امروز : چهارشنبه بیست و چهارم مرداد 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
موکب دانشگاهیان استان قم پرشورتر از همیشه برگزار می‌شود

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم از شور و شعور حسینی در موکب دانشگاهیان استان قم به میزبانی دانشگاه صنعتی قم خبر داد. دکتر قربانی مبین در خصوص وضعیت موکب دانشگاهیان استان قم گفت: امسال سومین سالی است که به لطف خداوند متعال و کمک امام حسین علیه السلام موکب المعصومه الکریمه دانشگاهیان استان قم با همکاری و همدلی اساتید، کارکنان، دانشجویان و خیرین در حال آماده سازی جهت خدمت به زوار امام حسین علیه السلام می‌باشدو سال گذشته موکب مجموعا در دو طبقه که یک طبقه مخصوص خواهران و یک طبقه مخصوص برادران با ظرفیت روزانه ۶۰۰ نفر در کربلای معلی برپا شد، اما امسال این موکب در ۴ طبقه به مدت ۱۰ روز پذیرای روزانه ۱۵۰۰ زائر خواهد بود. دکتر قربانی مبین افزود: انشاءالله طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال موکب المعصومه الکریمه دانشگاهیان استان قم هم از لحاظ فضای فیزیکی و هم از لحاظ برنامه‌های فرهنگی و معارفی پربارتر و متفاوت‌تر برگزار می‌شود. با توجه به مشکلات اساسی سرویس‌های بهداشتی همه طبقات مکان مورد استفاده موکب هیئت امنای موکب با تعمیرات آنها در حد مقدور موکب موافقت نمود. طی سفر مقدماتی مسئولین موکب و برگزاری چندین جلسه با مالک عراقی زمین موکب و دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه تعمیرات اساسی سرویس‌های بهداشتی با تامین هزینه جامعةالمصطفی و همکاری خادمین موکب که نیروهای فنی و اجرایی دانشگاههای قم بودند آغاز گردید. شایان ذکر است در هر طبقه ۸ چشمه سرویس بهداشتی و حمام وجود دارد. هم اینک نیز تخریب و آواربرداری صورت گرفته و با مشارکت پیمانکار عراقی هماهنگ شده توسط جامعةالمصطفی بازسازی‌های لازم انجام شده و به مرحله تکمیلی تعمیرات رسیده است. رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم در خصوص تامین هزینه‌های موکب گفت: با توجه به محدودیت بودجه دانشگاه‌های استان و حتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موکب مردم نهاد می‌باشد و حتی از زائرینی که در خدمتشان هستیم هر کسی در حد مقدور خود به موکب کمک می‌کند‌ البته این خادمان در هزینه کردن نذورات مردم و کمکهای مردم بسیار محتاط عمل می‌کنند. حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین افزود: با توجه به‌ تجربه هایی که از سال‌های گذشته کسب نموده ایم، انشاءالله امسال برنامه‌های موکب را گسترده‌تر خواهد شد .علاوه بر اسکان، پذیرایی و خدمات بهداشتی خدمات فرهنگی را نیز به صورت ویژه تری خواهیم داشت. جلسات متعددی با دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاههای قم و بسیج دانشجویی جهت تنظیم برنامه های موکب داشته ایم. اساتید و کارکنان هم برای حراست، تاسیسات، انتظامات و خدمت به زائرین اعلام آمادگی نموده اند. برخی روسای دانشگاه‌هها و مسئولین نهاد دانشگاه‌های استان قم به عنوان هیئت امنای موکب حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورند. از جمله برنامه‌های فرهنگی این موکب برگزاری مستمر نماز جماعت، جلسات سخنرانی، مداحی، زیارت خوانی اربعین، پرسش و پاسخ، تبلیغات چهره به چهره ،پرده خوانی اربعین و غیره می‌باشد. دکتر قربانی مبین در خصوص زمان برپایی این موکب گفت: هر سال موکب طی ۱۰ روز به زائرین خدمت رسانی داشته است ولی سال گذشته دیدیم که بعد از اربعین سریعاً همه موکب‌ها جمع می‌شوند به خاطر همین تصمیم گرفتیم موکب را هفت روز قبل از اربعین و تا روز بعد از اربعین برقرار کنیم. موکب المعصومه الکریمه دانشگاهیان استان قم در شهر مقدس کربلا، شارع شهدا، طریق الحر، فلکه جمعیة حسینیه لثارات الحسین برپا می باشد.

موکب دانشگاهیان استان قم پرشورتر از همیشه برگزار می‌شود

سه شنبه بیست و سوم مرداد 1403 ساعت 11:13 ق ظ
رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسب روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری ایسنا و ایرنا با اعضای تحریریه این رسانه ها دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر جلال رضایی‌نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) واحد استان قم و خبرگزاری ایرنا به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: اصحاب رسانه پرچمداران حقیقت و آگاهی بخشی به جامعه هستند به ویژه خبرگزاری ایسنا که با توجه به رویکرد دانشجویی خود می‌تواند بازوی کمکی ما در دانشگاه باشد.وی با اشاره به تعامل و ارتباط فعالان صنعتی با دانشگاه صنعتی قم، بیان کرد: تقاضای واحدهای صنعتی در رشته‌های کامپیوتر و پلیمر بیشتر است.رئیس دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: برای اولین بار در رشته مهندسی متالورژی با توجه به نیاز صنعت استان و با مساعدت وزارت علوم از مهرماه دانشجو جذب می‌کنیم.وی تاکید کرد: در سال ۱۳۹۹ مجوز جذب دانشجویان بین‌المللی را کسب کردیم و امروز بالغ بر ۱۵۰ دانشجو از پنج ملیت در دانشگاه صنعتی مشغول به تحصیل هستند.رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به ۷۷ عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی، تصریح کرد: دانشجویان در ۲۸ رشته شامل ۹ رشته مقطع کارشناسی، ۱۷ رشته مقطع کارشناسی ارشد و دو رشته مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.رئیس دانشگاه صنعتی قم با توجه به پیشرفت های اخیر علمی و پژوهشی این دانشگاه از قرارگیری فصلنامه بین المللی ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم Sciences Computational and Mathematics در فهرست نشریات پایگاه استنادی اسکوپوس SCOPUSخبر داد.وی گفت: مجله بین المللی ریاضیات و علوم محاسباتی(MCS)مجله ای با دسترسی آزاد است که هدف آن ارایه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه های ریاضیات و علوم محاسباتی است. این نشریه قبلا در پایگاه های استنادی DOAJ ،ISC و فهرست نشریات علمی وزارت علوم نمایه شده و دارای گروه دبیران بین المللی است. همچنین این فصلنامه مقالات حوزه های علوم ریاضی و محاسباتی، ریاضی فیزیک، شیمی محاسباتی و مکانیک را پس از داوری و پذیرش، منتشر می کند. دکتر رضائی نور با توجه به برپایی موکب المعصومه الکریمه دانشگاهیان استان قم گفت: این موکب هفت روز قبل از اربعین حسینی و سه روز بعد از اربعین حسینی روزانه  میزبان 1500 نفر از  زائران خواهد بود.  موکب المعصومه الکریمه دانشگاهیان استان قم در شهر مقدس کربلا، شارع شهدا، طریق الحر، حسینیه سید الاسعار برپا می باشد. وی افزود: در این موکب علاوه بر اسکان، پذیرایی و خدمات بهداشتی، خدمات فرهنگی نیز به صورت ویژه ارائه می شود . از جمله برنامه‌های فرهنگی این موکب برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، تبلیغات چهره به چهره ،پرده خوانی اربعین و غیره می‌باشد. رئیس دانشگاه صنعتی قم در پایان از زحمات خبرنگاران که با انعکاس اخبار دانشگاه، نشاط و امید را در جامعه به ارمغان می آورند، تقدیر کرد.





 

پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز خبرنگار
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه صنعتی قم در پیامی فرا رسیدن 17 مرداد روز خبرنگار را به تمامی فعالان عرصه خبر، رسانه و اطلاع رسانی تبریک گفت. متن کامل پیام دکتر جلال رضائی نور به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ
یکی از مهمترین مولفه های مردم سالاری، مطالبه گری و اطلاع رسانی شفاف و به هنگام است.خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان سربازان خط مقدم عرصه مطالبه گری و اطلاع رسانی همواره نقش مهم و اساسی داشته اند. از یک سو بسیاری از دغدغه ها و مشکلات با مطالبه گری و اطلاع رسانی خبرنگاران در رسانه ها رفع شده است و از سوی دیگر خبرنگاران با جهاد تبیین در سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی گام موثری برداشته اند.اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی ، فرا رسیدن 17 مرداد ، روز خبرنگار را به جامعه خبرنگاری، رسانه و قلم تبریک عرض می نمایم . همچنین از زحمات بی دریغ خبرنگاران که در بیان پیشرفت ها و دستاوردهای دانشگاه صنعتی قم پیشگام و پیشقدم بوده اند کمال تشکر و قدردانی را دارم. موفقیت شما عزیزان را در پرتو آرمان های الهی امام راحل (ره) و منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) از درگاه حضرت دوست مسئلت می نمایم.

پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز خبرنگار

چهارشنبه هفدهم مرداد 1403 ساعت 10:53 ق ظ
توسعه فعالیت های دوجانبه دانشگاه صنعتی قم و صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه،طی نشستی با حضور مسئولین دانشگاه صنعتی قم و صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم رایزنی های اولیه جهت توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی بین این دو دستگاه صورت گرفت. در این نشست دکتر رضائی نور با اشاره به افتتاح مرکز رشد دانشگاه که زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان قم محسوب می شود گفت: دانشگاه صنعتی قم با راه اندازی مرکز نوآوری و مرکز رشد بستر مناسبی را برای دانشجویان و اساتید فراهم نموده است. وی افزود: هم اینک 18 تیم فناور در مرکز نواوری فخرا مشغول به فعالیت هستند و خروجی های بسیار خوبی هم داشته اند.در این بین صندوق پژوهش و فناوری کریمه با حمایت های مالی می تواند حرکت این تیم ها را تسریع کند. دکتر روحانی رئیس صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم گفت: این صندوق طبق ماده ۱۰۰ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مجوز فعالیت خود را از کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ اخذ نمود. صندوق کریمه تاکنون با هدف ایجاد زمینه‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و حمایت کمی و کیفی از فعالیت‌های پژوهشی، کـاربردی و توسـعه‌ای و همچنین ارائه خـدمات مالی ویژه و منحـصربه‌ فرد به کـارآفـرینـان متخصص و کسب و کارهای فناور، نوآور و دانش بنیان فعالیت داشته است. رئیس صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم افزود: با توجه به ماموریت دانشگاه صنعتی قم و اینکه این دانشگاه سهامدار صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم است،می تواند بازوی کمکی برای پژوهشگران و فناوران این دانشگاه باشد. این صندوق با ارزیابی طرح های ارائه شده و بررسی شاخصه هایی چون سطح بلوغ حوزه فعالیت ،توانمندی تیم اجرایی،میزان فروش و اندازه بازار طرح،مدت زمان اجرا و یا تولید طرح، شاخص‌‌های مالی طرح و ... میزان حمایت های مالی خود را تعیین می کند. مهندس رحمتی از اعضای تیم فخرا مستقر در مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی قم نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این تیم پرداخت. وی گفت: تیم فخرا یک مدل بومی شتابدهنده و تسهیلگرمی باشد که طراحی و ثبت شده است . تیم فخرا درابتدا نیازهای پژوهشی و فناوری کشور را شناسایی و برای رفع آنها تیم های پژوهشی تشکیل می دهد. وی افزود: هدف مجموعه فخرا ایجاد و پایدار نمودن تیم های کوچک کسب و کار بر پایه دانش بنیان است. با توجه به اینکه این تیم حدود دو سال است که به مجموعه دانشگاه صنعتی قم اضافه شده است اما چندین تیم توانمند که شرکت دانش بنیانشان را نیز ثبت نموده اند را به ارمغان آورده است. در انتها نیز دکتر روحانی از مرکز نوآوری فخرا و آزمایشگاه(ACSL) دانشگاه صنعتی قم بازدید به عمل آورد.





برگزاری دومین جلسه هیئت امنای موکب المعصومه الکریمه دانشگاهیان استان قم
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از واحد خبر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم، دومین جلسه هیئت امنای موکب دانشگاهیان  با حضور روسای دانشگاههای استان قم ومسئولین دفاتر نهاد قم به منظور ارتقای کیفیت خدمات به زائرین اربعین در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار گردید. در این نشست پس گزارشی از سوی ریاست دانشگاه صنعتی قم و مسئول محترم نهاد این دانشگاه بعنوان موسس موکب و تشکر از همکاری و مشارکت جامعة المصطفی العالمیه در رفع نواقص عمرانی این موکب ، مقرر گردید هر یک از دانشگاههای استان علاوه بر کمک های نقدی و غیر نقدی خود برای تامین ما یحتاج موکب در پذیرایی از زائرین دانشگاهی ، به جمع آوری نذورات و هدایای دانشگاهیان اقدام نمایند. لازم به ذکر است موکب دانشگاهیان استان قم ((موکب المعصومه الکریمه)) واقع در شهر مقدس کربلا، شارع شهدا، طریق الحر، حسینیه سید الاسعار در دو طبقه به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع به مدت دو هفته میزبان دانشگاهیان به صورت گروهی و فردی برای اسکان و پذیرایی می باشد. هیئت امنای این موکب از دانشگاهیان قم خواست که کمک های خود را به شماره کارت موکب المعصومه الکریمه: #۵۰۴۱_۷۲۱۱_۱۲۴۱_۸۱۰۹ به نام رسولی حسینی نصیری قربانی واریز نمایند شماره شبا: IR490700001000115107673003 شماره حساب بانک رسالت: 10.5107673.3
پیام هیات رئیسه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، هیات رئیسه دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی را تسلیت عرض نموده و جنایت رژیم بزدل و تروریست صهیونیستی را محکوم کردند. متن کامل این پیام به شرح ذیل است: 

انا لله و انا الیه راجعون شهادت مجاهد همیشه در صحنه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را به ملت شریف فلسطین، جنبش حماس ،همه گروه‌های مقاومت فلسطینی و انسان های آزادی خواه و حامی فلسطین تبریک و تسلیت عرض می نماییم.بی‌شک خون پاک این مرد بزرگ که برای آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگ رژیم غاصب و کودک کش تا پای جان ایستاد، فصل جدیدی از مقاومت را رقم خواهد زد. تا جایی که اینبار تمام مردم آزادی‌خواه و غیرتمند با زنان،مردان و کودکان ستمدیده فلسطین همراه و هم‌نفس خواهند شد. طبق فرموده مقام معظم رهبری مدظله العالی پیروزی فلسطین و نابودی اسرائیل نزدیک است و این شهادت این نابودی را تسریع خواهد کرد. ملت بزرگ و شریف فلسطین بدانند که ملت ایران مثل همیشه در کنارشان خواهد بود و جشن پیروزی را در قدس شریف ان شالله به زودی برگزار خواهیم کرد.«الَّذینَ کَفَرُوا وَ صَدُّوا عَنْ سَبیلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمالَهُمْ.»(خداوند برنامه‌ها و اهداف دشمنان کافر را و کسانی که در مسیر خدا سنگ‌ اندازی می‌کنند، بی‌اثر می‌سازد و آنها را با شکست مواجه میکند.) این وعده الهی است. 
 
 
از سرود دانشگاه صنعتی قم رونمایی شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی قم از رونمایی سرود این دانشگاه خبر داد. وی گفت: بر اساس تأکید وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر ساخت سرود دانشگاه های کشور، دانشگاه صنعتی قم هم نیز با ساخت سرود نقش علمی، پژوهشی و فرهنگی این دانشگاه را به عنوان دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی را معرفی کردند. وی افزود: تنظیم کننده و آهنگساز این قطعه آقای حامد جهانبخش و دکتر آریان پور خواننده این اثر فاخر هستند. تدوین سرود دانشگاه صنعتی قم توسط اعضای تیم رسانه‌ای آزمایشگاه سیستم‌های کنترل پیشرفته (ACSL) با محوریت خانم فاطمه نگار ایرانی و با مدیریت دکتر میثم یادگار صورت گرفت. مهندس مرادی گفت: متن سروده شده در بر دارنده ترکیبی از مضامین علمی، فرهنگی و دینی با تکیه بر جایگاه شهر کریمه اهل بیت (س) می‌باشد. متن کامل این سرود به شرح ذیل می باشد:
شکوهمند در علم و در اجتهاد بلند همتیم در راه جهاد...
در این شهر، این شهرِ خون و قیام غیوریم در سایه‌سارِ امام...
پر از شور؛ چون موجِ دریا، زلال وَ چون کوه در عرصه‌ی اشتغال رفیعیم در کسبِ علم و امید...
پر از عزمِ آغاز راهی جدید چه شوقی، چه شوری، چه آوازه‌ای چه نوآوری‌هـای تازه‌ای...
چه عزم بلندی و چه همتی رسیده به دانشگاه صنعتی... کنار حریمِ امامِ زمان...
شکوهِ خوشِ مسجدِ جمکران کنار کریمه تو صحن و سرا...
پر از معرفت گشت، دل‌های ما


 

از سرود دانشگاه صنعتی قم رونمایی شد

یکشنبه هفتم مرداد 1403 ساعت 9:27 ب ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود