امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
پیام تبریک رئیس دانشگاه صنعتی قم جهت حضور پرشور ملت فهیم ایران در انتخابات ۱۴۰۰
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در پیامی از حضور مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی قدردانی کرد.
متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ملت فهیم و سرافراز ایران اسلامی، بیست و هشت خردادماه، با انسجام ملی و حضور پرشور و آگاهانه خود در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، حماسه ‌ای سترگ و بی ‌بدیل از مردم ‌سالاری دینی خلق کرد و بار دیگر تصویری شکوهمند و پر افتخار از عزت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رخ جهانیان کشید.
یقینا حضور غرورآفرین و کم نظیر مردم در این دوره از انتخابات، نشانگر بلوغ سیاسی و عقلانیت همه ایرانیان و پیروز واقعی این میدان سرنوشت‌ ساز نیز آحاد مردم و نظام جمهوری اسلامی بود.
اینجانب ضمن ادای احترام به ارواح طیبه شهدا که با نثار خون پاک‌شان، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای همه ما به ارمغان آوردند، خلق این حماسه حضور را به امام عصر(عج)،مقام معظم رهبری، منتخبان ملت و مردم ایران بویژه جامعه علمی و دانشگاهی کشور تبریک عرض نموده و از درگاه قادر متعال سلامتی و سربلندی مردم، نظام و کشور عزیز ایران اسلامی را مسئلت می‌ نمایم.
دعوت رئیس دانشگاه صنعتی قم از مردم برای شرکت و حضور حداکثری در انتخابات
رئیس دانشگاه صنعتی قم؛ با صدور پیامی از اقشار  مردم  و دانشگاهیان برای شرکت در انتخابات و حضوری پرشور دعوت کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در آستانه برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز میان دوره ای خبرگان، مجلس خبرگان رهبری در پیامی از عموم مردم وبخصوص جامعه دانشگاهیان، برای حضوری پرشور در انتخابات دعوت کرد.
متن این پیام به این شرح است:
بیست و هشتم خرداد ماه؛ روز تجلی همدلی و همزبانی و حضور گسترده ملت شریف ایران و روز خلق حماسه ای دیگر است که همانند ادوار گذشته عرصه انتخابات را به عنوان نماد مقبولیت نظام به منصه ظهور بگذاریم و نشان دهیم که سرنوشت انقلاب شکوهمند اسلامی را در این برهه حساس به دست بیگانگان و دشمنان این نظام نخواهیم سپرد.
تهديدهاي کنونی عليه كشور ما لزوم حضور در صحنه همراه با حفظ وحدت و همگرايي ملي را بيش از پيش عيان مي‌كند چرا كه «حضور مردم، مانع تعرّض دشمن و براي مصونيت كشور است». ايران امروز، بيش از هميشه به دولتي هشيار، كارآمد و همه جانبه نگر براي عبور از بحران‌هاي پيش‌رو و ترميم اقتصاد احتياج دارد. رأي و مشاركت بالا در سطح كشور- همانگونه که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می فرماید: آنچه در انتخابات بسیار مهم است، حضور عمومی مردم است؛ همه باید در انتخابات شرکت کنند، این یک وظیفه ملی استـ - نشانه‌اي از حمايت ملي از دولت منتخب و پشتوانه‌اي محكم براي ادامه راه پيشرفت و توسعه كشور و رسيدن ايران اسلامي به جايگاه حقيقي خود در جهان است.
اینجانب از همه دانشجویان، اساتید، کارکنان و آحاد مردم فهیم میهن اسلامی درخواست می نمایم، که با حضور گسترده خود در انتخابات برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران رقم بزنند.
برگزاری جشن میلاد کریمه اهل‌بیت(س) با حضور دانشجویان دانشگاه صنعتی قم
 
ویژه برنامه جشن میلاد کریمه اهل‌بیت(س) با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ این مراسم به همت جامعه اسلامی، نهاد نمایندگی رهبری، معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی قم و معاونت فرهنگی آستان مقدس قم در اولین روز ار دهه کرامت برگزار شد.
سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکترحمیدرضا قرانی مبین، شعرخوانی عاطفه جوشقانیان، خاطره‌گویی پدر شهید مهدی ایمانی، مولودی‌خوانی حسن اسدالهی و برگزاری مسابقات و اهدای هدایای فرهنگی از جمله بخش‌های مختلف این مراسم بود.
قابل ذکر است دراین ویژه برنامه  تعدادی از دانشجویان ، اساتید و کارکنان دانشگاه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حضور داشتند و علاوه بر آن تعداد کثیری از مخاطبان بصورت زنده از طریق فضای مجازی از برنامه های این جشن بهره مند شدند .





کتاب پایگاه های داده توزیع شده  منتشر شد
این کتاب به همت انتشارات دانشگاه صنعتی قم و به ترجمه دکتر عبدالرضا رسولی کناری و دکتر محبوبه شمسی استادیار های دانشگاه صنعتی قم منتشر شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه درمعرفی این کتاب آمده است: پایگاه داده به مجموعه وسیعی از سازمان داده ها گفته میشود که به ویژه برای جستجوهای و بازیابی های سریع کاربرد دارد.
نیاز به اشتراک‌گذاری داده‌های پراکنده در یک شرکت را نمی‌توان با نرم‌افزار متمرکز مدیریت پایگاه داده تأمین کردو برای رفع این نیاز، نوع جدیدی از نرم‌افزار برای مدیریت پراکنده (یا داده‌های توزیع‌شده) به نام سیستم مدیریت پایگاه داده توزیع‌شده موردنیاز است.
این سیستم داده‌ها را از طریق چندین رایانه حفظ و مدیریت می‌کند و می‌توان آن را مجموعه‌ای از سیستم‌های متمرکز مدیریت پایگاه داده متعدد و جداگانه در نظر گرفت که هرکدام بر روی رایانه‌ای جداگانه کار می‌کنند و از برخی امکانات ارتباطی برای هماهنگی فعالیت‌های آنها در ایجاد دسترسی مشترک به داده‌های سازمانی استفاده می‌کنند.
در این کتاب دو جلدی به مسائل طراحی و توسعه سیستم مدیریت پایگاه داده توزیع‌شده پرداخته است و در فصول کتاب به مشکلات ایجاد چنین سیستمی و رویکردهای مختلف برای حل این مشکلات پرداخته شده است.
علاقمندان جهت تهیه کتاب "پایگاه های داده توزیع شده" می توانند با پست الکترونیکی press@qut.ac.ir مکاتبه نمایند و یا با داخلی 162 تماس حاصل نمایند.
همچنین می توان با مراجعه به سایت کتابخانه دانشگاه به آدرس digitallib.qut.ac.ir اقدام به خرید کتاب نمود.

کتاب پایگاه های داده توزیع شده منتشر شد

چهارشنبه نوزدهم خرداد 1400 ساعت 12:20 ق ظ
پذیرش دانشجویان غیر ایرانی، به صورت آزاد

دانشگاه صنعتی قم با مجوز سازمان امور دانشجویان کشور از بین داوطلبین غیر ایرانی ورود به رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت آزاد و بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری دانشجو می پذیرد.
داوطلبین غیر ایرانی می توانند با مراجعه به وبسایت دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فرم پیش ثبت نام را تکمیل و سپس مدارک مورد نیاز را اسکن و جهت بررسی ارسال نمایند.
شروع ثبت نام: از اول تیرماه ۱۴۰۰
شماره تماس :۰۲۵۳۶۶۴۱۶۰۱ داخلی ۲۱۰و۱۴۴
شماره فضای مجازی:

پذیرش دانشجویان غیر ایرانی، به صورت آزاد

چهارشنبه نوزدهم خرداد 1400 ساعت 9:28 ق ظ
اطلاعیه مهم معاونت آموزشی دانشگاه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ به اطلاع  دانشجویان محترم می رساند زمان در خواست حذف اضطراری دروس برای نیمسال 992 تمدید گردید.
متقاضیان می توانند در خواست های خود را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 18و19 خرداد ماه از طریق پورتال آموزشی خود ارسال نمایند.

اطلاعیه مهم معاونت آموزشی دانشگاه

دوشنبه هفدهم خرداد 1400 ساعت 11:34 ق ظ
وبینار کشوری صفر تا صد آشنایی با مهندسی پلیمر (20خرداد)

انجمن علمی مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی قم با همکاری دیگر انجمن های علمی کشور برگزار میکند:

💠 وبینار کشوری صفر تا صد آشنایی با مهندسی پلیمر 💠

👨🏻‍🏫 مدرس : جناب آقای دکتر مجید صفاجو
عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه محقق اردبیلی

🗓 زمان برگزاری :
20 خرداد 1400
ساعت 17 الی 19

💻 نحوه برگزاری : از طریق سامانه آموزش مجازی دانشگاه (اسکای روم)

📝 سرفصل‌های وبینار
✅ پلیمرها چیستند؟
✅ پلیمریزاسیون
✅ شکل دهی پلیمرها و تولید محصول
✅ کامپوزیت پلیمری
✅ کاربرد نانو ذرات در پلیمرها

💰 هزینه ثبت نام : رایگان
📃 همراه با ارائه گواهی معتبر

🌐ثبت نام از طریق سایت زیر :
https://ogs-uma.ir/Webinars/

💬 جهت کسب اطلاعات بیشتر به @qutpolymer_Admin مراجعه نمائید.

● انجمن علمی های همکار :
• صنعت نفت وگاز دانشگاه محقق اردبیلی
• مهندسی شیمی دانشگاه محقق اردبیلی
• مهندسی شیمی دانشگاه شیراز
• کانال پلیمریای دانشگاه صنعتی امیرکبیر

__________________
انجمن‌ علمی مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی قم Telegram & Instagram : @qutpolymer

 

وبینار جریانشناسی سیاسی انتخابات 1400 برگزار گردید

برنامه جریانشانسی انتخابات ۱۴۰۰ با حضور استاد قربانی گلشن آباد عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی و ریس مرکز رسانه سازمان بسیج اساتید کشور برگزار گردید در این برنامه به تبیین جریان های سیاسی کشور و رویکرد های آنها اشاره کردند و همچنین در ادامه به سوالات اساتید کارکنان و دانشجویان پاسخ دادند یادآور می شود این برنامه به همت دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بسیج اساتید کارکنان و دفتر هم اندیشی اساتید و معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی قم بود.

وبینار جریانشناسی سیاسی انتخابات 1400 برگزار گردید

پنجشنبه ششم خرداد 1400 ساعت 2:36 ب ظ
توزیع ۵۰ بسته معیشتی به همت دانشگاه صنعتی قم برای افراد کم برخوردار
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با توجه به ادامه شرایط کرونا و در راستای حمایت از اقشار محروم جامعه، ۵۰بسته معیشتی به ارزش نود میلیون ریال به پنجاه خانواده‌ی کم برخوردار به همت مرکز نیکوکاری دانشگاه صنعتی قم و کمک مومنانه کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم تهیه و توزیع شد.
حجت الاسلام دکتر قربانی مبین رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری دانشگاه در این رابطه گفت: این مرکز، تهیه و توزیع کمک های مومنانه خیرین را به خانواده های نیازمند ادامه خواهد داد لذا علاقمندان جهت مشارکت در این امر خیر می توانند وجوه نقدی خود را به شماره کارت 6037997950266016 به نام مرکز نیکوکاری دانشگاه صنعتی قم واریز نمایند.
دکتر قربانی ادامه داد: نیکوکاری این مرکز محدود به تهیه بسته های معیشتی نیست و برنامه های حمایتی متنوعی در دستور کار قرار دارد که با حمایت خیرین عزیز در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.


دسترسی به کتابهای الکترونیکی، مقالات علمی فارسی، انگلیسی و عربی تا پایان خرداد 1400 رایگان شد
مژده مژده
به اطلاع دانشجویان و اساتید گرانقدر می رساند مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، دسترسی به کتابهای
الکترونیکی، مقالات علمی فارسی، انگلیسی و عربی و نیز مقالات نشریات و کنفرانسها را در پایگاههای
اطلاعات علمی خود تا پایان خرداد ١٤٠٠رایگان کرده است.
به گزارش روابط عمومی؛ با اعلام این مرکز کاربران می توانند از طریق وبگاه این مرکز به آدرس(/https://ricest.ac.ir)
مقالات علمی مورد نیاز خود را دانلود و مطالعه کنند.
تقدیر از روابط عمومی دانشگاه در هفته ارتباطات و روابط عمومی
به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی طی مراسمی با حضور رئیس و معاون اداری ومالی دانشگاه ازکارکنان روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این مراسم دکتر رضائی نور با اشاره به اهمیت و نقش بسیار مهم و موثر ارتباطات در رشد و بالندگی جامعه، یکی از نیازهای اساسی جوامع امروز را دسترسی شفاف به اطلاعات، با تکیه بر دو عنصر مهم اخلاق و واقعیت بر شمرد و ادامه داد: روابط عمومی باید  بتواند از همه  ظرفیت های رسانه در جهت معرفی دستگاه استفاده کند و پیوسته دانش خود را با علم روز رسانه ارتقاء دهد. رئیس دانشگاه با اشاره به تلاش موثر روابط عمومی دانشگاه در انعکاس اخبار و سهم قابل توجه آن درکسب موفقیت های اخیر ، اززحمات بی وقفه کارکنان این حوزه تقدیر نمود.
درادامه رضایی پویا مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم از نگاه ویژه ریاست دانشگاه به حوزه روابط عمومی ابراز خرسندی نمود و گفت:
بدون تردید روابط عمومی به عنوان عنصر اصلی در عرصه سیاست گذاری های کلان نظام و هدایت سازمان ها جایگاه ویژه ای دارد و از آنجائیکه روابط عمومی و کارکردهای آن به مثابه روح فعالیت هاست امروزه به رکن مهمی از عملکرد سازمانها تبدیل شده است. رضائی پویا افزود: کارکنان این حوزه در انجام رسالت خود مقید به زمان ومکان نیستند و نوع کار  آن پر از استرس و جزو مشاغل سخت وزیان آور است که اکر این حمایت ها و دلگرمی ها نبود قطعا توان ادامه فعالیت در این حیطه برایمان امکان پذیر نبود. وی گفت: اینجانب در این فرصت بطور ویزه از همکارانم در روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم؛ آقای عرب و سرکار خانم دلاوری به جهت  تلاش بی وقفه و شبانه روزی خود در معرفی و انعکاس اخبار دانشگاه، تقدیر و تشکر می نمایم.
در پایان این مراسم با تقدیم لوح سپاس از کارکنان روابط عمومی تقدیر بعمل آمد.
ازحاشیه ها و نکات قابل تحسین این برنامه  حضور  مدیر و پرسنل نمایندگی خبرگزاری موج و روزنامه سراسری خراسان دراستان قم، در مراسم بود که با اهداء گل و لوح سپاس هفته ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفته واز کارکنان روابط عمومی دانشگاه تجلیل نمودند .
روابط عمومی دانشگاه این اقدام پسندیده و ارزشمند را ارج نهاده و از تمام زحمتکشان این خبرگزاری ها تقدیر و تشکر می نماید.







ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود