امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

جشن روز مهندس در دانشگاه صنعتی قم

دوشنبه ششم اسفند 1397 ساعت 1:59 ب ظ
جشن  روز مهندس در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جشن روز مهندس به همت مدیریت فرهنگی و  همکاری انجمن های علمی در سالن همایش‌های شهید آخوندی دانشگاه با حضور مهندس نصیری رئیس مرکز کاریابی ایران برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک روز مهندس خواجه نصیرالدین طوسی را ذوالفنون قلمداد کرد.  وی افزود: خواجه  نصیرالدین طوسی عالمی است که در زمان خود در علوم اخلاق، منطق، فلسفه، کلام،  ریاضیات  و نجوم صاحب نظر بوده است. رصدخانه و کتابخانه مراغه از یادگارهای خواجه نصیرالدین طوسی است که به دست وی بنا نهاده شده.
در ادامه دکتر کریمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه روز مهندس را به دانشجویان امروز و مهندسان فردا تبریک گفت.وی با اشاره  به وضعیت کنونی کشور گفت : امروز حضور مهندسان کارآمد بیش از پیش در جامعه احساس می‌شود.
 وی با اشاره به دروس تدریس شده در دانشگاه های صنعتی گفت : گذراندن واحدهای درسی برای  یک مهندس کارآمد ، نخبه و فعال لازم است  اما کافی نیست. وی گفت:  افزایش مهارت‌های لازم برای مهندسان امری ضروری است. مقطع کارشناسی یکی از بهترین  فرصت ها جهت مهارت آموزی است.
دکتر کریمی اظهار داشت:  دانشجویان باید با گذراندن دوره های مختلف  که مورد نیاز کار در صنعت می باشد خود را برای جذب در بازار کار آماده کنند .
همچنین مهندس نصیری رئیس مرکز کاریابی ایران با اشاره به نقش مهم و حیاتی مهندسان در کشور گفت:  یکی از ویژگی های مهندسان موفق این است که از زمان تحصیل با کار در صنعت آشنا و در محیط های صنعتی مشغول کار شوند . در این صورت آنها از نزدیک مشکلات و معضلات صنعتی را شناسایی و برای رفع آنها راه حل پیدا می کنند.
 وی سلامت اخلاقی، وجدان کاری و اخلاق مهندسی را از ویژگی های مهم مهندسان امروز دانست و افزود: منصف بودن و صادقانه عمل کردن دراجرای تعهدات خود نسبت به همه کارفرمایان وبهره برداران ، همچنین ارائه خدمات مهندسی با کیفیت به مردم از ویژگی های مهندسان موفق است.
 برگزاری مسابقه لب آهنگ، صندلی داغ ،صداگذاری انیمیشن و تقدیر از انجمن های علمی برتر از دیگر برنامه‌های جشن روز مهندس بوده است.
شایان ذکر است طبق بررسی‌های صورت گرفته انجمن علمی صنایع و مکانیک ‏ رتبه اول، انجمن های علمی کامپیوتر و فیزیک مهندسی رتبه دوم و انجمن های علمی پلیمر و عمران  رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود