امروز : یکشنبه یازدهم شهریور 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

خوابگاه دانشگاه صنعتی قم در حال احداث است

سه شنبه سی ام مرداد 1403 ساعت 9:42 ق ظ
خوابگاه دانشگاه صنعتی قم در حال احداث است
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: با تلاش استاندار قم، زمینی به متراژ 5 هزار متر مربع پشت سرای ایرانی برای ساخت خوابگاه به ویژه خوابگاه متاهلی به دانشگاه تخصیص داده شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم ،  دکتر جلال رضایی نور با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در قم، با اشاره به اینکه در دانشگاه صنعتی تلاش داریم ارتباط نزدیکی با اصحاب رسانه داشته باشیم، اظهار کرد: ارتباط با اصحاب رسانه‌ موجب می‌شود به نقش خود در جهاد تبیین بهتر عمل کنیم.وی با بیان اینکه رسانه‌ها ابزار و هنر لازم برای پرداختن به موضوعات مختلف را دارند، مطرح کرد: دانشگاه صنعتی قم در فضاهای علمی و فرهنگی کشور حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.
فارس: ارتباط دانشگاه صنعتی با صنایع چگونه است؟
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به اینکه طی 4 سال گذشته دانشگاه صنعتی در بحث اشتغال دانشجویان مقطع کارشناسی جزو دانشگاه‌های برتر کشور بوده است، عنوان کرد: مجموعه اتفاقات موثر موجب قرارگرفتن دانشگاه صنعتی در میان دانشگاه‌های برتر شده است.وی با بیان اینکه عامل محیطی این دانشگاه در نزدیکی شهرک‌های صنعتی اثرگذار بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در دانشگاه صنعتی قم تلاش کردیم دوره‌های کارآموزی به صورت هدفمند برگزار شوند. دکتر رضایی نور  با اشاره به اینکه صنایع و شرکت‌ها از طریق‌های مختلف نیازهای خود را به دانشگاه اعلام می‌کنند، تصریح کرد: دانشگاه نیز تیم‌های همیار صنعت متشکل از یک نفر استاد و 4 نفر دانشجو را به صنایع اعزام می‌کند.
فارس: مشکل اراضی و زمین دانشگاه صنعتی در چه مرحله‌ای قرار دارد؟
وی مشکل اراضی دانشگاه صنعتی را مدنظر قرارداد و افزود: پیگیری‌های متعددی در این خصوص انجام شده ولی متاسفانه باتوجه به اینکه هنوز تصمیم قاطعی از سوی مدیران ارشد استانی گرفته نشده است، این مشکل همچنان پابرجا است.
فارس: برنامه‌ای برای حل مشکلات خواب‌گاهی دانشجویان دارید؟
رئیس دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه به دلیل مشکلات ملکی برای ساخت پروژه خوابگاهی مشکل داشتیم، یادآور شد: با تلاش استاندار قم، زمینی به متراژ 5 هزار متر مربع پشت سرای ایرانی برای ساخت خوابگاه به ویژه خوابگاه متاهلی به دانشگاه تخصیص داده شد.وی اضافه کرد: مراحل تخصیص این خوابگاه در سال جاری انجام شد و بلافاصله مراحل ساخت آن توسط دانشگاه آغاز شد.رضایی نور با اشاره به اینکه حل این مشکل می‌تواند دستاوردهای دانشگاه را افزایش دهد، بیان کرد: بیش‌ترین مشکل صنفی دانشجویان از دانشگاه، بحث خوابگاه بوده که درحال رفع شدن است.
فارس: دانشگاه صنعتی چه میزان به فعالیت‌های فرهنگی اهتمام دارد؟
وی با بیان اینکه جلسات متعدد به صورت ماهانه با تشکل‌های دانشجویی برگزار می‌شود، گفت: همواره در دانشگاه صنعتی تلاش داریم بهترین محیط را برای دانشجویان فراهم کنیم.رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به اینکه در زمینه‌های فرهنگی عملکرد قابل قبولی داشته‌ایم، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی رتبه سوم در سرانه فعالیت‌های فرهنگی و رتبه چهارم در تعداد برنامه‌های انجام شده را در سطح کشور کسب کرده است.وی با بیان اینکه پس از پدیده کرونا فضای دانشگاهی دچار انفعال شد، مطرح کرد: تلاش داریم این انفعال را برطرف کرده و دانشگاه را پویا و فعال کنیم. دکتر رضایی نور  با اشاره به اینکه دانشجو می‌تواند نشاط را در دانشگاه ایجاد کند، عنوان کرد: تلاش داریم با شور بخشیدن به فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، ورزشی، علمی و ... نشاط را در دانشگاه تقویت کنیم.
فارس: توضیحاتی درخصوص موکب دانشگاهیان ارائه می‌کنید؟
وی با بیان اینکه موکب دانشگاهیان در مسیر اربعین برپا شده است، خاطرنشان کرد: آغاز موکب دانشگاهیان قم از پیش از کرونا و در حرم مطهر حضرت معصومه(س) بود.رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به اینکه در سال 1400 توانستیم این موکب را به کربلا منتقل کنیم، تصریح کرد: از سال گذشته دانشگاه قم، دانشگاه علوم پزشکی و جامعه المصطفی نیز پای کار این موکب آمدند.وی اضافه کرد: سال نخست حسینیه محل اسکان این موکب 400 متر، سال دوم هزار متر و امسال به هزار و 600 متر مربع افزایش پیدا کرده است. دکتر رضایی نور با بیان اینکه در این موکب خدمات اسکان و پذیرایی در سه وعده ارائه می‌شود، یادآور شد: موکب دانشگاهیان تنها ویژه دانشجویان قمی نیست بلکه پذیرای تمام دانشجویان کشور هستیم.
فارس: دانشگاه صنعتی در عرصه فعالیت‌های دانش بنیان چه عملکردی داشته است؟
وی با اشاره به اینکه محور فعالیت‌های دانشگاه صنعتی بر اساس اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه صنعتی زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان قم است.رئیس دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه حدود 20 واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه صنعتی درحال فعالیت هستند، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای گسترش مرکز رشد دانشگاه نیز صورت گرفته است.وی با اشاره به اینکه در طرح جهاد علمی نیز فعالیت داریم، اظهار کرد: در قالب این طرح سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف از طریق کارگزارهای مشخص شده، مشکلات خود را با دانشگاه‌ها درمیان می‌گذارند و دانشجویان با همراهی اساتید به رفع این مشکلات خواهند پرداخت.رضایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جوانان را به سمت ایمان و امید سوق می‌دهند، مطرح کرد: در دانشگاه صنعتی تلاش داریم این مسیر را دنبال کرده و ایمان و امید را به دانشجویان تزریق کنیم.وی با اشاره به اینکه امروز جامعه جهانی درحال دین گریزی است، عنوان کرد: در دانشگاه صنعتی با انجام فعالیت‌های فرهنگی به دنبال جلوگیری از نفوذ این آسیب در میان دانشجویان هستیم.
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود