امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
قابل توجه دانشجویان گرامی

به استحضار عزیزان می‌رساند که پانزدهمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان دختر وپسر دانشگاه های سراسر کشور تابستان امسال به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار می‌گردد و برای شرکت در این المپیاد دانشجویان گرامی باید در مسابقات انتخابی منطقه 4 دانشگاه های کشور شرکت و کسب سهمیه نمایند. لذا از دانشجویان دختر و پسر که سابقه ورزشی در رشته‌های اعلامی از سوی اداره‌کل تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری را دارند جهت عضویت در تیم های دانشگاه صنعتی قم و شرکت در مسابقات انتخابی باشماره 09101366150 آقای حمیدی مسئول اداره تربیت بدنی دانشگاه تماس حاصل فرمائید.

رشته‌های ورزشی و مکان و زمان برگزاری مسابقات انتخابی طبق جدول ذیل می‌باشد.

قابل توجه دانشجویان گرامی

دوشنبه بیست و دوم فروردین 1401 ساعت 2:21 ب ظ
فرصتی کم نظیر برای ادامه تحصیل متقاضیان غیر ایرانی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشگاه صنعتی قم در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجوی غیر ایرانی جذب می کند.
از جمله رشته های این دانشگاه برای تحصیل دانشجویان غیر ایرانی در مقطع کارشناسی ارشد برق با گرایش های الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی، سیستم های قدرت، برق کنترل، مخابرات میدان و موج، مخابرات سیستم، مدارهای مجتمع الکترونیک و مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم افزار می باشد.
در حوزه فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی رشته های مهندسی عمران، مهندسی صنایع و پلیمر در مقطع کارشناسی ارشد گرایش های ژئو تکنیک و محیط زیست در مهندسی عمران، بهینه سازی سیستم ها در مهندسی صنایع و فراورش در مهندسی پلیمر است.
از جمله دیگر رشته های این دانشگاه برای تحصیل دانشجویان غیر ایرانی فیزیک مهندسی و مهندسی انرژی در مقطع کارشناسی، سه گرایش ساخت و تولید، طراحی کاربردی و تبدیل انرژی و همچنین نانو فناوری با گرایش نانو الکترونیک در مقطع کارشناسی ارشد و مهندسی مکانیک با گرایش طراحی کاربردی است.
علاوه بر این کارشناسی ارشد رشته های شیمی آلی و ریاضی کاربردی نیز ارائه می شود.
علاقمندان جهت تحصیل می توانند از طریق لینک https://www.qut.ac.ir/fa/fstudent/sabt1 اقدام به ثبت نام کنند.

فرصتی کم نظیر برای ادامه تحصیل متقاضیان غیر ایرانی

سه شنبه شانزدهم فروردین 1401 ساعت 11:47 ق ظ
پیام  تسلیت رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت در گذشت مرحوم مغفور رضا زلفی گل
کل نفس ذائقة الموت ثم الینا ترجعون

درگذشت آقای رضا زلفی گل ضایعه بزرگی است که باعث تاسف و تاثر فراوان اینجانب، همکاران و‌ دوستان در دانشگاه صنعتی قم گردید.
ما دوست وهمکاری نمونه را از دست دادیم که ذاکر اهل بیت، سخت کوش و با اخلاق حسنه بود و جای خالی اش هرگز پر نخواهد شد و از این رو داغ بزرگی بر سینه مان نقش بست.
لذا ضمن عرض تسلیت محضر جناب آقای دکتر زلفی گل وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، خانواده محترم و دانشگاهیان صنعتی قم، برای آن مرحوم علو درجات وغفران‌الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسالت دارم. خداوند منان او را در سرآغاز ماه ضیافت الهی با انبیا و اولیاء محشور گرداند.
                                                                                                                               
                                                                                                                                   جلال رضایی نور
                                                                                                                                رئیس دانشگاه صنعتی قم
از سرگیری آموزش حضوری

اطلاعیه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه در خصوص از سرگیری آموزش حضوری

به نام خدا

ضمن عرض تبریک به مناسبت سال نو و حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی سلامتی برای همه دانشجویان عزیز و دانشگاهیان گرامی، پیرو ابلاغیه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، برنامه ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبه هیأت محترم رییسه دانشگاه در خصوص از سرگیری آموزش حضوری، شرایط اجرای برنامه آموزشی نیمسال جاری به شرح زیر اعلام می‌گردد:

  1. آزمون‌های پایانی نیمسال جاری در همه مقاطع تحصیلی بصورت حضوری برگزار خواهد شد. 
  2. دروس عملی و کارگاه‌ها بصورت فشرده و حضوری پس از پایان ماه مبارک رمضان طبق برنامه اعلامی دانشکده‌ها برگزار خواهد شد. 
  3. کلیه کلاس‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی از تاریخ ۱۴ فروردین ماه صرفاً بصورت حضوری برگزار می‌گردد. 
  4. کلیه کلاس‌های مقطع کارشناسی پس از پایان ماه مبارک رمضان از تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه صرفاً بصورت حضوری برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است از ۱۴ فروردین ماه تا ۱۷ اردیبهشت ماه کلاس‌های مقطع کارشناسی از طریق سامانه آموزشی مجازی دانشگاه برگزار می‌گردد. 
  5. دفاع از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد از تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه بصورت حضوری برگزار خواهد شد.
  6. حضور در دانشگاه و خوابگاه به شرط تزریق ۳ دوز واکسن خواهد بود و دانشجویان باید کارت واکیسناسیون دیجیتال خود را به همراه داشته باشند.
  7. دانشجویانی که نیاز به خوابگاه دارند جهت اطلاع از شرایط خوابگاه و ثبت نام به اداره امور خوابگاه‌ها مراجعه نمایند.

بدیهی است در صورت تغییر شرایط بیماری، بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصمیمات جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

از سرگیری آموزش حضوری

چهارشنبه دهم فروردین 1401 ساعت 10:11 ب ظ
پیام نوروزی رئیس دانشگاه صنعتی قم
به‌ گزارش روابط‌عمومی دانشگاه: دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی سال ۱۴۰۱را تبریک گفت .متن کامل این پیام به‌شرح ذیل است :
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

یا مقلب‌القلوب و الأبصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الأحوال، حول حالنا الی احسن‌الحال

قرن نو و سال نو را خدمت اساتید، کارکنان و دانشجویان عزیزدانشگاه صنعتی قم تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. سال ۱۴۰۱که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) سال تولید،دانش بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شده‌است، وظیفه جامعه دانشگاهی را سنگین‌تر کرده‌است چرا که بستر سازی تولید، دانش بنیان و اشتغال هر سه وظیفه دانشگاه‌های کشور است .
بحمدالله ما می توانیم در این سه حوزه گام های موثری برداریم. طبق آمار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۹با کسب رتبه اول اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و در سال ۱۴۰۰ با کسب رتبه دوم و نهم اشتغال در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد توانستیم اشتغال‌زایی جوانان را به ارمغان آوریم .
دانشگاه صنعتی قم با احداث مرکز نوآوری فعال توانسته‌ است زمینه تحقیق و پژوهش را برای دانشجویان، اساتید و علاقمندان فراهم نماید و این‌گونه امیدواریم که در حوزه دانش بنیان نیز موفق باشیم .
 نکته قابل‌ توجه این است که با اجرای طرح‌های ابداعی و نوآورانه از جمله همیار صنعت که برای اولین‌بار توسط دانشگاه صنعتی قم مطرح و اجرا شده‌است ،ارتباط دانشجویان و اساتید با صنایع استان بسیار مفید و موثر بوده‌است و این‌گونه است که این دانشگاه در حوزه تولید هم به صاحبان صنایع کمک می‌کند .
بی‌شک این راه ادامه دارد و امسال برای جامعه دانشگاهی صنعتی قم سالی بسیار پرکار است .
ان‌شاءالله با حضور دانشجویان در دانشگاه، استفاده از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه که ارتقای کمی و کیفی داشته‌اند و افزایش اساتید هیات علمی جوان و نخبه ، افق بسیار روشنی برای این دانشگاه ترسیم شده‌است.
امیدوارم که در سال ۱۴۰۱ همه ما با پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همت و تلاشی مضاعف بتوانیم با خود اتکایی و خود کفایی، دولت محترم را در رسیدن به اهدافش یاری کنیم و شاهد اقتدار و سربلندی هرچه بیشتر ایران اسلامی باشیم.

پیام نوروزی رئیس دانشگاه صنعتی قم

دوشنبه یکم فروردین 1401 ساعت 11:5 ق ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود