امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

فعالیت های تشکل جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم در سال 99

سه شنبه بیست و چهارم فروردین 1400 ساعت 9:36 ب ظ
فعالیت های تشکل جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم در سال 99

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن تبریک آغاز سال نو آرزوی سالی سرشار از خیر و برکت،  اهم فعالیت های تشکل جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم در سال 99 به شرح ذیل تقدیم می گردد:

1) فعالیت مضاعف و برنامه ریزی شده پایگاه های مجازی تشکل همزمان با غیر حضوری شدن دانشگاه ها: بر این اساس تلاش گردید با اولویت قرار دادن مبانی ها، در زمینه های قرآن و نهج البلاغه، نشر منویات مقام معظم رهبری، جملات و وصیت نامه های شهدا،  بیانات علما، برش هایی از کتب مختلف و بحث مهدویت و فلسفه قیام حسینی تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی انجام گردد.

2) مسابقه مجازی منجی آفاق: این مسابقه بمناسبت نیمه شعبان و چله بزرگ قرن با هدف افزایش معرفت نسبت به صاحب الزمان (عج) و ترویج مفاهیم مهدوی در چهار هفته و با موضوعات: «انتظار و سبک زندگی منتظرانه»، «شناخت»، «دعا»، «دولت کریمه امام عصر (عج)» در سایت پرس لاین و با حضور 83 نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی قم برگزار گردید.

3) حضور در دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان.

4) برگزاری کارگاه نشریه نویسی: این دوره در دوازده جلسه با حضور برادر گرامی مهندس حشمتی و با محوریت اصول و مبانی گزارش نویسی، مقاله نویسی، خبر نویسی و... برگزار گردید.

5) لایو اینستاگرام: این برنامه بمناسبت عید غدیر خم و با موضوع بررسی مهدویت در خطبه غدیر با دعوت از استاد باقی از اساتید مرکز تخصصی مهدویت قم در صفحه اینستاگرام تشکل برگزار شد. همچنین در پایان این برنامه مراسم زیارت قبر مطهر سردار دلها شهید سلیمانی عزیز بصورت مجازی منعقد گردید.

6) مسابقه کتابخوانی فتح خون: این مسابقه با هدف تبیین معارف حسینی و از طریق کتاب فتح خون به قلم سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی و با حضور حدود 50 نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی قم انجام شد.

7) مسابقات کتابخوانی قدرت و شکوه زن: این برنامه بمناسبت وفات حضرت معصومه (س) با استفاده از کتاب قدرت و شکوه زن در کلام امام خمینی و امام خامنه ای در بستر فضای مجازی و با حضور دانشجویان سراسر کشور برگزار شد.

8) برگزاری دهمین دوره انتخابات شورای مرکزی و هیات نظارت: با عنایت پروردگار انتخابات دوره دهم شورا مرکزی بصورت مجازی برگزار شد و در اولین جلسه شورا مرکزی آقای محمد حسین رادان بعنوان دبیر جدید این تشکل انتخاب شد.

9) مصاحبه ها و بیانیه های مختلفی در طول سال از سمت تشکل صورت گرفت از جمله مصاحبه آقای ولی دبیر وقت تشکل با خبرگزاری فارس با هدف تشریح و تبیین طرح کتابخوانی حاج قاسم سلیمانی، مصاحبه خانم فرجیان قائم مقام واحد خواهران با خبر گزاری فارس استان قم با موضوع ویژگی های دانشجو تراز انقلاب، بیانیه تشکل بمناسبت شهادت شهید فخری زاده.

10) تهیه و انتشار چندین شماره از نشریه های گفتمان حق و نشریه فرصت و همچنین انتخاب نشریه گفتمان حق بعنوان نشریه برگزیده کشوری طی دو سال متوالی.

11) برگزاری طرح کمک های مومنانه بصورت مشترک با بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان: این طرح بمناسبت ماه مبارک رمضان و برای کمک به خانواده های نیازمند انجام شد. در این طرح 40 کارت هدیه 250 هزار تومانی در مجموع به ارزش 10 میلیون تومان به خانواده های آسیب دیده از بیماری منحوس کرونا تقدیم گردید.

12) همکاری گسترده با اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و برگزاری برنامه های مشترک از جمله:

الف)طرح مطالعاتی حاج قاسم سلیمانی یک: این طرح بمناسبت ماه مبارک رمضان و با محوریت چهار کتاب: «برای مهمانی خدا آماده شویم»، «چگونه دستورات دینی ما را تربیت میکنند»، «تقوا، حکمت، ترکیه و اخلاص» و «کتاب شهر خدا» به قلم استاد پناهیان بصورت مجازی و از طریق نرم افزار کتابخوانی طاقچه با هدف تعمیق مبانی اسلامی در سطح کشوری برگزار گردید.

ب) طرح ازدواج دانشجویی طهورا با محوریت چهار موضوع: «ازدواج در دوران دانشجویی»، «ملاک ها و معیار های انتخاب همسر شایسته»، «طرح موضوع با شخص مدنظر و خانواده»، «خواستگاری و مطرح کردن مسائل مدنظر» با هدف افزایش آگاهی قبل از ازدواج و ترویج ازدواج آسان با دعوت از حجت الاسلام دهقان و عزیزی، در بستر فضای مجازی برگزار گردید.

 ج) طرح مطالعاتی حاج قاسم سلیمانی دو: این طرح با محوریت زندگینامه و خاطرات شهدا و با مطالعه چهار کتاب: «شاهرخ حر انقلاب»، «خدای خوب ابراهیم»، «قرار یکشنبه ها» و «وصال» در نرم افزار کتابخوانی طاقچه و در سطح کشوری برگزار شد.

د) دوره مطالعاتی مدرسه رشد: این دوره با محوریت مطالعه آثار مقام معظم رهبری با همکاری دفتر نشر آثار آیت الله خامنه ای و بنیاد تبیین اندیشه های امام خمینی و رهبری در دانشگاه ها در سطح کشوری برگزار شد.

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود