امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و روز زن در دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه هشتم اسفند 1397 ساعت 11:8 ق ظ
جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و روز زن در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س)  به همت هیات صراط الشهدا در سالن همایش‌های شهید آخوندی دانشگاه برگزار شد.

 در این همایش دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) وروز زن، به پیشرفت های دانشگاه اشاره کرد. وی گفت: مسئولین این دانشگاه دست در دست هم با تلاش شبانه روزی و برنامه ریزی منسجم در حال پیگیری مطالبات دانشجویان در راستای بهبود امکانات و ایجاد رفاه برای دانشجویان هستند.
 رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: طی چند ماه اخیر فعالیت های مثبتی در دانشگاه صورت گرفته است. ساخت مجموعه جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات، ساخت  سایت های کامپیوتری خواهران و برادران، ساخت دانشکده فنی و مهندسی، تجهیز کلاس های موجود به امکانات لازمه، ساخت و تجهیز کارگاه هیدرولیک و مکانیک سیالات، نصب و راه اندازی دستگاهها و تجهیزات جدید در آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه از جمله اقدامات انجام شده در چند ماه اخیر بوده است.
 وی افزود: مسئولین با چنین  تلاش شبانه روزی مشغول به فعالیت می باشند تا  رفاه و رضایت دانشجویان را برآورده کنند،  انتظار می رود دانشجویان نیز با جدیت بیشتر در امور آموزشی و پژوهشی به پیشبرد اهداف دانشگاه صنعتی قم کمک کنند.

 در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین اخوی به نحوه زندگی حضرت زهرا(س) پرداخت. وی افزود:اسامی حضرت زهرا(س) تنها یک لفظ نیست بلکه یک شان و مقام است که جایگاه ایشان را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به گفت‌وگوی رسول خدا(ص) با جبرئیل که چرا حضرت زهرا(س) در زمین فاطمه و در‌ آسمان منصوره است، گفت: : پیامبر این سوال را از جبرئیل کرد و جبرئیل در پاسخ گفت: او در زمین فاطمه است چون شیعیانش را از آتش جهنم نجات می دهد یعنی شان حضرت زهرا(س) این است که قاطع و مانع شیعیان از عذاب جهنم باشد.
این استاد و پژوهشگر معارف اسلامی ادامه داد: جبرئیل در ادامه عرض کرد یا رسول‌الله از این جهت به ایشان منصوره در آسمان می‌گویند که خداوند فاطمه را در شفاعت گناهکار امت تو نصرت می‌دهد و او شفاعت گسترده‌ای از امت  شما خواهد داشت.
حجت السلام و المسلمین اخوی عشق حضرت زهرا(س) را به حضرت علی(ع) عشق واقعی دانست و افزود:  عشق حقیقی با رابطه آگاهانه آغاز می شود. متاسفانه در جامعه امروز ما، عشق واقعی معنای حقیقی و درست خود را پیدا نکرده است.
  برگزاری مسابقه، شعر خوانی ، و مداحی از دیگر برنامه‌های این جشن بوده است.







   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود