امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
قابل توجه کلیه دانشجویان شبانه

  به اطلاع كلیه دانشجویان شبانه می رساند با توجه به فرا رسیدن زمان انتخاب واحد ، بایستی نسبت به واریز مبلغ 2،000،000 ریال به صورت علی الحساب جهت انتخاب واحد اقدام فرمایند. در غیر اینصورت از انتخاب واحدایشان ممانعت به عمل آمده و پورتال دانشجو بسته خواهد شد.

 به اطلاع كلیه دانشجویان دارای بدهی مالی می رساند با توجه به فرا رسیدن زمان انتخاب واحد ، نسبت به تسویه حساب بدهی شهریه ترم گذشته و بدهی خوابگاه اقدام نمایند، در غیر اینصورت از انتخاب واحد دانشجویان ممانعت به عمل خواهد آمد.

امور مالی

قابل توجه کلیه دانشجویان شبانه

یکشنبه یکم بهمن 1391 ساعت 0:0 ق ظ
روز 19 دی و شور انقلابی  مردم شهر مقدس قم

 به مناسبت بزرگ داشت یوم الله 19 دی ،دكتر مشكوه السادات ریاست محترم دانشگاه ،دكتر قنبری معاون دانشجویی و مهندس زاهدی ، در جمع هزاران نفری مردم متدین و انقلابی شهر مقدس قم حضور یافتند وبا حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)  دیدار داشتند.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) پیامدهای مبارك و تعیین كننده قیام 19 دی مردم قم را جلوه هایی از تحقق وعده های صدق الهی خواندند و با تأكید بر ایستادگی و هوشیاری كامل در مقابل طرحها، روشها و حركات دشمن به ویژه در قبال انتخابات خرداد آینده، نكات مهمی را درباره وظایف مسئولان، خواص، مردم، رسانه ها و كسانی كه قصد نامزدی در این انتخابات را دارند بیان كردند.
حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)  با تأملی در حوادث دوران انقلاب و سه دهه اخیر، درس آموزی از مناسبتهای ماندگاری همچون قیام 19 دی را ضروری دانستند و خاطرنشان كردند: برخی، پیروزی ملت بر رژیم پر كبكبه و مغرور طاغوت و خارج شدن ایران عزیز از چنبره حقارت آمیز سلطه امریكا را امری محال می دانستند اما به یاری پروردگار رژیم سلطنتی در ایران به زباله دان تاریخ رفت و جمهوری اسلامی و ملت ایران با استقلال كامل در مقابل تمام دشمنان سربلند شد.

 رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر مثل همیشه تمام ایرانیان مسیر اسلامی  خود را با پایداری ادامه دهند بدون شك  مسیر تاریخ ظلم عوض می شود و زمینه های ظهور حضرت ولیعصر (عج) فراهم خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)  همدستی دولتهای استكباری را برای تحریم ایران و به ستوه درآوردن ملت یادآور شدند و افزودند: مستكبران برخلاف گذشته به صراحت اذعان می كنند كه هدف تحریم ها، خسته كردن ملت، تحریك مردم به مقابله با جمهوری اسلامی، افزایش فشار بر مسئولان ایران و در نتیجه تغییر محاسبات مسئولان است.
ایشان افزودند: اما گرایش مردم این سرزمین بزرگ، به مبانی اسلام و انقلاب و عزت ملی ایرانیان روز به روز بیشتر می شود و این، درست نقطه مقابل خواست دشمنان است.

همچنین حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)  در پایان سخنانشان درباره انتخابات آینده تأكید كردند: انشاءالله به اذن الهی و فضل پروردگار، در خرداد 92 انتخاباتی خوب و پرشور برگزار خواهد شد،تا نقشه های  دشمنان مثل همیشه نقش برآب شود.
 

 

روز 19 دی و شور انقلابی مردم شهر مقدس قم

شنبه بیست و سوم دی 1391 ساعت 0:0 ق ظ
سالروز 9 دی گرامی باد

ما جامعه دانشگاهی دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم(هیئت رئیسه،اساتید،كارمندان و دانشجویان) معتقدیم:با گذشت  بیش از سی سال كه از عمر انقلاب اسلامی عزیزمان می گذرد،شاهد روزهای تلخ و شیرین بسیاری بوده ایم كه با رهبری آگاهانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و بصیرت مردم ایران  روزهای تلخ به روزهایی حماسه ساز تبدیل شده است.

روز 9 دی یكی از روزهای حماسه آفرین در تقویم جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است. روزی كه مردم با الهام از فرهنگ عاشورایی برای خاموش كردن فتنه های داخلی و توطئه های خارجی با مشت هایی گره كرده عشق به ولایت و رهبری و عشق به ایران  اسلامی را به تصویر كشیده اند.

 ملت شریف ایران پس از مشاركت 40 میلیونی مردم در انتخابات ریاست جمهوری دهم شاهد فتنه انگیزی و طمع ورزی دشمنان داخلی و خارجی بسیاری بوده اند و در انتها در عاشورای سال 88 صبر انقلابی ملت شهید پرور ایران لبریز شد و شور و شعور دینی ملت  تصویرگر یكدلی و یكرنگی ایرانیان شد.اینك ما جامعه دانشگاهی دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم اعلام می کنیم:ما جوانان حسینی با محوریت  رهبری، بصیرت و وحدت تا پای جان از عزت وشرف ایرانی و اسلامیمان دفاع خواهیم كرد تا دشمن نتواند كوچك ترین خدچه ای به ایران عزیزمان وارد كند.

سالروز 9 دی گرامی باد

جمعه هشتم دی 1391 ساعت 0:0 ق ظ
از سانسور خبری تا آزادی زنان

به نقل از روابط عمومی دانشگاه همایش آزادی بیان آری یا نه  با حضور دكتر مشكوه السادات ریاست محترم دانشگاه و  دكترمحمد حسن غدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مكزیك و استرالیا به همت بسیج دانشجویی روز شنبه 91/10/2 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد.

در این همایش دكتر غدیری ضمن تقدیر و تشكر از دكتر مشكو ه السادات به منظور حمایت های  بی دریغ ایشان از فعالیت های دانشجویان به مباحثی چون آزادی بیان در غرب پرداخت. وی گفت: در غرب حاكمان اصلی سرمایه داران هستند. این سرمایه داران هستند كه احزاب سیاسی را تشكیل می دهند و با حمایت از آنها سیاست یك جامعه را تعیین می كنند.در غرب سرمایه داران با به وجود آوردن احساس آزادی،احساس ثروتمند بودن و احساس امنیت دم از دموكراسی می زنند.

وی با اشاره به سرگذشت خانواده آنیلی از بزرگترین سرمایه داران غرب و زندگینامه ادواردو آنیلی كه به دلیل مسلمان شدنش از خانواده ترد شد و به طرز مشكوكی به شهادت رسید،گفت: به خاطر اینكه رسانه ها تحت حمایت  سرمایه داران هستند مجبور به سانسور خبری شهادت ادواردو شدند و هیچ كس حق اعتراض و پرسش در مورد وی را نداشت و این است آزادی بیان در غرب.

در ادامه وی با اشاره به پوشش زنان گفت: برهنگی زنان غربی موجب عدم آرامش و راحتی آنها می شود.آزادی زن ایرانی با پوشش اسلامی با زن برهنه غرب قابل مقایسه نیست.وی یكی از عوامل پیشرفت زن ایرانی را در عرصه های مختلف علمی،فرهنگی و هنری را ارزش دادن به زن در جامعه دانست.

این همایش كه بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت ساعت 17 به پایان رسید.

از سانسور خبری تا آزادی زنان

جمعه هشتم دی 1391 ساعت 0:0 ق ظ
دانشگاه صنعتی قم متبرك به حضور یك شهید گمنام شد

(دانشگاه صنعتی قم متبرك به حضور یك شهید گمنام شد)

مراسم تشییع سه تن از شهیدان گمنام صبح روز سه شنبه 91/9/28 از مسجد امام حسن عسكری(ع) به سمت دانشگاه صنعتی قم،پردیس و قم انجام شد.

 ریاست محترم دانشگاه، اساتید،كارمندان ،تشكل های بسیج و جامعه اسلامی وكلیه دانشجویان با آماده سازی فضای دانشگاه با پرچم های جمهوری اسلامی ایران، تشكیل ستاد استقبال ،ساخت سنگر،قرائت زیارت عاشورا ،مداحی و سخنرانی توسط حجت السلام والمسلمین قلیچ خانی از مبلغین راهیان نور آماده حضور یكی از این شهدای گمنام شدند.

پیكر پاك این شهید گمنام با فریاد( یا حسین )ساعت 11/30 با حضور مسئولین دانشگاه،اساتید،كارمندان ،دانشجویان وجمعی از مسئولان استان وارد دانشگاه صنعتی قم شد.پس از استقبال ، ادای احترام و وداع با این شهید همیشه جاوید ،جهت مراسم تدفین   به سمت دانشگاه پردیس حركت كردند.

دیدار با خانواده شهیدان شکروی

 به نقل از روابط عمومی دانشگاه : بازدید از خانواده شهیدان محسن،مسلم،علی و حسن شكروی  با حضور دكتر مشكوه السادات ریاست محترم دانشگاه،دكتر قنبری،حجت السلام والمسلمین طباطبایی ،سركار خانم سوهانیان و جناب آقای احسان فر رئیس بنیاد شهید منطقه یك استان، روز سه شنبه91/9/21 صورت گرفت.

 طبق گفته مادر این شهیدان :محسن و مسلم شكروی دوبرادر 18ساله و 21 ساله بودند كه به فاصله چند ماه در كرج و جزیره مجنون به درجه والای شهادت نائل شدند.علی و حسن شكروی دو نوجوان شهید از نوه های خانواده شكروی هستند.

در این دیدار دكتر مشكوه السادات ضمن تقدیر و تشكر از مادر این شهیدان گفتند:وقتی سرگذشت شهیدان راه اسلام را از زبان یكی از نزدیكانشان می شنویم تاثیرشان دو چندان می شود.امیدوارم كه بركت این دیدارها در خدمت رسانی  ما  به دانشجویان در دانشگاه ولایی صنعتی قم  اثرات ویژه ای داشته باشد.

وی افزود: در دانشگاه صنعتی قم افتخار ما این است كه خدمتگزار 70 نفر از عزیزان ایثار گر هستیم.امیدواریم كه بتوانیم به بهترین شكل ممكن این عزیزان را حمایت كنیم. ان شا الله با الگوگیری از شهیدان و خانواده های معظمشان بتوانیم همیشه رضایت الهی را مد نظر داشته باشیم و در این راه ملتمس دعای خیرتان هستیم.

در ادامه حجت السلام والمسلمین طباطبایی ضمن بیان خاطره ای گفت:همان طور كه مقام معظم رهبری فرمودند:امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا اجرش كمتر از شهادت نیست.به همین جهت تمام سعی ما در قسمت فرهنگی دانشگاه  ولایی صنعتی قم این است كه یاد و خاطره شهدا را برای نسل امروز زنده نگه داریم تا علاوه بر بعد علمی بعد دینی و فرهنگی دانشجویان را پرورش دهیم.

این دیدار با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای ناقابل به رسم یاد بود از طرف دانشگاه ولایی صنعتی قم به مادر این شهیدان همیشه جاوید به پایان رسید.

دیدار با خانواده شهیدان شکروی

شنبه دوم دی 1391 ساعت 0:0 ق ظ
همایش بررسی تحلیلی تاریخ صدر اسلام

همایش بررسی تحلیلی تاریخ صدر اسلام با حضور دكتر حشمت الله قنبری،استاد و پژوهشگر تاریخ،دكتر مشكوه السادات ریاست محترم دانشگاه،جمعی از اساتید،كارمندان و دانشجویان روز دوشنبه 91/9/20،ساعت 15 الی 16/30 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد.

در این همایش پر شور كه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد،به مسائلی چون علل انحراف جامعه در صدر اسلام،خصوصیات مردم كوفه ،اعجاز واقعه كربلا و... پرداخته شد.

 در ابتدا دكتر قنبری به معجزاتی از قرآن كریم اشاره كردند.وی گفت در قرآن معجزاتی آمده است كه هنوز ما دلایل آنها را نمی دانیم مانند اینكه چرا در قرآن كریم دقیقا ذكر شده است كه اصحاب كهف 309 سال در خواب بودند و یا اینكه چرا پیامبر اكرم می فرمایند:ضربه ای كه حضرت علی(ع) به عمر بن عبدود زد از تمامی اعمال امت من با فضیلت تر است.در واقعه كربلا هم از این سوالات بسیار مطرح است.برای مثال اینكه چرا امام حسین (ع) با  تمامی اهل بیتش به كربلا آمدند.

 در ادامه وی افزود:در سپاه باطل افراد صاحب نامی چون عمر بن سعد،شمر و... وجود داشتند.وقتی آنها هیچ ارزشی برای شرافت و نوامیس پیامبر قائل نشدند سیاهی باطل و سپیدی حق در طول تاریخ شفافتر جلوه گری می كند.

دكتر قنبری به ویژگی های مردم كوفه و جان فشانی های مسلم بن عقیل اشاره كردند . این مراسم با خواندن بخش هایی از مقتل در ساعت 16/30 به پایان رسید.

همایش بررسی تحلیلی تاریخ صدر اسلام

شنبه دوم دی 1391 ساعت 0:0 ق ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود