امروز : یکشنبه پانزدهم مهر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

هیات رئیسه دانشگاه صنعتی قم با صدور بیانیه ای از دست‌اندرکاران عملیات غرور آفرین وعده صادق ۲ تقدیر و قدردانی کردند
چهارشنبه یازدهم مهر 1403 ساعت 9:49 ق ظ - توسط : روابط عمومی


به گزارش روابط عمومی دانشگاه، هیات رئیسه دانشگاه صنعتی قم با صدور بیانیه ای مراتب تقدیر و قدردانی خود را از دست اندرکاران عملیات غرور آفرین وعده صادق ۲ اعلام کردند. متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنْصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِينَ ﴾. السورة ورقم الآية: التوبة (14)
به یاری خداوند متعال در انتقام خون شهید مجاهد اسماعیل هنیه در تهران و نقص حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران و شرارت‌های اخیر این رژیم جنایتکار در به شهادت رساندن فرماندهان و رهبر بزرگ حزب الله سید حسن نصرالله و فرمانده شهید سردار سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان و در پی حمایت از مردم بی‌پناه غزه و مقاوم لبنان وعده صادق ۲ با رمز یا رسول الله به صورت شگفت انگیزی انجام شد.بی شک حمله کوبنده موشکی ایران به اسرائیل جنایتکار با ۲۰۰ فروند موشک بخشی از آلام مردم بی‌گناه غزه و لبنان را التیام بخشید و اینک شاهد این هستیم که به دست سرداران ایرانی که فرزندان خمینی کبیر هستند و به یاری خداوند متعال ضربات جبهه قیام بر پیکر پوسیده و فرسوده رژیم صهیونیستی طوری وارد شد که نیرو و توان مقابله از آنها گرفته شده است . بی‌شک وعده صادق ۲ که 3پایگاه نظامی اصلی و مهم اسرائیل را در هم کوباند، هشداری بزرگ برای جنایتکاران صهیونیستی بود که ایران در دفاع از حقوق مشروع خود در مقابل هرگونه تجاوز و تعرضی با صلابت و قدرت خواهد ایستاد و هر متجاوز شرور را از عملکرد خود پشیمان خواهد کرد. هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی قم به نمایندگی از این جامعه دانشگاهی از اقدام شجاعانه و مجاهدانه فرزندان رشید ایران در نیروی هوافضای سپاه پاسداران، ارتش قهرمان جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که تحت زعامت مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای ( مدظله العالی ) در انتقام و مجازات رژیم جلاد صهیونیستی موفقیت غرورآفرینی را به ارمغان آوردند، کمال تشکر و قدردانی خود را اعلام می دارد. همچنین با وجود همه تحریم ها و تهدیدهای دشمن به خود می بالیم که ایران این چنین مقتدر با موشک هایی که ساخت شده توسط نخبگان و مهندسان ایرانی است می تواند همچون نگینی در خاورمیانه بدرخشد.

وعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُم فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا
RSS
قرار گرفتن نام دو نفر از اساتید دانشگاه صنعتی قم در لیست دانشمندان دو درصد برتر جهان
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از سایت معتبر top2percentscientists.com تحت پایگاه داده Elsevierکه توسط محققان علم سنجی دانشگاه استنفورد هر ساله منتشر می شود، نام دو نفر از اساتید هیات علمی این دانشگاه در لیست دانشمندان دو درصد برتر جهان قرار گرفته است. دکتر هادی زیانی و دکتر حمید کریمی از اساتید هیات علمی گروه برق این دانشگاه در لیست دانشمندان دو درصد برتر جهان قرار گرفته اند. برای انتخاب لیست دانشمندان برتر، اطلاعات پژوهشگران از سراسر جهان در ۲۰ حوزه و ۱۵۹ زیرحوزه بررسی شده است. در این رتبه بندی شاخص های متعددی از جمله انتشار حداقل 5 مقاله ، تعداد استناد، تعداد استناد بدون خود استنادی، شاخص ترکیبی، مجموع ارجاعات، تعداد ارجاعات در سال گذشته، تعداد مقالات تک نویسنده، مجموع ارجاعات به مقالات تک نویسنده،رنکینگ دانشمندان در حوزه‌های تخصصی و معرفی حوزه تخصصی نویسندگان و... انجام می شود. در فهرست منتشر شده بر اساس عملکرد استنادی یکساله در سال 2024، تعداد 2 هزار و 327 پژوهشگر با وابستگی سازمانی جمهوری اسلامی ایران در میان تعداد کل 223 هزار و 152 پژوهشگر بین‌المللی حضور دارند. این دانشمندان براساس میزان استناد به مقالات علمی معتبر منتشرشده تا پایان سال 2023 معرفی شده‌اند. کشور جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست را به لحاظ تعداد پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر در میان کشورهای منطقه به خود اختصاص داده است. شایان ذکر است دکتر هادی زیانی سال گذشته نیز در زمره دانشمندان دو درصد برتر جهان قرار گرفت.
اجتماع دانشجویی آغاز نصرالله با حضور جامعه دانشگاهی صنعتی قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، اجتماع دانشجویی آغاز نصر با حضور پرشور دانشجویان سراسر کشور به ویژه جامعه دانشگاهی صنعتی قم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد. 
 سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رستمی، اجرای سید محمدرضا حسینیان، شعرخوانی محمد رسولی و مداحی امیر عباسی و ابوذرکافی از جمله برنامه های این اجتماع دانشجویی بوده است.










بیانیه اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قم در خصوص عملیات غرور آفرین وعده صادق۲
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قم با صدور بیانیه ای حمایت کامل و همه جانبه خود را ازعملیات وعده صادق ۲اعلام کردند. متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است: 


 بسم الله الرحمن الرحیم

قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنْصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِينَ

عملیات انتقامی وعده صادق ۲ که پس از یک دوره خویشتن داری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم صهیونیستی در ترور دکتر اسماعیل هنیه در خاک تهران، مطابق با حق کشور در دفاع مشروع از خود وفق منشور ملل متحد و در پاسخ به ترور غمبار شهید سید حسن نصرالله و سرلشکر شهید عباس نیلفروشان مستشار نظامی ایرانی انجام شد، یک عملیات شجاعانه، جوانمردانه ومشروع بود. این عملیات قهرمانانه که پایگاه های نظامی و مراکز امنیتی رژیم غاصب صهیونیستی را هدف گرفت، مرهمی بر آلام ملت ایران و تمام آزادگان سرافزار نسبت به جنایت های بیشمار رژیم نامشروع صهیونیستی شد و موجب درهم شکسته شدن هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی و مخدوش شدن تصویر شکست ناپذیری که این رژیم نامشروع سعی در القای آن داشت شد. این عملیات دلاورانه فضای بدبینی که در سایه تبلیغات سنگین ضد ایرانی بر ذهن برخی عارض شده بود را شکست، دل کودکان غزه را شاد کرد و بار دیگر توانمندی بالای تاکتیکی فرزندان خمینی کبیر را به اثبات رساند و نشان داد که ایرانی می تواند. ما اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قم، از تمام دست اندرکاران اجرای این عملیات خصوصا نیروی پر افتخار هوافضای سپاه جمهوری اسلامی ایران که تحت هدایت مقام معظم رهبری اتفاقی تاریخی را رقم زدند سپاسگزاری کرده و حمایت کامل و همه جانبه خود از این عملیات و اقدامات احتمالی بعدی را اعلام می داریم.
و لینصرن الله من ینصره ان الله لقوی عزیز

جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قم
 
 
 
 
انتصاب دبیر هیات اجرایی جذب دانشگاه صنعتی قم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم طی حکمی دکتر مهدی صاحبی را به عنوان دبیر هیات اجرایی جذب منصوب کرد. همچنین از زحمات بی دریغ دکتر مهدی سلیمانی در زمان تصدی دبیری هیات اجرایی جذب تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتصاب دبیر هیات اجرایی جذب دانشگاه صنعتی قم

پنجشنبه دوازدهم مهر 1403 ساعت 12:37 ق ظ
ابقای معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، طی حکمی از جانب دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم دکتر سید محمدعلی آل عمرانی نژاد در سمت معاونت اداری و مالی دانشگاه صنعتی قم ابقا  شد.در بخشی از حکم وی آمده است:
نظر به شایستگی، تعهد و تجارب جنابعالی و با توجه به عملکرد قابل قبول شما در دوره دوساله معاونت اداری و مالی ، به موجب این حکم به مدت دو سال در سمت "معاون اداری و مالی " ابقا می‌‌گردید. انتظار می‌رود ضمن رعایت فضای انقلابی و دینی شهر مقدس قم، دانش، مهارت و توان خویش را برای تبدیل نمودن دانشگاه صنعتی قم به دانشگاهی پیشرو در علوم صنعتی و فنی به کار گیرید.

ابقای معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه یازدهم مهر 1403 ساعت 8:49 ب ظ
ابقای معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، طی حکمی از جانب دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم دکترعبدالرضا کریمی در سمت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی قم ابقا  شد. در بخشی از حکم وی آمده است:
نظر به شایستگی، تعهد و تجارب جنابعالی و با توجه به عملکرد قابل قبول شما در دوره دوساله معاونت دانشجویی و فرهنگی ، به موجب این حکم به مدت دو سال در سمت "معاون دانشجویی و فرهنگی " ابقا می‌‌گردید. انتظار می‌رود ضمن رعایت فضای انقلابی و دینی شهر مقدس قم، دانش، مهارت و توان خویش را برای تبدیل نمودن دانشگاه صنعتی قم به دانشگاهی پیشرو در علوم صنعتی و فنی به کار گیرید.
 

ابقای معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه یازدهم مهر 1403 ساعت 8:43 ب ظ
 ابقای معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، طی حکمی از جانب دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم دکترمهدی سلیمانی در سمت معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم ابقا  شد.در بخشی از حکم وی آمده است:
نظر به شایستگی، تعهد و تجارب جنابعالی و با توجه به عملکرد قابل قبول شما در دوره دوساله معاونت آموزشی و پژوهشی، به موجب این حکم به مدت دو سال در سمت "معاون آموزشی و پژوهشی" ابقا می‌‌گردید. انتظار می‌رود ضمن رعایت فضای انقلابی و دینی شهر مقدس قم، دانش، مهارت و توان خویش را برای تبدیل نمودن دانشگاه صنعتی قم به دانشگاهی پیشرو در علوم صنعتی و فنی به کار گیرید.

 ابقای معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه یازدهم مهر 1403 ساعت 8:37 ب ظ
انتصاب مدیرامور آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی قم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم طی حکمی دکتر جعفر خادم زاده یگانه را به عنوان مدیر امور آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه منصوب کرد. همچنین از زحمات بی دریغ دکتر مرتضی محجل کفشدوز در زمان تصدی مدیریت امور آموزش و تحصیلات تکمیلی تقدیر و تشکر به عمل آمد.    

انتصاب مدیر امورپژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی قم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم طی حکمی دکتر سعید حسن زاده را به عنوان مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه منصوب کرد. همچنین از زحمات بی دریغ دکترهادی زیانی در زمان تصدی مدیریت امور پژوهشی و فناوری تقدیر و تشکر به عمل آمد.   

انتصاب مدیر امورپژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه یازدهم مهر 1403 ساعت 8:32 ب ظ
 انتصاب رئیس دانشکده  فنی و مهندسی دانشگاه صنعتی قم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم طی حکمی دکتر بیت اله بدرلو را به عنوان رئیس دانشکده فنی و مهندسی منصوب کرد. همچنین از زحمات بی دریغ دکتر جعفر خادم زاده یگانه در زمان تصدی ریاست دانشکده فنی و مهندسی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتصاب رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه یازدهم مهر 1403 ساعت 8:3 ب ظ
انتصاب رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی قم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم طی حکمی دکتر مرتضی محجل کفشدوز را به عنوان رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر منصوب کرد. همچنین از زحمات بی دریغ دکترسعید حسن زاده در زمان تصدی ریاست دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتصاب رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم طی حکمی دکتر مجید محمدی را به عنوان رئیس دانشکده مهندسی مکانیک منصوب کرد. همچنین از زحمات بی دریغ دکتر مهدی صاحبی در زمان تصدی ریاست دانشکده مکانیک تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتصاب رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه یازدهم مهر 1403 ساعت 7:54 ب ظ
 انتصاب مدیر گروه مخابرات و الکترونیک دانشگاه صنعتی قم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم طی حکمی دکتر سعید فاخته بلسی را به عنوان مدیر گروه مخابرات و الکترونیک منصوب کرد . همچنین از زحمات بی دریغ دکتر مهدی بکرانی در زمان تصدی مدیریت گروه مخابرات و الکترونیک تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتصاب مدیر گروه مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی قم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم طی حکمی دکتر مصطفی باغشیخی منفرد را به عنوان مدیر گروه مهندسی انرژی منصوب کرد . همچنین از زحمات بی دریغ دکترمجید محمدی در زمان تصدی مدیریت گروه مهندسی انرژی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتصاب مدیر گروه مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه یازدهم مهر 1403 ساعت 7:23 ب ظ
خروش جامعه دانشگاهی صنعتی قم در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ( آل عمران/۱۶۹)

خروش جامعه دانشگاهی صنعتی قم در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مجاهد نستوه سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان

دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قم  در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و در حمایت از محور مقاومت ومردم مظلوم لبنان و غزه در آیین گرامیداشت شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله شرکت کردند.در این مراسم دانشگاهیان با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر امریکا»، «الله اکبر»«لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا نصرالله» و همچنین آتش زدن پرچم اسرائیل جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.







صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 18
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود