امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
دستگاه دور کننده حیوانات از پست های برق توسط استاد دانشگاه صنعتی قم اختراع شد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دستگاه دور کننده حیوانات از پست های برق مبتنی بر امواج فراصوت و امواج نورانی مجهز به سنسورهای مادون قرمز و مایکروویو توسط دکتر احسان حیدریان فروشانی عضو هیات علمی گروه برق دانشگاه صنعتی قم اختراع شد. دکتر حیدریان در خصوص این اختراع گفت: بسیاری از خطاهای ایجاد شده در پستهای شبکه انتقال نیرو و همچنین پستهای توزیع برق زمینی به دلیل ورود حیوانات می باشد که ضرورت دارد حتی الامکان از ورود این حیوانات به پست برق جلوگیری نمود. وی افزود: دستگاه دور کننده حیوانات از پستهای برق مبتنی بر امواج فراصوت و امواج نورانی مجهز به سنسورهای مادون قرمز و ماکروویو از طریق ایجاد امواج صوتی با فرکانس بالاتر از محدوده شنوایی مجاز حیوانات مورد نظر و همچنین ایجاد فلاش نور به واسطه سنسورهای تشخیص حرکت از وقوع خطا در اثر ورود حیوانات به پست برق ممانعت بعمل می آورد. لازم به ذکر است دستگاه مذکور هیچگونه آسیبی به موجودات نمیزند و از این لحاظ نیز دارای ارجحیت است. عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم بیان کرد: طراحی و ثبت اختراع این دستگاه در قالب طرح پژوهشی داخلی توسط بنده صورت گرفته است. لازم بذکر است تیم تحقیقاتی در حال کار بر روی ساخت نمونه آزمایشگاهی این دستگاه هستند و انتظار می رود با حمایت صنعت برق کشور این دستگاه هر چه زودتر تجاری سازی شود.
طرح برگزیده پژوهشی دانشگاه صنعتی قم از جانب وزارت عتف اعلام شد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، طرح پژوهشی دکتر احسان حیدریان فروشانی از اعضای هیئت علمی گروه برق دانشگاه صنعتی قم با عنوان جایابی بهینه کلید های اتوماسیونی در شبکه توزیع با هدف ارتقاء قدرت مانور و بهبود قابلیت اطمینان به عنوان طرح برگزیده دانشگاهی سال ۱۴۰۲ از جانب وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری معرفی و اعلام شد. دکتر محمد سعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اهدای لوح تقدیری از زحمات دکتر حیدریان فروشانی تقدیر کرد. در بخشی از این لوح آمده است: از تلاش‌های مستمر جنابعالی در حوزه ارتباط با صنعت و فعال ساختن ظرفیت‌های بالقوه و استفاده مطلوب از ظرفیت‌های این عرصه در جهت بهبود شرایط کشور مراتب تقدیر و تشکر از جنابعالی را ابراز می‌داریم.
کسب تاییدیه ورود مجله ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم به فرآیند ارزیابی و رتبه بندی نشریات علمی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، فصلنامه علمی Sciences Computational and Mathematics در فهرست نشریات وزارت علوم قرار گرفت. مجله بین المللی ریاضیات و علوم محاسباتی(MCS) ازجمله مجلات نمایه شده در فهرست نشریات پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)  با دسترسی آزاد است که هدف آن ارایه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه های ریاضیات علوم محاسباتی و ریاضی فیزیک است. این مجله متشکل از داوران سرشناس داخلی و خارجی است و از سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون بصورت منظم و فصلی منتشر می شود. شایان ذکر است حدود 40 درصد نویسندگان مقالات از کشورهای غیر ایرانی می باشند. مجله ریاضیات و علوم محاسباتی توسط دانشگاه صنعتی قم منتشر می شود و فرآیند داوری آن رایگان می باشد.

رونمایی از جدیدترین محصول آزمایشگاه سیستم های کنترل پیشرفته (ACSL) در دانشگاه صنعتی قم
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، محصولی خلاقانه و‌دانش بنیان در حوزه ورزش و سلامت توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در آزمایشگاه سیستم‌های کنترل پیشرفته (ACSL) طراحی شد. دکتر میثم یادگار عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم و طراح این محصول گفت: این محصول نسل جدیدی از دستگاه های بدن سازی است که توسط نیروی الکترومکانیکی کار می کند. عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به وزن کمتر دستگاه نسبت به نمونه‌های قبلی، قابلیت تنظیم وزن اعمالی به صورت پیوسته، رابط کاربری گرافیکی، قابلیت تنظیم پروفایل‌های تمرینی بر اساس نیاز ورزشکار، دارای دامنه‌ حرکتی قابل تنظیم، استارت اتوماتیک و گزارش عملکرد ‌ورزشکار اشاره کرد. وی بیان کرد: این ایده‌ خلاقانه، قابلیت تعمیم به تمامی دستگاه‌های بدن‌سازی را دارد اما برای نمونه اولیه، دستگاه جلو بازو پیاده سازی شده است. این دستگاه با تلاش یک تیم دانشجویی، در آزمایشگاه ACSL دانشگاه صنعتی قم ساخته شده است.



























کاشت 50 اصل نهال به مناسبت روز درختکاری در دانشگاه صنعتی قم
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به مناسبت 15 اسفند ماه هفته منابع طبیعی و روز درختکاری و به منظور حفظ محیط زیست و کاهش اثرات اقلیمی، 50 اصل نهال، زیتون، سرو و سنجد با حضور هیات رئیسه، اساتید، دانشجویان و کارکنان در محوطه دانشگاه کاشته شد. دکتر جلال رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم بیان کرد: انجام این عملیات علاوه بر حفظ محیط زیست، تاثیرات مثبتی را در فضای سبز دانشگاه خواهد داشت و آرامش بیشتر همکاران و دانشجویان به دنبال دارد. کاشت نهال در روز درختکاری هرساله در دانشگاه صنعتی قم برگزار می شود.











پیام تسلیت دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم بمناسبت ارتحال حضرت آیت الله امام کاشانی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه متن کامل پیام به شرح زیر می باشد:
 باسمه تعالی
اِذا ماتَ العالِمٌ ثَلُمَ فِي الاسلامِ ثُلمَةً فِي الاسلامِ ثُلمَةً لا يَسُدُّها شَيءٌ
هنگامي که عالمي از دنيا رود شکافي در اسلام پديدار مي‌شود که هيچ چيز، آن را به هم نمي‌آورد. ارتحال عالم ربانی و مجاهد متقی حضرت آیت الله امامی کاشانی، مجاهد و خدمتگذار راستین انقلاب اسلامی ایران را به مقام معظم رهبری امام خامنه ای، آیات عظام، حوزه های علمیه، خانواده معزز ایشان و همچنین تمامی شاگردان و علاقمندان ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان و خاندان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.
جلال رضائی نور ریاست دانشگاه صنعتی قم
پیام قدردانی رئیس دانشگاه صنعتی قم از حضور حماسی آحاد مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه متن پیام به شرح ذیل می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
"ذلِکَ بِاَنَّ اللهَ مَولَی الَّذینَ ءامَنوا وَ اَنَّ الکٰفِرینَ لا مَولی‌ لَهُم" "این برای آن است که خداوند مولا و سرپرست کسانی است که ایمان آوردند؛ امّا کافران مولایی ندارند" 'سوره مبارکه محمد آیه 11' خداوند متعال را به پاس این حماسه بزرگ حضور شکرگزاریم و هر برگ رای در این انتخابات را چون پرتوی درخشان خورشید تابان بر سیاه نمایی بدخواهان و شمشیری از نیام برآمده در برابر دسیسه های آشکار دشمنان دانسته و این بار هم همچون گذشته مردم‌سالاری واقعی را به جهانیان نشان داده و نتیجه این انتخابات با شکوه را پیشرفت، توسعه و افزایش روز افزون اقتدار و امنیت کشور می دانیم. در این میان قم مقدس، شهر کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) با افزایش معنادار مشارکت در این انتخابات همچون گذشته برای پاسداری از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به میدان آمد و با حضور پررنگ خود برگ زرینی دیگر را به افتخارات خود افزود و نمایندگان خدوم خود را برای تقویت انقلاب اسلامی راهی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی کشور نمود. به نوبه خود به منتخب گرامی مجلس خبرگان رهبری، آیت الله سعیدی و منتخبین محترم مجلس شورای اسلامی این استان ولایتمدار و شهید پرور، آقایان حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری، حجت الاسلام و المسلمین روانبخش و دکتر منان رئیسی تبریک عرض می نمایم و امید است منتخبین شایسته این مردم همیشه در صحنه و امیدوار به آینده، دوشادوش هم و با یکدستی و همصدایی بیش از پیش، موجب افزایش رفاه اجتماعی، توسعه متوازن و پایدار اقتصادی و امید به آینده ای درخشان‌تر در دل همه آحاد جامعه را رقم زنند و رضای خداوند متعال و چهارده معصوم(ع) علی‌الخصوص حضرت حجت بن الحسن العسکری حضرت مهدی(عج) را کسب نموده و یاریگر نایب برحق ایشان حضرت امام خامنه ای بوده و خدمت رسان مردم شریف ایران باشند. توفیقات روز افزونشان را از خداوند منان مسئلت می نمایم.
جلال رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم
آدرس کلاس های مجازی اساتید دانشگاه صنعتی قم
با توجه به مجازی شدن کلاس ها در روزهای هشتم و نهم اسفند ماه، لینک کلاس های مجازی اساتید دانشگاه صنعتی قم به شرح ذیل است:
لینک کلاس های مجازی دکتر جعفر قنبری             
https://vc.qut.ac.ir/ghanbari
لینک کلاس های مجازی دکتر جیریایی       
لینک کلاس های مجازی دکتر باغشیخی
https://vc.qut.ac.ir:443/baghsheikhiwinter/
ل
ینک کلاس های مجازی دکتر تقوی
 لینک کلاس های مجازی دکتر محسنی
لینک کلاس های مجازی دکتر زارعی
لینک کلاس های مجازی دکتر بهرامی
https://meet.google.com/tbd-yjmk-hti
لینک کلاس های مجازی مهندس مسلمی
https://vc.qut.ac.ir/ru7y1sj6r1eb
لینک کلاس های مجازی دکتر امیدیان
https://vc.qut.ac.ir:443/rl5wx6ntnxcu/
لینک کلاس های مجازی دکتر پورقاسمیان
https://vc.qut.ac.ir:443/english-class
لینک کلاس های مجازی مهندس حسینی
https://vc.qut.ac.ir:443/ro8ranrvlzfa
 لینک کلاس های مجازی دکتر طالبی
لینک کلاس های مجازی دکتر مهناز محمدی
https://vc.qut.ac.ir:443/test1/
لینک کلاس های مجازی دکتر لوایی
https://vc.qut.ac.ir:443/physics2--lavaei--14021/
لینک کلاس های مجازی مهندس عبدزاده
https://vc.qut.ac.ir:443/queuingtheory/
لینک کلاس های مجازی دکتر فتح الهی

آدرس کلاس های مجازی اساتید دانشگاه صنعتی قم

سه شنبه هشتم اسفند 1402 ساعت 8:48 ق ظ
رئیس دانشگاه صنعتی قم:  شرکت در انتخابات احترام به حق خودمان است
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: با حضور پای صندوق‌های رأی به خودمان احترام می‌گذاریم و به شأن و حق تصمیم‌گیری که در حاکمیت داریم صحه می‌گذاریم.
 دکتر جلال رضائی نور اظهار داشت: موضوع انتخابات در هر کشوری ارتباط مستقیم  با مشارکت مردمی در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها و در قانون‌گذاری در سطح کشور به‌ویژه در انتخابات مجلس و قوه مقننه پیدا می‌کند، اگر مردم ایران برای خودشان و تصمیم و نقطه‌نظرات خودشان ارزش قائل هستند که حتماً هستند لازم است پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: مردم ایران در روز  یازده اسفند آزادانه انتخاب خودشان را از میان کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به صندوق رأی می‌اندازند.
وی افزود: با حضور پای صندوق‌های رأی به خودمان احترام می‌گذاریم و به شأن و حق تصمیم‌گیری که در حاکمیت داریم صحه می‌گذاریم و عملاً به خودمان کمک می‌کنیم.
 دکتر رضائی نور عنوان داشت: مشاهده می‌کنیم رسانه‌های خارجی که دشمنی خودشان را با ما ملت ایران بارها ثابت کرده‌اند به دنبال ناامیدی مردم هستند و می‌خواهند مشارکت مردم و حق مردم را از آن‌ها بگیرند این‌ها دلسوز ملت ایران نیستند و طبیعتاً آنچه می‌گویند با آنچه منطق، عقل و تکلیف ما ایجاب می‌کند در تناقض کامل است.
رئیس دانشگاه صنعتی استان قم تصریح کرد: اعتقاد داریم که نظام ایران یک نظام دموکراسی اسلامی است و یک نظام جمهوری اسلامی است و به فرمایش امام خمینی (ره) «جمهوری اسلامی» نه یک کلمه کم‌تر و نه یک کلمه بیشتر؛ در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم در حاکمیت حق دارند و همین نظام رأی‌گیری برای تثبیت و اثبات واژه مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران کافی است.
وی با اشاره به اینکه تکاپوی انتخاباتی را در میان مردم و اقشار مختلف ازجمله اقشار دانشجویی مشاهده می‌کنیم، گفت: ما هم تلاشمان را می‌کنیم تا در دانشگاه با برگزاری برنامه‌های تبیینی و با میدان دادن به تشکل‌های سیاسی دانشجویی و نهادها و انجمن‌های دانشجوی مختلف این ظرفیت را فعال کنیم تا پای‌کار بیایند و با عشق، نشاط و انگیزه بحث مشارکت در انتخابات را  دنبال کنند؛ زیرا فعالیت‌های دانشجویی تأثیر زیادی در اجتماع پیرامونی آن‌ها دارد.
 دکتر رضائی نور تأکید کرد: از اقشار مختلف دانشگاهی همچنین از اقشار جامعه دعوت می‌کنیم با حضور خودشان پای صندوق‌های رأی به جهان ثابت کنند که تبلیغات منفی روی ملت ایران ندارد و در عین مطالبه‌گری پای انقلاب و پای آرمان‌های نظام و شهدا هستند و شرکت در انتخابات عملاً حضور خودشان را از در حاکمیت اثبات می‌کنند و به‌حق خود احترام می‌گذارند.
 
نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی قم با حضور معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری برگزار شد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست هم اندیشی اساتید به همت بسیج اساتید دانشگاه صنعتی قم و مشارکت دفتر هم اندیشی اساتید در سالن دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه صنعتی قم با حضور دکتر قاسم جعفری، معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد. محوریت این نشست موضوعاتی چون راهبردهای انتخابات و نقش نخبگان در این برهه از زمان بوده است. همچنین در این نشست تشریح درون‌مایه پیامد عدم شرکت در انتخابات از سوی افراد، اهمیت انتخابات در حال حاضر، نقش نخبگان در اقناع مردم به شرکت در انتخابات، ‌ پاسخ به برخی سوالات در حوزه رد صلاحیت ها، تشریح حق و تکلیف بودن شرکت در انتخابات مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.








رئیس دانشگاه صنعتی قم: تمام رشته‌های دانشگاه صنعتی قم بازار کار دارد
رئیس دانشگاه صنعتی قم در گفت و گوی خبری که با خبرنگاران استان برگزار شد گفت: بر اساس آمار همه رشته‌های دانشگاه صنعتی قم بازار کار خوبی دارد و فارغ التحصیلان به سرعت در حوزه‌های مرتبط با تحصیل خود مشغول کار می‌شوند.
 دکتر جلال رضایی نور بیان داشت: دانشگاه صنعتی قم علاوه بر پیشرفت‌های چشمگیر علمی، امروز به یک دانشگاه موفق در عرصه کارآفرینی و اشتغال دانشجویان تبدیل شده‌است و بر اساس آخرین آمار توانسته‌ رتبه سوم کشور در اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و رتبه هفتم کشور را در مقطع کارشناسی ارشد میان دانشگاه‌های دولتی به دست آورد.
وی افزود: این وضعیت نشان دهنده بهره‌وری بالای دانشگاه صنعتی قم است که توانسته با وجود برخی محدودیت‌ها نسبت به دانشگاه‌های بزرگ‌تر، این دستاوردهای مهم را در عرصه‌های علمی و اشتغال دانشجویان کسب کند، امروز تحصیل در دانشگاه صنعتی قم به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در کانون توجه داوطلبان کنکور است و دانشجویان ورودی به این دانشگاه از تراز علمی بالایی برخوردار هستند.
وی گفت: دانشگاه صنعتی قم با داشتن ۷۲ عضو هیات علمی پذیرای ۲ هزار دانشجو در ۲۸ رشته و گرایش تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی است و تلاش برای افزایش رشته‌ها و دانشجویان در قالب طرحی جامع در این دانشگاه دنبال می‌شود که از جمله آن افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان بین المللی است.
گفتنی است دانشگاه صنعتی قم از سال ۱۳۸۷ با ۲ رشته مهندسی صنایع و کامپیوتر با هدف تربیت دانشجویانی متعهد و متدین آغاز به کارکرد؛ ۱۱۲ دانشگاه در کشور فعال است که بر اساس رتبه بندی جدید دانشگاه‌ها توسط موسسه (ISC) دانشگاه صنعتی قم در رتبه ۶۵ قرار دارد که نسبت به سال‌گذشته، جایگاه آن ۲۲ رتبه بهبود داشته‌است. البته در این خصوص باید شاخص‌هایی همچون میزان بودجه دانشگاه، فضا و ساختمان‌ها، تعداد هیات علمی و تعداد دانشجوی دانشگاه مورد توجه باشد که در این رابطه دانشگاه صنعتی قم در مواردی در قیاس با دانشگاه‌های بزرگتر، جایگاه بهتری دارد.
همچنین در بین ۲۵ دانشگاه صنعتی در کشور، دانشگاه صنعتی قم موفق به کسب رتبه ۱۷ شده که نسبت به سال گذشته، سه رتبه صعود داشته‌است. براساس رتبه‌بندی سال ۲۰۲۳ اعلام شده توسط سایماگو SCImago، دانشگاه صنعتی قم برای نخستین بار وارد این نظام رتبه جهانی شد و رتبه ۱۹۰ را در بین موسسات آموزشی و پژوهشی دولتی، آزاد و غیر انتفاعی زیر مجموعه وزارت علوم و نیز وزارت درمان و آموزش پزشکی کسب کرد.
نظام رتبه‌بندی سایمگو توسط گروه پژوهشی به همین نام در دانشگاه گرانادا در اسپانیا انجام می‌شود و از سال ۲۰۰۹ ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات علمی- پژوهشی سراسر جهان را آغاز نموده است. این نظام رتبه‌بندی بین المللی، براساس تعداد مقالات علمی موسسات آموزش عالی کشورهای مختلف موجود در بانک اطلاعاتی اسکوپوس آن‌ها را ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند.
دانشگاه صنعتی قم با برگزاری ۳۰ همایش تخصصی و رویدادهای مشترک دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با صنایع و دستگاه های اجرایی در سال ۱۴۰۲ رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده‌است.
همچنین دانشگاه صنعتی قم با برگزاری ۳۱۱ دوره تخصصی رتبه چهارم را در بین دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور کسب کرد؛ اختصاص رتبه پنجم به این دانشگاه در شاخص برگزاری تعداد دوره‌های مهارت افزایی در بین دانشگاه‌های کشور درسال ۱۴۰۲ با برگزاری ۳۴۵ دوره مهارت افزایی موثر از دیگر موفقیت‌های آن به شمار می‌آید.
این دانشگاه به صورت مستمر با نهادهای مختلف دولتی، نظامی، خصوصی و همچنین صنایع مختلف نشست‌های تخصصی برگزار کرده و اساتید و پژوهشگران فعال را در حل مشکلات جامعه جذب نموده‌است؛ با توجه به اینکه دانشگاه صنعتی قم بر ارتباط بین دانشجویان و صنایع استان تمرکز ویژه‌ای دارد، نزدیک به یک سال است که گروه‌های تحقیقاتی با تمرکز بر حل مسائل و مشکلات استان فعالیت خود را آغاز کردند و مرکز تحقیقاتی احیاء در این دانشگاه تاسیس شد.
 
پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز جوان و روز مهندس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز مهندس دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی روز جوان یازدهم شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز مهندس سالروز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی را تبریک گفت.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بی شک اعتلا و پویایی هر جامعه در گرو وجود جوانانی است که با تلاش و همت برای سرفرازی کشورشان گام بر می دارند. در ایران اسلامی جوانان غیور ما با شهادت، جهاد علمی، رونق تولید و... با بهره‌مندی از تعهد، تخصص، غیرت، خودباوری و ایمانی که دارند، نقش چشم‌گیر و قابل توجهی در پیشرفت ایران اسلامی دارند.
جوانان ما در جبهه جهاد علمی و جهاد فرهنگی در دانشگاه ها بسیار خوش درخشیده اند.ایران اسلامی از نظر انتشار مدارک علمی در ۲۰۲۳ رتبه را۱۴ در جهان و جایگاه نخست را در بین کشورهای اسلامی از آن خود کرد. جهش علمی جوانان ما با تاکید بر تهذیب و توجه به مبانی اخلاقی بوده است و این پیشرفت های علمی، علم نافع را که به رشد بشریت کمک می کند، به ارمغان آورده است.
اینجانب ضمن پاسداشت این ایام خجسته، روز جوان و روز مهندس را به تمامی جوانان و آینده سازان ایران اسلامی به ویژه دانشجویان دانشگاه صنعتی قم تبریک و تهنیت عرض می نمایم. سربلندی، بهروزی و شادکامی جوانان ایران اسلامی را که در مسیر رشد و اعتلای روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بر می دارند را از خداوند متعال مسئلت دارم.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود