امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

دانشگاه صنعتی قم ده ساله شد

چهارشنبه بیست و دوم اسفند 1397 ساعت 11:6 ق ظ
دانشگاه صنعتی قم ده ساله شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جشن ده سالگی دانشگاه صنعتی قم با حضور مسئولین استانی، اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه در سالن همایش‌های شهید آخوندی برگزار شد.

 در این جشن دکتر عالی پورمعاون هماهنگی امور زائرین استانداری با توجه به سابقه مدیریتی چندین ساله خود در مراکز صنعتی گفت: به حمدالله  دانشگاه صنعتی قم طی ده سال، رشد قابل توجهی داشته است که با توجه به وجود هفت شهرک صنعتی در استان، این دانشگاه می‌تواند نقش بسیار مهمی را در رشد و شکوفایی صنعت استان ایفا کند.
  وی با اشاره به عملی بودن دروس پزشکی و دندانپزشکی گفت: رشته های صنعتی هم مثل رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید از همان ابتدا کار عملی خود را آغاز کنند تا بتوانند با تسلط بیشتر جذب بازار کار شوند.

 دکتر عالی پور افزود: صنعت ما نیازمند حضور مهندسان کارآمد و کاربلد است اما متاسفانه بین صنعت و دانشگاه فاصله زیادی وجود دارد. این فاصله را با ایجاد اعتماد بین صنعتگران و دانشگاهیان می توان برطرف کرد.

 در ادامه دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن عرض خوش آمد گویی ، تبریک پیشاپیش سال نو و ده سالگی دانشگاه صنعتی قم گفت : این دانشگاه به عنوان دانشگاهی صنعتی دارای سه ماموریت در زمینه اقتصاد مقاومتی ، کارآفرینی و اشتغال زایی است که به صورت جدی باید در این راستا فعال باشد و  بی شک می تواند رشد و توسعه صنعت استان و کشور را به ارمغان آورد.
وی افزود: امسال برای دانشگاه صنعتی قم سال بسیار پرباری بوده است چرا که با تلاش شبانه روزی مسئولین، مدیران و کارکنان اقدامات بسیار مفید و موثری در این دانشگاه صورت گرفته است. تاسیس دانشکده برق و کامپیوتر ،تجهیز کتابخانه شهید مشکوه السادات ،ساخت و تجهیز مرکز انفورماتیک و دیتاسنتر،بهره برداری از سالن ورزشی شهید شهریاری، افزایش ۶۰۰مترمربع به فضاهای آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه،ساخت دانشکده فنی و مهندسی، ساخت استاد سرا جهت اسکان اساتید، انجام اقدامات اولیه جهت ساخت زمین چمن مصنوعی، بازسازی تحول و توسعه فضای سبز دانشگاه،راه اندازی اتاق های تندرستی در خوابگاه های دانشجویی، ایجاد تصفیه خانه فاضلاب و مدیریت پساب دانشگاه و تجهیز دانشکده برق و کامپیوتر به هواساز جهت گرمایش مناسب از جمله اقدامات عمرانی در دانشگاه صنعتی قم بوده است.
 وی افزود: در سال ۱۳۹۷شاهد ارتقای آموزش و پژوهش در دانشگاه بوده ایم . تهیه و تصویب اصلاحیه دستورالعمل اجرایی، استفاده از اعتبار ویژه پژوهشی( گرنت)، تصویب اصلاحیه شیوه نامه تشویق نویسندگان مقالات در نشریات معتبر، تصویب شیوه نامه تشویق مقالات دانشجویی، انعقاد 6 تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی، فعال شدن مرکز آموزش های آزاد و مجازی از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.
 دکتر رضایی نور با توجه به اهمیت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان گفت: برگزاری برنامه های هفتگی شبی با قرآن،برنامه های هفتگی جمکران و برنامه های تدارک دیده در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) بخشی از برنامه‌های فرهنگی سال ۱۳۹۷بوده است.
 وی افزود: با توجه به افزایش قیمت ها جهت رفاه حال دانشجویان سعی کرده ایم که کیفیت غذای دانشجویی را حفظ کنیم. در این راستا نصب تجهیزات آشپزخانه، تغییر برنامه غذایی با نظر شورای صنفی و رفاهی دانشجویی، تعمیرات و ارتقای تجهیزات جهت رزرو و توزیع غذا اقدامات انجام شده در بخش تغذیه بوده است.
 رئیس دانشگاه صنعتی قم  به برگزاری مسابقات مختلف ورزشی جهت نشاط دانشجویان در دانشگاه اشاره کرد و افزود درسال ۱۳۹۷شاهد درخشش دانشجویان دختر و پسر در کاراته ،آمادگی جسمانی و شنا در سطح استان بوده‌ایم.
 این جشن با تقدیراز روسای سابق دانشگاه،کارکنان با سابقه، پژوهشگران و فناوران برتر، خیرین دانشگاه، فعالان اردوی جهادی و تشکل های دانشجویی پایان یافت.






 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود