امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
همزمان با ایام الله دهه مبارک فجرهم اندیشی کارکنان در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، همزمان با دهه مبارک فجر هم اندیشی کارکنان با حضور دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه  و حجت الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.در این هم‌اندیشی دکتر رضائی نور ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر از سعی و تلاش بی‌وقفه کارکنان دانشگاه تقدیر کرد و افزود: با همت اساتید و کارکنان، دانشگاه صنعتی قم جایگاه اصلی اش را در استان و کشور پیدا کرده است؛ به حدی که امروز دانشگاه صنعتی قم یکی از نیازهای اصلی استان محسوب می شود.حجت الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین گفت: ما در ایام الله دهه مبارک فجر علاوه بر برگزاری جشن ها باید آرمان‌های امام راحل و انقلاب را بازخوانی کنیم تا بتوانیم سربازان خوبی برای این نظام مقدس باشیم و از اهداف اصلی آن دور نشویم.وی افزود: امروز دشمن با ایجاد شبهه به ویژه برای قشرجوان می خواهد با جنگ رسانه‌ای، جنگ روایت‌ها و جنگ شناختی، عشق و پایبندی مردم را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سست کند. در این زمان مسئولین ما باید با جهاد تبیین از فتنه‌گری های دشمن جلوگیری کنند.رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم گفت: این همه پیشرفت و افتخار در ۴۴ سال نشانگر تلاش جهادی مردم و مسئولین است. کسب رتبه نخست رشد علمی در جهان و کسب رتبه دوم علوم ژنتیک و سلول‌های بنیادی در دنیا پیشرفت های چشمگیری است. این هم‌اندیشی با پرسش کارکنان و پاسخگویی حجت الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین در خصوص شبهات انقلاب اسلامی به پایان رسید.







همزمان با دهه مبارک فجرهم‌ اندیشی اساتید در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی قم همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شد.در این هم‌اندیشی دکتر مرجانی عضو هیات علمی گروه صنایع به ارزیابی دانشگاه ها در نظام رتبه بندی(ISC) پرداخت و همچنین وضعیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه را در این نظام رتبه بندی ارزیابی کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر گرجیان رئیس اتاق فکراسلامی شدن دانشگاه‌ها دستاوردها و چالش‌های زندگی در کشورهای غربی را بررسی کرد.دکتر جمال الدین ارغوانی از اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و موسس چندین شرکت دانش بنیان به توسعه محصولات فناورانه و  نحوه ایجاد کسب و کارهای دانش بنیان پرداخت.












دعوت رئیس دانشگاه صنعتی قم جهت حضور حماسی قشر دانشگاهی در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲بهمن
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، دکتر جلال رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در پیامی از ملت انقلابی ایران برای حضور حماسی در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن دعوت کرد.
متن پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
دهۀ مبارک فجر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای ملت شریف و شهید پرور ایران به ارمغان آورد.در واقع پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی روحیه آزادی خواهی و استقلال طلبی را نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها طنین انداز کرد.
ملت شریف ایران در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همچون سالهای گذشته با شعار محوری" ایران استوار،۴۴سال افتخار" با حضوری منسجم، وحدت و همدلی خود را به دشمنان نشان خواهند داد.
اینجانب از آحاد ملت به ویژه قشر دانشگاهی دعوت می‌کنم بار دیگر با حضور حماسی، انقلابی و با بصیرت خویش در مراسم یوم‌ الله ۲۲ بهمن، ضمن نمایش عزت و اقتدار ایران اسلامی بار دیگر با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب (ره)، شهدای گرانقدر و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت نمائید.  
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار: باید با جهاد تبیین به شبهات نسل جوان پاسخ داد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: معاون و مدیر کل سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با مسئولین دانشگاه صنعتی قم دیدار کردند.در این دیدار آقای حاجی زاده با اشاره به تفاوت نسل های اول و دوم انقلاب با نسل های چهارم و پنجم انقلاب گفت: نسل اول و دوم جنگ و جهاد را با تمام وجود حس کرده اند و می دانند که انقلاب در چه شرایطی پیروز شده است و هشت سال دفاع مقدس چگونه گذشت اما برای نسل های چهارم و پنچم انقلاب باید با جهاد تبین روشنگری کرد.وی افزود: باید مسئولین جمهوری اسلامی عملکرد خود را آسیب شناسی کنند و سپس بخواهند تعامل مفید و ارتباط موثر با جوانان داشته باشند. یکی از نکات مهم و اساسی دوره جنگ تحمیلی این بود که همه جهادی کار می کردند و از جزیره ای عمل کردن خودداری می کردند. امروز هم باید همین گونه باشد به ویژه دانشگاه های استان باید مدیریت یکپارچه داشته باشند و از ظرفیت ها و توانمندی های یکدیگر استفاده کنند.معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در این برهه از زمان گفت: اهمیت فضای مجازی به حدی است که مقام معظم رهبری می فرمایند: به اعتقاد من امروز ذکر مستحبی بعد از نماز، کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است. پس باید از این فضا به بهترین شکل ممکن برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد. وی افزود: همه ما باید از ظرفیت های فضای مجازی به درستی استفاده کنیم و با جهاد تبیین به شبهات جوانان پاسخ دهیم . اگر این کار به درستی صورت گیرد، مسئولین آینده نظام که همین جوانان امروزی هستند، تا پای جان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت خواهند کرد.آقای حاجی زاده با اشاره به فعالیت های علمی و پژوهشی صورت گرفته در دانشگاه صنعتی قم، این دانشگاه را برای صنعت استان بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: این دانشگاه در چند سال اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است که نشانگر فعالیت و تلاش شبانه روزی مسئولین این دانشگاه است . مسئولین استانی باید از این دانشگاه حمایت ویژه ای داشته باشند تا بتواند ماموریت خود را به درستی انجام دهد. در پایان دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم و حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به بیان فعالیت های معنوی و فرهنگی اجرا شده در دانشگاه پرداختند.







یست و پنجمین کارگروه پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی دانشجویی به میزبانی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، بیست و پنجمین کارگروه پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی دانشجویی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر وحدتی مدیرکل خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان حوزه‌های علمیه کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.در این کارگروه برنامه های دهه مبارک فجر با شعار ایران استوار، 44 سال افتخار برنامه ریزی شد. همچنین در خصوص مبلغین در خوابگاه های دانشجویی، حضور دانشجویان در مراسم اعتکاف رجبیه، میز مهدویت و امر به معروف و نهی از منکر بحث و گفت و گو شد. در بیست و پنجمین کارگروه پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی دانشجویی بر ایجاد کانون های ازدواج دانشجویی در دانشگاه ها و برگزاری دوره های ولایت فقیه با هماهنگی دبیرخانه خبرگان رهبری تاکید شد.











پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت دهه مبارک فجر
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ، با صدور پیامی فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی را به مردم ولایت مدار و شهید پرور ایران به ویژه جامعه دانشگاهی صنعتی قم تبریک گفت. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
والفجر و لیال عشر
انقلاب اسلامی ایران نماد استکبار ستیزی ، وحدت و یکپارچگی ملت ایران در سایه  اسلام، قرآن و رهنمودهای امام خمینی (ره) است. بی شک انقلاب شکوهمند اسلامی که از دل ملت برخواسته و این چنین مقتدردر کل دنیا به عنوان نمونه ای کم نظیر در حال رشد و شکوفایی است، بر دشمنان زیادی غلبه کرده است و این مهم محقق نمی شد مگر با نثار خون شهدایی که یاد و خاطره شان همیشه در کتاب پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خود نمایی می کند.
تحریم های خصمانه، برنامه ریزی برای اغتشاشات در کشور، ترور سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی،  ترور دانشمندان هسته ای، توطئه و کارشکنی های متعدد و... اینها نشانگر به ستوه آمدن دشمن از عزت و اقتدار ایران اسلامی در منطقه است. دشمنان ما این قدر کوته فکر و کوته بین هستند که نمی دانند این ملت با داشتن رهبری فرزانه در مقابل همه این نقشه های شوم خواهد ایستاد و شکوه و سربلندی ایران عزیز را به رخ جهانیان خواهد کشید.
در این بین وظیفه دانشگاهیان بسیار خطیر و سنگین است. همان طور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب به  جوانان، دانشگاه ها وپژوهش نگاه ویژه ای داشتند، باید بکوشیم تا با جهاد علمی هرگونه وابستگی مان را به دیگر کشورها قطع کنیم. این مهم با همکاری و همدلی  جامعه دانشگاهی محقق می شود.
اینجانب فرا رسیدن ایام الله مبارک دهه فجر را به تمامی ملت شریف و شهید پرور ایران به ویژه جامعه دانشگاهی صنعتی قم تبریک و تهنیت عرض نموده و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بهمن ۵۷ باآرمان  های امام راحل (ره) تجدید میثاق می نماییم. امید است با تلاش مضاعف در تربیت مهندسانی متدین و متعهد در سربلندی ایران اسلامی گام موثری برداریم.
 
 
 

پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت دهه مبارک فجر

سه شنبه یازدهم بهمن 1401 ساعت 1:31 ب ظ
چاپ کتاب هیات علمی دانشگاه صنعتی قم در انتشارات این دانشگاه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، کتاب "Fixed Length Systems" نوشته دکتر مهدی سلیمانی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم به چاپ رسیده است.این کتاب در خصوص "ویژگی های سیستم های نانوساختاری طول ثابت" است. در این کتاب به معرفی مفهوم سیستم های طول ثابت پرداخته شده است. این مفهوم در هیچ کتاب دیگری تاکنون مورد بحث قرار نگرفته و در هیچ کتاب فارسی یا لاتین دیگری بررسی نشده است. نویسنده کتاب، در طی ده سال پژوهش روی این مفهوم در سیستم های مختلف به بررسی جوانب آن در شرایط مختلف پرداخته است.علاقمندان جهت تهیه کتاب "Fixed Length Systems" می توانند ازطریق مکاتبه با پست الکترونیکی .ir،تماس با دانشگاه صنعتی قم داخلی 532 (اقای شاه قلعه) ،مراجعه به سامانه فروش کتاب دانشگاه به آدرس http://digitallib.qut.ac.irو از طریق اپلیکیشن و یا وبسایت طاقچه و خرید نسخه الکترونیکی کتاب اقدام نمایند.
در انتشارات دانشگاه صنعتی قم به چاپ رسید
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، کتاب "انتقال توان بی سیم: تئوری، فناوری و کاربردها" نوشته Naoki Shinohara با ترجمه مریم ناصح دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی قم و دکتر سعید حسن زاده عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم به چاپ رسیده است.این کتاب با هدف در دسترس بودن مرجعی مناسب برای آشنایی با روشها، فناوریها و اصول اساسی انتقال توان بیسیم به زبان فارسی ترجمه شده است.کتاب حاضر علاوه بر مرجع بودن در بخشی از دروس تحصیلات تکمیلی مانند طراحی ماشین خطی، الکترونیک قدرت 2، زیست الکترونیک و طراحی آنتن ها، می تواند زمینه آشنایی با موضوع انتقال توان بیسیم برای تعریف پروژه های کاربردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته های الکترونیک قدرت، الکترونیک و مخابرات میدان را فراهم کند.علاقمندان جهت تهیه کتاب "انتقال توان بی سیم: تئوری، فناوری و کاربردها" می توانند ازطریق مکاتبه با پست الکترونیکی .ir، تماس دانشگاه صنعتی قم داخلی 532 (اقای شاه قلعه)، مراجعه به سامانه فروش کتاب دانشگاه به آدرس http://digitallib.qut.ac.ir و از طریق اپلیکیشن و یا وبسایت طاقچه و خرید نسخه الکترونیکی کتاب اقدام نمایند.


 

در انتشارات دانشگاه صنعتی قم به چاپ رسید

دوشنبه دهم بهمن 1401 ساعت 11:0 ق ظ
 برگزاری مسابقات ورزشی در دانشگاه صنعتی قم 
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مسابقات ورزشی به همت اداره تربیت بدنی دانشگاه ویژه کارکنان و اساتید در سه رشته تیر اندازی با تفنگ بادی، تنیس روی میز و دارت در دو بخش آقایان و خانم ها برگزارشد.در مسابقه تیراندازی در بخش آقایان که با حضور ۴۱نفر برگزار شد، آقایان عبدالله بیکایی ، فرامرز رضایی پویا و حسن فرهادی و در قسمت اساتید دکتر مصطفی طالبی، دکتر محسن نجفی و دکتر محسن محمدی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب نمودند. درمسابقه تیراندازی خانم ها که با حضور ۱۲ نفر از بانوان برگزار شد، خانم ها الهه درویش زاده، عاطفه تیموری  و نفیسه سوهانیان به ترتیب حائز مقام های اول تا سوم شدند.در رشته دارت در بخش آقایان که با حضور۳۷ نفر برگزار شد، آقایان صادق دارابی، یوسف ملکی و محسن نصیری و در قسمت اساتید دکتر فریبرز زارعی، دکتر میثم یادگارو دکتر سعید حسن زاده و در بخش بانوان ، خانم ها شهین محمودی ، مونا گشتاسبی  و معصومه  کاشفی به ترتیب حائز مقام های اول تا سوم شدند.در رشته تنیس روی میز در بخش آقایان به ترتیب اسماعیل توکلی و دکتر مرتضی جیریایی و فرامرز رضایی پویا و در قسمت خانم ها به ترتیب فاطمه هنگی و فاطمه بید آبادی و نفیسه سوهانیان مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.













 برگزاری مسابقات ورزشی در دانشگاه صنعتی قم 

سه شنبه چهارم بهمن 1401 ساعت 10:39 ق ظ
چاپ مقاله عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم در مجله Cleaner Production
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر بیت اله بدرلو عضو هیات علمی گروه عمران دانشکده فنی و مهندسی مقاله ای با عنوان:
Correlation study of physical and mechanical properties of concretes with crushed LCD glassدر مجله Cleaner Production با ضریب تاثیر 11.072 و رده Q1 به چاپ رسانده است.مجله Cleaner Production یک مجله بین المللی، میان رشته ای با تمرکز بر تولید پاک تر، تحقیقات و عملکرد زیست محیطی می باشد.
حمایت ویژه جامعه دانشگاهی استان قم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم، جامعه دانشگاهی استان قم با صدور بیانیه ای از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت ویژه  ای داشتند.
بیش از 40 تشکل‌ و مجموعه دانشگاهی در استان قم، با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدام اتحادیه اروپا در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حمایت خود را از این نهاد انقلابی اعلام کردند.
 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
 إِنَّ الَّذِینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَ لا هُمْ یحْزَنُونَ
سپاه پاسداران، مولود انقلاب است. پاسداران سپاه، سربازان خدا، سربازان قرآن، سربازان حقیقت و سربازان برترین ارزشهاى انسانى‌‏ هستند که هیچ‏کس نمى‌‏تواند آن‏ها را انکار کند.
پاسداران نظام مقدس اسلامی همان جوان های صدر اسلام هستند که با جان و دل و باعشق و علاقه به اسلام و مردم خدمت می کنند.
اکنون که رژیم های مستبد جهانخوار به عنوان دشمن قسم خورده این مرز و بوم، به دلیل شدت عصبانیت از ناکامی‌های متعدد در رسیدن به اهداف شوم خود، از آخرین تیرهای ترکش خویش می خواهند استفاده کنند و با نابخردی تمام و زیر پا گذاشتن تمامی قوانین و مناسبات بین المللی نهاد رسمی و ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را میخواهند در لیست جعلی و بی اعتبار تروریسم خود قرار دهند، لازم است یادآور شویم که پیش از این در سال ۲۰۱۹ کدخدای دولت های وابسته اروپا یعنی آمریکا، دست به چنین اقدام مذبوحانه ای زدند که در انتها فرجامی نداشت و بر مناسبات سیاسی و نظامی انقلاب اسلامی ایران خدشه ای وارد نیامد. 
ما دانشگاهیان استان قم، این اقدام بی‌اساس را عاملی در ایجاد ناامنی و نقض آرامش و صلح در منطقه حساس غرب آسیا و تجاوز به حق حاکمیت و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران می دانیم و اعلام می‌داریم که همانند گذشته، دست در دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا آخرین لحظه از نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع خواهیم کرد.
سپاه پاسداران نیروی مسلح قانونی جمهوری اسلامی ایران است و تروریست معرفی نمودن نیروی مسلح ایران از سوی دولت های تروریست پرور،چه مضحک است در حالی که تشکیل نطفه حرام داعش، کشته شدن میلیون ها انسان مظلوم در جنگ ویتنام،حمله به عراق و افغانستان و به شهادت رساندن و مفقود شدن صدها هزار تن از مسلمانان لکه های ننگینی بر دامن غرب است.
امروز اگر استکبار جهانی ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نشانه گرفته است بیانگر این است که سپاه توانسته است با اتکا به اقتدار معنوی ، سیاسی و فناوری خود دشمن را در رسیدن به اهداف شوم و شیطانی اش ناکام بگذارد و اگر امروز استکبار جهانی نمی تواند به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران حتی خیال تعرض در سر داشته باشد از قدرت تسلیحاتی و اقتدار معنوی سپاه در هراس است.
جامعه ی نخبگانی استان قم،اقدام اخیر اتحادیه  اروپا را محکوم کرده و حمایت کامل خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نقش مؤثر و سازنده آن در برقراری امنیت و آرامش کشور و منطقه اعلام داشته و مزید توفیقات فرماندهان و نیروهای ایثارگر سپاهی تحت فرماندهی مقام معظم رهبری و فرمانده معزز کل قوا را از خداوند متعال خواستار است.
در پایان سخنان شهید بهشتی ( رضوان الله علیه ) را یادآور می شویم که می فرمایند: "البته امریکا عصبانی است، البته امریکا ناراحت است. آمریکا از دست این نهادها عصبانی است. از دست آن چهره‌ها و شخصیت‌هایی که خط ضدامپریالیسم را خط اصلی این انقلاب در بُعد خارجی‌اش ترسیم کرده‌اند عصبانی است. از آنها که می‌گویند در این مقطع از زمان، دشمن اصلی ما آمریکاست عصبانی است. از روزنامه‌هایی که در این خط مردم را آگاه می‌کنند عصبانی است. از تشکیلات سیاسی که ملت را در این خط بسیج و متشکل می‌کند عصبانی است. ولی به آمریکا بگویید عصبانی باش و از عصبانیت خود بمیر. ملت ما همین است که می‌بینی و می‌شناسی و به آنها باید گفت که هنوز این ملت، ابعاد فراوانِ ناشناخته دارد که خبر نداری."
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود