امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

طرح کهاد مهارت آموزی با هدف کمک به اشتغالزایی و کارآفرینی در دانشگاه صنعتی قم اجرا می‌شود.

سه شنبه شانزدهم اسفند 1401 ساعت 12:34 ق ظ
طرح کهاد مهارت آموزی با هدف کمک به اشتغالزایی و کارآفرینی در دانشگاه صنعتی قم اجرا می‌شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس  گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم  از اجرای طرح کهاد مهارت آموزی در دانشگاه صنعتی قم خبر داد.
وی گفت: طرح کهاد مهارت آموزی در قالب دوره های آموزشی تلفیقی و مهارتی همزمان با آموزش های کلاسیک برای دانشجویان درنظر گرفته می شود.
 دکتر راستی افزود: هدف از اجرای طرح کهاد مهارت آموزی آشنایی دانشجویان با مهارت های متناسب با نیاز بازار کار رشته تحصیلی آنهامی باشد. طرح کهاد از مجموعه سیاستهای راهبردی سال 1400 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عنوان «توسعه توانایی های مهارتی دانش آموختگان دانشگاهی» است که از سال 1398 از طریق ایجاد و تأسیس مراکز «مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی» تحت عنوان TMC در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی متقاضی، دنبال شده است و هم اکنون با کمک سازمان فنی و حرفه ای در دانشگاه ها اجرایی شده است.
وی در ادامه بیان کرد : این طرح در ۴ بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر بر اساس علاقمندی دانشجویان و مطابق با جداول معادل سازی شده و استانداردهای شایستگی ارائه می شود و بر اساس کد بین المللی ایسکو بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ ساعت تعریف و معادل سازی می گردد.
دکتر راستی افزود:این دوره‌های آموزشی و مهارتی همراه با دروس تخصصی برای دانشجویان به ویژه در رشته‌های مهندسی برگزار می‌شود و دانشجویان هنگام تحصیل در یک رشته خاص که مورد علاقه خودشان است، شرکت می‌کنند و آموزش‌ها را دریافت می‌کنند.
رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم گفت:  با توجه به کیفیت دوره های کهاد مهارتی هزینه های در مقایسه با دوره ها و کلاس های موسسات آزاد بسیار ارزان تر است که البته بخشی از آن را هم دانشگاه پرداخت می کند.
 
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود