امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
نشست مدیران حراست دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه 4 به میزبانی دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نشست مدیران حراست دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه 4 به میزبانی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این نشست دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن عرض خیر مقدم به معرفی دانشگاه صنعتی قم پرداخت.
وی گفت: کار حراست از حساسیت ها و ریزه کاری های خاصی برخوردار است.  مجموعه حراست در دانشگاه ها باید صفات و  ویژگی های خاصی داشته باشد تا بتواند با حسن خلق، ذکاوت و  امانت داری از دانشگاهیان حفاظت و حراست کند .  همچنین این مجموعه باید به گونه ای رفتار کند که دانشگاهیان آنان را  آرامش بخش، پشتیبان و امنیت آفرین بدانند.
 دکتر رضایی نور گفت:  دیدگاه مقام معظم رهبری به حراست بسیار جالب و تامل برانگیز است. ایشان  می فرمایند: مجموعه های اطلاعات و حراست  باید با مردم در ارتباط باشند.آنها به  واسطه دین خود  باید با مردم رابطه محکمی داشته باشند  تا مردم در صورت نیاز  به صورت قربة الی الله با آنها همکاری کنند.








دانشگاه صنعتی قم ده ساله شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جشن ده سالگی دانشگاه صنعتی قم با حضور مسئولین استانی، اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه در سالن همایش‌های شهید آخوندی برگزار شد.

 در این جشن دکتر عالی پورمعاون هماهنگی امور زائرین استانداری با توجه به سابقه مدیریتی چندین ساله خود در مراکز صنعتی گفت: به حمدالله  دانشگاه صنعتی قم طی ده سال، رشد قابل توجهی داشته است که با توجه به وجود هفت شهرک صنعتی در استان، این دانشگاه می‌تواند نقش بسیار مهمی را در رشد و شکوفایی صنعت استان ایفا کند.
  وی با اشاره به عملی بودن دروس پزشکی و دندانپزشکی گفت: رشته های صنعتی هم مثل رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید از همان ابتدا کار عملی خود را آغاز کنند تا بتوانند با تسلط بیشتر جذب بازار کار شوند.

 دکتر عالی پور افزود: صنعت ما نیازمند حضور مهندسان کارآمد و کاربلد است اما متاسفانه بین صنعت و دانشگاه فاصله زیادی وجود دارد. این فاصله را با ایجاد اعتماد بین صنعتگران و دانشگاهیان می توان برطرف کرد.

 در ادامه دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن عرض خوش آمد گویی ، تبریک پیشاپیش سال نو و ده سالگی دانشگاه صنعتی قم گفت : این دانشگاه به عنوان دانشگاهی صنعتی دارای سه ماموریت در زمینه اقتصاد مقاومتی ، کارآفرینی و اشتغال زایی است که به صورت جدی باید در این راستا فعال باشد و  بی شک می تواند رشد و توسعه صنعت استان و کشور را به ارمغان آورد.
وی افزود: امسال برای دانشگاه صنعتی قم سال بسیار پرباری بوده است چرا که با تلاش شبانه روزی مسئولین، مدیران و کارکنان اقدامات بسیار مفید و موثری در این دانشگاه صورت گرفته است. تاسیس دانشکده برق و کامپیوتر ،تجهیز کتابخانه شهید مشکوه السادات ،ساخت و تجهیز مرکز انفورماتیک و دیتاسنتر،بهره برداری از سالن ورزشی شهید شهریاری، افزایش ۶۰۰مترمربع به فضاهای آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه،ساخت دانشکده فنی و مهندسی، ساخت استاد سرا جهت اسکان اساتید، انجام اقدامات اولیه جهت ساخت زمین چمن مصنوعی، بازسازی تحول و توسعه فضای سبز دانشگاه،راه اندازی اتاق های تندرستی در خوابگاه های دانشجویی، ایجاد تصفیه خانه فاضلاب و مدیریت پساب دانشگاه و تجهیز دانشکده برق و کامپیوتر به هواساز جهت گرمایش مناسب از جمله اقدامات عمرانی در دانشگاه صنعتی قم بوده است.
 وی افزود: در سال ۱۳۹۷شاهد ارتقای آموزش و پژوهش در دانشگاه بوده ایم . تهیه و تصویب اصلاحیه دستورالعمل اجرایی، استفاده از اعتبار ویژه پژوهشی( گرنت)، تصویب اصلاحیه شیوه نامه تشویق نویسندگان مقالات در نشریات معتبر، تصویب شیوه نامه تشویق مقالات دانشجویی، انعقاد 6 تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی، فعال شدن مرکز آموزش های آزاد و مجازی از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.
 دکتر رضایی نور با توجه به اهمیت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان گفت: برگزاری برنامه های هفتگی شبی با قرآن،برنامه های هفتگی جمکران و برنامه های تدارک دیده در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) بخشی از برنامه‌های فرهنگی سال ۱۳۹۷بوده است.
 وی افزود: با توجه به افزایش قیمت ها جهت رفاه حال دانشجویان سعی کرده ایم که کیفیت غذای دانشجویی را حفظ کنیم. در این راستا نصب تجهیزات آشپزخانه، تغییر برنامه غذایی با نظر شورای صنفی و رفاهی دانشجویی، تعمیرات و ارتقای تجهیزات جهت رزرو و توزیع غذا اقدامات انجام شده در بخش تغذیه بوده است.
 رئیس دانشگاه صنعتی قم  به برگزاری مسابقات مختلف ورزشی جهت نشاط دانشجویان در دانشگاه اشاره کرد و افزود درسال ۱۳۹۷شاهد درخشش دانشجویان دختر و پسر در کاراته ،آمادگی جسمانی و شنا در سطح استان بوده‌ایم.
 این جشن با تقدیراز روسای سابق دانشگاه،کارکنان با سابقه، پژوهشگران و فناوران برتر، خیرین دانشگاه، فعالان اردوی جهادی و تشکل های دانشجویی پایان یافت.






 

دانشگاه صنعتی قم ده ساله شد

چهارشنبه بیست و دوم اسفند 1397 ساعت 11:6 ق ظ
همزمان با روز شهید برگزار شد
  به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با سالروز شهادت سردار علی آخوندی و گرامی داشت روز شهید، بسیج کارکنان  پایگاه  شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم  با خانواده معظم این شهید همیشه جاوید دیدار کردند.
 دراین دیدار دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تقدیر از زحمات دکتر محمد صادق آخوندی مؤسس دانشگاه صنعتی قم، گفت: اگر سرگذشت سردارعلی آخوندی را مطالعه کرده باشید، وی یکی از شهدای شاخص انقلاب است  که از زمان طاغوت مبارزه علیه ظلم را  شروع کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با خدمت در سپاه پاسداران و شروع جنگ تحمیلی به جبهه های حق علیه باطل رفت.
 وی افزود: به عنوان یک ایرانی درهر شرایطی  باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم  و از آرمان های امام خمینی(ره) و شهدا  پاسداری کنیم.  تکریم از خانواده‌های معظم این عزیزان یکی از وظایف ملت شریف ایران است.
 در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین  مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری  در دانشگاه صنعتی قم با اشاره به حدیثی از امام هادی علیه السلام که می فرمایند: هرکس خداوند را اطاعت کند ، اطاعت خواهد شد، گفت: شهدا ادامه دهنده راه ائمه اطهار هستند و این اطاعت رمز جاودانگی شهدا است که همیشه و در هر کجا هر انسان با بصیرتی یاد و خاطره آنها را گرامی می دارد.
 دکتر آخوندی برادر سردار شهید آخوندی  ضمن تشکر از این دیدار در خصوص ویژگی های  برادرش گفت : یکی از ویژگی‌های بارز و مثال‌زدنی او، تواضع بی‌نظیرش بود؛ تا جایی که هیچ وقت در جمع خانوادگی از رشادت‌ها و فرماندهی‌هایش سخن نمی گفت. در تواضعش همین بس که همیشه می‌گفت:
"در هر پست و مقامی که قرار می گیرم باز هم پاسدار هستم و آماده برای تفنگ به دوش گرفتن."
این دیدار با اهدای هدیه ای به رسم یادبود به خانواده معظم سردار شهید علی آخوندی پایان یافت.

 

همزمان با روز شهید برگزار شد

دوشنبه بیستم اسفند 1397 ساعت 3:40 ب ظ
رئیس دانشگاه صنعتی قم: با وجود کمبود امکانات، باید دانشگاهی در شان دانشجویان داشته باشیم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم و دکتر کفایتمند غیور مشاور عالی رئیس دانشگاه از واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات،آزمایشگاه ها و کارگاه های در حال راه اندازی در دانشگاه بازدید کردند.
دکتر رضایی نور حفظ شانیت دانشجویان را یکی از مهم ترین وظایف مسئولین دانشگاه دانست و افزود: با وجود تمام کمبودها، باید مطالبات دانشجویان پیگیری  و رفاه آنها تا حد امکان تامین گردد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از تیم عمرانی دانشگاه،تمرکز آزمایشگاه ها و کارگاه ها را در یک قسمت از دانشگاه ضروری دانست و افزود: با تمرکز آزمایشگاه ها و کارگاه ها برنامه ریزی و مدیریت آزمایشگاه ها و کارگاه ها بهتر صورت می گیرد .  همچنین با ارائه خدمات بهتر زمینه هر چه بیشتر تحقیق و پژوهش برای دانشجویان ایجاد می شود.





برگزاری محفل انس با قرآن با حضور فرزند شهید مرتضی مطهری
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: محفل انس با قرآن به همت کانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتی قم  با حضور قاری بین المللی استاد مهدی فروغی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مطهری در نمازخانه برگزار شد.
در این محفل پس از قرائت قرآن مجید توسط استاد مهدی فروغی، حجت السلام والمسلمین دکتر محمد مطهری فرزند شهید مرتضی مطهری به اهمیت انس با قرآن در جامعه امروزی پرداخت. وی به نقل از استاد شهید مطهری گفت: یکی از متعالی ترین غرایز و احساسات هر انسان, حس مذهبی و فطرت خداجویی او است و سر و کار قرآن با این حس شریف است. قرآن خود توصیه می کند که او را با آهنگ لطیف و زیبا بخوانند. با همین نوای آسمانی است که قرآن با فطرت الهی انسان سخن می گوید و آن را تسخیر می کند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مطهری گفت: پرداختن به مباحث قرآنی از ابعاد مشخص در آثار شهید مطهری است. کمتر اثری از آثار این دانشمند است که بحثی مستقیم یا غیر مستقیم از قرآن در آن دیده نشود.
وی افزود: استاد مطهری در صف اندیشمندانی قرار دارد که در عصر حاضر اندیشه بازگشت به قرآن را مطرح کرده است و مسلمانان را به توجه بیشتر به قرآن فرا می خواند.
فرزند شهید مطهری خاطر نشان ساخت: پدرم همیشه از قرآن به عنوان منبع اصلی و اساسی دین، ایمان و اندیشه یاد کرده است. همچنین همیشه برای رفع مشکلات علمی خود از قرآن کریم مدد می گرفت.
این برنامه با تواشیح خوانی گروه بقیه الله و برگزاری مسابقه به پایان رسید.

توسعه آموزش و پژوهش در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه :به منظور توسعه پژوهش و ایجاد بستر مناسب جهت استفاده از مشارکت و همکاری های علمی، تفاهم نامه همکاری فی ما بین دانشگاه صنعتی قم و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور منعقد شده است.
این تفاهم نامه در قالب همکاری جهت توسعه مرکز نوآوری دانشگاه در قالب حمایت های مالی و غیرمالی، همکاری در زمینه اجرای ۲۰طرح تحقیقاتی، 5 طرح پسا دکتری،10ثبت اختراع بین المللی و 20 واحد از واحدهای مرکز نوآوری دانشگاه در راستای سیاست ها و اولویت های تحقیقاتی صندوق و حمایت از انجمن های علمی دانشجویی منعقد شده است.
در این تفاهم نامه دانشگاه متعهد می گردد داوری لازم در خصوص طرح های تحقیقاتی،پسا دکتری، استاد میزبان و پژوهشگر را در قالب فرم های مصوب صندوق انجام و طرح های مورد تایید را به همراه مستندات داوری به صندوق ارسال نماید.
همچنین پس از ارسال طرح به صندوق ، ارزیابی و داوری طرح توسط دانشگاه صنعتی قم صورت می گیرد و سپس جهت تایید نهایی در کمیته تخصصی صندوق مطرح خواهد شد.
طبق این تفاهم نامه دانشگاه متعهد می شود ضمن نظارت بر کار پژوهشگران،جهت استفاده آنها از آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه مساعدت و همکاری لازم را داشته باشد.
شایان ذکر است این تفاهم نامه با امضای دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم و دکتر نصرت الله ضرغام رئیس پژوهشگران و فناوران کشور به مدت 5 سال قابل اجرا می باشد.
 
 

توسعه آموزش و پژوهش در دانشگاه صنعتی قم

دوشنبه سیزدهم اسفند 1397 ساعت 2:26 ب ظ
دانشگاه صنعتی قم قهرمان دومین المپیاد ورزشی دانشگاه های استان قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشجویان پسر دانشگاه صنعتی قم در مسابقات آمادگی جسمانی دومین المپیاد ورزشی دانشگاه های استان قم در بخش تیمی و انفرادیِ موفق به کسب مقام قهرمانی شدند.
در این مسابقات که به میزبانی دانشگاه صنعتی قم ، با حضور بیش از 20 دانشجو در قالب 6 تیم از دانشگاه های استان برگزار شد، سید علیرضا حجازی از دانشگاه صنعتی قم مقام اول، حسن طاهریان از دانشگاه صنعتی قم مقام دوم و حسن خویه از دانشگاه علمی کاربردی موفق به کسب مقام سوم شد.
در بخش تیمی نیز دانشگاه صنعتی قم با کسب 301 امتیاز در رتبه اول قرار گرفت .دانشگاه شهاب دانش با 221 امتیاز و دانشگاه فنی و حرفه ای با 217 امتیاز به ترتیب مقام دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
همچنین در مسابقات آمادگی جسمانی خواهران نیز در بخش انفرادی زهرا احمدی از دانشگاه پیام نور، فاطمه آرین کیا از دانشگاه قم و فاطمه حجتیان از دانشگاه شهید محلاتی به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

 
انتصاب سرکار خانم مهندس فریدونی به عنوان قائم مقام منطقه چهار آموزش عالی و عضو شورای سیاستگذاری مناطق اداره کل تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت متبوع
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی حکمی از جانب دکتر علی معینی مدیر کل تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سرکار خانم مهندس عفیفه فریدونی به مدت دو سال به عنوان قائم مقام منطقه چهار آموزش عالی و عضو شورای سیاستگذاری مناطق اداره کل تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت متبوع منصوب شد.
در بخشی از  این حکم آمده است:  انتظار می رود با هماهنگی کامل با دبیر منطقه، نسبت به انجام وظایف محوله بر اساس شرح وظایف مندرج در دستورالعمل و شیوه نامه مناطق،اقدام شایسته مبذول فرمایید.
امید است در سایه توجه خدای متعال و همکاری و همراهی مسئولان محترم دانشگاه ها در کمک به تحقق اهداف وزارت علوم،تحقیقات و فناوری موفق و موید باشید.
درخشش کاراته کاران دانشگاه صنعتی قم در دومین المپیاد ورزشی دانشجویانِ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در دومین المپیاد ورزشی دانشجویانِ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان قم، دانشجویان دختر دانشگاه صنعتی قم موفق به کسب مقام قهرمانی مسابقات کاراته در بخش تیمی و انفرادیِ شدند.
این مسابقات که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و در خانه کاراته استان برگزار شد، در بخش کاتا شیوا صالحی وزیری از دانشگاه صنعتی قم موفق به کسب عنوان قهرمانی گردید. همچنین زهرا عزیزی و زهرا داودآّبادی نیز از دانشگاه صنعتی قم به ترتیب مقام دوم و سوم را بدست آوردند. در بخش کومیته زهرا داود آّبادی در وزن -55 کیلوگرم نفر سوم شد و مدال برنز مسابقات را از آن خود کرد.
شایان ذکر است تیم کاراته دختران دانشگاه صنعتی قم در مجموع با کسب 1 طلا، 1 نقره و 2 برنز در بخش تیمی این مسابقات به مقام قهرمانی رسیدند.
در بخش پسران نیز مهران محمدزاده از دانشگاه صنعتی قم در وزن -84 کیلوگرم موفق به کسب مقام سوم این مسابقات شد.
 

فرمانده پایگاه بسیج شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم منصوب شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی جلسه ای با حضور سرگرد پاسدار حسن پور مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه علی ابن ابی طالب (ع) و مسئولین دانشگاه صنعتی قم آقای محسن نصیری به مدت دو سال به عنوان فرمانده پایگاه بسیج شهید آخوندی این دانشگاه منصوب شد.
در بخشی از حکم وی آمده است: امید است با استعانت و اعتماد به خداوند متعال و نصب العین قرار دادن تقوا،جهاد در راه خدا،رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی و موسس شجره طیبه بسیج امام خمینی(ره) و فرامین ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) بتوانید با همت و تلاش هر چه بیشتر حضور سازمان یافته بسیجیان تابعه را در بسیج فراهم نموده و در جهت پویایی هر چه بیشتر بسیج دهها میلیونی گامهای موثری بردارید.





رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی درگذشت والده حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور را تسلیت گفت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : دکتر رضایی نور با صدور پیامی درگذشت والده حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور را تسلیت گفت. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ وَ إِنَّما تُوَفَّوْنَ أُجُورَكُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای ذوالنور (زید عزه)
نماینده محترم مردم شریف و ولایی استان قم در مجلس شورای اسلامی
با نهایت تاسف و تاثر درگذشت والده گرامیتان را به حضرت عالی و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحومه مغفوره رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسالت می نمایم.
 
جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و روز زن در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س)  به همت هیات صراط الشهدا در سالن همایش‌های شهید آخوندی دانشگاه برگزار شد.

 در این همایش دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) وروز زن، به پیشرفت های دانشگاه اشاره کرد. وی گفت: مسئولین این دانشگاه دست در دست هم با تلاش شبانه روزی و برنامه ریزی منسجم در حال پیگیری مطالبات دانشجویان در راستای بهبود امکانات و ایجاد رفاه برای دانشجویان هستند.
 رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: طی چند ماه اخیر فعالیت های مثبتی در دانشگاه صورت گرفته است. ساخت مجموعه جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات، ساخت  سایت های کامپیوتری خواهران و برادران، ساخت دانشکده فنی و مهندسی، تجهیز کلاس های موجود به امکانات لازمه، ساخت و تجهیز کارگاه هیدرولیک و مکانیک سیالات، نصب و راه اندازی دستگاهها و تجهیزات جدید در آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه از جمله اقدامات انجام شده در چند ماه اخیر بوده است.
 وی افزود: مسئولین با چنین  تلاش شبانه روزی مشغول به فعالیت می باشند تا  رفاه و رضایت دانشجویان را برآورده کنند،  انتظار می رود دانشجویان نیز با جدیت بیشتر در امور آموزشی و پژوهشی به پیشبرد اهداف دانشگاه صنعتی قم کمک کنند.

 در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین اخوی به نحوه زندگی حضرت زهرا(س) پرداخت. وی افزود:اسامی حضرت زهرا(س) تنها یک لفظ نیست بلکه یک شان و مقام است که جایگاه ایشان را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به گفت‌وگوی رسول خدا(ص) با جبرئیل که چرا حضرت زهرا(س) در زمین فاطمه و در‌ آسمان منصوره است، گفت: : پیامبر این سوال را از جبرئیل کرد و جبرئیل در پاسخ گفت: او در زمین فاطمه است چون شیعیانش را از آتش جهنم نجات می دهد یعنی شان حضرت زهرا(س) این است که قاطع و مانع شیعیان از عذاب جهنم باشد.
این استاد و پژوهشگر معارف اسلامی ادامه داد: جبرئیل در ادامه عرض کرد یا رسول‌الله از این جهت به ایشان منصوره در آسمان می‌گویند که خداوند فاطمه را در شفاعت گناهکار امت تو نصرت می‌دهد و او شفاعت گسترده‌ای از امت  شما خواهد داشت.
حجت السلام و المسلمین اخوی عشق حضرت زهرا(س) را به حضرت علی(ع) عشق واقعی دانست و افزود:  عشق حقیقی با رابطه آگاهانه آغاز می شود. متاسفانه در جامعه امروز ما، عشق واقعی معنای حقیقی و درست خود را پیدا نکرده است.
  برگزاری مسابقه، شعر خوانی ، و مداحی از دیگر برنامه‌های این جشن بوده است.







رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن را گرامی داشت

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر رضایی نور رئيس دانشگاه صنعتي قم با صدور پيامي ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن را گرامي داشت. متن كامل اين پيام به شرح ذيل است:

 بسمه تعالی  

اِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ ،  فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ ،  إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الأبْتَرُ

خجسته میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) سرور بانوان جهان و هفته ی بزرگداشت مقام زن و روز مادر بر ملت شریف ایران به ويژه بانوان گرامي، مبارک باد.
جای بسی خوشحالی است که در دانشگاه صنعتی قم بانوان فرهیخته و پر تلاش همپای مردان در حال فعالیت هستند و در پیشرفت و ارتقای دانشگاه نقش مهم و اساسی را ایفا می کنند.
 اينجانب ضمن تبريك اين روز بزرگ و تقدیر از زحمات بی وقفه بانوان دانشگاه صنعتی قم،  امیدوارم  در آستانه سال نو كه بهارش مزين به نام حضرت زهرا (س) است، بتوانيم از درياي معرفت و کرامت صدیقه طاهره (س) بهره مند شويم.همچنین  از خداوند متعال موفقیت مادران گرامی این مرزو بوم را در تربیت فرزندانی سالم و صالح خواستارم تا شاهد خانواده هایی سالم و با نشاط ، جامعه ای پویا و ایرانی سرفراز باشیم.
 
جشن  روز مهندس در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جشن روز مهندس به همت مدیریت فرهنگی و  همکاری انجمن های علمی در سالن همایش‌های شهید آخوندی دانشگاه با حضور مهندس نصیری رئیس مرکز کاریابی ایران برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک روز مهندس خواجه نصیرالدین طوسی را ذوالفنون قلمداد کرد.  وی افزود: خواجه  نصیرالدین طوسی عالمی است که در زمان خود در علوم اخلاق، منطق، فلسفه، کلام،  ریاضیات  و نجوم صاحب نظر بوده است. رصدخانه و کتابخانه مراغه از یادگارهای خواجه نصیرالدین طوسی است که به دست وی بنا نهاده شده.
در ادامه دکتر کریمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه روز مهندس را به دانشجویان امروز و مهندسان فردا تبریک گفت.وی با اشاره  به وضعیت کنونی کشور گفت : امروز حضور مهندسان کارآمد بیش از پیش در جامعه احساس می‌شود.
 وی با اشاره به دروس تدریس شده در دانشگاه های صنعتی گفت : گذراندن واحدهای درسی برای  یک مهندس کارآمد ، نخبه و فعال لازم است  اما کافی نیست. وی گفت:  افزایش مهارت‌های لازم برای مهندسان امری ضروری است. مقطع کارشناسی یکی از بهترین  فرصت ها جهت مهارت آموزی است.
دکتر کریمی اظهار داشت:  دانشجویان باید با گذراندن دوره های مختلف  که مورد نیاز کار در صنعت می باشد خود را برای جذب در بازار کار آماده کنند .
همچنین مهندس نصیری رئیس مرکز کاریابی ایران با اشاره به نقش مهم و حیاتی مهندسان در کشور گفت:  یکی از ویژگی های مهندسان موفق این است که از زمان تحصیل با کار در صنعت آشنا و در محیط های صنعتی مشغول کار شوند . در این صورت آنها از نزدیک مشکلات و معضلات صنعتی را شناسایی و برای رفع آنها راه حل پیدا می کنند.
 وی سلامت اخلاقی، وجدان کاری و اخلاق مهندسی را از ویژگی های مهم مهندسان امروز دانست و افزود: منصف بودن و صادقانه عمل کردن دراجرای تعهدات خود نسبت به همه کارفرمایان وبهره برداران ، همچنین ارائه خدمات مهندسی با کیفیت به مردم از ویژگی های مهندسان موفق است.
 برگزاری مسابقه لب آهنگ، صندلی داغ ،صداگذاری انیمیشن و تقدیر از انجمن های علمی برتر از دیگر برنامه‌های جشن روز مهندس بوده است.
شایان ذکر است طبق بررسی‌های صورت گرفته انجمن علمی صنایع و مکانیک ‏ رتبه اول، انجمن های علمی کامپیوتر و فیزیک مهندسی رتبه دوم و انجمن های علمی پلیمر و عمران  رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

جشن روز مهندس در دانشگاه صنعتی قم

دوشنبه ششم اسفند 1397 ساعت 1:59 ب ظ
انتخاب مسئول آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه صنعتی قم به عنوان عضو اصلی هیات مدیره انجمن علمی تحقیقات آزمایشگاهی کشور
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در نشست مدیران آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و مراکز پژوهشی که در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد، دکتر  عباس ملا تقی مسئول آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه صنعتی قم به عنوان عضو اصلی هیات مدیره انجمن علمی تحقیقات آزمایشگاهی کشور انتخاب شد.
در این نشست که با حضور 150 نفر از مدیران آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه ها برگزار شد،از 35 نفر به عنوان کاندیدای هیات مدیره 9 نفر به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.
اعضای هیات اصلی به شرح ذیل می باشند:
دکتر عباس ملاتقی - دانشگاه صنعتی قم
دکتر فرهاد فرهنگ پژوه - دانشگاه ارومیه
دکتر محمد حسین رسولی فرد - دانشگاه زنجان
دکتر محمد علی لطف اللهی یقین - دانشگاه تبریز
دکتر رضا یوسفی - دانشگاه شیراز
دکتر مهدی مسعودی - دانشگاه هرمزگان
دکتر سیده مهری حمیدی - دانشگاه شهید بهشتی
دکتر ریحانه صباغ زاده - دانشگاه حکیم سبزواری
دکتر احمد آقایی - دانشگاه مراغه

صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 19
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود