امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

همکاری های دوجانبه دانشگاه صنعتی قم و دانشگاه سمنان آغاز شد

جمعه دوازدهم آبان 1402 ساعت 3:36 ب ظ
همکاری های دوجانبه دانشگاه صنعتی قم و دانشگاه سمنان آغاز شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست مشترک مسئولین دانشگاه سمنان و دانشگاه صنعتی قم با هدف آغاز همکاری های آموزشی و پژوهشی برگزار شد . در این نشست که به دعوت معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صنعتی قم برگزارشد، زمینه های همکاری های دوجانبه در خصوص نویسندگی،کاردر پروژه های مشترک  مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.
دکتر احسانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان به تشریح عملکرد این دانشگاه در شاخص های مختلف آموزشی، پژوهشی، شهرت، بین المللی سازی، ارتباط با صنعت، و … از منظر نظام رتبه بندی تایمز پرداخت.
وی به تحلیل عملکرد پژوهشی دانشگاه ها ی مختلف پرداخت و افزود: شرط ورود به نظام رتبه بندی تایمز چاپ حداقل ۱۰۰۰ مقاله علمی در پایگاه استنادی اسکوپوس است که در حال حاضر مقالات مذکور برای دانشگاه صنعتی قم ۵۷۲ مقاله می باشد.وی افزود: سرانه تعداد مقالات بین المللی اساتید دانشگاه سمنان سالانه ۳ مقاله است و این در حالیست که شاخص مزبور برای دانشگاه صنعتی قم حدود ۱/۲ مقاله در سال است که علیرغم رشد قابل ملاحظه ای که در سالهای اخیر داشته است، نیازمند برنامه ریزی و اقدامات بیشتر برای ورود دانشگاه صنعتی قم به نظام رتبه بندی بین المللی می باشد
این نشست با امضای تفاهم نامه همکاری بین این دو دانشگاه پایان یافت.
 شایان ذکر است پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را در رتبه بندی های مختلف (جهانی، منطقه ای، حوزه ای) مورد ارزیابی قرار می دهد. در این رتبه بندی، دانشگاه های جهان در 5 حوزه آموزش، محیط پژوهش، کیفیت پژوهش، صنعت و وجهه بین المللی برپایه 17 سنجه کمی مورد ارزیابی قرار می گیرند. این پایگاه فهرست جهانی دانشگاه های برتر سال 2024 میلادی را منتشر کرده است به طوری که 1904 دانشگاه در سطح جهان رتبه بندی شده اند.
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود