امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
لیگ مینی فوتبال در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، لیگ مینی فوتبال با حضور 12 تیم از دانشجویان و کارکنان به همت اداره تربیت بدنی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.این مینی لیگ با هدف ایجاد شور و نشاط در جامعه دانشگاهی در روزهای پایانی سال 1401 برگزار شد.در این مینی لیگ تیم انرژی به عنوان تیم اول، تیم شهید متوسلیان به عنوان تیم دوم و تیم برق 97 به عنوان تیم سوم معرفی شدند.




















لیگ مینی فوتبال در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

چهارشنبه بیست و چهارم اسفند 1401 ساعت 11:49 ق ظ
رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی ۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا را گرامی داشت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضائی نور با صدور پیامی 22 اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا را گرامی داشت . متن کامل این پیام به شرح ذیل است
زنده نگهداشتن یاد شهدای انقلاب، باعث تداوم حرکت انقلاب است . مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
بسمه تعالی
اقتدار، عزت و عظمت ایران اسلامی مرهون رشادت های شهیدانی است که با از خودگذشتگی از جان و مال خویش با حفظ وجب به وجب خاک ایران این سرزمین مقدس، امروز در والاترین جایگاه در محضر خداوند متعال قرار گرفته اند و نام خود را در تاریخ برای همیشه جاودان کرده اند.
امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا در عرصه های علمی، فناوری، پژوهشی و فرهنگی بر قلل رفیع افتخار ایستاده است. بی شک امروز وظیفه قشر دانشگاهی بسیار خطیر است که باید با جهاد علمی و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی تا پای جان از کیان این سرزمین کهن دفاع کنند.
اینجانب به نمایندگی از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم همزمان با سالروز بزرگداشت شهدا، یاد، نام و خاطره تمامی شهدای معزز نظام مقدس جمهوری اسلامی را گرامی می‌دارم و به محضر تمامی خانواده‌های معظم این عزیزان ادای احترام مینمایم.
معرفی برگزیدگان سومین سوگواره ملی حریم فاطمی
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی؛ برگزیدگان سومین سوگواره ملی حریم فاطمی که به همت دانشگاه صنعتی قم برگزار شد، معرفی شدند.
در بخش پژوهش:
 ستاره موسوی از دانشگاه فرهنگیان، نسیبه علمایی دانشگاه اصفهان ،صدیقه نصیری از دانشگاه صنعتی قم رتبه اول تا سوم را کسب کردند و عباس سلیمان‌زاده از دانشگاه محقق اردبیلی شایسته تقدیر شد.
در بخش داستان:
معصومه دهنوی از دانشگاه پیام نور نیشابور به مقام سوم دست پیدا کرد، زهرا قاسمی و طاها دولت ٱبادی از دانشگاه تهران شایسته تقدیر شدند.
در بخش عکس:
 مهدیار رضا نیا از موسسه حکیم طوس به مقام دوم دست پیدا کرد ومحمد رضا خوانی از دانشگاه پردیس شهید بهشتی زنجان هم سوم شد. فاطمه هنگی از دانشگاه صنعتی قم هم شایسته تقدیر شدند.
در بخش شعر:
امیر دانش مراغی از دانشگاه مراغه توانست به مقام دوم دست پیدا کند، ستار ولی نژاد از دانشگاه هنر اصفهان و علی عابدینی از مهر آستان گیلان مقام سوم را از آن خود کردند.
آیدین طالعی هم از دانشگاه تبریز شایسته تقدیر شدند.
این سوگواره امسال با دریافت 300اثر مطلوب کار خود را به پایان رساند.

معرفی برگزیدگان سومین سوگواره ملی حریم فاطمی

شنبه بیستم اسفند 1401 ساعت 11:56 ق ظ
طرح کهاد مهارت آموزی با هدف کمک به اشتغالزایی و کارآفرینی در دانشگاه صنعتی قم اجرا می‌شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس  گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم  از اجرای طرح کهاد مهارت آموزی در دانشگاه صنعتی قم خبر داد.
وی گفت: طرح کهاد مهارت آموزی در قالب دوره های آموزشی تلفیقی و مهارتی همزمان با آموزش های کلاسیک برای دانشجویان درنظر گرفته می شود.
 دکتر راستی افزود: هدف از اجرای طرح کهاد مهارت آموزی آشنایی دانشجویان با مهارت های متناسب با نیاز بازار کار رشته تحصیلی آنهامی باشد. طرح کهاد از مجموعه سیاستهای راهبردی سال 1400 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عنوان «توسعه توانایی های مهارتی دانش آموختگان دانشگاهی» است که از سال 1398 از طریق ایجاد و تأسیس مراکز «مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی» تحت عنوان TMC در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی متقاضی، دنبال شده است و هم اکنون با کمک سازمان فنی و حرفه ای در دانشگاه ها اجرایی شده است.
وی در ادامه بیان کرد : این طرح در ۴ بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر بر اساس علاقمندی دانشجویان و مطابق با جداول معادل سازی شده و استانداردهای شایستگی ارائه می شود و بر اساس کد بین المللی ایسکو بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ ساعت تعریف و معادل سازی می گردد.
دکتر راستی افزود:این دوره‌های آموزشی و مهارتی همراه با دروس تخصصی برای دانشجویان به ویژه در رشته‌های مهندسی برگزار می‌شود و دانشجویان هنگام تحصیل در یک رشته خاص که مورد علاقه خودشان است، شرکت می‌کنند و آموزش‌ها را دریافت می‌کنند.
رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم گفت:  با توجه به کیفیت دوره های کهاد مهارتی هزینه های در مقایسه با دوره ها و کلاس های موسسات آزاد بسیار ارزان تر است که البته بخشی از آن را هم دانشگاه پرداخت می کند.
 
 
درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی قم در جشنواره کشوری شهید آوینی
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به منظور ارائه تصویری درست و کامل از فضای قرآنی و دینی دانشگاه‌های سراسر کشور، تجلیل و قدرشناسی از دانشجویان فعال ، معرفی آثار برجسته خلق شده آنان و ترغیب دانشگاهیان به مشارکت جدی تر در فضای معنوی دانشگاه؛ همچنین با هدف توسعه کمی و کیفی اندیشه دینی در نماد آموزش عالی کشور، «اولین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی» با شعار «ترویج هنر، صیقل دهنده‌ی اسلام ناب محمدی و مورد قبول قرآن» با مراحل و ضوابط اجرایی عمومی و اختصاصی برگزار شد.
این جشنواره در محورهای قرآنی، فرهنگی و معارفی، هنری و فناوری و بخش ویژه برگزار شد و در رشته ترتیل قرآن کریم، سید محمد حسین جعفری دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی قم موفق به کسب مقام سوم گردید.
آغاز ثبت‌نام وام‌های دانشجویی نیمسال دوم 1402-1401 صندوق رفاه دانشجویان

* شرایط دانشجویان متقاضی وام :

1- مطالعه دقیق آیین نامه پرداخت و بازپرداخت وام های دانشجویی توصیه می گردد. 

2- به دانشجوی دوره های روزانه که شاغل به کار و بورسیه هستند؛ به هیچ عنوان وام تعلق نمی گیرد.

3- به دانشجویان نوبت دوم و دوره های مجازی فقط وام شهریه تعلق گرفته و بعنوان قسمتی از شهریه ایشان به حساب دانشگاه ، واریز می گردد.

4- دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری جهت ثبت نام وام، نباید از مقاطع قبلی اقساط معوق و جریمه دیرکرد داشته باشند.

5- ثبت نام در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان (ثبت نام در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان)

6- مطالعه کامل شرایط عمومی و آموزشی (داده نما شرایط عمومی و آموزشی)

* مدارک مورد نیاز برای دانشجویانی که اولین بار متقاضی وام های دانشجویی هستند:

۱- سند تعهدنامه دانشجویی؛ مطالعه شرایط ضمانت و تعداد ضامنین و سند تعهد دانشجویی 

2- ارائه تصویر جدیدترین حکم کارگزینی ضامن؛ برای دانشجویی که ضامن شان شاغل می باشد.

3- گواهی کسر از حقوق برای ضامن بازنشسته و مستمری بگیر (عنوان کسر از حقوق خطاب به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم)

4- ارائه شماره حساب تجارت به نام دانشجو (کد شعبه، شماره حساب و شماره شبا...) برای دانشجویان دوره های روزانه

5- در صورت استفاده از وام‌های ضروری و یا متاهلی؛ می‌بایست مستندات و مدارک خویش، از جمله تصویر فاکتور خرید، تصاویر مدارک تأهل، تصویر اجاره‌نامه دانشجویان متاهل، و تصاویر مستندات دیگر وام‌های ضروری با (فرمت JPEG و رزولیشن کمتر از 2000 کیلو بایت) در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان بارگذاری نمایید.

* تحویل حضوری مدارک وام به اداره رفاه دانشگاه :

اصل سند تعهد محضری، اصل گواهی کسر از حقوق ضامنین بازنشسته، تصویر آخرین حکم کارگزینی ضامن می‌بایست به اداره رفاه دانشگاه صنعتی قم تحویل گردد.

لینک آیین­نامه، راهنمای ثبت نام و بارگذاری سند تعهد در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان، داده نمای شرایط ضمانت، داده نمای سند تعهد نامه دانشجویی و فرم خام سند تعهدنامه :                   
    https://www.qut.ac.ir/fa/studentsdepartment/student_welfare

* جدول نوع، مبالغ و زمان‌بندی ثبت‌نام وام‌های دانشجویی نیمسال دوم سال تحصیلی 1402-1401                                                                                                                                                                                                                                          

* زمانبندی ثبت نام وام های ودیعه مسکن متاهلی و وام های ضروری متعاقباً از اعلام خواهد گردید.

آدرس سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم :

https://refah.swf.ir

 

اداره رفاه دانشگاه صنعتی قم

پيام تبریک رئيس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز جوان
رئيس دانشگاه صنعتی قم  با صدور پیامی ولادت با سعادت حضرت علی اکبر و روز جوان را گرامی داشت.
متن پیام دکتر رضائی نور به شرح زير است:

بسمه تعالی

در حرکت عظیم ملت ایران، نسل جوان باید پیشرو باشد. برای نسل جوان - بخصوص نسل جوان دانشجو - بی‌تفاوتی و خونسردی جایز نیست. مقام معظم رهبری" مدظله العالی"
 
نقش محوری جوانان این مرز و بوم در تاریخ پر افتخار کشورمان در دوران پر فرازونشیب پیروزی شکوهمند ‏انقلاب ‏اسلامی، دوران هشت سال دفاع مقدس وامروز که دشمن از هیچ توطئه و فتنه ای فرو گذار نمی کند کاملا مشخص و مشهود است. جوانان ما دیروز در جهاد، ایثار و شهادت پیشتاز بودند و امروز درعرصه های مختلف علمی و پژوهشی تمام قد در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.
با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، معظم‌له محور همه سیاست‌ها و برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را با تمرکز به استفاده از ظرفیت جوانان اعلام کردند .در اصل روی سخن مقام معظم رهبری "مدظله العالی" برای حل بحران‌ها، توسعه و سربلندی ایران عزیز با جوانان بود. بی شک این دیدگاه مسئولیت جوانان ایران اسلامی را سنگین تر کرده است.
 اینجانب ضمن تبریک يازدهم شعبان میلاد پربرکت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، از خداوند متعال موفقيت، بهروزی و بهروزي بيش از پيش شما آينده سازان كشور در مسير رشد و شکوفایی روز افزون نظام مقدس جمهوري اسلامي ایران را  خواستارم.
 
 
 

پيام تبریک رئيس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز جوان

چهارشنبه دهم اسفند 1401 ساعت 1:24 ب ظ
جشن روز مهندس در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جشن روز مهندس با همکاری انجمن های علمی دانشجویی در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد. دراین جشن دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تبریک روز مهندس، مهم ترین ویژگی مهندسان امروز را داشتن مهارت دانست و افزود: جامعه علمی و صنعتی کشوراز دوره مدرک گرایی به دوره مهارت افزایی رسیده است. به همین دلیل طی رایزنی های صورت گرفته در راستای ارتقای مهارت دانشجویان دوره های کهاد مهارتی را با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان برگزار خواهیم کرد. گذراندن این دوره ها می تواند باعث رشد و ارتقای همه جانبه دانشجویان شود و آنها را جهت ورود به بازار کار آماده تر نماید. دکتر عالمی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم نیز به توضیح در خصوص ویژگی مهندسان موفق در جامعه پرداخت. دکتر راستی مدیر گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه نیز در خصوص برنامه های این دفتر و موفقیت های دانشجویان در زمینه کارآفرینی نکاتی را بیان کرد. برگزاری مسابقه، اجرای استندآپ کمدی و تئاتر از جمله دیگر بخش های این جشن بوده است. همچنین از دانشجویانی که به تازگی وظیفه خطیر مادری را هم بر عهده گرفته اند، به صورت ویژه تقدیر و تشکر به عمل آمد.



















جشن روز مهندس در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

سه شنبه نهم اسفند 1401 ساعت 2:12 ب ظ
بازدید کارکنان دانشگاه صنعتی قم از پارک ملی هوا فضا
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کارکنان دانشگاه صنعتی قم ضمن حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) و تجدید بیعت با امام و شهدا، از توانمندی های راهبردی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران تحت عنوان پارک ملی هوا فضا بازدید کردند .
در حوزه‌های مختلف موشکی، پدافند هوایی، پهپادی، عملیات هوایی و فضایی از بدو شکل‌گیری تاکنون در نمایشگاه دائمی "پارک ملی هوافضا " در محدوده شهرداری منطقه ۲۱ تهران به نشانی کیلومتر ۱۲ جاده مخصوص کرج، خیابان دانشگاه برپا می باشد.
در این نمایشگاه دستاوردهای مختلف نیروی هوافضای سپاه از آغاز شکل‌گیری تاکنون در پنج حوزه فعالیت این نیرو یعنی موشکی، پهپادی، عملیات هوایی، پدافند هوایی وفضایی در پنج بخش مجزا و فضایی گسترده به نمایش در آمده است.
سرآغاز این نمایشگاه، عبور از دالانی به نام «الف دزفول» است که در آن صحنه‌هایی از مقاومت مردم دزفول در برابر موشک‌باران های رژیم بعثی عراق در هشت سال دفاع مقدس با طراحی محیطی کلاس درس و خانه‌های مردم پیاده سازی شده است و پس از عبور از آن بخش موشکی نمایشگاه قرار دارد.
بخش موشکی نمایشگاه در دو محل برپا شده است که یکی مسقف و دیگری روبازاست. در بخش مسقف نمایشگاه ۱۷ موشک بالستیک به نمایش درآمده که از این تعداد ۱۵ موشک شامل اسکاد، شهاب۲،‌ قدر، نازعات، دو نمونه از موشک فاتح، ذوالفقار، رعد-۵۰۰، دزفول، خلیج فارس، هرمز، سجیل، عماد، خرمشهر، قیام بر روی استند به صورت ایستاده قرار گرفته‌اند و دو نمونه از موشک شهاب-۳ و اجزای سامانه‌های ناوبری موشک و یک سرجنگی بارشی به نمایش گذاشته شده است.
در بخش روباز موشکی نمایشگاه هم دستاوردهای قابل توجهی شامل ۶ موشک و ۳ ماهواره‌بر به نمایش درآمده است. در این بخش موشک تندر-۶۹ که در حقیقت نمونه تغییر یافته موشک پدافندی HQ-2 و تبدیل آن به موشک زمین به زمین است و نخستین سامانه‌های موشکی اسکاد وارد شده به کشور هم قرار دارد.
لانچر دو فروندی موشک‌های کلاس ذوالفقار هم در این بخش قرار گرفته است که بر روی آن موشک دزفول و موشک ذوالفقار بصیر بعنوان موشک بالستیک دریایی با برد ۷۰۰ کیلومتر برای نخستین بار به نمایش گذاشته شده است.
یکی دیگر از تجهیزاتی که برای نخستین بار در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته، اولین سامانه موشکی کن (محفظه) پرتاب بالستیک است که البته پیشتر در رزمایش پیامبر اعظم سپاه پاسداران شلیک موشک از آن به نمایش درآمده بود اما این اولین بار است که از نزدیک در معرض دید قرار می‌گیرد.
در بخش ماهواره‌برهای این نمایشگاه هم سه ماهواره بر سفیر،‌ سیمرغ و ماهواره‌بر قاصد قرار گرفته‌است.
بخش بعدی این نمایشگاه، دستاوردها و توانمندی‌های پهپادی نیروی هوافضای سپاه پاسدارن است که این دستاوردها در یک مسیر طراحی شده قرار گرفته‌اند و بازدیدکننده ها در بدو ورود به این بخش، ابتداً با اولین پهپاد ساخته شده در دوران دفاع مقدس یعنی تلاش آشنا می‌شوند و سپس در طول مسیر به ترتیب با خانواده پهپادهای مهاجر، خانواده ابابیل، خانواده پهپاد کرار، خانواده پهپاد صاعقه، خانواده پهپاد شاهد-۱۲۹ و خانواده پهپاد شاهد-۱۷۱ شامل ۱۵ پهپاد آشنا می‌شوند.
یک یونیت هدایت و کنترل پهپاد هم به طور کامل در این نمایشگاه قرار گرفته است. در کنار هر کدام از پهپادها شناسنامه آن و مشخصات کامل فنی و تاکتیکی آن نیز درج شده است که از نقاط قوت این بخش از نمایشگاه محسوب می‌شود.
از جمله موارد قابل توجه در این نمایشگاه،‌ به نمایش درآمدن رادار SAR هواپایه محمول بر پهپاد شاهد۱۲۹ است.
اما یک بخش ویژه هم در قسمت پهپادی به پهپادهای غنیمتی و شکارشده توسط هوافضای سپاه تعلق دارد؛ در این بخش پهپادهای RQ-170 و MQ-4C و RQ-1 و هرمس-۲۰۰ به نمایش گذاشته شده است. نکته قابل توجه این بخش، بازسازی پهپاد MQ-4C با استفاده از تکه‌های جمع آوری شده آن از بستر دریا است.
در بخش هوایی دستاوردهای مختلف بالگردی و پروازی نیروی هوافضای سپاه به نمایش درآمده است که از جمله آنها قرار دادن یک جنگنده سوخوی-۲۲ و تسلیحات قابل حمل توسط آن است.
بخش پدافند این نمایشگاه به عنوان اولین سامانه پدافند موشکی که در دوران دفاع مقدس وارد سازمان رزم سپاه شد، ‌آغاز می‌شود.
انواع رادارهای مطلع الفجر، کاشف و قدیر هم در این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده است؛ از آنجایی‌که رادار قدیر ابعاد بزرگی دارد، در این نمایشگاه یک ماکت از آن با ابعاد کوچکتر اما با جزئیات دقیق ساخته شده است.
سامانه پدافندی سام-۶ و تجهیزات مربوط به آن از دیگر موارد به نمایش درآمده در بخش پدافندی است و پس از آن به ترتیب سامانه‌های پدافندی طبس و سوم خرداد بعنوان سامانه‌های تولید شده در نیروی هوافضای سپاه به نمایش درآمده است.
در بخش دیگری از قسمت پدافند هوایی، موشک‌های پدافندی خانواده طائر به نمایش گذاشته شده است که شامل طائر-2B، طائر-2C و سوم خرداد فرمانی است. انواع جستجوگرهای موشک‌های پدافندی(سیکر) نیز در این بخش از نمایشگاه به نمایش درآمده است.در کنار آنها نیز یک مرکز کنترل و فرماندهی پدافند هوایی که قابلیت جابجایی و تحرک دارد نیز قرار دارد.
پایان بخش این نمایشگاه، مربوط به دستاوردهای فرماندهی فضایی نیروی هوافضای سپاه است که در آن اطلاعات قابل توجهی پیرامون ماهواره نور و ماهواره‌بر قاصد در معرض دید قرار گرفته است. یک ایستگاه سیار زمینی دریافت سیگنال از ماهواره که توسط جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه تولید شده است از جمله تجهیزات به نمایش درآمده در این بخش است. همچنین یک نمایشگر نیز قرار گرفته که در آن قابلیت مشاهده موقعیت برخط ماهواره نور در فضا نیز وجود دارد.





ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود