امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
در بازدید رئیس دانشگاه صنعتی قم از خوابگاه دانشجویی پسرانه شهید حججی مطرح شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای ارتباط بی واسطه مسئولین دانشگاه صنعتی قم با دانشجویان و تسریع در حل مشکلات آنها، دکتررضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم و هیات همراه بدون هماهنگی های قبلی از خوابگاه دانشجویی پسرانه شهید حججی بازدید کردند.

دراین بازدید دکتر رضایی نور ضمن بازدید از این خوابگاه طی جلسه ای از نزدیک درجریان مشکلات ،پیشنهادات ، انتقادات و نقطه نظرات دانشجویان قرار گرفت.
همچنین دانشجویان ضمن تشکر ازدکتررضایی نور جهت تغییرات صورت گرفته در دانشگاه از جمله ساخت دانشکده برق و کامپیوتر و تاسیس سالن ورزشی شهید شهریاری ، تفکیک نمازخانه خوابگاه را از سالن مطالعه خواستارشدند.
کاهش فشارآب در طبقات پایین،اختلال در اینترنت ، عدم وجود امکانات ورزشی، شلوغی اتاق ها به دلیل سکونت تعداد زیادی از دانشجویان در یک اتاق از جمله موارد مطرح شده توسط دانشجویان بوده است.
در ادامه دانشجویان به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مسائل صنفی و رفاهی در دانشگاه پرداختند. تردد زیاد دانشجویان در راهروی اصلی دانشگاه ، کمبود و شلوغی سرویس های ایاب و ذهاب شیفت صبح ، شلوغی سالن مطالعه خواهران و برادران در دانشگاه ،کمبود اعضای هیات علمی در رشته مهندسی انرژی، تعلل کارشناسان آموزش در پاسخگویی به دانشجویان، عدم وجود پل هوایی در مقابل درب ورودی دانشگاه ،کمبود امکانات ورزشی در دانشگاه و مشکلات بخش تغذیه از جمله مواردی بود که در بازدید دکتررضایی نور از خوابگاه دانشجویی پسران شهید حججی مطرح شد.
دکتررضایی نور ضمن تشکر از همکاری صمیمانه دانشجویان ،از تلاش و پیگیری همه جانبه مسئولین جهت رفع نواقص و مشکلات مطرح شده خبر داد.
شایان ذکر است این بازدید با اقامه نماز جماعت به پایان رسید.

سومین کنفرانس فیزیک ریاضی ایران

سومین کنفرانس فیزیک ریاضی ایران

شنبه بیست و هشتم مهر 1397 ساعت 5:11 ب ظ
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: ما می توانیم را باید در زمان تحریم به صورت علمی و عملی نشان داد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: با توجه به توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت وجود روحیه خودباوری در قشر جوان به ‌ویژه دانشجویان کشور و با توجه به اهمیت تقویت روحیه اعتماد به نفس در فرهنگ نسل جوان، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم همایش«ما می‌توانیم» را با سخنرانی مهندس مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه برگزار کرد.

در این همایش مهندس میر سلیم ضمن ابراز خرسندی از حضور در این دانشگاه اظهار داشت: در زمان جنگ ،ایران دست جوانان بود که با تجهیزات نظامی اندک به پیروزی رسیدیم. در زمان تحریم با وجود اینکه از لحاظ علمی جوانان ما حرف های زیادی برای گفتن دارند به دلیل عدم روحیه خودباوری دچار یاس و ناامیدی شده اند.
وی گفت: ما باید تحریم را به جای تهدید به فرصت تبدیل کنیم. در ایران وقتی نشسته ایم و از چین و هند جنس وارد می کنند ، ما هم به فکر تولید و افزایش راندمان نیستیم.

وی افزود: در زمینه های هسته ای، تجهیزات نظامی، پزشکی، نانو و.... ایران به دستاوردهای خوبی رسیده است اما هنوز به روحیه اعتماد به نفس و خودباوری نرسیده ایم. اگر جوانان ما اعتماد به نفس کافی داشته باشند دولت نباید اشتغال زایی کند، این خود جوانان هستند که اشتغال زایی می کنند.
مهندس میر سلیم خاطر نشان ساخت: یک نکته مهم تر برای جوانان ما اهداف آن ها است. والدین و مربیان مدرسه باید بدانند که شش سال اول زندگی کودک، تعیین کننده آینده آن ها است. به حدی که در خیلی از کشورها در مهد کودک ها متخصصین مختلف حضور دارند و استعداد بچه ها را کشف می کنند و بر اساس آن والدین برای فرزندانشان برنامه ریزی می کنند. شما دانشجویان به ویژه دانشجویان جدیدالورود هم این را مد نظر داشته باشید طوری نباشد که دولت چند سال برای شما هزینه کند و بعد به این نتیجه برسید که علاقه به این رشته ندارید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دوره تحریم با حفظ روحیه خودباوری و با تکیه به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری "ما می توانیم "را باید به صورت علمی و عملی نشان داد تا دشمن بداند که نظام ما، اعتقادات ما ، فرهنگ و هویت ما با تحریم به تاراج نخواهد رفت.
در حاشیه این همایش مهندس میر سلیم با دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم و دکتر کفایتمند غیور مشاور عالی ریاست دیدار و گفتگو کرد.

 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی: دانشگاه صنعتی قم باید با تربیت مهندسانی کارآمد از دانشگاه های غیر دولتی پیشی گیرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در جلسه خیرین دانشگاه صنعتی قم از پیگیری کمیسیون ماده ۲۳ جهت تخصیص ردیف بودجه عمرانی جهت ساخت دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه صنعتی قم در زمین کیلومتر ۹ اتوبان قم- تهران خبر داد.


دومین جلسه خیرین دانشگاه صنعتی قم با حضور امیرآبادی فراهانی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد. امیر آبادی گفت: شرایط کنونی ایران اسلامی بسیار حساس است. چرا که دشمن از طریق فشارهای اقتصادی می خواهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کند.
وی افزود: مردم ایران در سخت ترین شرایط با پیروی از رهنمودهای رهبر در مقابل دشمن ایستادند و پیروز شدند و هرکجا که مردم شانه خالی کردند و در صحنه نبودند با شکست مواجه شدند.
وی با اشاره به اهمیت مدیریت و برنامه ریزی صحیح در اجرای پروژه های عمرانی گفت: باید قبول کرد که یکی از ضعفهای ما عدم مطالعه دقیق و طرح های ساختاری قوی در پروژه های عمرانی است. به عنوان مثال ۱۱۰ شهر بزرگ دنیا در کنار بنادر هستند، چون از فرصت ها درست استفاده می کنند. اما متاسفانه شهرهای حاشیه بندرهای ایران جز فقیر ترین شهرهای ایران هستند.
امیرآبادی خاطر نشان ساخت: مسئولین در دانشگاه ها نباید اجازه بدهند که حاشیه ها ماموریتهای علمی و وظایف دانشگاه را تحت تاثیر قرار دهند. فرقی نمی کند که حواشی از چه طیف و گروه سیاسی باشد، ما اجازه نمی دهیم ارزش های ملت در دانشگاه ها خدشه دار شود و دانشگاه ها از مسیر علم ، اندیشه عمران و آبادانی دور بماند.


وی با اشاره به تاسیس دانشگاه ها و مراکز آموزشی بدون داشتن طرح توجیهی و آمایش سرزمینی گفت: با توجه به ازدیاد مراکز آموزشی در قم، مراکز آموزشی آزاد نباید به دانشگاه های دولتی لطمه وارد کنند و مدرک گرایی را باب کنند. دانشگاهی مثل دانشگاه صنعتی قم باید با تربیت مهندسانی کارآمد از دانشگاه های غیر دولتی پیشی بگیرد. انتظار مسئولین استان از این دانشگاه این است که با ورود به صنعت، کارآفرینی و ایجاد اشتغال رسالت خود را انجام دهد.
وی در خصوص ادغام دانشگاه ها گفت: ما تمام قد در مقابل ادغام دانشگاه های دولتی استان خواهیم ایستاد. در قم سه دانشگاه دولتی قم، صنعتی قم و حضرت معصومه(س)باید با هویت و ساختار مستقل به کار خود ادامه دهند.
در ادامه رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی ضمن خوشامدگویی گفت: به لطف خدا و حمایت های مسئولین استانی و کشوری این دانشگاه با وسعت ۶ هکتار، ۲۳ رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و ۵۷ عضو هیات علمی پذیرای ۲ هزار دانشجو از سراسر کشور به ویژه قم و تهران می باشد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه رشته های فنی و مهندسی این دانشگاه در زمره رشته های اشتغال زا وجذاب محسوب می شوند، امیدواریم بتوانیم سهم و نقش خود را در استان و کشور به خوبی ایفا کنیم.


رئیس دانشگاه صنعتی قم به بیان اقدامات انجام شده دانشگاه در چند ماه اخیر پرداخت و گفت: افزایش ۳۰ درصدی فضای آموزشی از طریق تاسیس دانشکده برق و کامپیوتر به مساحت ۵۳۰ متر مربع،تاسیس کتابخانه شهید مشکوۀ السادات ، تاسیس سالن ورزشی شهید شهریاری به مساحت ۴۵۰ متر مربع، تاسیس بنیاد خیرین دانشگاه، تجهیز سالن همایش های دانشگاه، انجام اقدامات اولیه جهت تدوین طرح جامع زمین دانشگاه ، تسطیح و محوطه سازی دانشگاه و اقدامات اولیه جهت تاسیس زمین چمن مصنوعی و زمین ورزشی روباز بخشی از فعالیت های چند ماه اخیر جهت میزبانی شایسته از دانشجویان در سال تحصیلی جدید بوده است.
وی ضمن اشاره به جایگاه استراتژیک استان قم افزود: با توجه به نزدیکی دانشگاه صنعتی قم به شهرک های صنعتی غدیر، شکوهیه ، حسن آباد، محمود آباد و منطقه ازاد اقتصادی سلفچگان و با توجه به مطرح شدن دانشگاه صنعتی قم به عنوان معین دانشگاه های تهران ، امیدواریم بتوانیم سهم و نقش خود را در استان و کشور به خوبی ایفا نماییم.


رضایی نور افزود در حال حاضر ۱۲ طرح صنعتی نوآورانه توسط اساتید دانشگاه صنعتی قم جهت رفع مشکلات صنعتی استان در حال اجرا می باشد.
وی گفت: در حال حاضر دانشگاه صنعتی قم افتخارات علمی و پژوهشی زیادی دارد، از جمله کسب رتبه هفتم در مسابقات ملی نانو، کسب رتبه دوم در مسابقات ملی ساخت زیردریایی، انتخاب دانشگاه به عنوان دبیرخانه کنفرانس فیزیک ریاضی کشور. همچنین دانشگاه صنعتی قم برای اولین بار در کشور مجری طرح همیار صنعت است که در این طرح دانشجوها با کمک اساتید وارد کارخانه ها می شوند و از نزدیک معضلات صنعتی را پیدا می کنند و آنها را مرتفع می سازند که هم به صنعت استان کمک شایانی می کنند و هم از زمان دانشجویی جذب بازار کار می شوند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: امیدواریم که با حمایت های بی دریغ دکتر امیرآبادی درمجلس شورای اسلامی شاهد رشد بودجه و شکوفایی هر چه بیشتر این دانشگاه باشیم.


در انتها امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه ونماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و خیرین دانشگاه صنعتی قم از طرح های عمرانی این دانشگاه بازدید کردند.
مراسم معارفه  دانشجویان جدیدالورود برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه صنعتی قم پذیرای469 دانشجوی جدیدالورود در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده است. به همین منظور مراسم آشنایی و معارفه این دانشجویان با حضور مسئولین دانشگاه به همت مدیریت فرهنگی برگزار شد.

دکتر رضایی نور ضمن خیر مقدم به دانشجویان جدیدالورود، موفقیت آنها را درکنکور سراسری سال 1397 تبریک گفت. وی افزود: یکی از ویژگی های شاخص این دانشگاه حضور اساتید جوان که از دانشگاه های مطرح فارغ التحصیل شده اند می باشد.همچنین حضور کارکنان با انگیزه و با نشاط رشد و بهره وری دراین دانشگاه را ارتقا داده است.
دکتر رضایی نور گفت: دانشجویان خلاق و نخبه دانشگاه صنعتی قم موفقیت های زیادی را برای این دانشگاه به ارمغان آورده اند.آمار بالای قبولی دانشجویان کارشناسی دانشگاه صنعتی قم در مقطع کارشناسی ارشد،کسب رتبه دوم در مسابقات زیردریایی،کسب رتبه هفتم در مسابقات نانو و کسب عنوان اختراعات برتر در مسابقات ژنو از جمله فعالیت های دانشجویان در این دانشگاه می باشد.
وی افزود: میل به تغییر،تحول و تلاش مبنای کار مسئولین دانشگاه صنعتی قم است. در همین راستا با تلاش شبانه روزی مسئولین در تابستان سال جاری دانشکده برق و کامپیوتر ،کتابخانه مشکوة السادات ،سالن ورزشی شهید شهریاری تاسیس شد. همچنین اقدامات اولیه جهت احداث زمین چمن مصنوعی در دانشگاه انجام شده است.
خوابگاه های دانشجویی نیز به منظور استقبال شایسته از دانشجویان جدیدالورود بهسازی و تجهیز شده است.
وی اظهار داشت: زمین اصلی دانشگاه در کیلومتر 9 جاده قدیم  قم_ تهران می باشد که با رایزنی های صورت گرفته تا چند سال آتی سایت اصلی دانشگاه را در آن زمین خواهیم ساخت.
دکتر رضایی نور گفت: مسئولین دانشگاه جهت ارائه خدمات هر چه بهتر آموزشی،رفاهی و صنفی حداکثر تلاش خود را خواهند داشت و در این راه همکاری و همیاری شما عزیزان بسیار مهم و موثر می باشد.در این راستا از همه شما عزیزان می خواهم که ما را نقد کنید، البته نقد منصفانه و سازنده.
وی افزود: روحیه شاداب و انرژی مثبت دانشجویان انگیزه مسئولین دانشگاه را جهت ارائه خدمات مطلوب  در زمینه های آموزشی، رفاهی ، صنفی و ... چندین برابر خواهد کرد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم دوره تحصیل در مقطع کارشناسی را یکی از مهم ترین دوران زندگی جوانان قلمداد کرد و افزود: اگر می خواهید یک مهندس موفق و کارآمد باشید یادگیری مهارت هایی چون مدیریت زمان، گزارش نویسی و... بسیار مهم می باشد.
در ادامه حجت الاسلام شریفی دوست مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و تبریک جهت ورود دانشجویان جدیدالورود به عرصه جدیدی از علم آموزی، شهر مقدس قم را عش آل الله دانست و افزود: شما عزیزان دعوت شده کریمه اهل بیت (س) به این شهر مقدس هستید.
وی گفت: در این دوران شما عزیزان می توانیداستفاده حداکثری را از فضای معنوی و مذهبی شهر مقدس قم داشته باشید. چرا که با استناد به آیات و روایات، کریمه اهل بیت جلوه ای از حضرت زهرا(س) می باشد.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه در مورد طرح همام(هسته های مباحثاتی اندیشه های استاد مرتضی مطهری) گفت : این طرح که توسط دفتر نهاد در دانشگاه اجرا میشود به حمد الله تا به امروز مورد استقبال بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است . در این طرح دانشجویان با اندیشه های ناب استاد مطهری آشنا میشوند و با به کار گیری از رهنمود های این استاد بزرگوار خیر و برکت را در زندگی خود جاری می کنند.
در این مراسم  دکتر آقا محمدی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه ضمن بیان مطالبی در خصوص آشنایی دانشجویان با امور آموزشی و پژوهشی در دانشگاه گفت: شما عزیزان باید همراه با رشد علمی،  رشد معنوی و شخصیتی هم داشته باشید.
همچنین دکتر کریمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه پس از توضیح مسائل مربوط به دانشجویان در زمینه امور فرهنگی،خوابگاه و تغذیه به نقش مهم دانشجویان در رشد و شکوفایی جامعه اشاره کرد.

معرفی  اداره  حراست ، تشکل های دانشجویی انجمن اسلامی ، جامعه اسلامی ، بسیج دانشجویی ، کانون خیریه نیکان و انجمن های علمی از دیگر بخش های این برنامه بوده است .




در انتها نیز با اهدای هدیه ای به رسم یادبود ، مقدم دانشجویان جدیدالورود گرامی داشته شد.


مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود برگزار شد

پنجشنبه نوزدهم مهر 1397 ساعت 11:30 ق ظ
رئیس دانشگاه صنعتی قم: ساخت پل هوایی در مقابل دانشگاه از ضروریات است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: با توجه به نیاز مبرم جهت ساخت پل هوایی در مقابل دانشگاه صنعتی قم و درخواست های مکرر دانشجویان در این زمینه ،رئیس دانشگاه صنعتی قم با اعضای شورای شهر دیدار و گفتگو کرد.
دکتر رضایی نور در جلسه ای با حضور دکتر بختیاری و مهندس امرالهی نایب رئیس و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم به مشکلات دانشگاه در حوزه شهری پرداخت.
وی ضمن اشاره به رشته های دانشگاه گفت: با توجه به رشته های متنوع در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه و حضور اساتید مجرب و دانشجویان فعال ، دانشگاه صنعتی قم به عنوان یک بازوی کمکی می تواند در حوزه های خدمات شهری کمک شایانی به شهرداری و مجموعه مدیریت شهری داشته باشد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: با اشاره به مشکلات آلودگی محیط زیست و اهمیت صنعت سبز در کشور و همچنین وجود شهرک های صنعتی غدیر، شکوهیه و منطقه آزاد اقتصادی سلفچگان در استان قم و ماموریت گرا شدن این دانشگاه در زمینه صنعت زیست سازگار ، دانشگاه صنعتی قم می تواند نقش مهمی را هم از لحاظ حل مشکلات و معضلات صنعتی و هم توسعه فناوریهای صنعت سبز ایفا کند.
وی لزوم وجود پل هوایی در مقابل دانشگاه را یکی از اولویت های مهم دانشگاه قلمداد کرد و افزود: با توجه به تاسیس دانشگاه در این نقطه از شهر و تردد ماشین های سنگین، ایمنی دانشجویان در خطر است.
دکتر رضایی نور با اشاره به تصادفات دلخراش دانشجویان در این مسیر گفت: علی رغم پیگیری های مکرر در خصوص ساخت پل هوایی تاکنون این مشکل رفع نشده است. با توجه به اینکه آرامش و امنیت دانشجویان برای ما در اولویت است حتی دانشگاه بخشی از هزینه های مربوط به ساخت پل هوایی را تقبل خواهد کرد و آن را به صورت پروژه مشترک با شهرداری انجام خواهد داد .
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به دانشجویان غیر بومی و اینکه دانشگاه صنعتی قم به نوعی معین دانشگاه های تهران محسوب می شود گفت: به منظور رفاه حال دانشجویان و تسهیل در رفت و آمد آنها با هماهنگی و همکاری اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان می بایست تمهیدات لازم جهت ایجاد ایستگاه اتوبوس برون شهری در مجاورت دانشگاه صورت گیرد.
دکتر رضایی نور ضمن تشکر از مسئولین شهرداری جهت تاسیس پارک دانشجو در مقابل درب ورودی دانشگاه به نواقصی چون عدم وجود سایبان ، سنگ فرش نامناسب و عدم نصب نیمکت در این بوستان اشاره کرد. همچنین روشنایی نامناسب در محوطه بیرونی دانشگاه را به عنوان یکی از مواردی که باید با همکاری مدیریت شهری اصلاح نمود ، مورد تاکید قرار داد.
در ادامه دکتر بختیاری ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: تعاملات دانشگاه صنعتی قم و مجموعه شهرداری باید به حدی باشد که جهت اجرای پروژه های شهری ما به اساتید و ظرفیتهای علمی و پژوهشی این دانشگاه احساس نیاز داشته باشیم.
وی افزود: دانشگاه صنعتی قم با توجه به چشم انداز و ماموریتی که در زمینه صنعت زیست سازگار دارد می تواند بسیاری از مشکلات شهرک های صنعتی را کاهش دهد .
در پایان دکتر بختیاری و مهندس امرالهی ضمن قول مساعدت همه جانبه جهت رفع مشکلات دانشگاه در زمینه مدیریت شهری از قسمت های مختلف دانشگاه بازدید کردند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم: ساخت پل هوایی در مقابل دانشگاه از ضروریات است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: با توجه به نیاز مبرم جهت ساخت پل هوایی در مقابل دانشگاه صنعتی قم و درخواست های مکرر دانشجویان در این زمینه ،رئیس دانشگاه صنعتی قم با اعضای شورای شهر دیدار و گفتگو کرد.
دکتر رضایی نور در جلسه ای با حضور دکتر بختیاری و مهندس امرالهی نایب رئیس و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم به مشکلات دانشگاه در حوزه شهری پرداخت.
وی ضمن اشاره به رشته های دانشگاه گفت: با توجه به رشته های متنوع در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه و حضور اساتید مجرب و دانشجویان فعال ، دانشگاه صنعتی قم به عنوان یک بازوی کمکی می تواند در حوزه های خدمات شهری کمک شایانی به شهرداری و مجموعه مدیریت شهری داشته باشد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: با اشاره به مشکلات آلودگی محیط زیست و اهمیت صنعت سبز در کشور و همچنین وجود شهرک های صنعتی غدیر، شکوهیه و منطقه آزاد اقتصادی سلفچگان در استان قم و ماموریت گرا شدن این دانشگاه در زمینه صنعت زیست سازگار ، دانشگاه صنعتی قم می تواند نقش مهمی را هم از لحاظ حل مشکلات و معضلات صنعتی و هم توسعه فناوریهای صنعت سبز ایفا کند.
وی لزوم وجود پل هوایی در مقابل دانشگاه را یکی از اولویت های مهم دانشگاه قلمداد کرد و افزود: با توجه به تاسیس دانشگاه در این نقطه از شهر و تردد ماشین های سنگین، ایمنی دانشجویان در خطر است.
دکتر رضایی نور با اشاره به تصادفات دلخراش دانشجویان در این مسیر گفت: علی رغم پیگیری های مکرر در خصوص ساخت پل هوایی تاکنون این مشکل رفع نشده است. با توجه به اینکه آرامش و امنیت دانشجویان برای ما در اولویت است حتی دانشگاه بخشی از هزینه های مربوط به ساخت پل هوایی را تقبل خواهد کرد و آن را به صورت پروژه مشترک با شهرداری انجام خواهد داد .
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به دانشجویان غیر بومی و اینکه دانشگاه صنعتی قم به نوعی معین دانشگاه های تهران محسوب می شود گفت: به منظور رفاه حال دانشجویان و تسهیل در رفت و آمد آنها با هماهنگی و همکاری اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان می بایست تمهیدات لازم جهت ایجاد ایستگاه اتوبوس برون شهری در مجاورت دانشگاه صورت گیرد.
دکتر رضایی نور ضمن تشکر از مسئولین شهرداری جهت تاسیس پارک دانشجو در مقابل درب ورودی دانشگاه به نواقصی چون عدم وجود سایبان ، سنگ فرش نامناسب و عدم نصب نیمکت در این بوستان اشاره کرد. همچنین روشنایی نامناسب در محوطه بیرونی دانشگاه را به عنوان یکی از مواردی که باید با همکاری مدیریت شهری اصلاح نمود ، مورد تاکید قرار داد.
در ادامه دکتر بختیاری ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: تعاملات دانشگاه صنعتی قم و مجموعه شهرداری باید به حدی باشد که جهت اجرای پروژه های شهری ما به اساتید و ظرفیتهای علمی و پژوهشی این دانشگاه احساس نیاز داشته باشیم.
وی افزود: دانشگاه صنعتی قم با توجه به چشم انداز و ماموریتی که در زمینه صنعت زیست سازگار دارد می تواند بسیاری از مشکلات شهرک های صنعتی را کاهش دهد .
در پایان دکتر بختیاری و مهندس امرالهی ضمن قول مساعدت همه جانبه جهت رفع مشکلات دانشگاه در زمینه مدیریت شهری از قسمت های مختلف دانشگاه بازدید کردند.





جلسه توجیهی معارفه دانشجویان جدیدالورود با حضور ریاست محترم دانشگاه

 روز دوشنبه 16مهر ماه از ساعت09/30 الی 12 در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه برگزار می گردد.
حضور دانشجویان جدیدالورود الزامی است.
جهت دریافت بسته فرهنگی ارائه کارت دانشجویی الزامی می باشد.

پیگیری مجدانه ریاست دانشگاه در خصوص رفع مشکلات دانشجویان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص آسیب شناسی مشکلات و اصلاح روندها و رویه های موجود در دانشگاه و همچنین پیگیری مجدانه و بی واسطه جهت رفع مشکلات دانشجویان، دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم روز جمعه ، بدون هماهنگی های قبلی از خوابگاه خواهران آزادگان بازدید کرد.

در این بازدید دکتر رضایی نور بی واسطه در جریان مشکلات، پیشنهادات و انتقادات دانشجویان قرار گرفت.
دانشجویان نیز مشکلات خود را در زمینه های صنفی، رفاهی و آموزشی بیان کردند. از جمله مشکلات دانشجویان کمبود وسایل ایاب و ذهاب در زمان اتمام کلاس های درسی ساعت ۱۷الی ۱۹ عصر ، عدم وجود سالن ورزشی در خوابگاه ، ساعت ورود و خروج دانشجویان به خوابگاه ها، تهویه کلاس های آموزشی، ایرادات موجود در پرتال آموزشی دانشجویان جهت انتخاب واحد، حذف و اضافه و... بوده است.
در پایان رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن قول مساعدت جهت رفع مشکلات و نواقص موجود اظهار داشت: مسئولین دانشگاه صنعتی قم حداکثر تلاش خود را جهت رفع مشکلات موجود در کوتاه ترین زمان ممکن خواهند داشت. همچنین وی همدلی، همکاری و هماهنگی دانشجویان با مسئولین را باعث تسریع در حل مشکلات کنونی دانست و افزود: ان شا الله به حول و قوه الهی و با همکاری شما عزیزان شاهد رفع مشکلات و نواقص موجود خواهیم بود و بنده پیگیر رفع موارد مذکور از مسئولین مربوطه خواهم بود.
شایان ذکر است جهت اطلاع بی واسطه مسئولین دانشگاه از مشکلات و دغدغه های دانشجویان، دکتر رضایی نور از حضور هر چه بیشتر مسئولین در خوابگاه های دانشجویی خبر داد.
 
کمیسیون دانشجویی استان قم در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه :کمیسیون دانشجویی استان قم با حضور جناب آقای هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ، مهندس سیجانی رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت و رؤسا و نمایندگان دانشگاه های قم به میزبانی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در ابتدا دکتر رضایی نور ضمن خیرمقدم به فعالیت های انجام شده در دانشگاه صنعتی قم جهت میزبانی شایسته از دانشجویان در سال تحصیلی جدید پرداخت.
وی گفت: تاسیس دانشکده برق و کامپیوتر که افزایش 30درصدی فضای آموزشی را دربر داشته است، تاسیس سالن ورزشی شهید شهریاری، ساخت کتابخانه شهید مشکوة السادات و تاسیس کارگاه انفورماتیک 2 را از جمله اقدامات انجام شده جهت رفاه حال دانشجویان در آغاز سال تحصیلی جدید بوده است.
همچنین به منظور افزایش روحیه نشاط و همدلی اقدامات اولیه جهت احداث زمین چمن مصنوعی صورت گرفته است.
وی با اشاره به تجهیز همه جانبه ی خوابگاه ها اظهار داشت: با رایزنی های صورت گرفته 30درصد به مجموعه فضای خوابگاهی اضافه شده است و توانستیم برای کلیه ی دانشجویان متقاضی، خوابگاه دانشجویی فراهم نماییم.
رئیس دانشگاه صنعتی قم درخصوص تعداد دانشجویان این دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی قم در23رشته با دوهزار دانشجو و 57 نفر عضو هیات علمی در حال فعالیت می باشد که طی برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال 1400پذیرای 3هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی خواهیم بود. وی افزود: با توجه به گسترش دانشگاه طرح توجیهی زمین کیلومتر 9 دانشگاه آغاز شده است که در همین راستا بنیاد خیرین دانشگاه صنعتی قم را تشکیل داده ایم.
دکتر رضایی نور با اشاره به اهمیت دانشگاه صنعتی قم از مسئولین استانی و کشوری حمایت و مساعدت هرچه بیشتر جهت تخصیص ردیف بودجه عمرانی به منظور ساخت ساختمان جدید دانشکده فنی و مهندسی را خواستار شد.
جناب آقای هاشمی در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: صنعت باید دست نیاز به سوی دانشگاه ها داشته باشد. اگر صنعتی موفق و پیشرو میخواهیم می بایست ارتباط صنعت و دانشگاه را تقویت کنیم.
وی افزود: اساتید مجرب میتوانند حتی در مباحثی چون فرهنگ سازی تبلیغ و بازیابی و... صنعتگران را یاری کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداربا اشاره به نام گذاری سال 1395توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل افزود: سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل همکاری صنعت و دانشگاه ها را می طلبید. بدین منظور باید برنامه ریزی برپایه ی اقتصاد مقاومتی ازسوی دانشگاه ها و اقدام و عمل از سوی صنعت شکل می گرفت.
وی با توجه به حضور اساتید نخبه در دانشگاه ها خاطر نشان ساخت: کمیته صنعت و دانشگاه را باید جدی گرفت.علم از دانشگاه و تجربه از صنعت رشد و شکوفایی اقتصاد را رقم خواهد زد.
در ادامه دکتر راستی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم در خصوص کمیته ارتباط با صنعت استان گفت: با توجه به تشکیل این کمیته از سال 1396 و واگذاری دبیری آن به رئیس دانشگاه صنعتی قم ، این دانشگاه با اجرای طرح همیار صنعت، برگزاری جلسات در خصوص نحوه تعاملات دانشگاه و صنعت، آماده سازی سایت ارتباط با صنعت در سطحی بالاتر از سایت های مشابه از جمله کاراوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، دانشکار دانشگاه تهران و جاب ویژن دانشگاه صنعتی شریف ، انعقاد تفاهم نامه های پژوهشی با شرکت شهرک های صنعتی استان توانسته است به بخشی از ماموریت های خود در این خصوص جامه عمل پوشاند.
مدیرارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم از تهیه کتابچه صنعتی استان توسط این دانشگاه خبر داد و گفت: در این کتابچه کلیه نیاز های پژوهشی در حوزه صنعت تدوین و گرد آوری شده است که میتواند کمک شایانی به ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه داشته باشد.
مهندس سیجانی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان اعتماد سازی بین دانشگاه و صنعت را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود به منظور ارتباط دوسویه بین صنعت و دانشگاه می بایست جلسات مربوطه در واحد های صنعتی برگزار شود.

وی برخی خوشه های صنعتی بومی استان قم از جمله سوهان پزی، سنگبری، فرش بافی، صنعت کفش و دمپایی را بسیار مهم و درآمدزا دانست.
وی افزود: کارگروه فرهنگی حمایت از تولید در استان تشکیل شده است و دانشگاه ها با ایجاد فرهنگ سازی در زمینه حمایت از کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی می توانند به صنعت و اقتصاد ایران کمک شایانی داشته باشند.
این جلسه با بررسی وضعیت دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید،خوابگاه های دانشجویی ، غذای دانشجویان و... به پایان رسید.

نشست هم اندیشی اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی قم با ریاست دانشگاه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نشست هم اندیشی اساتید عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم با دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه و دکتر کفایتمند غیور مشاور عالی ریاست برگزار شد.
در این نشست اساتید ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شبانه روزی دکتر رضایی نور و دکتر کفایتمند غیور به بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات در خصوص بهبود روندهای آموزشی و پژوهشی پرداختند.
دکتر رضایی نور با اشاره به جایگاه و نقش بی بدیل اساتید در جامعه از زحمات و تلاش های بی وقفه اساتید تشکر و قدر دانی کرد. وی گفت: دانشگاه صنعتی قم به عنوان دانشگاهی در حال توسعه، با حضور اساتید جوان، نخبه و فعال می بایست از لحاظ آموزشی و پژوهشی به یکی از دانشگاه های سرآمد کشور ارتقا یابد. به همین منظور در چند ماه اخیر پیگیری های لازم جهت تبدیل وضعیت استخدامی اساتیدصورت گرفته است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به رسالت خطیر دانشگاه صنعتی قم در استان اظهار داشت: اساتید به عنوان بازوی کمکی و اجرایی در دانشگاه می توانند در رشد و ارتقای همه جانبه دانشگاه بسیار دخیل باشند. بی شک اساتید با بر خورداری از دانش فنی و تخصصی با ارائه ی طرح های کاربردی می توانند ما را در بهبود مسائل مربوط به دانشگاه از جمله اصلاح روندها و رویه های جاری، اجرای طرح های عمرانی و... یاری کنند.
وی از گسترش و تغییر ساز و کار دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه خبر داد و افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و با حمایت های اساتید و کارکنان ان شاءالله از طریق دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه، شاهد ارائه خدامات بهتر، ارتقای کارآیی و اثربخشی سازمانی واصلاح فرآیندها باشیم.
دکتر رضایی نور خاطر نشان ساخت: به منظور بهبود کیفیت آموزشی و پژوهشی ضمن حمایت های همه جانبه از اساتید، انتخاب اساتید برتر آموزشی و پژوهشی را پیگیری خواهیم نمود.
 
وی افزود: همه تلاش خود را برای تبدیل دانشگاه صنعتی قم به دانشگاهی علمی ، پژوهشی و معنوی همراه با پویایی، نشاط و وفاق سازمانی خواهم نمود. بی شک عملی و اجرایی نمودن تمامی این برنامه ها، همکاری و همدلی شما عزیزان را می طلبد.
در پایان رئیس دانشگاه صنعتی قم از بهبود خدمات رفاهی خبر داد و گفت: جهت بهبود خدمات رفاهی اساتید و کارکنان برنامه ریزی های ویژه ای صورت گرفته است و اقدامات اولیه در این خصوص در حال اجرا می باشد.
شایان ذکر است با موافقت رئیس دانشگاه صنعتی قم مقرر شد طی برنامه ریزی های لازمه روندها و رویه ها در خصوص اعطای گرنت پژوهشی اصلاح شود، تسویه طرح های پژوهشی سریعتر انجام گیرد، تشویق مقالات طبق آیین نامه های ISC،ISI،Q4 اعمال شود، مغایرت امتیازات ارزشیابی ترمهای گذشته بررسی و پرداخت گرنت نقدی بدون اعمال مالیات ده درصدی انجام شود. نماینده هیات اجرایی جذب در جلسات کارگروه صلاحیت علمی حضور یابد، محدودیت پرداخت گرنت به اساتیدی که دردوره قبل استفاده نموده اند برداشته شود.در صورت امکان کتابخانه جهت استفاده بهتر و بیشتر کاربران به مخزن باز تبدیل شود. پرداخت حق التدریس های معوقه در اسرع وقت انجام شود. به منظور ارتباط هر چه بیشتر انجمن های علمی با مدیران گروه دفتر انجمن های علمی به دانشکده ها انتقال یابد. همچنین جهت رفاه حال اساتید اتاقی به استراحت آنها اختصاص یابد.
 
مراسم معنوی خطبه خوانی خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور رئیس دانشگاه، جمعی از مسئولین و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مراسم معنوی خطبه خوانی خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه (س) به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با حضور جمعی از مسئولین و دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌های استان قم در صحن عتیق حرم مطهر برگزار شد.

در این مراسم که دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه، جمعی از مسئولین و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) در سخنانی امر به‌معروف و نهی از منکر را از بالاترین اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) دانست.
وی نماز را ازجمله معروف‌هایی دانست که امام حسین (ع) به آن علاقه زیادی داشت و گفت: اباعبدالله الحسین (ع) که به استقبال شهادت رفته بودند، در شب عاشورا از دشمن فرصت گرفتند تا شبی دیگر به نماز، عبادت خدا و تلاوت قرآن بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحی عبادت خدا، نماز و تلاوت قرآن را مهم‌ترین مسئله در سازندگی انسان‌ها عنوان کرد و گفت: علاقه امام حسین (ع) به نماز به ‌اندازه‌ای بود که در ظهر عاشورا، در میدان جنگ، نماز را اول وقت و به جماعت خواندند تا اهمیت این مسئله را برای همیشه به ما گوشزد کرده باشند.
وی با ضروری دانستن توجه مسئولان فرهنگی به اقامه نماز در جامعه گفت : اهمیت مسئله نماز در سیره نبی مکرم اسلام، ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین فراوان دیده‌شده است که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع می باشد.

دبیر ستاد آیین های فاطمی آستان مقدس با بیان این‌که حرم‌ اهل‌بیت(ع )فرصت مغتنمی برای بندگی، عبادت و قرب الهی است، گفت: خداوند در سوره مبارکه عنکبوت فرموده‌اند که اگر نماز در روح و جان و جامعه نفوذ یابد، آن جامعه از زشتی‌ها و پلیدی‌ها نجات پیدا خواهد کرد
وی در ادامه با مهم دانستن توجه دانشجویان به معنویت و آموزه‌های دینی گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همواره از جامعه علمی کشور می‌خواهد که نسبت به آموزه‌های دینی و معنویت اهتمام داشته باشند تا افرادی موفق و تأثیرگذار در جامعه باشند.

در حاشیه این مراسم دکتر رضایی نور ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه دانشجویان به ویژه نودانشجویان صنعتی قم، نقش دانشجویان را در این برهه از زمان برای سربلندی ایران اسلامی بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: با وجود همه تهدیدها و تحریم ها جامعه دانشگاهی با جهاد علمی خود می توانند اعتلای میهن عزیزمان را رقم زنند.
وی افزود: امید است با تلاش و همت اساتید، کارکنان و دانشجویان بتوانیم با ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی گام کوچکی در رشد و توسعه صنعت استان و کشور برداریم و به رسالت خطیر خود جامه عمل پوشانیم.
 
دیدار رئیس دانشگاه صنعتی قم با نماینده مردم شریف و شهید پروراستان قم در مجلس شورای اسلامی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با دکتر امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه و نماینده مردم شریف و شهید پرور استان قم در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار دکتر رضایی نور ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های بی دریغ دکتر امیرآبادی فراهانی از دانشگاه صنعتی قم، به بیان اقدامات انجام شده در چند ماه اخیر در این دانشگاه پرداخت.
وی اظهار داشت: به حول و قوه الهی و با تلاش شبانه روزی تیم مدیریتی دانشگاه صنعتی قم در تابستان توانستیم دانشکده برق و کامپیوتر را تاسیس کنیم که با این اقدام 30 درصد به فضای آموزشی دانشگاه اضافه شده است. تاسیس کتابخانه شهید نقی مشکوة السادات و تاسیس سالن ورزشی شهید شهریاری از جمله اقدامات ضروری در سال تحصیلی جدید بوده است که جلب رضایت و نشاط دانشجویان را به ارمغان آورده است.

دکتر رضایی نور افزود: آغاز فرایند احداث زمین کیلومتر 9 با تدوین طرح جامع، تسطیح و محوطه سازی دانشگاه، آغاز عملیات تاسیس زمین چمن مصنوعی، پیگیری جهت رفع معضلات ملکی ساختمان فعلی دانشگاه و آسیب شناسی و اصلاح روندها و رویه های دانشگاه از دیگر اقدامات انجام شده در تابستان سال جاری بوده است.
دکتر امیرآبادی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به اهمیت جایگاه دانشگاه ها پرداخت. وی با اشاره به نقش مهم دانشگاه ها در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، وظیفه رؤسای دانشگاه ها را بسیار خطیر و حساس قلمداد کرد و افزود: جامعه دانشگاهی باید پاسدار ارزش های انقلابی باشد. در این برهه از زمان با توجه به تهدید ها و تحریم های دشمنان قسم خورده انقلاب، نقش دانشگاهیان در حفظ آرمان های انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع از خون شهدا بسیار مهم و اساسی خواهد بود.

عضو هیات رئیسه و نماینده مردم شریف و شهید پرور استان قم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: ایجاد روحیه وحدت و همدلی در بین دانشجویان به ویژه تشکل های سیاسی و پرهیز از پرداختن به حواشی در رشد و بصیرت افزایی دانشگاهیان تاثیر بسزایی خواهد داشت.وی افزود: تشکل های دانشجویی یکی از بهترین پتانسیل ها جهت ارتقای همه جانبه ی دانشگاه ها هستند که مسئولین باید به خوبی آنها را شناسایی و در مسیر درست هدایت کنند.
در پایان دکتر امیرآبادی فراهانی ضمن اعلام زمانی برای بازدید از دانشگاه صنعتی قم، از خداوند متعال برای مسئولین خدوم این دانشگاه توفیق خدمت را مسئلت نمود.

قابل توجه دانشجویان گرامی

مراسم متمرکز آغاز سال تحصیلی با محوریت نهاد رهبری در دانشگاه ها ساعت ۷ صبح روز دوشنبه مورخ ۹۷/۷/۹در محل حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می گردد. علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و هماهنگی های لازم با دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تماس حاصل نمایند.
شماره تماس نهاد:36641601داخلی123

قابل توجه دانشجویان گرامی

یکشنبه هشتم مهر 1397 ساعت 2:52 ب ظ
رئیس دانشگاه صنعتی قم: امنیت امروز ما مرهون غیرتمندی دیروز شهدا است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با هفته دفاع مقدس رئیس دانشگاه صنعتی قم به همراه جمعی از مسئولین این دانشگاه و حجت الاسلام والمسلمین ملک آسا مدیر فرهنگی بنیاد شهید منطقه 2 استان قم با خانواده های معظم شهیدان احمدتاج بخش، جواد جعفری دستگردی و عباسعلی عباسی دیدار و گفت و گو کردند.
در این دیدارها دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن عرض گرامی داشت هفته دفاع مقدس ، ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و حادثه دلخراش تروریستی اهواز را خدمت خانواده های معظم این شهدا تسلیت گفت. وی اظهارکرد: امنیت امروز ما مرهون غیرت مندی دیروز شهدا است.
دکتر رضایی نور گفت : با توجه به اینکه شهیدان همیشه جاوید جواد جعفری دستگردی، احمدتاج بخش و عباسعلی عباسی از شهدای دانشجو بوده اند ، ما احساس دین بیشتری به این شهدای عظیم الشان داریم چرا که اگر امروز دانشگاه ها این چنین در عرصه های علم و فناوری پیشتاز هستند ثمره ی از خود گذشتگی شهدا بوده است.

دکتر رضایی نور خاطرنشان ساخت: با توکل به خداوند متعال امید واریم جامعه دانشگاهی صنعتی قم بتواند با تربیت دانشجویان متدین و متعهد از خون شهدا و آرمان های امام راحل (ره) پاسداری نماید.

شایان ذکراست شهیدعباسعلی عباسی دانشجوی ممتاز رشته پزشکی دانشگاه تهران ، شهید جواد جعفری دستگردی دانشجوی ممتاز رشته مهندسی شیمی در دانشگاه صنعتی شریف و شهید احمد تاج بخش دانشجوی ممتاز رشته اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی بوده اند.
 
صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 22
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود