امروز : چهارشنبه بیست و چهارم مرداد 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

مراسم گرامی‌ داشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

چهارشنبه هفدهم آذر 1400 ساعت 12:24 ق ظ
مراسم گرامی‌ داشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
 
به‌ گزارش روابط‌عمومی دانشگاه: مراسم گرامی‌داشت روز دانشجو به‌صورت حضوری و برخط با حضور مدیرکل امور سیاسی استانداری، هیأت‌رئیسه، اساتید و دانشجویان در سالن همایش‌های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد .در این برنامه دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تبریک این روز و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای دانشجو به نقش محوری و اساسی دانشجویان اشاره کرد .
وی دانشجویان فعال علمی و فرهنگی را در پیشرفت‌های اخیر دانشگاه دخیل دانست و افزود: کسب رتبه اول اشتغال دانشجویان در سال ۱۳۹۹  و کسب  رتبه  در جشنواره دانشجویی رویش نشانگر پویایی دانشجویان ما است . همچنین کسب رتبه سیزدهم  توسط دانشگاه صنعتی قم در برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی  بر اساس آمار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشانگر فعال بودن انجمن‌های علمی دانشگاه صنعتی قم است.
دکتر رضائی نور گفت:  البته بستر این فعالیت‌های علمی و پژوهشی توسط مسئولین دانشگاه برای دانشجویان فراهم شده‌است. به‌عنوان مثال راه‌اندازی مرکز نوآوری و اولین فضای کار اشتراکی استان می‌تواند برای فعالیت‌های دانشجویان بسیار مفید و مؤثر باشد .
در ادامه دکتر بابایی مدیرکل  امور سیاسی استانداری نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع گرم و صمیمی جامعه دانشگاهی صنعتی قم گفت: در این برهه از زمان فعال بودن دانشجویان بسیار مهم و حیاتی است چراکه کشوری می‌تواند قدرتمند باشد که علم و فناوری پیشرفته‌ای داشته باشد .
امروز در دنیا دیپلماسی علم و فناوری حرف اول را می‌زند. جوانان ما اگر خودباوری و خودکفایی داشته باشند، می‌توانیم ایران اسلامی را سربلندتر از دیروز کنیم. همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک روز دانشجو به شأن و منزلت دانشجویان اشاره کرد و افزود: همه تحولات کشور و حتی دنیا به دست دانشجویان است. اگر دانشجو نباشد هیچ رونقی در دنیا نیست .هر خلاقیت و هر ابتکاری در دنیا به دست دانشجویان است. امیدوارم با معنویت، انگیزه بالا و توان مضاعف دانشجویان این دانشگاه مهندسانی متخصص ،متدین و با اخلاق برای جامعه باشند.
 در ادامه نیز نماینده‌های تشکل بسیج ، جامعه اسلامی، دبیر انجمن‌های علمی و  دبیر شورای صنفی بیانیه خود را قرائت کردند.
این مراسم با تقدیر از دانشجویان فعال فرهنگی باحضور هیأت‌رئیسه دانشگاه پایان یافت .

















   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود