امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
فراخوان ثبت نام بیست و پنجمین جشنواره جوان خوارزمی
بیست و پنجمین جشنواره جوان خوارزمی با تاکید و توجه به اهمیت و تاثیرگذاری نوآوری در توسعه پایدار و با نگاه به فناوری‌های نوین برگزار می‌شود.
متقاضیان متولد 1367/01/01 به بعد می‌توانند برای آگاهی از زمینه‌های علمی مورد پذیرش پوستر فراخوان بیست و پنجمین جشنواره جوان خوارزمی را مطالعه نموده و نسبت به ثبت‌نام الکترونیکی در سامانه جامع جشنواره‌های خوارزمی اقدام نمایند.

فراخوان ثبت نام بیست و پنجمین جشنواره جوان خوارزمی

چهارشنبه بیست و یکم تیر 1402 ساعت 11:30 ق ظ
دانشگاه صنعتی قم سهامدار تنها صندوق پژوهشی و فناوری استان شد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دانشگاه صنعتی قم با خرید بخشی از سهام صندوق پژوهشی و فناوری استان( کریمه) به عضویت آن درآمد.این صندوق به ‌منظور ایجاد زمینه‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و حمایت کمی و کیفی از فعالیت‌های پژوهشی، کاربردی، توسعه‌ای و همچنین ارائه خدمات مالی ویژه و خاص به کارآفرینان و نوآوران از سال ۱۳۹۳ شروع به فعالیت کرد.در حال حاضر سرمایه این صندوق سیصد میلیارد ریال است که دانشگاه صنعتی قم با خرید (3.33) از سهام آن به عضویت این صندوق پژوهشی و فناوری درآمده است. با توجه به مأموریت دانشگاه صنعتی قم هم اکنون با عضویت در این صندوق نقش پررنگ تری را در اکوسیستم فناوری استان ایفا می کند و با حمایت های ویژه در روند توسعه شرکت های فناور برتر استان قرار می گیرد.این صندوق با ارائه تسهیلات %12-4، انجام سرمایه گذاری ریسک پذیر و ارائه ضمانت نامه های مالی برای فناوران، شرکت های فناور و شرکت های دانش بنیان به رشد این حوزه در استان کمک می کند. شایان ذکر است میزان تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان تا سقف ده میلیارد ریال و برای شرکت های فناور تا دو میلیارد ریال می باشد. همچنین میزان حمایت این صندوق به نتیجه اعتبارسنجی و فعالیت های شرکت در حوزه فنی و مهندسی و بازاریابی بستگی دارد. دانشگاه صنعتی قم به تبع عضویت در این صندوق به نوبه خود در این مسیر یاریگر فناوران و نوآوران استان خواهد بود. با توجه به اینکه مرکز نوآوری دانشگاه در سیر تکاملی خود به مرکز رشد تبدیل می شود واحد های پذیرفته شده در این مرکز به عنوان واحد فناور رسمیت خواهند یافت و شامل حمایت های فوق خواهند شد. از جمله سهامداران صندوق کریمه دانشگاه صنعتی قم، دانشگاه قم، پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی قم، موسسه ایرانیان، شرکت اندوخته سازان آینده، شرکت دارو درمان سلفچگان وشرکت پارس سیلیکون می باشند.
ارتقا مرتبه عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم به دانشیاری
استاد ارجمند جناب آقای دکتر سید محمد علی آل عمرانی نژاد
ارتقای مرتبه علمی شما استاد ارجمند را از استادیاری به دانشیاری تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال توفیقات روز افزونتان را مسالت می نمائیم. روابط عمومی دانشگاه، این موفقیت را به جنابعالی و جامعه دانشگاهی صنعتی قم تبریک عرض می نماید.
هفتمین جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، هفتمین جشن دانش آموختگی 92 نفر از دانشجویان با حضور هیات رئیسه دانشگاه، جمعی از اساتید و خانواده دانشجویان در سالن همایش های شهید آحوندی این دانشگاه برگزار شد.




















 
 
هفتمین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، برای هفتمین سال متوالی دانشگاه صنعتی قم  میزبان کنفرانس فیزیک ریاضی ایران بوده است. این کنفرانس با 5 سخنران برجسته خارجی از سراسرجهان دکتر ایلیا بهمن اف ازدانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو،  دکترصادق داگر ازدانشگاه بوگازیچی ترکیه،  دکتر پل لیندن ازدانشگاه کمبریج بریتانیا و دکتر استفانو مانچینی ازدانشگاه کامرینو ایتالیا به صورت مجازی، همچنین 3 سخنران ایرانی خارج از کشوردکتر بابک حقیقت از دانشگاه تسینگوا چین ،دکتر شیرین معین از دانشگاه مونت الیسون کانادا، دکتر محمد وحید تکوک از دانشگاه پیر و ماری کوری فرانسه و دو میهمان ویژه دکتر مجید گازر از دانشگاه صنعتی اصفهان و دکتر محمد حسین زارعی ار دانشگاه شیراز  طی دو روز برگزارشد. برای هفتمین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی ایران بیش از 60 مقاله ارسال که از بین آنها 36 مقاله از 17استان پذیرفته شد.شایان ذکر است این کنفرانس برای اولین بار در سال 1395 توسط دانشگاه صنعتی قم و با پشتیبانی انجمن فیزیک ایران برگزار و دانشگاه صنعتی قم به عنوان دبیرخانه این همایش معرفی شد.در دو سال گذشته به دلیل همه گیری بیماری کرونا، کنفرانس فیزیک ریاضی ایران به شکل مجازی برگزار شد.















 

 

مصاحبه رئیس دانشگاه صنعتی قم بمناسبت 12 تیر ماه روز افشای حقوق بشر آمریکایی
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر جلال رضائی نور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم با همراهی برخی از هم‌پیمانان خود در اروپا، ناتو را تشکیل داد جنگ‌ها و جنایت‌های زیادی را رقم زد و عملاً تبدیل به قطب استثمار ملل با همکاری ناتو شد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: سابقه توطئه‌ها و شرارت‌های آمریکا علیه ملت ایران بسیار زیاد است و مربوط به دوران جمهوری اسلامی ایران هم نیست.
وی اضافه کرد: کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، حمایت از حکومت استبدادی پهلوی، تشکیل ساواک و حمایت از ساواک، قانون استعماری کاپیتولاسیون که خود زمینه تحقیر ملت بزرگ ایران شد، حمله به صحرای طبس، کودتای نوژه، تحریک عراق برای حمله به مردم ایران که به لحاظ اطلاعاتی و لجستیکی در کل طول جنگ تحمیلی  عراق کمک می‌کردند، کمک به گروه‌های مختلف برای ناامنی در ایران، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی حمات و سازماندهی شبکه‌های و جریانات مخالف نظام، فضاسازی تبلیغاتی و جنگ روانی، تصویب بودجه رسمی در کنگره آمریکا برای مقابله با ملت ایران، مانع‌تراشی برای دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای و موشکی، ناامن‌کردن ایران و تشکیل داعش تنها گوشه‌ای از جنایت آمریکا علیه ملت ایران است.
رضایی نور با اشاره به حمله ناو آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران به‌عنوان یکی از جنایات آمریکا علیه ملت ایران بیان داشت:  باوجوداینکه همه دنیا متوجه شد این هواپیما یک هواپیمای مسافربری بود؛ اما آمریکا هیچ‌وقت ابراز پشیمانی نکرد و خسارتی به ملت ایران پرداخت نکردند دقیقاً همان دنیایی آمریکا است که در آن شعار حقوق بشر را سر می‌دهد و خودشان را مدعی و حامی حقوق بشر می‌دانند؛ اما هنوز برای مردم جهان و از جمله مردم ایران جای سؤال است که چرا آمریکا دست به چنین جنایتی زد و باتوجه‌به امکانات راداری در آن زمان که در اختیار آمریکا بود تشخیص هواپیمای مسافربری با هواپیمای جنگی بسیار آسان بود.
رئیس دانشگاه صنعتی قم بیان داشت: آمریکا به‌راحتی ۲۷۵ مسافر که حدود ۲۰۰ نفر از آنها ایرانی و بقیه آنها از ملیت‌های مختلف بودند را قربانی کرد که این همان مشی یانکی گری، زورگویی و  استعمار آمریکایی است و عجیب است که چطور آمریکا با ادعاهایی که دارد هنوز بابت این جنایت عذرخواهی نکرده و خسارتی پرداخت نکرده و حتی در مقابل نیز به‌جای مجازات مسببان این جنایت با آنها مدال نیز اهدا شده است.
رضائی نور با اشاره به اینکه آمریکا هنوز هم همان جنایت‌کار سابق است؛ اما مدل جنایت خود را تغییر داده است تصریح کرد: جنگ‌های گذشته و جنایت‌های گذشته آمریکا به‌صورت مستقیم صورت می‌گرفت؛ اما بعد از افتضاحاتی که در ویتنام و کره و دیگر کشورها رقم زدند آمریکایی‌ها متوجه شد در کشورهای دیگر با نیروهای نظامی خودش نمی‌توانند ماندگار باشند به جنگ‌های نیابتی روی آوردند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم خاطرنشان کرد: اما ماهیت استثماری استعماری جنایت‌کارانه آمریکا و متحدانش همچنان همان ماهیت است تنها شکل جنگ و جنایت آنها تغییر کرده است و از آن به‌عنوان جنگ‌های نوین نام‌برده می‌شود.
 رئیس دانشگاه صنعتی قم هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی هتک حرمت به  قرآن کریم و اهانت به مقدسات مسلمانان در سوئد را محکوم کرد. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
اهانت جنون آمیز به قرآن با شعار آزادی بیان نشان می‌دهد هدف حملات استکبار، اصلِ اسلام و قرآن است. به رغم توطئه استکبار، قرآن روز به روز پرفروغ‌تر شده و آینده از آن اسلام است مقام معظم رهبری(مدظله العالی)
اقدام بی شرمانه دولت سوئد در صدور مجوز جهت آتش زدن قرآن کریم در برابر یکی از مساجد استکهلم،نشانگر اوج استیصال دشمنان ما است. با توجه به وحدت بیش از پیش مسلمانان در برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم حج و برپایی جشن عید سعید قربان رعب و وحشت وجود دشمنان را فراگرفته است که این چنین حقیرانه با آتش زدن قرآن کریم خشم و انزجار خود را نشان می دهند.
دشمنان ما می دانند که مسلمانان در هر کجای این کره خاکی با هر نژاد و ملیتی وحدت، همبستگی، اقتدار و عزتشان را از آموزه های دینی خود در قرآن کریم کسب کرده اند به همین دلیل آنها با توهین به مقدسات ما می خواهند جایگاه و منزلت قرآن کریم را پایین بیاورند.
اینجانب به نمایندگی از جامعه ولایی دانشگاه صنعتی قم این اقدام توهین آمیز در سوئد را شدیدا محکوم کرده‌ و امیدوارم که با وحدت مسلمانان و آزادی خواهان جهان از تکرار چنین اقدامات بی شرمانه ای جلوگیری شود.
 
 
 
پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت هفته قوه قضائیه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی هفته قوه قضائیه را به تلاشگران دستگاه قضای استان قم تبریک و تهینیت گفت. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مقام معظم رهبری: تصور من از آقای بهشتی این است که گناه نمی‌کرد، نمی‌خواهم بگویم معصوم بود اما برخوردش طوری بود که تصور می‌کنم ایشان اصلاً گناه نمی‌کرد.هفتم تیرماه سالروز بزرگداشت مقام شامخ شهید بهشتی و یاران باوفایش است. بی شک در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برقراری عدل و داد، برادری و برابری یک اصل مهم و اساسی است که شهید بهشتی(ره) با قضاوت خدا مدارانه در این امر پیشتاز بود. پروا ازخداوند متعال ، قضاوت عادلانه ، روحیه خستگی ناپذیر، صبر و حوصله در رسیدگی دقیق و موشکافانه به امور قضائی مواردی است که منصب قضاوت را سخت و طاقت فرسا کرده است.این عزیزان برقراری عدالت و جلب رضایت مردم را با الگو گیری از سیره علوی در راس امورشان قرار داده اند.اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید گرانقدر دکتر بهشتی (ره) و یاران باوفایش، هفته قوه قضائیه را به مجموعه متعهد و خدوم این قوه و دست اندر کاران امر قضا تبریک و تهنیت عرض نموده و برای کلیه این عزیزان در جهت اجرای فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تحقق برنامه های عدالت محور قوه قضائیه موفقیت و سربلندی روزافزون را آرزومندم.
قابل توجه متقاضیان دوره دکتری مکانیک دانشگاه صنعتی قم
لیست اسامی داوطلبان مقطع دکتری رشته مهندسی مکانیک- طراحی کاربردی، جهت انجام مصاحبه حضوری در تاریخ دوشنبه 5 تیر ماه 1402  به شرح ذیل اعلام می گردد.
متقاضیان محترم، باید در زمان اعلام شده با در دست داشتن اصل مدارک اعلامی در اطلاعیه قبل و پرینت فرم شماره 1، در دانشگاه صنعتی قم حضور به هم رسانند. داوطلبان موظف هستند حداقل نیم ساعت قبل از زمان مصاحبه در محل حضور یابند.

ردیف

نام و نام خانوادگی

تاریخ

ساعت

1

رضا عادلخانی

دوشنبه 5 تیرماه

8:15

2

محمد شریفی

دوشنبه 5 تیرماه

8:30

3

محمد حبیبی

دوشنبه 5 تیرماه

8:45

4

   شاهین سلطان محمدی

        دوشنبه 5 تیرماه

9:00

5

محسن فقیه

دوشنبه 5 تیرماه

9:15

6

سیدمهدی موسوی

دوشنبه 5 تیرماه

9:30

7

سید فرید محسنی

دوشنبه 5 تیرماه

9:45

8

سیدامیرحسین نادری

دوشنبه 5 تیرماه

10:00

9

ستار محمدی

دوشنبه 5 تیرماه

10:15

10

علیرضا بیرنگ

دوشنبه 5 تیرماه

10:30

11

مجتبی برزگری

دوشنبه 5 تیرماه

10:45

12

حنانه قطبی

دوشنبه 5 تیرماه

11:00

13

رهام افشاری

دوشنبه 5 تیرماه

11:15

14

امیرحسین عظیمی

دوشنبه 5 تیرماه

11:30

15

سعید رادان

دوشنبه 5 تیرماه

11:45

16

مهرداد دری

دوشنبه 5 تیرماه

12:00

17

علی علیمحمدی

دوشنبه 5 تیرماه

13:30

18

علیرضا بیگلری

دوشنبه 5 تیرماه

13:45

19

مجتبی قربانی

دوشنبه 5 تیرماه

14:00

20

محسن رحیمی

دوشنبه 5 تیرماه

14:15

21

محمد توکلی

دوشنبه 5 تیرماه

14:30

22

علیرضا ریحانی

دوشنبه 5 تیرماه

14:45

23

سحر سلیمانی

دوشنبه 5 تیرماه

15:00

24

جلال جلالیون

دوشنبه 5 تیرماه

15:15

25

امیراله گل پسندی

دوشنبه 5 تیرماه

15:30

26

بابک بیگ محمدی

دوشنبه 5 تیرماه

15:45

27

محمدرضا علیدادی

دوشنبه 5 تیرماه

16:00

28

علیرضا رحمانی

دوشنبه 5 تیرماه

16:15

29

محمد یعقوبی فر

دوشنبه 5 تیرماه

16:30

30

مینا میجانی

دوشنبه 5 تیرماه

16:45

31

حمید محمدی

دوشنبه 5 تیرماه

17:00

32

ایمان دادو

دوشنبه 5 تیرماه

17:15

33

احسان اله مشتاق

دوشنبه 5 تیرماه

17:30

34

سعید مرادنژاد

دوشنبه 5 تیرماه

17:45

35

مجید بدیعی

دوشنبه 5 تیرماه

18:00

36

محمدرضا فرهادنیا

دوشنبه 5 تیرماه

18:15

37

میلاد کریمی

دوشنبه 5 تیرماه

18:30

 پيام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت ارتحال حجت الاسلام والمسلمين محمد رضا آشتياني
به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتی قم ، متن پيام دکتر جلال رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم به شرح ذیل است:بسم الله الرحمن الرحيم"انا لله و انا اليه راجعون"خبر ارتحال عالم رباني حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتياني (رحمه الله علیه)، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم و نماينده سابق مردم شريف قم در مجلس شوراي اسلامي موجب تأسف و تألم گرديد. اين روحاني انقلابی و متعهد، ساليان متمادي از حيات پربركت خويش را در راه خدمت به اسلام و انقلاب سپري كرد و علاوه بر تلاش هاي ارزشمند علمي در مجلس شوراي اسلامي به عنوان نماینده مردم قم تلاش های فراوانی داشت. همچنین سال ها در جامعه مدرسين حوزه علميه قم خدمات ارزنده و اثرگذاري را از خود به جای گذاشت. بی شک خدمات علمی و قرآنی این عالم وارسته در حوزه و دانشگاه از یاد نخواهد رفت. کتاب تفسیر نمونه، پیام امام امیرالمؤمنین (شرح نهج البلاغه) و عرفان اسلامی (شرح صحیفه سجادیه) از جمله کتاب هایی است که از وی به یادگار مانده است.اينجانب فقدان اين عالم پارسا را به علما و حوزه‌های معزز علمیه، بيت مكرم ايشان و مردم شريف و شهید پرور قم تسلیت و تعزيت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال، برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت واسعه‌ و برای بازماندگان صبر جميل و اجر جزيل مسألت می نمایم.
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود