امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
حال و هوای دانشگاه صنعتی قم در ایام شهادت ام ابیها (س)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی برگزاری مراسمات  مداحی، سخنرانی و شعر خوانی به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری بعد از نماز ظهر و عصر در نمازخانه دانشگاه، کارکنان و دانشجویان  دانشگاه صنعتی قم به سوگواری شهادت ام ابیها (س) پرداختند.

شایان ذکر است این مراسمات  با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید وکیلی معاون دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، مداحی ذاکر اهل بیت آقای اسماعیلی و کوشکی و شعر خوانی اقای پور علویه برگزار شد.


حال و هوای دانشگاه صنعتی قم در ایام شهادت ام ابیها (س)

سه شنبه بیست و ششم بهمن 1395 ساعت 12:22 ق ظ
سی و دومین مسابقات قرآنی دانشجویی دانشگاه صنعتی قم

سی و دومین مسابقات قرآنی دانشجویی دانشگاه صنعتی قم

سه شنبه بیست و ششم بهمن 1395 ساعت 10:53 ق ظ
از سایت جدید دانشگاه صنعتی قم رو نمایی شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: با حضور دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم، معاونین و جمعی از مدیران از سایت جدید دانشگاه رونمایی شد.
در ابتدا دکتر خوشنویسان ضمن گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر و تسلیت  به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) سایت دانشگاه را به عنوان پیشانی و شناسه دانشگاه قلمداد کرد . وی افزود: از ویژگی های بارز سایت یک دانشگاه صنعتی در شهر مقدس قم علاوه بر جذابیت ظاهری، درج محتویات غنی علمی، فرهنگی و دینی است.
در ادامه مهندس فریدونی مسئول انفورماتیک دانشگاه به ارائه توضیحاتی در مورد سایت جدید دانشگاه پرداخت. وی خاطر نشان ساخت: سایت جدید با بررسی 50 سایت مطرح، طی 6 ماه توسط مسئول انفورماتیک طراحی شده است. همچنین نمایش مطلوب صفحات آن در طیف گسترده ای از دستگاهها از کامپیوتر های رومیزی تا تلفن های همراه، بالا رفتن سرعت سایت و ... از جمله ویژگی های سایت جدید می باشد.
در پایان نیز از سایت جدید دانشگاه توسط دکتر خوشنویسان رونمایی شد.

شایان ذکر است کارکنان و دانشجویان می توانند نقطه نظرات خود را در مورد سایت جدید دانشگاه از طریق ایمیل به آدرس info.admin@qut.ac.ir با مسئول انفورماتیک در میان گذارند.


از سایت جدید دانشگاه صنعتی قم رو نمایی شد

دوشنبه بیست و پنجم بهمن 1395 ساعت 3:4 ب ظ
مسابقه
انجمن علمی نخبگان دانشگاه صنعتی قم در نظر دارد جهت افزایش سطح علمی ،آموزشی و ترویجی جوانان با به کار گیری نقشه های ذهنی، برنامه ریزی، خلاقیت و نوآوری، رژیم غذایی مغز، تمرکز فکر و حواس، مدیریت زمان، تقویت هوش، تندخوانی، تقویت حافظه، اعتماد به نفس، آرامش و انگیزش برای اولین بار در استان قم مسابقه ای متفاوتبه شیوه جدید مهندسیدر این زمینه برگزار نماید.
مراحل اجرایی مسابقه به شرح ذیل است:
1-ثبت نام ( رایگان)در دفتر انجمن نخگبان دانشگاه صنعتی قم
2- تهیه و مطالعه کتاب "یادگیری بدون فراموشی به روش دوپینگ موفقیت" طبق بازه زمان بندی شده
3-آزمون با توجه فرآیند تعریف شده (زمان برگزاری مسابقه اردیبهشت ماه 1396)
جوایز نفرات برتر:
1-نفر اولربع سکه بهار آزادی
2-نفر دوم 000/000/2 ریـال
3-نفر سوم000/000/1 ریـال
به 20 نفر دیگر از شرکت کنندگان در مسابقه نیز هدایای نقدی به قید قرعه اهدا خواهد شد.
برای ثبت نام هر چه سریعتر به دفتر انجمن علمی نخبگان دانشگاه مراجعه، یا نام و نام خانوادگی، شماره دانشجویی، کدملی و شماره همراه خود را به سامانه پیامکی 50002030409040  ارسال نمایید.
 شماره  تماس : داخلی 191 - 02536641601و یا   09120526563وبسایت: DopingMind.ir ، NokhbeganQut.ir
کانال تلگرام: t.me/dopingmind

مسابقه"ذهن برتر"

شنبه بیست و سوم بهمن 1395 ساعت 11:10 ق ظ
دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی از ملت شریف ایران تشکر و قدردانی نمود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن ، از هم وطنان گرامی تقدیر و تشکر نمود. متن این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
به حق که حضور پرشور ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی در راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن نشان از بصیرت و ولایتمداری مردمی متدین، شجاع و وظیفه شناس است.
مردم شریف ایران به ویژه در شهر مقدس قم در این حماسه پرشور به یاوه گویی و تهدیدات دشمنان همیشگی ایران اسلامی (آمریکا و انگلیس) جوابی دندان شکن دادند که ملت ایران با وحدت ملی و عشق به ولایت فقیه در همیشه تاریخ، در رویارویی با دشمن، پیروز و سرفراز خواهند بود.
لذا اینجانب به نوبه خود از ملت شریف ایران به ویژه قشر دانشگاهی جهت حضور در این حماسه بزرگ و تجدید میثاقی دیگر با امام و رهبری تشکر و قدردانی می نمایم.
چهارمین دوره ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: چهارمین دوره ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه صنعتی قم با عنوان معرفت شناسی اسلامی طی دو جلسه 16 ساعته  با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر مزروعی از اساتید  برجسته حوزه و دانشگاه  و  کلیه اعضای هیات علمی در سالن همایش های شهید آخوندی این دانشگاه برگزار شد.
در این دوره از ضیافت اندیشه اساتید مباحثی از جمله هدف از آفرینش، علت شباهت ها و تفاوت های موجودات در آفرینش، برخورداری موجودات از نعمات الهی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر مزروعی نیز با استناد به آیات قران کریم و روایات معصومین به بیان جایگاه انسان به عنوان اشرف مخلوقات پرداخت.
 این استاد برجسته حوزه و دانشگاه  با اشاره به کلام خداوند متعال، عبادت را به عنوان مقدمه ای برای رسیدن  انسان به کمال الهی قلمداد کرد و همچنین شیوه های تبلور معرفت الهی در صفات و افکار انسان را مورد بحث و گفتگو قرار داد.
شایان ذکر است نظر به استقبال گرم اساتید، مقرر گردید جلسات ضیافت اندیشه در طول نیم سال تحصیلی جاری به صورت هفتگی با حضورحجت الاسلام والمسلمین مزروعی برگزارگردد.
 
چهارمین جشن دانش آموختگی
با تبریک پایان یافتن موفقیت آمیز تحصیلات و آرزوی موفقیت های بیشتر در ادامه تلاش های علمی به اطلاع کلیه دانش آموختگان دانشگاه می رساند چهارمین دوره جشن ویژه دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در اسفند سال جاری برگزار خواهد شد. لذا کلیه دانش آموختگان عزیز علاقه مند برای شرکت در این جشن ویژه به نکات زیر توجه فرمایند:
جشن ویژه چهارمین دوره دانش آموختگی دانشگاه صنعتی قم در 19 اسفند سال جاری برگزار خواهد شد  کلیه دانش آموختگان دانشگاه صنعتی قم که ورودی سال 91 می باشند می توانند برای شرکت در این مراسم ثبت نام نمایند.
    هر یک از دانش آموختگان می توانند با حداکثر دو نفر همراه در مراسم شرکت کنندهزینه شرکت در جشن برای دانش آموختگان مبلغ 500.000 ریال و برای هریک از همراهان  220,000ریال می باشدلازم به ذکر است هزینه های دریافتی صرف مواردی ازجمله آماده سازی ، اجرای برنامه های جشن ، اهدا یادبود ،عکس و لوح فشرده مراسم و پذیرایی میگردد.
همراه داشتن کارت شناسایی معتبر در مراجعات حضوری الزامی است.جهت کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل alumni@qut.ac.ir  مکاتبه و یا با تلفن داخلی 178 یا مستقیم 36642072  مدیریت فرهنگی و اجتماعی تماس حاصل فرمایید.جهت اطلاع از اخبار و اطلاعیه های مراسم و نیز زمان مراجعه برای دریافت لباس ویژه دانش آموختگی این صفحه را دنبال کنید.
توجه:در صورت حضور همراه در مراسم ضمن پرداخت هزینه نام و نام خانوادگی و نسبت با دانشجو در قسمت توضیحات اضافی درج گردد.

چهارمین جشن دانش آموختگی

شنبه بیست و سوم بهمن 1395 ساعت 11:7 ق ظ
پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت دعوت از عموم مردم  جهت شرکت در راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر بهرام خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم طی صدور پیامی از تمامی اقشار جامعه در هرچه با شکوه تر برگزار کردن راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد. متن این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
والفجر، ولیال عشر
 فجری دیگر از راه رسید و باز هم ایران اسلامی پر از شور و نشاطی وصف ناشدنی شد. در حالی كه ایران اسلامی در اوج اقتدار با وجود اعمال تحریم های شدید و ناجوانمردانه دشمنان قسم خورده همچنان با صلابت هر چه تمام در دنیا قد علم کرده است.
بی تردید مردم فهیم و بصیر ایران با درک عمیق و درست از مقتضیات زمان ، با اتحاد و همدلی تحت لوای ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)  با حضورگسترده خود در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن ، نقش شایسته خویش را در حمایت از انقلاب اسلامی، به جهانیان نشان خواهند داد.
اینجانب از تمامی دانشجویان، اساتید، فرهیختگان، فرهنگیان، بازاریان و ...دعوت به عمل آورده تا یكبار دیگر با حضور پر شور و حماسی خود  صحنه ای دیگر از وحدت ملی را به تصویر کشیده ، تا بار دیگر با امام راحل و شهدای گرانقدر تجدید میثاق نماییم و دین خود را به انقلاب عزیزمان ادا کنیم.
انتخاب  دانشگاه صنعتی قم به عنوان اولین حوزه آزمون هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو در استان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : با حمایت و همکاری دانشگاه صنعتی قم و نهاد ترویجی کارگروه فناوری نانو، این دانشگاه  به عنوان اولین حوزه آزمون هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو در استان قم انتخاب شد.
طبق اعلام دبیرخانه مسابقه ملی نانو، مناطقی که تعداد استقبال کنندگان زیاد و یکی از نهادهای ترویجی فعال در آن منطقه شرایط لازم برای برگزاری آزمون از قبیل مکان و نیروی اجرایی را فراهم نماید، به‌عنوان مرکز آزمون هفتمین مسابقه ملی نانو انتخاب خواهند شد.

شایان ذکر است هر استان حداقل یک حوزه آزمون خواهد داشت و داوطلبان باید در زمان ثبت ‌نام شهر و استان پیشنهادی محل حوزه آزمون خود را انتخاب نمایند. محل دقیق حوزه‌های آزمون بر اساس جدول زمان‌بندی مسابقه در نیمه اول اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ اعلام خواهد شد.

گفتنی است،‌ هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو در یک مرحله‏ و به صورت تئوری در تاریخ ۲۲اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد و علاقمندان تا ۲۸ اسفندماه فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام در این مسابقه اقدام نمایند.

همچنین در این مسابقه تعدادی سوال تشریحی برای سنجش توان آموزشی داوطلبان، علاوه بر سوالات چهار گزینه‌ای ارائه خواهد شد تا داوطلبان دریافت گواهی توانمندی تدریس فناوری نانو به آن پاسخ دهند. اعطای گواهی توانمندی تدریس منوط به کسب حد نصاب علمی در آزمون چهار گزینه‌ای و حدنصاب آموزشی در سوالات تشریحی است.

در این مسابقه ۹۰ درصد امتیاز داوطلبان حاصل از آزمون چهار گزینه‌ای حضوری و ۱۰ درصد دیگر حاصل از میانگین درصد کسب شده توسط داوطلب در دو آزمون جامع سایت آموزش ویژه هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو است.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی ثبت‌نام در این مسابقه به پایگاه اینترنتی مراجعه نمایند.
 
نایب قهرمانی تیم فوتسال دانشگاه صنعتی قم در اولین دوره مسابقات فوتسال دانشگاههای استان قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مسابقات فوتسال دانشگاههای استان قم به میزبانی دانشگاه قم در سالن آیت الله بروجردی این دانشگاه برگزار شد.
 در این مسابقات تیم  دانشگاه قم مقام قهرمانی را کسب کرد، تیم دانشگاه صنعتی قم به مقام دوم دست یافت و تیم دانشگاه مفید نیز به کسب  مقام سوم بسنده کرد.
 شایان ذکر است دکتر محمد کریمی(سرپرست)، فرامرز رضایی پویا(مربی)، رضا زلفی گل(دروازه بان)،مرتضی پایمزد،احمد احمدآبادی،عباس دلیر،عبدالغفار مقدم،فرشادعرب،مجتبی شاه قلعه و جواد لطفی از اعضای تیم فوتسال دانشگاه صنعتی قم می باشند.
اطلاعیه
برنامه ملاقات عمومی کارکنان و دانشجویان با دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم سه شنبه هرهفته از ساعت 14/30الی 16 برقرار می باشد.
لطفا جهت هماهنگی های بیشتر با دفتر حوزه ریاست ( آقای جعفری) تماس حاصل فرمایید.

اطلاعیه

چهارشنبه سیزدهم بهمن 1395 ساعت 1:46 ب ظ
نواختن زنگ انقلاب در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با آغاز ایام الله دهه مبارک فجر زنگ انقلاب با حضور هیات رئیسه ، کارکنان و دانشجویان زنگ انقلاب در دانشگاه صنعتی قم نواخته شد.
سپس مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی  به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در  سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، به بیان خاطراتی از نحوه  تشریف فرمایی امام خمینی (ره) به ایران پرداخت.
وی افزود: اگر استقامت و پایداری شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نبود، کشور ما هرگز به چنین اقتداری دست نمی یافت. در واقع  دیروز خون شهدا انقلاب را تثبیت کرد و  امروز ما دانشگاهیان با جهاد علمی انقلاب عزیز را قدرتمند تر می کنیم.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محبی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه به توضیح روایاتی از ائمه معصومین در مورد پیروزی انقلاب ایران پرداخت.
این استاد برجسته حوزه و دانشگاه گفت: در روایتی از امام باقر (ع) آمده است که می فرمایند: میبینم عده ای در قم طلب حق می کنند و هر کسی در این راه کشته شود شهید محسوب می شود.
وی در مورد اهمیت دانشگاه ها و نقش بسیار مهم دانشگاهیان در رشد و شکوفایی ایران اسلامی افزود: در اهمیت دانشگاه ها همین بس که امام راحل فرمود:از دانشگاه است كه باید سرنوشت یك ملت تعیین شود .دانشگاه  در رأس امور هست و مقدرات یك كشور بسته به وجود آنهاست، باید دانشگاهیان جدیّت كنند كه روی خودشان را از غرب و شرق برگردانند.
برگزاری مسابقه ، سرودخوانی دانش آموزان دبستان شاهد علامه حلی از جمله دیگر برنامه های این جشن بوده است.

 

نواختن زنگ انقلاب در دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه سیزدهم بهمن 1395 ساعت 12:17 ق ظ
مسابقه کتابخوانی به مناسبت دهه مبارک فجر
دانشجویان، اساتید و کارکنان محترم
برای دریافت فایل کتاب مسابقه از  اینجا  دانلود کنید مهلت ارسال پاسخ نامه به مدیریت فرهنگی تا 30 بهمن می باشد.

مسابقه کتابخوانی به مناسبت دهه مبارک فجر

دوشنبه یازدهم بهمن 1395 ساعت 12:21 ق ظ
بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت ایام الله  دهه مبارک فجر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشگاه صنعتی قم به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر بیانیه ای را به شرح ذیل صادر کرد:

بسمه تعالی
دهه فجر مظهر شکوه ، عظمت و فداکاری ملت ایران است . مقام معظم رهبری ( مدظله العالی)
دهه مبارك فجر انقلاب اسلامی، ایام دمیدن خورشید استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی است. ایام  تجلی حضور ولایت و نماد ی از وحدت  ملت مسلمان و انقلابی ایران است. ایام تبلور اراده و عظمت امام خمینی (ره)  در رهایی ملت ایران است. ایامی است كه  سرنوشت ملت شریف و شهید پرور ایران به نیکی رقم خورد.
اینک در حالی که ایران اسلامی همچون نگینی در خاور میانه می درخشد ، طلوع فجر دیگر را همه با هم جشن خواهیم گرفت و بار دیگر به همه جهان ثابت خواهیم کرد که تهدید، تحریم  و توطئه ذزه ای از عشق و ارادت ملت شریف ایران را به رهبر فرزانه، امام راحل و شهدا کم نخواهد کرد.
به حق که جشن پیروزی انقلاب مختص ملت شریف ایران نیست، بلکه تمام آزادیخواهان جهان در پیروزی  و جشن ما سهیم هستند، چرا که انقلاب ما زمینه ای سازنده برای سایر انقلاب ها علیه ظلم و جور  بوده است.
و در پایان جامعه دانشگاهی دانشگاهی صنعتی قم  سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف وشهید پرور ایران و به همه آزادگان جهان تبریک عرض میکند و امیدوار  است با اتکال به ایزد منان ، پیروی از منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) و با تلاش و همت اساتید مجرب و دانشجویان نخبه بتواند قدمی هر چند کوچک در رشد و شکوفایی بیشتر انقلاب اسلامی بردارد.
 
 
پیام دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت حادثه اسف بار ساختمان پلاسکوی تهران
پیام دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت حادثه اسف بار ساختمان پلاسکوی تهران
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : دکتر خوشنویسان به مناسبت حادثه اسف بار ساختمان پلاسکوی تهران پیامی را به شرح ذیل صادر کرد:
بسم رب الشهدا والصدیقین
سانحه ناگوار آتش سوزی در ساختمان پلاسکو ی تهران اگر چه ملت شریف ایران را عزادار کرد اما با وجود فداکاری و از خود گذشتگی آتش نشانان غیور کشورمان حماسه ای همیشه جاوید از ایثار و شهامت را  به تصویر کشید.
ضمن تسلیت و تعزیت به خانواده بزرگ آتش نشانی کشور و ملت شریف ایران  از خداوند متعال برای شهدای آتش نشان، این قهرمانان همیشه جاوید رحمت بیکران ، برای مجروحان عافیت و سلامتی و برای خانواده های داغدار صبر و بردباری مسئلت می نمایم.
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود