آمریکا برگزار میکند شرکت خواهم کرد ، البته ارسال  دعوت نامه از امریکا  و مراحل ابتدایی کار انجام شده است .همچنین با انگیزه ای مضاعف در حال اجرای پروژه جدیدتری هستم که ان شا الله با توکل به خدا و تجربیاتی که در پروژه قبلی کسب کرده ام، منتظر نتیجه ی بسیار خوبی هستم.
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود