امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با هفته پژوهش از پژوهشگران، فناوران ، اهدا کنندگان کتاب در عرصه ارتباط صنعت و دانشگاه با حضور دکتر گروسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد.
دکتر گروسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ضمن تبریک هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری ، محوری ترین و اصلی ترین مسئله ای را که بیان می‌کند، تحقیق و پژوهش است. کلید رفع بسیاری از گره ها و مشکلات کشور، تحقیق و پژوهش قشر دانشگاهی است. با تحقیق و پژوهش این عزیزان وابستگی کشور به بیگانگان به حداقل می رسد.
وی افزود: یکی از مهمترین و اصلی ترین خلأ هایی که در پژوهش وجود دارد، کمبود مهارت اطلاعاتی و مهارت های شناختی است.این دو موضوع باعث می‌شود که هم اتلاف منابع داشته باشیم و هم در یک سکوت و سکون درجا بزنیم.
معاون توسعه ‌مدیریت‌و منابع انسانی استانداری خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی قم می تواند نقش بسیار مهمی را در استان بازی کند. اینکه دانشگاه صنعتی قم دبیرخانه ارتباط صنعت و استان است نشانگر اهمیت و وظیفه خطیر این دانشگاه می باشد.
وی افزود: دانشگاه صنعتی قم ظرفیت و پتانسیل این را دارد که با برگزاری استارتاپ ها ی مختلف سودآوری برای دانشگاه و حتی استان را به ارمغان آورد.
در این مراسم دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به جایگاه استراتژیک استان قم گفت: دانشگاه صنعتی قم به واسطه موقعیت استان که یکی از اصلی ترین شاهراه های مواصلاتی کشور است و بین چند استان مهم صنعتی چون تهران، اصفهان و اراک واقع شده است، می‌تواند در رشد و شکوفایی صنعت استان بسیار تاثیر گذار باشد.
وی حضور اساتید جوان و نخبه و دانشجویان فعال و با انگیزه را از مهمترین ویژگی های این دانشگاه درحال توسعه دانست و افزود: طی چند سال اخیر زمینه ارتقای پژوهش در دانشگاه صنعتی قم فراهم شده است. رشد آمار مقالات آی اس آی و اسکوپوس، رشد ثبت اختراعات اساتید و دانشجویان، راه اندازی اولین فضای اشتراکی دراستان و... نتیجه توجه به پژوهش در دانشگاه است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: احداث مرکز محاسبات سریع، رشد دو برابری فضای آزمایشگاه ها و کارگاه ها، رشد کتب کتابخانه،راه اندازی کتابخانه دیجیتال، راه
اندازی باشگاه توانمندسازی استارتاپ ها(بتا) همه این موارد محرک های تقویت پژوهش هستند، که اساتید و دانشجویان باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنند.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک هفته پژوهش، نیاز اصلی کشور را در این برهه از زمان تحقیق و پژوهش دانست و افزود: اخلاق و معنویت باید با دانش و پژوهش همراه باشد تا رشد و پیشرفت بشریت را رقم زند.
دکتر حیدری معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه با اشاره به رشد مقالات اساتید، افزایش قراردادهای پژوهشی، افزایش ثبت اختراعات اساتید، رشد علمی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم را اعلام کرد.
در پایان نیز از پژوهشگران برتر دانشگاه تقدیر شد. از دکتر مهناز محمدی، دکتر محمد کریمی و مهرزاد قربانی به ترتیب به عنوان پژوهشگران اول تا سوم دانشکده علوم پایه تقدیر شد.
از دکتر سعید حسن زاده، دکتر محبوبه شمسی و دکتر مهدی بکرانی به عنوان سه پژوهشگر برتر دانشکده برق و کامپیوتر تقدیر به عمل آمد.
دکتر محمد فدایی به عنوان اولین پژوهشگر، دکتر بیت الله بدرلو به عنوان دومین پژوهشگر و دکتر محسن محمدی و دکتر عبدالرضا کریمی به عنوان سومین پژوهشگران دانشکده فنی و مهندسی انتخاب شدند.
همچنین از دکتر سید محمد دهقان به عنوان فناور برتر استان، دکتر جعفر قنبری به‌عنوان فناور برتر دانشگاه و دکتر مجتبی حیدری به عنوان نوآور برتر دانشگاه تقدیر شد.
در بخش پژوهشگران برتر دانشجویی نیز از داوود حاجی تقی تهرانی، علی اللهیاری و احسان بادفر تقدیر به عمل آمد.
از دکتر جلال رضایی نور، دکتر محبوبه شمسی، دکتر احسان نجفی، بهروز بیات، مونا گشتاسبی، محسن طاهری، زهرا باقری، مهدی بی غم، محمد حسین قاسمی، محمد امین کریمی و محمد صالح رضایی به عنوان اهدا کنندگان کتاب تجلیل شد.
همچنین از ریحانه فشنگی و محمدحسین علی اصغر نژاد به عنوان همیاران عرصه صنعت و دانشگاه تقدیر و تشکر به عمل آمد.















از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد

سه شنبه بیست و ششم آذر 1398 ساعت 10:0 ب ظ
مدیر پژوهش دانشگاه صنعتی قم از ثبت 4 اختراع جدید در این دانشگاه خبر داد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:  دکترطالبی مدیر پژوهش دانشگاه صنعتی قم گفت: در سال رونق تولید دانشگاهیان صنعتی قم از تحریم ها و تهدید ها فرصتی کم نظیر ساختند.
وی گفت: با احداث اولین مرکز نوآوری در منطقه 4 توسط دانشگاه صنعتی قم، 12 طرح نوآورانه توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه در حال اجرا است. همچنین با ایجاد باشگاه توانمندسازی استارت آپ ها(بتا) و ایجاد اولین فضای کار اشتراکی استان، بستر پژوهش برای اساتید و دانشجویان فراهم شده است. ثبت 4 اختراع در زمینه فنی و مهندسی توسط اعضای هیات علمی از جمله دیگر موفقیت های این دانشگاه است.
 مدیر پژوهش دانشگاه صنعتی قم افزود: اختراع دستگاه کشش دو محوری مسطح با مکانیزم عملگرهای مکانیکی متقارن برای حذف لنگر خمشی و حفظ مختصات مرکز نمونه توسط دکتر محمد صادق محبی استاد گروه مکانیک، اختراع دستگاه مبدل DC_DC غیر ایزوله _ افزاینده بدون ترانسفورماتور توسط دکتر مجتبی حیدری و دکتر سید محمد دهقان از اساتید گروه برق، اختراع سلف با راکتانس متغیر به روش تغییر چگالی شار مغناطیسی توسط دکتر احسان نجفی استاد گروه برق و  اختراع فیلم مخاط چسب با کال با رهایش کنترل شده بر پایه آلیاژ پکتین و پلی وینیل الکل  توسط دکتر علیرضا عزیزی استاد گروه پلیمر از جمله 4 اختراع  اساتید دانشگاه صنعتی قم در سال 1398 بوده است.
از اجرای طرح حضور اساتید در کنار صنعتگران تا راه ‌اندازی فضای پژوهشی دانشگاه و صنعت

رئیس دانشگاه صنعتی قم از اجرای طرح حضور اساتید علمی در کنار صنعتگران و بهره‌برداری از فضای ارتباطی بین دانشگاه و صنعت در آینده نزدیک خبر داد.
پژوهش در بسیاری از عرصه‌ها دارای اهمیت است و کشور برای رشد همه‌جانبه نیاز به این داشته که در حوزه‌های مختلف با تحقیق، پژوهش و بومی‌سازی پژوهش مسیر رشد و توسعه را پیدا کند.
در سال‌های اخیر به دلیل رشد قابل‌توجه کشور به مستندات علمی و چاپ مقالات معتبر و درخشیدن در مجامع بین‌المللی در این حوزه یک انقلابی در کشور ایجاد شده و در سطح منطقه و جهان نام‌آور شده است.
فاصله بین دانشگاه و صنعت در مباحث پژوهشی
به بهانه هفته پژوهش رئیس دانشگاه صنعتی قم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اهمیت پژوهش در رشد و بالندگی اظهار داشت: وزیر علوم و زیرمجموعه وزارتخانه به‌خوبی در حوزه پژوهش در سطح مراکز علمی و دانشگاهی کار را دنبال می‌کنند، ولی به پژوهش‌هایی که در کشور انجام می‌شود ، باید کمک کرد تا فاصله ها را کم کرده و به سمت پژوهش های کاربردی پیش رویم.
جلال رضایی نور عنوان کرد: هرچند در کاربردی کردن پژوهش‌های صنعتی و پیوند دانشگاه و صنعت، گام‌های بلندی برداشته‌شده اما همچنان در ابتدای راه هستیم و باید تلاش مضاعفی صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه این پژوهش‌های کاربردی و اجرایی زمان و هزینه بیشتری می‌برد و باید کمک شود این فضا تعدیل‌شده و مشوق‌هایی را در کنار آمار مقالات و کتاب‌ها قرار دهیم و فقط ارتقای اساتید به چاپ مقالات پیش نرود، افزود: خوشبختانه با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب در پژوهش‌های کاربردی به سمت کم شدن فاصله میان دانشگاه و صنعت پیش می‌رویم.
رئیس دانشگاه صنعتی قم خاطرنشان کرد: در کسب‌وکارهای دانش بنیان، راه‌اندازی پارک‌های علمی و فناوری، تقویت و توسعه در مجموعه‌های وزارت علوم و گسترش مراکز رشد و نوآوری و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به جایگاه خوبی دست‌یافته‌ایم.
حضور اساتید دانشگاه در کنار صنعتگران
وی با بیان اینکه رشد فعالیت‌های علمی و تولید محصولات پژوهشی پررنگ‌تر شده و جریان خوبی در کشور ایجاد کرده است، عنوان کرد: در وزارت علوم، آئین‌نامه‌ای در مورد فرصت مطالعاتی اساتید ابلاغ شد و قرار است هیات علمی وارد صنعت شود و اساتید به عنوان مشاور فکری در کنار صنعت قرار بگیرند و از تئوریک بودن خارج شوند و اساتید نیز باید در جهت ارتقای وضعیت، این دوره را سپری کنند.
رضایی نور عنوان کرد: این حرکت یک اقدام مثبت در وزارت علوم است و اساتید جوان در هنگام جذب باید این دوره را بگذرانند، ما نیز در تلاشیم اساتید را در جهت حضور در صنعت ترغیب کنیم، از طرفی در توسعه صنعت تولیدی و خدماتی این رویکرد خوبی به شمار می‌رود.
راه‌اندازی محیط مشترک با صنعت در دانشگاه صنعتی قم
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی قم در صدد ایجاد فضای کار اشتراکی با صنعت است و در این باره فضایی با 600 متر مربع تخصیص داده‌ایم و زمینه همکاری میان دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم کرده‌ایم که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم با تأکید بر اینکه افرادی که به طور آزاد روی فناوری کار می‌کنند با هزینه‌های کم می‌توانند این فضاها را در اختیار بگیرند و از طریق تفاهم‌نامه‌ای از خدمات مشاوره،آموزش و جذب سرمایه‌گذار بهره‌مند شوند، گفت: این طرح دارای مزایای فراوانی برای تحقق ایده‌های علمی دانشجویان است و با این رویکرد، صنعت دانش بنیان را وارد دانشگاه می‌آوریم، چراکه علم و صنعت در هم تنیده شده است.
راه‌اندازی باشگاه توانمندسازی استارت آپ‌ها
وی تصریح کرد: در کنار فضای اشتراکی، باشگاه توانمندسازی استارتاپ‌ها را افتتاح کردیم، در این باشگاه‌ها خدمات آموزش و مشاوره و جذب سرمایه‌گذار را انجام می‌دهیم و مربیان توانا از سراسر کشور برای پیشبرد اهداف این باشگاه معرفی‌شده‌اند تا ایده‌ای را به فناوری تبدیل کنند.
رضایی نور با اشاره به اقدامات دیگر در دانشگاه صنعتی قم یادآور شد: در حوزه پژوهش، میز خدمت الکترونیکی ارائه داده‌ایم و خدمات از طریق وب و فناوری اطلاعات قابل‌دسترسی است و در واقع دانشگاه بدون کاغذ را آغاز کردیم که دستاوردی کم نظیر در کشور است
وی عنوان کرد: برای رشد و ارتقای دانشگاه نیز اقداماتی انجام شد، قبل از این در حدود 50 نفر هیات علمی برای 2 هزار دانشجو داشتیم و تلاش کردیم سالانه بتوانیم ده هیات علمی نخبه و با انگیزه و دارای سابقه علمی و پژوهشی قوی را جذب کنیم که از ابتدای تابستان سال جاری 9 نفر را با وجود دشواری‌هایی جذب کردیم.
رئیس دانشگاه صنعتی قم اضافه کرد: در این باره بهترین اساتید جذب‌شده‌اند، با توجه به جایگاه صنعتی قم و مجاورت با پایتخت اهمیت این مساله دو چندان می‌شود و خون جدیدی در رگ‌های دانشگاه جریان گرفت و تا چند سال آینده هیات علمی جوانی را خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد :همچنین تحصیلات تکمیلی را ارتقاء داده‌ایم و برآنیم تاسه سال آینده به نسبت 50 به 50 در تحصیلات تکمیلی دست‌یابیم و رشد و رتبه دانشگاه و ارتقای علمی و پژوهشی افزایش یابد.
اجرای طرح همیار صنعت در دانشگاه صنعتی قم
وی اظهار داشت: افزایش 30 درصدی کتاب‌ها و اخذ مجوز برای انتشارات دانشگاه جهت تولید کتاب‌های علمی و اخذ مجوز برای سه عنوان مجله علمی پژوهشی،فنی و مهندسی، تقویت مرکز ارتباط دانشگاه با صنعت با جذب نیروهای متخصص و ادغام با مراکز نوآوری و مرکز رشد و فناوری در یک مجتمع از جمله دستاوردهاست.
رضایی‌ نور تصریح کرد: اجرای طرح‌های همیار صنعت و عارضه‌یابی شرکت‌های صنعتی و ارائه برنامه‌ریزی منسجم برای کارآموزان در مسیر گذراندن دوره و حتی جذب و اعزام تیم‌های 5 نفره اساتید و دانشجویان برای عارضه‌یابی در طرح همیار صنعت دانشگاه صنعت و عضویت در کارگروه رونق تولید در استان از اقدامات دیگر این دانشگاه در جهت رشد صنعت در قم است.

حضور دانشگاه صنعتی قم در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم با حضور ۳۵ غرفه متشکل از سازمان ها، ادارات، مراکز پژوهشی، آموزشی و فناوری، تسهیل گران توسعه تجاری و شرکت های فناوردر حال برگزاری است.
 غرفه دانشگاه صنعتی قم نیز با ارائه دستاوردهای پژوهشی و برگزاری استارت آپ های دانشجویی بسیار مورد استقبال مسئولین و علاقه مندان قرار گرفته است.
در این غرفه استارت آپ گیم سرویس که پلت فرمی ابری از بازی های رایانه ای است، توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در حال برگزاری است.
همچنین دانشجویان مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی قم با عنوان تیم استارت آپی نت بوک در حال معرفی کسب و کار نوپای خود در این غرفه می باشند. نت بوک سامانه خرید و فروش کتاب های دست دوم دانشگاهی است که امروز به یکی از نیازهای روزمره دانشجویان تبدیل شده است.
تالیفات، ثبت اختراعات و سایر دستاوردهای پژوهشی اساتید دانشگاه صنعتی قم از دیگر بخش های این غرفه می باشد.









دعوت عمومی هفته پژوهش و فناوری
دعوت عمومی هفته پژوهش و فناوری
 
هفته ملی پژوهش و فناوری، هفته ای است که فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور فراهم می آورد تا کلیه ذی نفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت های موجود در کشور برای آینده برنامه ریزی بهتر و مهم تری را در دستور کار خود قرار دهند. انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری و تجلیل از آن ها و همچنین ایجاد فرصت تعامل بین ذینفعان این حوزه به شیوه های مختلف نظیر برگزاری نمایشگاه، فن بازار، همایش، سمینار، مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی فضایی را در کشور ایجاد می کند که ضمن ارتقاء شان و جایگاه پژوهش و فناوری، بسترسازی محکمی را برای ادامه راه تقویت و توسعه پژوهش و فناوری که ضامن پیشرفت واقعی کشور و ایجاد ثروت، رفاه و امنیت برای مردم است در ابعاد اجتماعی و فرهنگی فراهم نماید. از سال ۱۳۷۹ به منظور ترويج فرهنگ پژوهش، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري چهارمين هفته آذرماه را با توجه به نامگذاري ۲۵آذرماه به نام روز پژوهش از طرف شوراي فرهنگ عمومي، به نام هفته پژوهش نام نهاد و مسئوليت برگزاري اين هفته را به معاونت پژوهشي اين وزارت سپرد.
اهداف برگزاری هفته پژوهش و فناوری:
-         ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح کشور و ارتقای شان و جایگاه پژوهش و فناوری فعالان در این حوزه
-         تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران کشور به تولید بیشتر علم و فناوری و عزت و ثروت ناشی از آن
-         تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری، روندها و آینده آن در کشور برای افکار عمومی و مسولین و اخذ بازخورد برای هماهنگی و پیشرفت کار
-         شناسایی و عرضه یافته های پژوهش و فناوری
-         بسترسازی برای تجاری سازی یافته های پژوهش ها و فناوری های توسعه یافته
-         برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاه های اجرایی و خریداران دستاوردها یا تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت
-         تشویق و تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر
-         ارزیابی فعالیت های پژوهشی و فناوری یکساله دانشگاه ها و دیگر مراکز تحقیقاتی
-         افزایش حساسیت و توجه مدیران به فعالیت های پژوهشی و فناوری
در همین راستا دانشگاه صنعتی قم ویژه برنامه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه را در روز سه شنبه 1398/9/26 ساعت 10 در سالن همایش شهید آخوندی برگزار می نماید.
ضمناً از کلیه علاقمندان ، اساتید و دانشجویان دعوت بعمل می آید تا در برنامه های هفته پژوهش دانشگاه شرکت نمایند.

دعوت عمومی هفته پژوهش و فناوری

چهارشنبه بیستم آذر 1398 ساعت 9:37 ق ظ
خبرنامه پژوهشی، فناوری و کارآفرینی دانشگاه صنعتی قم
جهت دریافت خبرنامه پژوهشی،فناوری و کارآفرینی دانشگاه صنعتی قم  این قسمت را کلیک نمایید.
از هیات امنای صندوق قرض الحسنه حضرت معصومه (س) دانشگاه صنعتی قم تجلیل شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: از هیات امنای صندوق قرض الحسنه حضرت معصومه (س) دانشگاه صنعتی قم تجلیل شد.
این صندوق به همت اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قم با اهدافی چون ترویج و تحکیم شعائر اسلام، کمک به تحقق عدالت اجتماعی، ارتقاء سطح فرهنگ و تحکیم مبانی دین و اخلاق و تأمین بخشی از نیازهای اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی دانشجویان در سال 1390 تاسیس شد. طی دو سال اخیر صندوق قرض الحسنه حضرت معصومه (س) با اهدای60 وام قرض الحسنه به دانشجویان نیازمند جهت پرداخت شهریه ، خوابگاه و ...،کمک بلاعوض به 15 دانشجوی متقاضی ، برگزاری مراسمات مذهبی و... به بخشی از اهداف خود جامه عمل پوشانده است.
در این راستا از زحمات اعضای هیات امنای صندوق قرض الحسنه حضرت معصومه (س) تجلیل شد.



 
رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی وفات کریمه اهل بیت (س) را تسلیت گفت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی وفات حضرت معصومه (س) را به تمامی مسلمین جهان تسلیت گفت. متن کامل این پیام به شرح ذیل می باشد:
بسمه تعالی
جایگاه رفیع خانم حضرت معصومه (س) که به کریمه اهل بیت مشهورهستند ، برکسی پوشیده نیست . تا جایی که امام جواد (ع) می فرمایند: هرکس عمه ام را در قم زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود. زندگی در شهر مقدس قم به واسطه حضور حرم کریمه اهل بیت (س) برای ما که مجاورین این بارگاه ملکوتی هستیم ،سعادت و افتخار بزرگی است که ان شا الله لایق این افتخار باشیم.
اینجانب وفات جانسوز کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) را به ساحت مقدس و ملکوتی برادر بزرگوارشان حضرت ثامن الحجج آقا امام رضا(ع) و تمامی شیعیان جهان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم .
 
 
رئیس دانشگاه  صنعتی قم در پیامی سالگرد حماسه ۱۶ آذر و روز دانشجو را گرامی داشت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: رئیس دانشگاه صنعتی قم در پیامی سالگرد حماسه ۱۶ آذر و روز دانشجو را گرامی داشت: متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
فرا رسیدن شانزدهم آذرماه یادآور حماسه استکبار ستیزی دانشجویان است. دانشجویان مبارز شهید مهدی شریعت رضوی،  شهید احمد قندچی و شهید مصطفی بزرگ نیا با شهادتشان مسیر استکبارستیزی را برای همه جوانان روشن کردند.
مروربرگ برگ تاریخ  گواه آن است که دانشگاهیان، درراه پیروزی انقلاب اسلامی ، حضور مخلصانه داشتند و حتی جوانیشان را در این مسیر فدا کردند. امروز نیز دانشجویان با جهاد علمی و قطع وابستگیایران عزیزبه سایر کشورها تهدید و تحریم را به فرصت تبدیل می کنند. دانشجویان با دفاع و پیروی تمام قد از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سربلندی و جاودانگی ایران عزیز را به ارمغان می آورند.
 اینجانب فرا رسیدن روز دانشجو را که با وفات کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) مقارن شده است را گرامی داشته و امیدوارم دانشجویان عزیز با توکل به خداوند متعال ،توسل و تمسک به خاندان عصمت و طهارت و همت و تلاشی مضاعف در رشد علمی و معنوی موفق و موید باشند .
 
جشن روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: روز دانشجو با حضور هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی قم، همراه با جلسه پرسش و پاسخ در سالن همایش های شهید آخوندی این دانشگاه برگزار شد.
در این جشن دکتر رضایی نور ضمن تبریک روز دانشجو، از حمایت های بی دریغ دانشجویان از مسئولین دانشگاه تقدیر کرد و افزود: فلسفه وجودی ما خدمت رسانی به شما دانشجویان گرامی است. مطالبه گری، نقد منصفانه و حمایت های شما عزیزان به ما انگیزه ای چندین برابر می دهد. چنانچه با حمایت های شما عزیزان، مسئولین دانشگاه تحولات مثبتی را در بخش‌های عمرانی، آموزشی و پژوهشی ایجاد کردند.
وی افزود: ساخت ۵ هزار مترمربع فضای مورد نیاز دانشجویان، اساتید و کارکنان ، بهسازی کلیه کلاس های آموزشی، رشد ۱۵۰ درصد فضاهای آموزشی، ساخت دانشکده های فنی و مهندسی و برق و کامپیوتر، ساخت مجتمع کارگاهی و آزمایشگاهی بخشی از فعالیت های یک سال اخیر در دانشگاه صنعتی قم است.
دکتر رضایی نور گفت: با توجه به بهبود روندها و رویه های صورت گرفته، دانشگاه صنعتی قم تا سال ۱۴۰۳ جزء ۱۰ دانشگاه برتر صنعتی و ۱۲۰ دانشگاه برتر کشور قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر قربانی مبین مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: در رشد علمی ، معنویت بسیار موثر است و برای رشد بشریت راهگشا است. دانشمندان غربی علم و معنویت را از یکدیگر جدا کردند و از آنجا جامعه غرب رو به افول رفت.
امروز یکی از مهمترین مشکلات غرب کمبود معنویت است.
وی افزود:، دین اسلام علم و معنویت را در کنار هم تاثیرگذار می داند . دانشمندان باید معنویت را هم در زندگی خود قرار دهند تا به عالمانی نامی در تاریخ تبدیل شوند. به عنوان مثال خواجه نصیرالدین طوسی عارف و فیلسوف بوده است و سپس به مسائل علمی روی آورده است.
در ادامه پویا عمادی دبیر تشکل انجمن اسلامی، علی اصغر ولی دبیر تشکل جامعه اسلامی، محمدرضا حیدری مسئول بسیج دانشجویی، بیانیه‌های خود را درخصوص روز دانشجو قرائت کردند. همچنین علی شاه واروقی نایب دبیر شورای صنفی و رفاهی دانشگاه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته توسط این شورا را اعلام کرد.
این مراسم با پرسش سوالات دانشجویان از هیات رئیسه دانشگاه به پایان رسید.

















 

جشن روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

چهارشنبه سیزدهم آذر 1398 ساعت 2:15 ب ظ
پنجمین نشست مدیران شاهد و ایثارگر منطقه ۴ در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: پنجمین نشست مدیران شاهد و ایثارگر منطقه ۴ آموزش عالی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این نشست دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم به توضیحاتی در خصوص پیشرفت های اخیر این دانشگاه پرداخت. وی افزود: یکی از ویژگی‌های خاص دانشگاه صنعتی قم جوان بودن اساتید و کارکنان آن است به همین دلیل اساتید و کارکنان این دانشگاه با انگیزه ای مضاعف به رشد و توسعه آن کمک می کنند. به عنوان مثال ساخت مجتمع آزمایشگاهی و کارگاهی، ساخت دانشکده های برق و کامپیوتر و فنی و مهندسی، کلاس ها، ساخت ۵ هزار مترمربع ساختمان ستادی و آموزشی در یک سال اخیر نتیجه همدلی و همراهی کارکنان و اساتید این دانشگاه است.
در ادامه الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مسئول‌ دفترنهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه به فضیلت شهر مقدس قم پرداخت. وی با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع) که می فرمایند: هر کس عمه ام را در قم زیارت کند، بهشت بر او واجب میشود ، افزود: قم با وجود حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) ، مسجد مقدس جمکران و حضور مراجع گرانقدر تقلید پایگاه انقلاب است. روحیه شهادت طلبی و ایثارگری مردم این شهر، خیرات و برکات زیادی را برای این شهر مقدس به ارمغان آورده است. همچنین دکتر اقبالیان دبیر اداری امور شاهد و ایثارگر منطقه ۴ بخشنامه جدید شاهد و ایثارگر را با محوریت پوشش همه‌ جانبه دانشجویان ایثارگر کمتر از ۲۵ درصد را مورد نقد و بررسی قرار داد.
سپس دکتر تقی زاده مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خدمت به دانشجویان شاهد و ایثارگر را موهبتی الهی دانست و افزود: ما به این که خدمت گذاران یادگاران جبهه و جنگ هستیم، افتخار می کنیم.
این نشست با نقد و بررسی بخش ‌نامه تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر پایان یافت.






مدیران جدید گروه های کامپیوتر و فیزیک مهندسی منصوب شدند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی احکام جداگانه ای از جانب رئیس دانشگاه صنعتی قم، مدیران گروه های کامپیوتر و فیزیک مهندسی منصوب شدند.
طی احکام جداگانه ای از جانب دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم، دکتر مرتضی محجل به عنوان سرپرست گروه مهندسی کامپیوتر و دکتر مهدی سلیمانی با حفظ سمت ریاست دانشکده علوم پایه به عنوان مدیر گروه فیزیک مهندسی منصوب شدند.
همچنین از زحمات دکتر عبدالرضا رسولی مدیر سابق گروه کامپیوتر و دکتر محمد حسین زارع مدیر سابق گروه فیزیک مهندسی تقدیر شد.





دکتر زاکانی: شایسته سالاری پیش شرط اصلی مبارزه با فساد است
همایش شفافیت و فساد با حضور دکتر علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین الهی راد معاون آموزشی موسسه امام خمینی (ره) و محمد زادمهر دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در سالن همایش های شهید آخوندی  این دانشگاه برگزار شد.
 دکتر زاکانی در همایش شفافیت و فساد در دانشگاه صنعتی قم گفت: هزینه تبلیغاتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید شفاف باشد، شفافیت فعالیت و هزینه های نمایندگان مجلس آینده باید قبل از ورود به مجلس علنی شود.
وی تاکید کرد: شفافیت درنظرات نمایندگان مجلس به ویژه در کمیسیون ها و کمیته های تخصصی باید علنی شود، تمام فسادهای پنهانی در مسیر قانون گذاری درکمیسیون ها و کمیته های مجلس به وجود می آید.
 دکتر زاکانی در ادامه بحث شفافیت و مبارزه با فساد گفت: آرای نمایندگان در حمایت و عدم حمایت از طرح های مطرح شده نیز باید کاملا شفاف و علنی باشد.
 وی ابراز کرد: در کنار شفافیت آرا و نظرات نمایندگان باید تعاملات، نامه نگاری ها و ملاقات های تمام نمایندگان نیز باید شفاف شود.
وی ادامه داد: شفافیت سفرهای خارجی، دریافتی و درآمدها و ارتباط های عمومی نمایندگان نیز باید شفاف شود، در صورتی که این مسائل کاملا شفاف و علنی شود عیار و قیمت هر کدام از نمایندگان مشخص می شود.
 دکتر زاکانی تصریح کرد: ریشه اصلی مواجهه با فساد، تطهیر مسئولی است که می خواهد با فساد مبارزه کند، چرا که قطعا با دستمال کثیف نمی توان یک شیشه کثیف را تمیز کرد.
وی در ادامه بیان کرد: یکی از عیب ها و مشکلات اصلی کشور و نهادهای قضایی این است که جرئت رسیدگی به تخلفات مسئولان ارشد در زمان تصدی گری مقامات را ندارند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اطاله دادرسی ها از شگردهای دستگاه قضایی برای رسیدگی دیر هنگام به فساد مقامات در زمان تصدی گری و گذشتن از زمان مسئولیت است.
 دکترزاکانی عنوان داشت: در وضعیت کنونی اراده قوی برای مبارزه با فساد در دستگاه قضایی ایجاد شده و رهبر معظم انقلاب نیز تاکید بسیاری برای مبارزه با فساد دارند.





 
بازدید مسئولین دانشگاه ازدفتر بسیج دانشجویی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با روز بسیج، مسئولین دانشگاه از دفتر بسیج دانشجویی بازدید کردند و از زحمات دانشجویان بسیجی جهت برگزاری اردوهای جهادی، ترویج روحیه همکاری و همدلی بین دانشجویان، برگزاری برنامه های ملی،مذهبی، علمی ، فرهنگی و ... تقدیر و تشکر به عمل آوردند.






بازدید مسئولین دانشگاه ازدفتر بسیج دانشجویی

چهارشنبه ششم آذر 1398 ساعت 3:43 ب ظ
با حضور سردار بزرگ روزهای جنگ در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به مناسبت روز بسیج همایش بزرگ رویش با حضور سردار بزرگ روزهای جنگ حاج حسین یکتا و استاد فروغی قاری بین المللی به همت بسیج دانشجویی در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
  حاج حسین یکتا به بیان خاطرات عملیات والفجر 8 و  پاتک های کارخانه نمک در فاو پرداخت.وی گفت: طی هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام در  عملیات‌ها فداكاری‌های بسیاری انجام دادند كه هر یك به نوبه خود از اهمیت بالایی برخوردار است.  در این میان، عملیات والفجر 8 از بسیاری جهات با سایر عملیات‌ها تفاوت‌های بارزی داشت ، چون انجام آن بر روی كاغذ و به نظر اکثر فرماندهان جنگ در جهان غیرممكن به نظر می‌رسید.
 این سردار جنگ گفت: عبور از رودخانه، همواره یكی از مشكلات ارتش‌های جهان است اما نیروهای عمل كننده در این عملیات با عبور از رودخانه اروند كه به رودخانه وحشی مشهور است، تعجب دنیا را برانگیختند.
  وی افزود: با فتح خرمشهر، دشمن در صحنه رویارویی با رزمندگان ایران، به لاك دفاعی فرو رفت. پیروزی‌هایی كه پس از آن به دست آمد، برتری قدرت ایران را در جبهه‌های جنوب آشكار كرد. این روند تا سال ۱۳۶۴، یعنی شروع حمله ایران به شبه جزیره فاو ادامه داشت.
 وی خاطر نشان ساخت: سرانجام پس از حل معضلات اساسی عملیات و تکمیل طرح مانور و تامین پشتیبانی های مورد نظر و سازماندهی قرارگاه ها و یگان ها، دستور انجام عملیات توسط فرمانده کل سپاه با قرائت رمز عملیات یا فاطمه زهرا آغاز شد. یگان های نیروی زمینی سپاه با پشتیبانی آتش طرح ریزی شده، تهاجم خود را در محورهای مورد نظر آغاز و مبادرت به شکستن خط کردند.
حاج حسین یکتا گفت: گسترش وضعیت و تامین هدف های عملیات در همان شب اول چنان غیر منتظره بود که نیروهای پشتیبان که می بایستی برای تامین مراحل بعدی عملیات در صبح یا شب دوم عملیات به کار گرفته می شدند، در ساعت 12 همان شب وارد منطقه شدند. پس از پاکسازی خط اول، در ادامه کار دو مساله عمده پیش روی رزمندگان قرار داشت:یکی دور زدن و محاصره شهر و دیگری حضور در محور ساحلی واقع در جناح شمالی.
  وی در خصوص فتح فاو گفت: حضور نظامی ایران در فاو، نشانگر بی ثباتی حکومت بغداد و ضعف و ناتوانی ارتش عراق بود.دشمن پس از ناتوانی در باز پس گیری یک باره فاو، شیوه پیشروی لاک پشتی را آغاز کرد تا بلکه بتواند قسمت های محدودتری را تصرف کند.
این سردار جنگ در مورد  واکنش نیروهای عراقی پس از پیروزی ایرانیان در عملیات والفجر 8 گفت:  دشمن در انجام پاتک می بایست از نیروی زرهی مکانیزه استفاده می کرد که با توجه به باتلاقی بودن زمین کار را برای دشمن بسیار سخت کرده بود و حضور قدرتمند نیروهای ایران در آن جا، امکان مانور را از دشمن می گرفت. به علاوه نظر به این که قسمتی از منطقه پوشیده ازنخل است، راه حل دیگر جنگ تن به تن در نخلستان بود. اما نیروهای دشمن توانایی و روحیه مناسب برای این کار را نداشتند.
حاج حسین یکتا روزهای جنگ را بسیار به یاد ماندنی دانست و افزود: جوانان ما باید از زندگی لذت ببرند، اما لذتی بدون گناه. این گونه جوانان ما بخشی از دین خود را به شهدا ادا خواهند کرد.
تجلیل از برندگان مسابقه عکاسی، اجرای تئاتر بر اساس داستان های کتاب مربع های قرمز به قلم حاج حسین یکتا از دیگر بخش های این همایش بوده است.



 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 21
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود