امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

برگزاری محفل انس با قرآن با حضور فرزند شهید مرتضی مطهری

سه شنبه چهاردهم اسفند 1397 ساعت 5:6 ب ظ
برگزاری محفل انس با قرآن با حضور فرزند شهید مرتضی مطهری
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: محفل انس با قرآن به همت کانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتی قم  با حضور قاری بین المللی استاد مهدی فروغی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مطهری در نمازخانه برگزار شد.
در این محفل پس از قرائت قرآن مجید توسط استاد مهدی فروغی، حجت السلام والمسلمین دکتر محمد مطهری فرزند شهید مرتضی مطهری به اهمیت انس با قرآن در جامعه امروزی پرداخت. وی به نقل از استاد شهید مطهری گفت: یکی از متعالی ترین غرایز و احساسات هر انسان, حس مذهبی و فطرت خداجویی او است و سر و کار قرآن با این حس شریف است. قرآن خود توصیه می کند که او را با آهنگ لطیف و زیبا بخوانند. با همین نوای آسمانی است که قرآن با فطرت الهی انسان سخن می گوید و آن را تسخیر می کند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مطهری گفت: پرداختن به مباحث قرآنی از ابعاد مشخص در آثار شهید مطهری است. کمتر اثری از آثار این دانشمند است که بحثی مستقیم یا غیر مستقیم از قرآن در آن دیده نشود.
وی افزود: استاد مطهری در صف اندیشمندانی قرار دارد که در عصر حاضر اندیشه بازگشت به قرآن را مطرح کرده است و مسلمانان را به توجه بیشتر به قرآن فرا می خواند.
فرزند شهید مطهری خاطر نشان ساخت: پدرم همیشه از قرآن به عنوان منبع اصلی و اساسی دین، ایمان و اندیشه یاد کرده است. همچنین همیشه برای رفع مشکلات علمی خود از قرآن کریم مدد می گرفت.
این برنامه با تواشیح خوانی گروه بقیه الله و برگزاری مسابقه به پایان رسید.

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود