امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
اولین روز ثبت نام دانشجویان جدیدالورود

اولین روز ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه صنعتی قم

شور و نشاط دانشجویانی كه برای اولین بار به دانشگاه آمدند و خانواده هایی كه به خانم مهندس ها و آقا مهندس های آینده افتخار می كنند.

انجمن پلیمر،نجوم و ... با انرژی هر چه تمام از دانشجویان استقبال می كنند. مدیران گروه ها،اساتید و كارمندان ،هر كدام نهایت سعی شان را می كنند تا یك روز به یاد ماندنی را برای تك تك دانشجویان رقم بزنند.

اولین روز حضور دكتر مشكوه السادات ریاست محترم دانشگاه صنعتی قم به عنوان دانشجوی جدیدالورود در مقطع كارشناسی در دانشگاه: سال  56 و زمان قبل از انقلاب بود.هنگام ثبت نام، دروس ترم اول مشخص شده بود و به هر كدام از دانشجویان بسته ای حاوی آیین نامه های آموزشی ، نام اساتید و تخصص شان را  دادند.سپس مراسم سخنرانی ریاست دانشگاه برگزار شد و مراسم معارفه و اردوی دانشجویی در كار نبود.

اولین روز حضور دكتر قنبری معاون دانشجویی در دانشگاه علم وصنعت:

ثبت نام در حیاط دانشگاه انجام شد و حدود دو ساعت مراحل مختلف ثبت نام طول كشید.همین كه كادر دانشگاه ما را با لفظ دانشجو صدا می كردند باعث شادی ما می شد و چون رتبه خیلی خوبی كسب كرده بودم و رشته مكانیك قبول شده بودم بسیار خوشحال بودم.

اولین روز حضور حجت السلام طباطبایی مدیر فرهنگی و نماینده نهاد مقام معظم رهبری در حوزه علمیه قم:

ما را از زیر قرآن رد كردند.طلبه های سال بالای در اتاق هایشان از خانواده ها پذیرایی می كردند .آن لحظات جزو یكی از بهترین لحظات زندگی من محسوب می شود چرا که توفیق سربازی امام زمان (عج)پیدا کردم.

اولین روز حضور دكتر كریمی معاون آموزشی و پژوهشی در دانشگاه:

من موقع ثبت نام سرباز بودم و مجبور شدم یك روز كامل مرخصی بگیرم. ثبت نام ما به صورت دستی انجام می شد و چون از تحصیل رایگان استفاده می كردیم باید تعهداتمان را در دفتر اسناد رسمی ثبت می كردیم و سپس برای انتخاب واحد به مدیران گروه ها مراجعه می كردیم.اگر زمان ما هم اینترنت بود مجبور نمی شدیم همه مراحل ثبت نام را دستی و با كلی سختی انجام دهیم.

اولین روز حضورخانم  دكتر طاهری مدیر گروه رشته پلیمر در دانشگاه پلی تكنیك:

مهر سال 1378 بود.دانشجوهای پلیمر قدیمی تر برای ما جدیدالورودها ستاد استقبال تشكیل داده بودند.از همان روز احساس می كردم دانشجویان پلیمر فعال تر و با انرژی تر از بقیه هستتد.وقتی اساتیدم را كه اكثرا جوان و كم سن و سال بودند را دیدم شور نشاطم دو صد چندان شد.روز ثبت نامم را هیچ وقت فراموش نمی كنم.

اولین روز حضور دكتر مرجانی سرپرست دانشكده فنی ومهندسی و مدیر گروه رشته صنایع در دانشگاه امیر كبیر:

صبح زود با تمام خانواده به دانشگاه رفتیم وپس از مراحل طولانی ثبت نام اولین فیش غذای دانشگاه را به ما دادند و اولین غذای دانشجویی را من با خانواده در روز ثبت نام خوردم .

اولین روز حضور یكی از دانشجویان جدیدالورود رشته پلیمر در سال تحصیلی 92-91

از اینكه به شهر مقدس قم آمده ام بسیار خوشحالم. این طور كه درباره این دانشگاه شنیده بودم، دانشگاهی است نوپا با اساتید جوان كه به نظر من جای بسیار خوبی برای رشد و تجربه كسب كردن است.

امروز خیلی خیلی خوشحالم مخصوصا گروه پلیمر كه حسابی از ما پذیرایی كردند.از همین حالا تصمیم گرفتم كه سال آینده من هم در تیم استقبال از دانشجویان جدیدالورودپلیمر باشم.

نظر یكی از والدین دانشجویان جدیدالورود از شیراز:

دانشگاه صنعتی قم،دانشگاه كوچك و منظمی است.مراحل ثبت نام خیلی دقیق برنامه ریزی شده است. همه مسئولین از انتظامات تا باجه آخر ثبت نام برخورد خیلی خوبی داشتند.

وقتی فهمیدم پسرم دانشگاهی در شهر قم قبول شده است به خاطر دوری راه خیلی نگران شدم ولی وقتی از نزدیك شهر مقدس قم،دانشگاه و مسئولین را دیدم خدا را شكر كردم.درضمن مقارن شدن ثبت نام در شهر مقدس قم و میلاد كریمه اهل بیت را هم به فال نیك می گیرم.

 

اولین روز ثبت نام دانشجویان جدیدالورود

سه شنبه بیست و هشتم شهریور 1391 ساعت 0:0 ق ظ
محکومیت اقدام گستاخانه و توهین­ آمیز کارگردان آمریکایی

فانک لعلی خلق عظیم

مسئولین، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم همگام با مردم مسلمان جهان، ضمن محکومیت اقدام گستاخانه و توهین­ آمیز کارگردان آمریکایی به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص)، اعلام می­داریم اینگونه اقدامات وقیحانه نه­تنها ذره­ای در سست شدن همبستگی و ایمان مسلمانان جهان تاثیر نخواهد داشت، بلکه موجب گسترش هر چه بیشتر موج بیداری اسلامی در سراسر دنیا خواهد شد.

محکومیت اقدام گستاخانه و توهین­ آمیز کارگردان آمریکایی

شنبه بیست و پنجم شهریور 1391 ساعت 0:0 ق ظ
افتخاری دیگر در دانشگاه صنعتی قم

در مسابقات قرآن ویژه كاركنان دانشگاه های سراسر كشور جناب آقای خلیلیان كارشناس فرهنگی دانشگاه، موفق به كسب رتبه اول در حفظ پنج جز قرآن كریم شدند.

شایان ذكر است این مسابقات از 3/6/1391 الی 5/6/91 با رقابت صد و بیست حافظ قرآن در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

افتخاری دیگر در دانشگاه صنعتی قم

جمعه دهم شهریور 1391 ساعت 0:0 ق ظ
دیدار هیئت رئیسه  با استاندار استان قم

هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی قم با استاندار محترم استان قم دیدار كردند.

در این نشست جناب آقای كرم رضا پیریایی استاندار محترم استان قم تقویت آشنایی و تعامل جامعه دانشگاهی را با دیدگاه های راهبردی و اجرایی استان را امری ضروری دانستند.

وی با تاكید بر جایگاه ویژه استان قم گفت:حوزه علمیه،قم را جهانی تر كرده است.همچنین دانشگاه های قم باید در مسیر تجلی فرهنگ و معنویت استان حركت كنند. مكتب اهل بیت علیهم اسلام باید در همه كارها به ویژه در دانشگاه ها دیده شود .وی با اشاره به این كه دانشگاه صنعتی قم باید پشتیبان نظریه توسعه پایدار باشد،افزود توجه به تامین نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری به ویژه تسریع در واگذاری زمین مورد نیاز و شروع عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید دانشگاه امری ضروری در استان قم خواهد بود.

در ادامه دكتر مشكوه السادات ریاست محترم دانشگاه صنعتی اظهار داشت این دانشگاه در سال 1387با دو رشته و 70 دانشجو فعالیت خود را آغاز كرد و امروز با 10 رشته و 1500 دانشجو در حال فعالیت است و در افق 1394دانشجویان این دانشگاه ولایی تا 6 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

                                                                                                                                                            روابط عمومی

دیدار هیئت رئیسه با استاندار استان قم

جمعه دهم شهریور 1391 ساعت 0:0 ق ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود