امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

کتاب پایگاه های داده توزیع شده منتشر شد

چهارشنبه نوزدهم خرداد 1400 ساعت 12:20 ق ظ
کتاب پایگاه های داده توزیع شده  منتشر شد
این کتاب به همت انتشارات دانشگاه صنعتی قم و به ترجمه دکتر عبدالرضا رسولی کناری و دکتر محبوبه شمسی استادیار های دانشگاه صنعتی قم منتشر شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه درمعرفی این کتاب آمده است: پایگاه داده به مجموعه وسیعی از سازمان داده ها گفته میشود که به ویژه برای جستجوهای و بازیابی های سریع کاربرد دارد.
نیاز به اشتراک‌گذاری داده‌های پراکنده در یک شرکت را نمی‌توان با نرم‌افزار متمرکز مدیریت پایگاه داده تأمین کردو برای رفع این نیاز، نوع جدیدی از نرم‌افزار برای مدیریت پراکنده (یا داده‌های توزیع‌شده) به نام سیستم مدیریت پایگاه داده توزیع‌شده موردنیاز است.
این سیستم داده‌ها را از طریق چندین رایانه حفظ و مدیریت می‌کند و می‌توان آن را مجموعه‌ای از سیستم‌های متمرکز مدیریت پایگاه داده متعدد و جداگانه در نظر گرفت که هرکدام بر روی رایانه‌ای جداگانه کار می‌کنند و از برخی امکانات ارتباطی برای هماهنگی فعالیت‌های آنها در ایجاد دسترسی مشترک به داده‌های سازمانی استفاده می‌کنند.
در این کتاب دو جلدی به مسائل طراحی و توسعه سیستم مدیریت پایگاه داده توزیع‌شده پرداخته است و در فصول کتاب به مشکلات ایجاد چنین سیستمی و رویکردهای مختلف برای حل این مشکلات پرداخته شده است.
علاقمندان جهت تهیه کتاب "پایگاه های داده توزیع شده" می توانند با پست الکترونیکی press@qut.ac.ir مکاتبه نمایند و یا با داخلی 162 تماس حاصل نمایند.
همچنین می توان با مراجعه به سایت کتابخانه دانشگاه به آدرس digitallib.qut.ac.ir اقدام به خرید کتاب نمود.
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود