امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
برنامه معارفه نودانشجویان با حضور هیات رئیسه دانشگاه
قابل توجه نودانشجویان
برنامه معارفه نودانشجویان با حضور هیات رئیسه دانشگاه و نمایندگان تشکل های دانشجویی روز شنبه مورخ 99/09/01 ساعت 12:30 لغایت 14:00 از طریق سامانه آموزش مجازی دانشگاه و به صورت آنلاین برگزار می گردد. نحوه ورود به برنامه توسط دانشجویان جدید الورود پس از ورود به سامانه آموزش مجازی به آدرس: lms.qut.ac.ir به قسمت درس های من و بخش برنامه های فرهنگی مرجعه نمایند. سایر دانشجویان محترم و نیز علاقمندان شرکت در این برنامه می توانند از طریق لینک http://vc.qut.ac.ir/farhangi1/ وارد برنامه معارفه گردند.
ثبت نام فاز جدید طرح همیار صنعت آغاز شد

این طرح در سال جدید تحصیلی با همکاری سازمان بسیج مهندسین استان، سازمان بسیج دانشجویی استان، انجمن های علمی دانشجویی و بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
طرح همیار صنعت در 3 گروه:
1- گروه رصد صنعت: اين گروه متشکل از 3تيم 5 نفره از دانشجويان ترم 5 که بر اساس شيوه نامه و چک ليست هاي مشخص مسئول بررسي چند کارخانه شده و در بازديدهاي ميدان و مصاحبه با مديران معضلاب و طرح هاي توسعه را دريافت کرده و در قالب پروژه هاي صنعتي به مديريت طرح هميار صنعت منتقل مي کند.
2- گروه معین : اين گروه هاي شامل تيم هاي تخصصي در 8 حوزه پشتيبان گروه هاي رصد خواهند بود که پس از شناخت مشکل يا مورد توسعه صنعتي به کارخانه و شرکت وارد شده و ارائه خدمات مي دهند. مميزي آب ، مميزي برق، مميزي انرژي ، رباتيک و اتوماسيون فني ، برنامه ريزي و اتوماسيون اداري ، بازاريابي ، نوانديش ، پايش پيوسته (آنلاين مانيتورينگ)
3- گروه مهارتي: استفاده از ظرفيت آزمايشگاهي و کارگاهي دانشگاه جهت فعاليت صنعتي - گروههاي کاري: ماشين کاري، جوشکاري، ورق کاري، ماشين سازي گروه کار انديش: مشاوره کسب و کارFP , BP، مشاوره کارآفريني
ثبت نام خود را آغاز کرده است که پس از پایان مهلت ثبت نام از دانشجویان تست MBTI (شخصت شناسی) گرفته شده و در گروههای مختلف فعالیت خود را زیر نظر یکی از اساتید هیأت علمی آغاز خواهند کرد.
از امتیازات این طرح برای دانشجویان: اعطای گواهی نامه معتبر، لحاظ سابقه بسیجی فعال، جایگزینی واحد کارآموزی، آشنایی با صنایع استان و بهره مندی از رزومه صنعتی می باشد.




ثبت نام فاز جدید طرح همیار صنعت آغاز شد

سه شنبه بیست و هفتم آبان 1399 ساعت 11:25 ق ظ
برنامه زمان بندی ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی  سال 1399
ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای دانشجویان پذیرفته شده در کنکور کارشناسی سال 99، به اطلاع می رساند ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه صنعتی قم در دو مرحله انجام می پذیرد:
1-    ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی
2-    ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو
لذا خواهشمند است تمامی موارد ذکر شده در ذیل را انجام داده و تا حصول نتیجه مراحل ثبت نام را دنبال نمایید.
(تاکید می گردد ثبت نام کاملا غیر حضوری انجام خواهد شد و نیازی به حضور دانشجو نمی باشد و  بایستی دو مرحله فوق انجام پذیرد)
کانال اطلاع‌رسانی نوورودی‌های ۹۹
اطلاعیه‌ها، لینک‌های ثبت‌نام و دیگر اطلاعات لازم از طریق کانال پیام رسان داخلی "بله" به آیدی زیر منتشر خواهد شد. لذا نسبت به عضویت در کانال اقدام فرمایید
https://ble.ir/Qut99
ضمنا  آیدی کانال دانشگاه صنعتی قم در پیام رسان داخلی "بله"
https://ble.ir/@qutnews
1-ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی:

برنامه زمان بندی ثبت نام غیر حضوری دانشجویان کارشناسی ورودی1399

رشته ها

ایام

تاریخ

ساعت

مهندسی برق، مهندسی انرژِی، مهندسی پلیمر

شنبه

1399/08/17

از ساعت 8 الی 24

مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر

یکشنبه

1399/08/18

تمام روز

مهندسی عمران ، فیزیک مهندسی

دوشنبه

1399/08/19

تمام روز

کلیه گرایش ها ( جا مانده از ثبت نام در روز مشخص شده فوق)             

سه شنبه

1399/08/20

تا ساعت 10 صبح

 
قبل از ورود به سایت دانشگاه صنعتی قم جهت ثبت نام، موارد ذکر شده در ذیل را اسکن نمایید (زیرا برای ثبت نام به این موارد جهت بارگذاری نیاز خواهید داشت):
  • تصویر کارت ملی و شناسنامه تمام صفحات
  • تصویر عکس 4*3 زمینه سفید ( به اندازه 263*649 و یا کمتر که حجم عکس حدودا 25 کیلوبایت شود)
  • تصویر اصل کارنامه دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم ( باید قبلا از مدرسه خود با مهر و امضا تحویل گرفته شده باشد)
  • تصویر اصل دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم (باید قبلا از مدرسه خود با مهر و امضا تحویل گرفته شده باشد. البته برخی از دانشجویان ممکن است این مورد را نتوانند از مدرسه خود تحویل گیرند و یا آماده نشده باشد که در این صورت نیاز به بارگذاری نمی باشد).
  • تصویر گواهی موقت دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم ( باید قبلا از مدرسه خود با مهر و امضا تحویل گرفته شده باشد)
  • تصویر فرم های سنجش طبق نیاز و ضرورت هر فرد پر گردد و بارگذاری شود ( فرم های سنجش را می توانید از  اینجا دریافت نمایید. یکی از دو فرم شماره 4 یا 5 را حتماً پر کرده و بارگذاری نمایید ( بر اساس وضعیت دانشجو) . بقیه فرم های سنجش در صورتی که با وضعیت متقاضی مطابقت داشته باشد پر کرده و بارگذاری نمایید. مثل فرم اتباع ، شاهد و ایثارگر و ...... )
  • تصویر کارت پایان خدمت و یا معافیت در صورت موجود بودن
  • تصویر فرم علایق ورزشی پر شده (فرم مذکور را می توانید از این قسمت فرم علایق ورزشی دریافت نمایید.)
  • انجام تاییدیه تحصیلی مقطع پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم از طریق سایت  http://emt.medu.ir
 
بعد از اسکن تمامی موارد بالا انجام تاییدیه تحصیلی و پر شدن فرم های مربوطه به آدرس ذیل مراجعه کرده و ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهید.
آدرس سایت : https://erp.qut.ac.ir/stdnew    
 
نکته 1: جهت ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی نام کاربری، کد ملی دانشجو و کلمه عبور، کد شناسنامه متقاضی می باشد.
نکته 2: کد ملی باید به صورت کامل و 10 رقمی وارد گردد بدون خط تیره و فاصله ( اگر کد ملی متقاضی با صفر شروع شود ممکن است برای ورود به سایت نیاز به صفر اول شماره ملی نباشد لذا هم با صفر اول و هم بدون صفر وارد شوید و امتحان کنید ضمنا می بایست صفحه کلید انگلیسی باشد)
 
بعد از ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی مراحل ثبت نام را به طور کامل انجام داده و تمامی فرم های مربوطه را ( که قبلا اسکن نموده اید و در توضیحات بالا به آنها اشاره شده است ) در قسمت خود بارگذاری نمایید و در انتهای بخش ثبت نام اینترنتی گزینه ارسال را کلیک نمایید.
 
بعد از ارسال ثبت نام اینترنتی خود به شماره موبایل وارد شده دانشجو پیامکی ارسال می گردد. (البته در صورتی که سامانه تبلیغات پیامکی شما فعال باشد).
در ادامه در روزهای بعد کارشناسان محترم آموزش دانشگاه اطلاعات ارسالی متقاضیان را بررسی نموده که در صورت تایید درخواست ثبت نام دانشجو، به شماره موبایل دانشجو پیامکی مبنی بر تایید ثبت نام اینترنتی حاوی شماره دانشجویی ارسال می گردد. و در صورت رد درخواست پیامکی حاوی نقص در پرونده و یا رد درخواست به متقاضی ارسال می گردد که در این مورد متقاضی باید مجددا به لینک ثبت نام اینترنتی مراجعه کرده و نواقص خود را تکمیل و ارسال نماید.( قابل توجه است، به دلیل فشار کاری آموزش دانشگاه و ازدیاد دانشجویان جدیدالورد تایید درخواست ثبت نام اینترنتی آنها ممکن است تا دو روز کاری به طول بیانجامد لذا دانشجو می تواند از همان لینک ثبت نام اینترنتی وضعیت درخواست خود را مشاهده نماید ).
دانشجویانی که شماره دانشجویی به آنان ارسال نشده است می توانند در قسمت لینک ثبت نام اینترنتی بعد از تایید درخواست آن از جانب دانشگاه شماره دانشجویی خود را مشاهده نمایند. لذا متقاضیان محترم نگران عدم دریافت پیامک نباشند.
 
 
** تمام دانشجویان پسر (دانشجویانی که 18 سال آنها تمام شده و کارت پایان خدمت یا معافیت دائم ندارند)  و ثبت نام اینترنتی آنها به پایان رسیده است و کد دانشجویی از طریق پیامک و یا از طریق لینک ثبت نام دریافت کرده اند مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهند:
مرحله اول: ابتدا با شماره دانشجویی بعنوان یوزر و کد ملی بعنوان پسورد  ( کد ملی با صفر اول یا بدون صفر اول امتحان شود) به آدرس  www.erp.qut.ac.ir وارد پرتال دانشجویی خود شده و در قسمت فرم های درخواست- سایر درخواست ها فرم معافیت تحصیلی دانشجویان مشمول را تکمیل و ارسال نمایند.
جهت نحوه تکمیل فرم فوق به نکات زیر توجه نمایید:
-         دانشجویانی که در مقطع کارشناسی پذیرفته شده اند، نیازی به پر کردن قسمت فارغ التحصیلی دانشگاهی ندارند.
-         دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند نیازی به پر کردن قسمت دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوم متوسطه ندارند.
-         تاریخ شروع به تحصیل 1399/07/30 قید گردد.
مرحله دوم: در قسمت کارتابل نامه فرم معافیت تحصیلی دانشجویان مشمول را پرینت گرفته و به همراه مدارک تحصیلی خود  ( مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی یا متوسطه دوم برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی و مدرک لیسانس برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد)  به مراکز پلیس بعلاوه 10 شهر خود مراجعه نموده و فرم معافیت تحصیلی خود را دریافت نمایید.
مرحله سوم: تصویر فرم معافیت تحصیلی خود را که از مراکز پلیس بعلاوه 10 دریافت نموده اید در قسمت فرم های درخواست- سایر درخواست ها، فرم پلیس بعلاوه 10 بارگزاری کرده و ارسال نمایید.
راهنمایی نظام وظیفه
توضیحات مهم:
1- دانشجویانی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم می باشند نیازی به انجام مرحله اول ندارد و تنها تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم خود را در قسمت ارسال فرم پلیس بعلاوه 10 بارگزاری و ارسال نمایند.
2- دانشجویانی که 18 سال آنها تمام نشده است بصورت تلفنی با شماره های زیر تماس حاصل نمایند.
3- جهت هرگونه سوال یا ابهام در ساعات کاری به شماره 36641601-025 داخلی 202 کارشناس نظام وظیفه آقای حاتم نیا تماس حاصل نمایند.

2-ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو:
دانشجو موظف است اصل مدارک ذیل را از طریق پست پیشتاز از تاریخ 99/09/01 لغایت 99/09/20 به دانشگاه ارسال نماید.
1-    سه قطعه عکس 4*3 تمام رخ تهیه شده در سال جاری (پشت نویسی شده) (اجباری)
2-    اصل گواهی دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم (البته در صورت داشتن)
3-    گواهی موقت دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم ( اجباری)
4-    اصل نامه معافیت تحصیلی دریافتی از نظام وظیفه ( پلیس +10) ( اجباری)
5-    اصل ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم ( اجباری)
لازم به ذکر است در صورت عدم ارسال مدارک فوق ثبت نام قطعی نخواهد شد. در صورت دریافت مدارک توسط آموزش دانشگاه به دانشجو پیامک ارسال خواهد شد.
 
************
ضمناً تاریخ شروع کلاس های دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی 1399 از شنبه مورخ 24/08/99 می باشد. لذا کلیه دانشجویان عزیز از این تاریخ با استفاده از سامانه آموزش مجازی دانشگاه با نام کاربری شماره دانشجویی و رمز ورود کد ملی ( با صفر اول یا بدون صفر اول امتحان کنید) وارد سامانه مجازی دانشگاه شده و از این طریق سر کلاس حضور پیدا کنید. در صورت داشتن مشکل برای ورود به سامانه مجازی می توانید با شماره دانشگاه به داخلی 217 تماس گرفته و مشکل خود را حل نمایید.
نکته مهم: انتخاب واحد دانشجویان ورود جدید را دانشگاه برای شما انجام خواهد داد. لذا دانشجویان دروس انتخاب واحد شده خود را در پرتال دانشجویی و سامانه آموزش مجازی با هم مقایسه نمایند و در صورت نبود درسی در سامانه آموزش مجازی حتماً، با داخلی 217 آقای موسوی تماس گرفته و تا اضافه شدن درس مذکور ( در سامانه مجازی) پیگیری نمایید.
 
 برای دریافت اطلاعات بیشتر و پشتبانی آنلاین به وب سایت https://www.qut.ac.ir/fa/register/index مراجعه نمایید.
 
 

برنامه زمان بندی ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی سال 1399

چهارشنبه بیست و یکم آبان 1399 ساعت 10:4 ق ظ
خواسته ای که پس از سال ها برآورده شد
بالاخره پس از پیگیری های چندین ساله، مطالبه دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در خصوص احداث پل هوایی در مقابل این دانشگاه محقق شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ؛  از بدو تاسیس دانشگاه صنعتی قم تاکنون،  همواره تردد دانشجویان دانشگاه بدلیل مجاورت دانشگاه با جاده قدیم  قم – تهران که به عنوان یکی از شاهراه های اصلی مواصلاتی کشور محسوب می شود ، با مخاطرات و حوادث ناگواری همراه بوده است . تردد ماشین های سنگین و سرعت زیاد وسایل نقلیه در این جاده  بارها باعث  تصادف و بوجود آمدن خسارت های جانی و مالی زیادی  برای دانشجویان شده است .
اهمیت حفظ جان دانشجویان باعث شد  که درخواست احداث پل هوایی بعنوان یک مطالبه جدی از سوی دانشجویان ومسئولین دانشگاه از همان سالهای اولیه تاسیس دانشگاه مطرح شود.درسالهای اخیر با توسعه دانشگاه ، افزایش تعداد دانشجویان و به تبع آن افزایش تردد دانشجویان،  نیاز به احداث پل هوایی عابر پیاده بیش از پیش نمایان شد.
درنهایت ، مطالبه مکرر دانشجویان در خصوص احداث پل هوایی و پیگیری های مجدانه مسئولین دانشگاه باعث شد علی رغم مشکلات موجود، مسئولان مربوطه استانی با اهتمام ویژه به این موضوع ، با رایزنی وکسب موافقت های لازم،  این خواسته وآرزوی دیرینه دانشگاه را در جهت حفظ جان دانشجویان و ایجاد آرامش و امنیت آنها برآورده نمایند. به این منظور با تلاش و همت مسئولین ذی ربط یکی از پل های هوایی اطراف دانشگاه پس از جانمایی و جابجایی  تیر برق های مجاور، به روبروی این دانشگاه منتقل شد.
جامعه دانشگاهی صنعتی قم بدینوسیله از زحمات و پیگیری های دکتر امیر آبادی نماینده مردم شریف استان قم در مجلس شورای اسلامی، دکتر سقاییان نژاد شهردار قم ، معاونین محترم دادستان عمومی و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری، مدیرعامل  محترم شرکت برق منطقه ای استان، روسای محترم سازمان ترافیک استان و پلیس راهور ناجای استان، جهت جامه عمل پوشاندن به مطالبه چندین ساله دانشجویان و انتقال پل هوایی به مجاور دانشگاه ، تشکر و قدردانی می نماید.




خواسته ای که پس از سال ها برآورده شد

چهارشنبه بیست و یکم آبان 1399 ساعت 10:3 ق ظ
مسئول جدید بسیج  دانشجویی دانشگاه صنعتی قم معرفی شد
آیین تکریم و معارفه مسئولان سابق و جدید بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با حضور رئیس دانشگاه صنعتی قم، جمعی از مسئولین دانشگاه، سرهنگ رفعت نژاد فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان قم، آقای شکوری مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان و دانشجویان بسیجی این دانشگاه، مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم معرفی شد.
در این مراسم آقای علی رسولیان به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی  دانشگاه صنعتی قم معرفی شد و از زحمات آقای محمد رضا حیدری مسئول سابق بسیج دانشجویی تقدیر و تشکر به عمل آمد.
همچنین در پایان این برنامه از زحمات خانم نظریان جانشین قبلی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم در واحد خواهران تقدیر و خانم دادمهر به عنوان جانشین بسیج دانشجویی در واحد خواهران معرفی شد.







 

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم معرفی شد

چهارشنبه بیست و یکم آبان 1399 ساعت 9:41 ق ظ
تیم های همیار صنعت دانشگاه صنعتی قم ، بازوهای توانمند استان قم در صنعت
هرجامعه‌ای‌ برای‌ رسیدن به‌ توسعه‌ حقیقی‌ و پایدار، نیازمند یک تعامل‌ سازنده بین سه‌ نهاد علمی، سیاسی‌ و فنی‌ است‌ . ارتباط موثر صنعت و دانشگاه می تواند توسعه صنعت، خودباوری نیروی انسانی و استقلال کشور را به ارمغان آورد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:  دانشگاه صنعتی قم در راستای انجام تعهداتش در کمک به رشد و شکوفایی صنعت استان، با بهره گیری از اساتید جوان و نخبه و دانشجویان مستعد و کوشا بستر مناسبی را جهت ارتباط گسترده صنعت و دانشگاه ایجاد نموده است. از جمله این فعالیت‌ها تشکیل گروه همیارصنعت کنترل-الکترونیک در این دانشگاه است . در تابستان سال  1399 علی رغم شرایط خاصی که به دلیل بیماری کرونا در کشور ایجاد شد، تیم همیارصنعت کنترل-الکترونیک به سرپرستی دکتر میثم یادگار، عضو هیات علمی گروه کنترل، با هدف پژوهش و کار برروی پروژه‌های کاربردی صنعتی تشکیل شد.
این تیم متشکل از گروهی از دانشجویان ممتاز مقاطع  کارشناسی ارشد و کارشناسی از دانشگاه‌های صنعتی قم و خواجه نصیرالدین طوسی می‌باشد.  ازجمله اهداف اصلی تشکیل این تیم ایجاد پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه، تقویت روحیه‌‌‌ی کار تیمی در دانشجویان،آشنایی دانشجویان با شرایط کار در صنعت،ارتقاء سطح دانش تئوری و عملی دانشجویان، آشنایی با پروژه‌های کاربردی صنعتی،تقویت روحیه‌ی کارآفرینی در دانشجویان است.
درجهت حمایت از گروه همیار صنعت کنترل- الکترونیک و آگاهی از نیازها و خواسته های آنان ، دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم  از کارگاه این گروه تحقیقاتی بازدید نمودند. دراین بازدید دکتر رضائی نور گفت: تمام تلاش تیم مدیریتی دانشگاه، ایجاد محیط کار عملیاتی و اجرایی برای اساتید و دانشجویان بوده است . استقبال و همکاری اساتید و دانشجویان از ایجاد اینگونه محیط ها باعث شد شاهد اتفاقات مهم و نتایج مثبتی در دانشگاه باشیم. امیدوارم با سعی و پشتکار شما عزیزان و حمایت های بی دریغ مسئولین ، بتوانیم در رشد و شکوفایی صنعت استان نقش آفرین باشیم.
در ادامه این جلسه دانشجویان به بیان خواسته های خود به ویژه در زمینه توسعه کمی وکیفی کارگاه ها پرداختند. رئیس دانشگاه در پایان ضمن تاکید بر مساعدت بابت  درخواست های مطرح شده ، افزودند؛ان شاء الله در آینده نزدیک با افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه بیشتر مشکلات مطرح شده بر طرف می گردد. 





اولین جلسه مجازی مدیران دفاتر ارتباط با صنعت
اولین جلسه مجازی مدیران دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاههای استان روز یکشنبه مورخ 11 آبان با موضوع هماهنگی و تبادل تجربیات موفق بین دفاتر دانشگاهها توسط دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه،در ابتدای این جلسه دکتر قنبری معاون آموزشی دانشگاه صنعتی قم ، با تاکیدبر اهمیت کار گروهی، لزوم هماهنگی دانشگاههای استان در بحث ارتباط با صنعت را بیان نمود.ایشان خاطر نشان نمود که باید از جلسات استانی ارتباط صنعت و دانشگاه به یک دستور کار عملیاتی و به پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی برسیم که قابلیت اجرایی داشته باشد.
 در ادامه دکتر راستی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم در مورد جلسات برگزار شده در سال قبل و مصوبات آن(که اهم آنها شامل موارد ذیل می باشد) توضیحاتی را ارائه نمودند.
* احصاء نیازهای واحدهای صنعتی توسط سازمان صنعت معدن تجارت و ارائه آن  به دانشگاه‌ها  و پیگیری  پایان نامه، طرح پژوهشی یا فرصت مطالعاتی .
* ارائه  مشوق های لازم در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه .
* لزوم ایجاد شرکت های دانش بنیان و مراکز نوآوری و رشد و فناوری در دانشگاه ها
* سند الزام هدفمندسازی پارسا ها به سمت تقاضا محور و استفاده از ظرفیت سامانه ساتع و همینطور طرحهای توانمندسازی دانشجویان مانند باشگاه کارآفرینی یا هدایت شغلی که دانشگاه ها در این زمینه ها حرکت کنند.
* ارسال رزومه صنعتی اساتیدبه دبیرخانه و اعلام مشوق های درنظر گرفته شده دانشگاه ها در بحث ارتباط با صنعت .
در ادامه آقای دکتر بایسته از دانشگاه قم و خانم دکتر عبایی از دانشگاه شهاب دانش به تشریح اقدامات انجام گرفته ، چالش ها و موانع موجود در زمینه موضوعات جلسه، پرداختند.

اولین جلسه مجازی مدیران دفاتر ارتباط با صنعت

چهارشنبه بیست و یکم آبان 1399 ساعت 8:0 ق ظ
پنجمین کنفرانس فیزیک ریاضی ایران دانشگاه صنعتی قم
اطلاعیه کنفرانس
 
“پنجمین کنفرانس فیزیک ریاضی ایران” روزهای دوشنبه 8، سه شنبه 9 و چهاشنبه 10 دی ماه 1399 هر روز از ساعت 17:00 الی 19:30 بطور برخط (on line)در بستر دانشگاه صنعتی قم برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این کنفرانس گردآوری متخصصان حوزه فیزیک ریاضی به منظور به اشتراک گذاشتن یافته‌های علمی روز در این حوزه و همچنین آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان تحصیلات تکمیلی با پژوهش‌ها و پژوهشگران این حوزه پژوهشی است. لازم است تمامی شرکت‌کنندگان و مقاله‌دهندگان در کنفرانس، پرسشنامه الکترونیکی ثبت‌نام را در ‌نشانی (www.psi.ir/f/mathphy99) کامل کنند.
 
کمیته علمی
  • عباسعلی اکبر بیدختی، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران
  • محمدرضا رزوان، دانشگاه صنعتی شریف
  • عادل رضایی اقدم، تمام  دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
  • رسول رکنی زاده، تمام دانشگاه اصفهان
  • شاهین روحانی، تمام دانشگاه صنعتی شریف
  •  مهدی سلیمانی، دانشگاه صنعتی قم
  • محمد مهدیشیخ جباری، پژوهشگاه دانش های بنیادی
  • وحید عظیمی موصلو، دانشگاه اصفهان
  • فرهنگ لران، دانشگاه صنعتی اصفهان
  • انوشه لطیفی، دانشگاه صنعتی قم (دبیر کنفرانس)
  • لاله معمارزاده، دانشگاه صنعتی شریف
 کمیته اجرایی
  • عبدالرضا رسولی کناری
  • عفیفه فریدونی
  • مونا گشتاسبی
  • انوشه لطیفی
تاریخ‌های مهم
 
  • آخرین مهلت دریافت مقاله: 15 آذر 1399
  • آخرین مهلت ثبت نام : 30 آذر 1399
حق شرکت در کنفرانس:
 
  • عضو انجمن  000/900ریال
  • دانشجوی عضو انجمن:  000/700ریال
  • دانشجوی غیرعضو انجمن:  000/800ریال
  • غیرعضو000 /000/1 ریال
 دانشگاه ها مکلف به پرداخت هزینه‌ی حق عضویت اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در انجمن ها هستند. (برای مشاهده خبر و بخشنامه مربوطه https://www.psi.ir/news2_fa.asp?id=1441)
 در صورت انصراف شرکت‌کنندگان، تا  یک هفته پیش از زمان برگزاری کنفرانس 10% حق ثبت‌نام کسر و در مدت زمان کمتر از یک هفته 30% حق ثبت‌نام کسر و مابقی به شرکت‌کننده بازگردانده خواهد شد.
 
نشانی کمیته علمی
  •     تهران، میدان انقلاب، خیابان کارگر جنوبی، کوچه مهدی‌زاده، شماره 5، واحد 8، طبقه 4
  •     تلفن: 66564850
  •     دورنگار: 66905247
  •     پست الکترونیکی کمیته علمی: latifi@qut.ac.ir
  •     وبگاه کنفرانس:  www.psi.ir/f/mathphy99
نشانی کمیته اجرایی
  • دانشگاه صنعتی قم، دانشکده علوم پایه، گروه فیزیک
  • تلفن 02536641601 داخلی 152 و 199
  • پست الکترونیکی کمیته اجرایی latifi@qut.ac.ir
توجه!
  1.  فرستادن مقاله، در مرحلۀ کامل کردن پرسشنامه الکترونیکی ثبت‌نام در کنفرانس امکان‌پذیر است.
  2. پرسشنامه الکترونیکی ثبت‌نام در کنفرانس باید به زبان فارسی کامل شود.
  3. چگونگی پرداخت هزینه‌های کنفرانس، در نامۀ پذیرش (با پست الکترونیکی) به آگاهی می‌رسد.
  4. اعضای انجمن فیزیک ایران لازم است در هنگام ثبت‌نام ابتدا با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور عضویت خود به سامانه الکترونیکی اعضای انجمن وارد شوند. (در صورتیکه عضو انجمن هستید و نام کاربری و کلمۀ عبور ندارید در صفحۀ ورود به سامانه، پرسشنامه درخواست نام کاربری و کلمه عبور را کامل کنید).
  5. عنوان و اسامی نویسندگان دقیقا بر اساس اطلاعات وارد شده توسط ارایه کننده در سامانه کنفرانس در گواهی درج خواهد شد و مسئولیت صحت آنها با ارایه دهنده است.
  6. تنها استفاده از حروف و اعداد فارسی و انگلیسی در عنوان مقاله مجاز است و  از به‌کار بردن نمادها و عبارت‌های ریاضی در عنوان اجتناب شود.

 
به استحضار دانشجویان دانشگاه می رساند:
پیروابلاغ سازمان امور دانشجویان در خصوص اجرای طرح پایش سلامت توسط تمامی دانشجویان در همه مقاطع در سال1399 خواهشمند است، کارنامه سلامت جسم و روان را تکمیل بفرمائید.
باتوجه به الزام دانشجویان گرامی جهت تکمیل فرم های مربوطه،شرکت در امتحانات پایان ترم منوط به شرکت در این طرح می باشد.

 لینک آدرس ثبت نام و تکمیل پرسشنامه کارنامه سلامت روان
https://portal.saorg.ir/mentalhealth
 

به استحضار دانشجویان دانشگاه می رساند:

چهارشنبه چهاردهم آبان 1399 ساعت 1:43 ب ظ
قابل توجه دانشجویان کارشناسی ارشد

به اطلاع پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد99 می رساند: 

مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی قم تا روز پنج شنبه 15 آبان ماه تمدید شد.

برنامه زمان بندی ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد سال 1399

ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت به دانشجویان پذیرفته شده در کنکور کارشناسی ارشد سال 99، به اطلاع می رساند ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه صنعتی قم در دو مرحله انجام می پذیرد:

1-    ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی

2-    ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو

لذا خواهشمند است تمامی موارد ذکر شده در ذیل را انجام داده و تا حصول نتیجه مراحل ثبت نام را دنبال نمایید.

(تاکید می گردد ثبت نام کاملا غیر حضوری انجام خواهد شد و نیازی به حضور دانشجو نمی باشد.)
🔸کانال اطلاع‌رسانی نوورودی‌های ۹۹

📌اطلاعیه‌ها، لینک‌های ثبت‌نام و دیگر اطلاعات لازم به زودی از طریق کانال پیام رسان داخلی "بله" زیر منتشر خواهد شد. لذا نسبت به عضویت در کانال اقدام فرمایید:
🆔 https://ble.ir/Qut99

ضمنا  آیدی کانال کلی دانشگاه صنعتی قم در پیام رسان داخلی "بله"👇
🆔 @qutnews

 ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی:

برنامه زمان بندی ثبت­ نام 

تاریخ

ایام

رشته ­ها

99/08/10

شنبه

مهندسی برق (کلیه گرایش­ها)،

99/08/11

یک شنبه

مهندسی مکانیک (کلیه گرایش­ها­)، مهندسی عمران (کلیه گرایش­ها)، مهندسی پلیمر

99/08/12

دوشنبه

مهندسی کامپیوتر، ریاضی کاربردی، شیمی آلی، مهندسی صنایع

99/08/13

سه شنبه

کلیه رشته ها

 

قبل از ورود به سایت دانشگاه صنعتی قم جهت ثبت نام، موارد ذکر شده در ذیل را اسکن نمایید ( زیرا برای ثبت نام به این موارد جهت بارگذاری نیاز خواهید داشت).

  • تصویر تمام صفحات شناسنامه وکارت ملی.
  • تصویر عکس 4*3 تمام رخ زمینه سفید تهیه شده در سال جاری ( به اندازه 263*649 و یا کمتر که حجم عکس حدودا 25 کیلوبایت شود)
  • تصویر اصل مدرک کارشناسی و یا تصویر گواهی موقت کارشناسی و در صورت نداشتن مدرک، فرم معدل و فرم شماره 3 (فرم تعهد فراغت از تحصیل)
  • تصویر اصل مدرک کاردانی و یا تصویر گواهی موقت کاردانی در صورت وجود
  • تصویر فرم های سنجش طبق نیاز و ضرورت هر فرد پر گردد و بارگذاری شود. (فرم های سنجش را می توانید از این قسمت فرم های سنجش دریافت نمایید. فرم شماره  4 برای تمامی دانشجویان  روزانه الزامی می باشد و بارگذاری نمایید. بقیه فرم­های سنجش در صورتی که با وضعیت متقاضی مطابقت داشته باشد پر کرده و بارگذاری نمایید.)
  • تصویر کارت پایان خدمت و یا معافیت در صورت موجود بودن
  • تصویر فرم علایق ورزشی پر شده (فرم مذکور را می توانید از این قسمت فرم علایق ورزشی دریافت نمایید.)

بعد از اسکن تمامی موارد بالا و پر شدن فرم های مربوطه بهآدرس ذیل مراجعه کرده و ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهید.

آدرس سایت : https://erp.qut.ac.ir/stdnew    

 نکته 1: جهت ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی نام کاربری، کد ملی دانشجو و کلمه عبور، کد شناسنامه متقاضی می باشد.

نکته 2: کد ملی باید به صورت کامل و 10 رقمی وارد گردد بدون خط تیره و فاصله ( اگر کد ملی متقاضی با صفر شروع شود ممکن است برای ورود به سایت نیاز به صفر اول شماره ملی نباشد لذا هم با صفر اول و هم بدون صفر وارد شوید و امتحان کنید)

بعد از ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی مراحل ثبت نام را به طور کامل انجام داده و تمامی فرم های مربوطه را ( که قبلا اسکن نموده اید و در توضیحات بالا به آنها اشاره شده است ) در قسمت خود بارگذاری نمایید و در انتهای بخش ثبت نام اینترنتی گزینه ارسال را کلیک نمایید.

بعد از ارسال ثبت نام اینترنتی خود به شماره موبایل وارد شده دانشجو پیامکی ارسال می گردد. ( البته در صورتی که سامانه تبلیغات پیامکی شما فعال باشد)

در ادامه در روزهای بعد کارشناسان محترم آموزش دانشگاه اطلاعات ارسالی متقاضیان را بررسی نموده که در صورت تایید درخواست ثبت نام دانشجو، به شماره موبایل دانشجو پیامکی مبنی بر تایید ثبت نام اینترنتی حاوی شماره دانشجویی ارسال می گردد و در صورت رد درخواست پیامکی حاوی نقص در پرونده و یا رد درخواست به متقاضی ارسال می گردد که در این مورد متقاضی باید مجددا به لینک ثبت نام اینترنتی مراجعه کرده و نواقص خود را تکمیل و ارسال نماید. ( قابل توجه است، به دلیل فشار کاری آموزش دانشگاه و ازدیاد دانشجویان جدیدالورد تایید درخواست ثبت نام اینترنتی آنها ممکن است تا دو روز کاری به طول بیانجامد لذا دانشجو می تواند از همان لینک ثبت نام اینترنتی وضعیت درخواست خود را مشاهده نماید)

دانشجویانی که شماره دانشجویی به آنان ارسال نشده است می توانند در قسمت لینک ثبت نام اینترنتی بعد از تایید درخواست آن از جانب دانشگاه شماره دانشجویی خود را مشاهده نمایند. لذا متقاضیان محترم نگران عدم دریافت پیامک نباشند.

 تمام دانشجویان پسر (دانشجویانی که 18 سال آنها تمام شده و کارت پایان خدمت یا معافیت دائم ندارند)  و ثبت نام اینترنتی آنها به پایان رسیده است و کد دانشجویی از طریق پیامک و یا از طریق لینک ثبت نام دریافت کرده اند مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهند.

مرحله اول: ابتدا با شماره دانشجویی به عنوان یوزر و کد ملی بعنوان پسورد ( کد ملی با صفر اول یا بدون صفر اول امتحان شود) به آدرس  www.erp.qut.ac.ir وارد پرتال دانشجویی خود شده و در قسمت فرم های درخواست- سایر درخواست ها فرم معافیت تحصیلی دانشجویان مشمول را تکمیل و ارسال نمایند.

جهت نحوه تکمیل فرم فوق به نکات زیر توجه نمایید:

-         دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند نیازی به پر کردن قسمت دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوم متوسطه ندارند.

-         تاریخ شروع به تحصیل 1399/07/30 قید گردد.

مرحله دوم: در قسمت کارتابل نامه فرم معافیت تحصیلی دانشجویان مشمول را پرینت گرفته و به همراه مدارک تحصیلی خود (اصل مدرک لیسانس برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد)  به مراکز پلیس بعلاوه 10 شهر خود مراجعه نموده و فرم معافیت تحصیلی خود را دریافت نمایید.

مرحله سوم: تصویر فرم معافیت تحصیلی خود را که از مراکز پلیس بعلاوه 10 دریافت نموده اید را در قسمت فرم های درخواست- سایر درخواست ها، فرم پلیس بعلاوه 10 بارگزاری کرده و ارسال نمایید.

توضیحات مهم:

1- دانشجویانی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم می باشند نیازی به انجام مرحله اول ندارد و تنها تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم خود را در قسمت ارسال فرم پلیس بعلاوه 10 بارگذاری و ارسال نمایند.

2- دانشجویانی که 18 سال آنها تمام نشده است بصورت تلفنی با شماره های زیر تماس حاصل نمایند.

3- جهت هرگونه سوال یا ابهام در ساعات کاری به شماره 36641601-025 داخلی 202 کارشناس نظام وظیفه آقای حاتم نیا تماس حاصل نمایند.

 ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو

دانشجو موظف است اصل مدارک ذیل را از طریق پست پیشتاز از تاریخ 99/09/01 لغایت 99/09/20 به دانشگاه ارسال نماید.

1-    سه قطعه عکس 4*3 تمام رخ تهیه شده در سال جاری

2-    اصل یا گواهی موقت مقطع کارشناسی

3-    اصل یا گواهی موقت مقطع کاردانی در صورت وجود

4-    اصل نامه معافیت تحصیلی دریافتی از نظام وظیفه

لازم به ذکر است در صورت عدم ارسال مدارک فوق ثبت نام قطعی نخواهد شد. در صورت دریافت مدارک توسط آموزش دانشگاه به دانشجو پیامک ارسال خواهد شد.

قابل توجه دانشجویان پذیرفته شده بدون آزمون استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی ارشد

-         دانشجویان استعداد درخشان کلیه مراحل فوق را مطابق اطلاعیه انجام دهند.

-         پذیرفته شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان لازم است جهت بررسی صلاحیت عمومی مدارک ذیل را تکمیل نمایند و به آموزش دانشگاه (کارشناس تحصیلات تکمیلی) تحویل نمایند.

الف) فرم صلاحیت عمومی (نسخه اصلی «همراه با الصاق عکس رنگی»).

ب) واریز مبلغ: 600/000 ریال (ویژه سال 99). اطلاعات پرداخت به شرح ذیل است:

شماره کارت: ....................................................................... 2282-2998-9570-6367

شماره حساب: ....................................................................... 4001021101007489

شماره حساب: ....................................................................... 770100004001021101007489IR

شناسه پرداخت: ....................................................................... 294021174113560001135607480010

(ارائه اصل فیش پرداختی یا کپی رسید دریافتی از دستگاه خودپرداز الزامی است.)

ج) کپی: 1- صفحه اول شناسنامه، 2- کارت ملی، 3- در صورت اشتغال، ارسال کپی حکم کارگزینی. 4- صفحه اول گذرنامه (ویژه اتباع خارجی)
 برای دریافت اطلاعات بیشتر و پشتبانی آنلاین به وب سایت https://www.qut.ac.ir/fa/register/index مراجعه نمایید.

قابل توجه دانشجویان کارشناسی ارشد

چهارشنبه چهاردهم آبان 1399 ساعت 1:11 ب ظ
اطلاعیه شماره 3 شرایط دریافت وام دانشجویی دانشگاه صنعتی قم

 قابل توجه دانشجویان متقاضی درخواست وام دانشجویی:

آخرین مهلت ثبت درخواست وام دانشجویی در نیمسال جاری، 30 آبان ماه می باشد.

دانشجویان محترم متقاضی تشکیل پرونده جهت اخذ دریافت وام دانشجویی ضروریست ضمن مطالعه آیین‌نامه جدید پرداخت و بازپرداخت وامهای دانشجویی و آگاهی از شرایط ضامن یا ضامنین حائز شرایط ضمانت، نسبت به ارائه ضامن واجد شرایط و سند تعهد‌نامه دانشجویی مطابق ضوابط و مقررات تعیین شده به شرح ذیل اقدام نمایند:
1- لازم است سند تعهد‌نامه دانشجویی مطابق با پیش‌نویس اعلام شده از سوی صندوق رفاه در یکی از دفاتر اسناد رسمی به طور دقیق و خوانا تنظیم شود و به ثبت برسد. بدیهی است درصورت عدم مطابقت سند تعهد ارایه شده با مفاد سند اعلام شده می بایست برای دریافت وام سند تعهد مجدد تنظیم گردد.
2- متعهدله این سند صرفاً صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و مشخصات آن قابل تغییر نیست.
مدارک الزامی جهت ارائه به اداره رفاه دانشجویی دانشگاه محل تحصیل حسب مورد به شرح ذیل است:
1- اصل سند تعهدنامه دانشجویی تنظیمی به وسیله یکی از دفاتر رسمی کشور
2- گواهی کسر از حقوق یا کپی برابر اصل مجوز یا پروانه فعالیت ضامن و یا گواهی کتبی ضمانت از کمیته امداد امام خمینی (ره)
3- تصویر آخرین حکم استخدامی ضامن یا ضامنین
 تبصره : دانشجویانی که قبل از ابلاغ این آیین نامه سند تعهد ارائه نموده اند در صورتیکه سند تعهد آنها کفایت ضمانت دریافت وامهای مقرر در این آیین نامه را نماید نیاز به ارائه سند تعهد جدید ندارد.
تذکر: قبل از تنظیم سند تعهدنامه دانشجویی، جهت آگاهی از شرایط ضمانت وامهای دانشجویی به  آیین‌نامه پرداخت و بازپرداخت وامهای دانشجویی مراجعه فرمایید.
 جهت اطلاع از آیین نامه جدید پرداخت و بازپرداخت وام دانشجویی و پیش نویس سند تعهد نامه دانشجویی، به قسمت رفاه دانشجویی در وب سایت دانشگاه مراجعه نمایید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید با اموردانشجویی (داخلی 170) تماس حاصل فرمایید. دانلود فرم های مربوطه از قسمت اخبار امور دانشجویی نوار ابزار وبسایت  امکان پذیر است .

برگزاری مراسم روز ملی مبارزه با استکبارجهانی در دانشگاه صنعتی قم
به مناسبت ۱۳آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی پرچم های آمریکا و اسرائیل در دانشگاه صنعتی قم به آتش کشیده شد‌.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ امسال به دلیل محدودیت های شدید کرونایی و سیر صعودی این ویروس، مراسم بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار بدون حضور دانشجویان و با حضور تعداد محدودی از کارکنان واساتید دانشگاه برگزار گردید.
دراین مراسم کارکنان دانشگاه صنعتی قم با به آتش کشیدن پرچم های آمریکا و اسرائیل خشم و انزجار خود را نسبت به شیطان بزرگ اعلام کردند.




قبولی دانشجویان عزیز را درمقطع کارشناسی وکارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی قم، تبریک عرض می نماییم
 ضمن عرض تبریک  ایام فرخنده میلاد با سعادت نبی اکرم حضرت محمد صلی الله علیه واله و امام جعفر صادق علیه السلام ، روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم مقدم دانشجویان جدیدالورود را به شهر علم و اجتهاد و تنها دانشگاه صنعتی  استان گرامی می دارد.
دانشجویان عزیز می توانند کلیه اطلاعیه ها، اخبار و رویدادهای مهم دانشگاه را از طریق کانال رسمی دانشگاه صنعتی قم در پیام رسان بله به آدرس qut news @پیگیری نمایند. همچنین اخبار مربوط به آموزش  و سایر حوزه ها نیز از طریق نوار ابزار آبی رنگ بالای اخبار تازه ها قابل پیگیری می باشد.
 
برنامه زمان بندی ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد سال 1399
برنامه زمان بندی ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد سال 1399
ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت به دانشجویان پذیرفته شده در کنکور کارشناسی ارشد سال 99، به اطلاع می رساند ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه صنعتی قم در دو مرحله انجام می پذیرد:

1-    ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی

2-    ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو

لذا خواهشمند است تمامی موارد ذکر شده در ذیل را انجام داده و تا حصول نتیجه مراحل ثبت نام را دنبال نمایید.

(تاکید می گردد ثبت نام کاملا غیر حضوری انجام خواهد شد و نیازی به حضور دانشجو نمی باشد.)
🔸کانال اطلاع‌رسانی نوورودی‌های ۹۹

📌اطلاعیه‌ها، لینک‌های ثبت‌نام و دیگر اطلاعات لازم به زودی از طریق کانال پیام رسان داخلی "بله" زیر منتشر خواهد شد. لذا نسبت به عضویت در کانال اقدام فرمایید:
🆔 https://ble.ir/Qut99

ضمنا  آیدی کانال کلی دانشگاه صنعتی قم در پیام رسان داخلی "بله"👇
🆔 @qutnews

 ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی:

برنامه زمان بندی ثبت­ نام 

تاریخ

ایام

رشته ­ها

99/08/10

شنبه

مهندسی برق (کلیه گرایش­ها)،

99/08/11

یک شنبه

مهندسی مکانیک (کلیه گرایش­ها­)، مهندسی عمران (کلیه گرایش­ها)، مهندسی پلیمر

99/08/12

دوشنبه

مهندسی کامپیوتر، ریاضی کاربردی، شیمی آلی، مهندسی صنایع

99/08/13

سه شنبه

کلیه رشته ها

 

قبل از ورود به سایت دانشگاه صنعتی قم جهت ثبت نام، موارد ذکر شده در ذیل را اسکن نمایید ( زیرا برای ثبت نام به این موارد جهت بارگذاری نیاز خواهید داشت).

  • تصویر تمام صفحات شناسنامه وکارت ملی.
  • تصویر عکس 4*3 تمام رخ زمینه سفید تهیه شده در سال جاری ( به اندازه 263*649 و یا کمتر که حجم عکس حدودا 25 کیلوبایت شود)
  • تصویر اصل مدرک کارشناسی و یا تصویر گواهی موقت کارشناسی و در صورت نداشتن مدرک، فرم معدل و فرم شماره 3 (فرم تعهد فراغت از تحصیل)
  • تصویر اصل مدرک کاردانی و یا تصویر گواهی موقت کاردانی در صورت وجود
  • تصویر فرم های سنجش طبق نیاز و ضرورت هر فرد پر گردد و بارگذاری شود. (فرم های سنجش را می توانید از این قسمت فرم های سنجش دریافت نمایید. فرم شماره  4 برای تمامی دانشجویان  روزانه الزامی می باشد و بارگذاری نمایید. بقیه فرم­های سنجش در صورتی که با وضعیت متقاضی مطابقت داشته باشد پر کرده و بارگذاری نمایید.)
  • تصویر کارت پایان خدمت و یا معافیت در صورت موجود بودن
  • تصویر فرم علایق ورزشی پر شده (فرم مذکور را می توانید از این قسمت فرم علایق ورزشی دریافت نمایید.)

بعد از اسکن تمامی موارد بالا و پر شدن فرم های مربوطه بهآدرس ذیل مراجعه کرده و ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهید.

آدرس سایت : https://erp.qut.ac.ir/stdnew    

 نکته 1: جهت ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی نام کاربری، کد ملی دانشجو و کلمه عبور، کد شناسنامه متقاضی می باشد.

نکته 2: کد ملی باید به صورت کامل و 10 رقمی وارد گردد بدون خط تیره و فاصله ( اگر کد ملی متقاضی با صفر شروع شود ممکن است برای ورود به سایت نیاز به صفر اول شماره ملی نباشد لذا هم با صفر اول و هم بدون صفر وارد شوید و امتحان کنید)

بعد از ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی مراحل ثبت نام را به طور کامل انجام داده و تمامی فرم های مربوطه را ( که قبلا اسکن نموده اید و در توضیحات بالا به آنها اشاره شده است ) در قسمت خود بارگذاری نمایید و در انتهای بخش ثبت نام اینترنتی گزینه ارسال را کلیک نمایید.

بعد از ارسال ثبت نام اینترنتی خود به شماره موبایل وارد شده دانشجو پیامکی ارسال می گردد. ( البته در صورتی که سامانه تبلیغات پیامکی شما فعال باشد)

در ادامه در روزهای بعد کارشناسان محترم آموزش دانشگاه اطلاعات ارسالی متقاضیان را بررسی نموده که در صورت تایید درخواست ثبت نام دانشجو، به شماره موبایل دانشجو پیامکی مبنی بر تایید ثبت نام اینترنتی حاوی شماره دانشجویی ارسال می گردد و در صورت رد درخواست پیامکی حاوی نقص در پرونده و یا رد درخواست به متقاضی ارسال می گردد که در این مورد متقاضی باید مجددا به لینک ثبت نام اینترنتی مراجعه کرده و نواقص خود را تکمیل و ارسال نماید. ( قابل توجه است، به دلیل فشار کاری آموزش دانشگاه و ازدیاد دانشجویان جدیدالورد تایید درخواست ثبت نام اینترنتی آنها ممکن است تا دو روز کاری به طول بیانجامد لذا دانشجو می تواند از همان لینک ثبت نام اینترنتی وضعیت درخواست خود را مشاهده نماید)

دانشجویانی که شماره دانشجویی به آنان ارسال نشده است می توانند در قسمت لینک ثبت نام اینترنتی بعد از تایید درخواست آن از جانب دانشگاه شماره دانشجویی خود را مشاهده نمایند. لذا متقاضیان محترم نگران عدم دریافت پیامک نباشند.

 تمام دانشجویان پسر (دانشجویانی که 18 سال آنها تمام شده و کارت پایان خدمت یا معافیت دائم ندارند)  و ثبت نام اینترنتی آنها به پایان رسیده است و کد دانشجویی از طریق پیامک و یا از طریق لینک ثبت نام دریافت کرده اند مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهند.

مرحله اول: ابتدا با شماره دانشجویی به عنوان یوزر و کد ملی بعنوان پسورد ( کد ملی با صفر اول یا بدون صفر اول امتحان شود) به آدرس  www.erp.qut.ac.ir وارد پرتال دانشجویی خود شده و در قسمت فرم های درخواست- سایر درخواست ها فرم معافیت تحصیلی دانشجویان مشمول را تکمیل و ارسال نمایند.

جهت نحوه تکمیل فرم فوق به نکات زیر توجه نمایید:

-         دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند نیازی به پر کردن قسمت دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوم متوسطه ندارند.

-         تاریخ شروع به تحصیل 1399/07/30 قید گردد.

مرحله دوم: در قسمت کارتابل نامه فرم معافیت تحصیلی دانشجویان مشمول را پرینت گرفته و به همراه مدارک تحصیلی خود (اصل مدرک لیسانس برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد)  به مراکز پلیس بعلاوه 10 شهر خود مراجعه نموده و فرم معافیت تحصیلی خود را دریافت نمایید.

مرحله سوم: تصویر فرم معافیت تحصیلی خود را که از مراکز پلیس بعلاوه 10 دریافت نموده اید را در قسمت فرم های درخواست- سایر درخواست ها، فرم پلیس بعلاوه 10 بارگزاری کرده و ارسال نمایید.

توضیحات مهم:

1- دانشجویانی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم می باشند نیازی به انجام مرحله اول ندارد و تنها تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم خود را در قسمت ارسال فرم پلیس بعلاوه 10 بارگذاری و ارسال نمایند.

2- دانشجویانی که 18 سال آنها تمام نشده است بصورت تلفنی با شماره های زیر تماس حاصل نمایند.

3- جهت هرگونه سوال یا ابهام در ساعات کاری به شماره 36641601-025 داخلی 202 کارشناس نظام وظیفه آقای حاتم نیا تماس حاصل نمایند.

 ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو

دانشجو موظف است اصل مدارک ذیل را از طریق پست پیشتاز از تاریخ 99/09/01 لغایت 99/09/20 به دانشگاه ارسال نماید.

1-    سه قطعه عکس 4*3 تمام رخ تهیه شده در سال جاری

2-    اصل یا گواهی موقت مقطع کارشناسی

3-    اصل یا گواهی موقت مقطع کاردانی در صورت وجود

4-    اصل نامه معافیت تحصیلی دریافتی از نظام وظیفه

لازم به ذکر است در صورت عدم ارسال مدارک فوق ثبت نام قطعی نخواهد شد. در صورت دریافت مدارک توسط آموزش دانشگاه به دانشجو پیامک ارسال خواهد شد.

قابل توجه دانشجویان پذیرفته شده بدون آزمون استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی ارشد

-         دانشجویان استعداد درخشان کلیه مراحل فوق را مطابق اطلاعیه انجام دهند.

-         پذیرفته شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان لازم است جهت بررسی صلاحیت عمومی مدارک ذیل را تکمیل نمایند و به آموزش دانشگاه (کارشناس تحصیلات تکمیلی) تحویل نمایند.

الف) فرم صلاحیت عمومی (نسخه اصلی «همراه با الصاق عکس رنگی»).

ب) واریز مبلغ: 600/000 ریال (ویژه سال 99). اطلاعات پرداخت به شرح ذیل است:

شماره کارت: ....................................................................... 2282-2998-9570-6367

شماره حساب: ....................................................................... 4001021101007489

شماره حساب: ....................................................................... 770100004001021101007489IR

شناسه پرداخت: ....................................................................... 294021174113560001135607480010

(ارائه اصل فیش پرداختی یا کپی رسید دریافتی از دستگاه خودپرداز الزامی است.)

ج) کپی: 1- صفحه اول شناسنامه، 2- کارت ملی، 3- در صورت اشتغال، ارسال کپی حکم کارگزینی. 4- صفحه اول گذرنامه (ویژه اتباع خارجی)
 برای دریافت اطلاعات بیشتر و پشتبانی آنلاین به وب سایت https://www.qut.ac.ir/fa/register/index مراجعه نمایید.

برگزاری دوره مجازی آموزش گزارش نویسی کارکنان

دوره ضمن خدمت کارکنان با هدف ارتقای مهارت و توانمند سازی نیروی انسانی به صورت مجازی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دوره ضمن خدمت کارکنان با عنوان گزارش نویسی اداری به همت معاونت اداری و مالی به صورت مجازی برگزار شد.

در این دوره که با تدریس استاد ترابیان از اساتید ادبیات فارسی برگزار شد، انواع گزارش نویسی از جمله گزارش های موضوعی، گزارش کار، گزارش اداری، گزارش اجرایی، گزارش وضعیت سازمان، گزارش انتقادی و ... مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
 این دوره در 6جلسه دوساعت ونیمی، طی 2هفته از تاریخ 1399/07/28 آغاز شد و آخرین جلسه آن درتاریخ 1399/08/07 برگزار گردید. لازم به ذکر است به شرکت کنندگان  این دوره آموزشی پس از موفقیت در آزمون پایانی گواهی ضمن خدمت کارکنان ، بمدت 16ساعت صادر خواهد شد.

برگزاری دوره مجازی آموزش گزارش نویسی کارکنان

چهارشنبه هفتم آبان 1399 ساعت 10:53 ق ظ
صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 16
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود