امروز : چهارشنبه بیست و چهارم مرداد 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسب روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری ایسنا و ایرنا با اعضای تحریریه این رسانه ها دیدار و گفت‌وگو کرد.

دوشنبه بیست و دوم مرداد 1403 ساعت 9:44 ق ظ
رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسب روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری ایسنا و ایرنا با اعضای تحریریه این رسانه ها دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر جلال رضایی‌نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) واحد استان قم و خبرگزاری ایرنا به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: اصحاب رسانه پرچمداران حقیقت و آگاهی بخشی به جامعه هستند به ویژه خبرگزاری ایسنا که با توجه به رویکرد دانشجویی خود می‌تواند بازوی کمکی ما در دانشگاه باشد.وی با اشاره به تعامل و ارتباط فعالان صنعتی با دانشگاه صنعتی قم، بیان کرد: تقاضای واحدهای صنعتی در رشته‌های کامپیوتر و پلیمر بیشتر است.رئیس دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: برای اولین بار در رشته مهندسی متالورژی با توجه به نیاز صنعت استان و با مساعدت وزارت علوم از مهرماه دانشجو جذب می‌کنیم.وی تاکید کرد: در سال ۱۳۹۹ مجوز جذب دانشجویان بین‌المللی را کسب کردیم و امروز بالغ بر ۱۵۰ دانشجو از پنج ملیت در دانشگاه صنعتی مشغول به تحصیل هستند.رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به ۷۷ عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی، تصریح کرد: دانشجویان در ۲۸ رشته شامل ۹ رشته مقطع کارشناسی، ۱۷ رشته مقطع کارشناسی ارشد و دو رشته مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.رئیس دانشگاه صنعتی قم با توجه به پیشرفت های اخیر علمی و پژوهشی این دانشگاه از قرارگیری فصلنامه بین المللی ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم Sciences Computational and Mathematics در فهرست نشریات پایگاه استنادی اسکوپوس SCOPUSخبر داد.وی گفت: مجله بین المللی ریاضیات و علوم محاسباتی(MCS)مجله ای با دسترسی آزاد است که هدف آن ارایه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه های ریاضیات و علوم محاسباتی است. این نشریه قبلا در پایگاه های استنادی DOAJ ،ISC و فهرست نشریات علمی وزارت علوم نمایه شده و دارای گروه دبیران بین المللی است. همچنین این فصلنامه مقالات حوزه های علوم ریاضی و محاسباتی، ریاضی فیزیک، شیمی محاسباتی و مکانیک را پس از داوری و پذیرش، منتشر می کند. دکتر رضائی نور با توجه به برپایی موکب المعصومه الکریمه دانشگاهیان استان قم گفت: این موکب هفت روز قبل از اربعین حسینی و سه روز بعد از اربعین حسینی روزانه  میزبان 1500 نفر از  زائران خواهد بود.  موکب المعصومه الکریمه دانشگاهیان استان قم در شهر مقدس کربلا، شارع شهدا، طریق الحر، حسینیه سید الاسعار برپا می باشد. وی افزود: در این موکب علاوه بر اسکان، پذیرایی و خدمات بهداشتی، خدمات فرهنگی نیز به صورت ویژه ارائه می شود . از جمله برنامه‌های فرهنگی این موکب برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، تبلیغات چهره به چهره ،پرده خوانی اربعین و غیره می‌باشد. رئیس دانشگاه صنعتی قم در پایان از زحمات خبرنگاران که با انعکاس اخبار دانشگاه، نشاط و امید را در جامعه به ارمغان می آورند، تقدیر کرد.





 

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود